Šeštadienis, 28 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

„Rail Baltica“ projektas augins Baltijos šalių ekonomikas

www.alkas.lt
2017-05-03 16:30:45
1
„Rail Baltica“ projektas augins Baltijos šalių ekonomikas
Baltijos salys forume Rail Baltica_sumin.lt
Baltijos šalys forume „Rail Baltica“ | sumin.lt nuotr.

Forume „Rail Baltica“ – naujojo ekonominio koridoriaus kūrimas“ Rygoje Susisiekimo ministras Rokas Masiulis akcentavo Lietuvos pasiryžimą aktyviai dalyvauti tiesiant naująją europinę vėžę.

„Esame projekto įgyvendinimo lyderiai – jau turime europinės vėžės jungtį iki Kauno. Lietuva ir toliau dės visas pastangas, kad projektas būtų įgyvendintas laiku ir kokybiškai. „Rail Baltica“ projektas yra ne tik geležinkelio linija su stotimis ir terminalais – tai europinės integracijos projektas. Ši linija sukurs daugybę galimybių verslui ir piliečiams visame regione. Atsivers potencialas, kurio galbūt dar net neįsivaizduojame. Naujų verslo galimybių, naujų krovinių srautų privalome ieškoti jau dabar. Neabejoju, kad projektas reikšmingai prisidės prie viso Baltijos šalių regiono ekonomikos augimo“, – sakė susisiekimo ministras R. Masiulis.

Naujos vėžės statybų metu regione bus sukurtas kokybiškas ekonominis koridorius, kuris lems didesnį keleivių ir krovinių mobilumą. Tai patvirtina „Rail Baltica“ projekto atlikta nauja sąnaudų-naudos analizė, kurios rezultatus šiandien pristatė bendros įmonės „RB Rail AS“ atstovai.  

  • Apskaičiuota planuojama projekto socialinė-ekonominė nauda, kuri apytiksliai lygi 16,2 mlrd. eurų (nediskontuota vertė) ir yra gerokai didesnė nei bendros reikalingos nacionalinės investicijos projektui įgyvendinti.
  • Bendra apskaičiuota trijų valstybių projekto investicijų suma yra apie 5,8 mlrd. eurų. (Estija – 1,4 mlrd. eurų (valstybės dalis ~ 268 mln. eurų); Latvija – 2 mlrd. eurų (valstybės dalis ~ 393 mln. eurų); Lietuva – 2,5 mlrd. eurų (valstybės dalis ~ 493 mln. eurų).

Įgyvendinant projektą labai svarbus vaidmuo tenka Lenkijai, nuo kurios priklauso, kad Baltijos šalys turėtų efektyviai veikiančią 1435 mm pločio geležinkelio jungtį, taip pat Suomijai.

AB „Lietuvos geležinkeliai“ bendradarbiauja su Lenkijos geležinkelių ir logistikos įmonėmis dėl krovinių pritraukimo, taip pat siekia pasinaudoti Šiaurės–Baltijos jūrų krovininio geležinkelių koridoriaus „vieno langelio“ paslaugos teikiamais privalumais. Susisiekimo ministras R. Masiulis pakvietė Latviją ir Estiją prisijungti prie šio krovininio geležinkelių koridoriaus struktūros.

Forume „Rail Baltica“ projekto šalys partnerės – Lietuva, Latvija, Estija – dar kartą pabrėžė savo ilgalaikius įsipareigojimus, geležinkelių pramonės atstovams buvo pristatyti numatomi su projektu susiję viešieji pirkimai.

Trišaliame Lietuvos, Latvijos ir Estijos transporto ministrų susitikime buvo pasidalinta kiekvienos šalies „Rail Baltica“ projekto darbų pažanga. Konstatuota, kad Lietuvoje jau pradėtos žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūros atkarpoje Kaunas–Lietuvos/Latvijos valstybės siena, taip pat rengiamasi 1435 mm vėžės statybos darbams aplink Kauną. Pastarųjų metu europinė vėžė bus sujungta  su Palemono įvairiarūšiu terminalu.

Trijų Baltijos šalių premjerai šiemet sausio 31-ąją Taline pasirašė susitarimą dėl „Rail Baltica“ įgyvendinimo grafiko, vėžės ir kitų techninių parametrų. Susitarta apibrėžti bendrus techninius parametrus, maršrutą, projekto įgyvendinimo terminus, statybų sąlygas, jų vykdytoją ir bendros įmonės „RB Rail AS“ vaidmenį, įgyvendinant preliminarias sąlygas bei tiesiant vėžę, statybų finansavimą.

Sutartimi pabrėžiama, kad „Rail Baltica“ projektas būtų įgyvendintas iki 2025 m. ir naująja vėže būtų galima naudotis 2026-aisiais.

2011 m. „Rail Baltica“ Lietuvoje buvo pripažinta valstybinės reikšmės projektu.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Lietuvoje įgyvendintas milžiniškas projektas – puiki patirtis būsimiems „Rail Baltica“ darbams
  2. Raudondvaryje susitiks Baltijos šalių Prezidentai
  3. Nidoje vyks jau šeštasis Baltijos šalių kino festivalis „Baltijos banga“
  4. Baltijos valstybių Prezidentai aptarė bendrus veiksmus stiprinant Baltijos šalių nepriklausomybę ir saugumą
  5. D. Grybauskaitė: Baltijos šalių ūkininkai neturi būti diskriminuojami
  6. Estijos premjeras pritaria „Rail Baltica“ atšakai į Vilnių
  7. Trijų Baltijos šalių kultūros ministrai pabrėžė partnerystės ir bendradarbiavimo svarbą
  8. Latvijoje baltijos šalių mokinių forumas minėjo Baltijos kelią
  9. Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečiui bus išleista speciali penkių eurų monetų serija, viena jų – bendra Baltijos šalių moneta
  10. Palangoje vyks Baltijos šalių Prezidentų susitikimas
  11. Baltijos šalių gynybos ministrai vertins galimybę bendrai vystyti vidutinio nuotolio oro gynybos sistemą
  12. D. Grybauskaitė su Šiaurės ir Baltijos šalių vadovais aptarė naują ES biudžetą (video)
  13. Baltijos šalių vadovai aptarė valstybių saugumo klausimus (nuotraukos, video)
  14. Vilniaus universiteto prof. Z.Norkui įteiktas Baltijos šalių mokslų akademijų medalis
  15. Ant bendros Baltijos šalių monetos bus pavaizduota Lietuvos autoriaus sukurta kasos pynė

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 1

  1. Kažin says:
    8 metai ago

    Europinė vėžė iki Šeštokų buvo, o nuo jų buvo ir rusiška vėžė iki Kauno. Taigi kroviniams pervežti – jokių problemų. Tačiau krovinių srautas iš Lenkijos per Šeštokus Šiaurės kryptimi ir atgal buvo ir liko menkas. Perspektyvų, kad jis galėtų atsirasti didesnis, nesimatė. Tokiu atveju akivaizdu, kad Baltijos šalims pirmiausiai buvo tikslinga už ES skirtus pinigus tiesti europinę vėžę ne nuo Šeštokų iki Kauno, o sujungti 240 km./val greičio vėže Vilnių-Rygą-Taliną ir eksploatuoti šį geležinkelį kaip “Rail Baltica” atkarpą. Keleivių srautas čia būtų pakankamas, kadangi naudotis šiuo geležinkeliu labai būtų patogu turistams, be to, ir keleiviams iš Baltarusijos. Prie šios „Rail Baltica“ greituolės būtų panorėję jungtis Šiaurėje Helsinkis, o po kokio dešimtmečio ir Lenkija. Taip būtų ekonomiškai ir politiškai naudingiausiu būdu radęsis “Rail Baltica” Baltijos šalyse. Apskritai paėmus geležinkeliai Lietuvoje nėra jokia naujovė, todėl vien geležinkelio nutiesimas, neatsižvelgiant kur eina jo maršrutas, ekonominės naudos duoti negali. Faktas tas, kad “Rail Baltica” maršrutui neinant nei per Šiaulius, nei per Vilnių pagrindiniai ekonominiai Lietuvos vienetai – Vilnius ir Klaipėda – juo nesinaudos . Taigi Lietuvos ekonomika vargiai ar esant tokiam maršrutui turės naudos, greičiau atvirkščiai, jis bus nuostolingas ir tie nuostoliai bus dengiami Lietuvos geležinkelių Vilnius-Kaunas ir Vilnius-Klaipėda gautomis pajamomis . Toks maršrutas visų pirma yra Lenkijos ekonominė ir politinė strategija gauti naudą iš Baltijos šalių keleivių pervežimo, kartu izuoliuojant Vilnių kaip sostinę nuo Lietuvos, kitų Baltijos šalių, tuo pačiu darant jį užkampiu Europoje ir Pasaulyje. Dėl to rasis maišatis, abejonės kitų šalių žmonėms, kad gal Lietuva sostinės nebeturi, atrodys, kad gal ji menkesnė valstybė arba ji nėra valstybė iš viso. Taigi kokios jėgos tiesiasi “Rail Baltica” per Lietuvos teritoriją, ar čia nekyšo senieji interesai palikti Vilnių, o iš dalies ir Klaipėdą už Lietuvos valstybės borto kaip ant delno…

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Vilniuje pirmąkart istorijoje vyks Europos šalių geografijos olimpiada | linesa.lt nuotr.
Lietuvoje

Vilniuje pirmąkart istorijoje vyks Europos šalių geografijos olimpiada

2025 06 28
Sargėnų estakada
Lietuvoje

Atidaromas eismas Sargėnų estakada

2025 06 28
Klaipėdos kamerinis orkestras
Kultūra

Kintų muzikos šventėje – pasaulinio lygio pasirodymo lydimos Anatolijaus Šenderovo ir Ugnės Karvelis sukaktys

2025 06 28
Policija
Lietuvoje

Savaitgalį – pareigūnų dėmesys motociklininkų saugumui

2025 06 27
Gitanas Nausėda
Lietuvoje

Prezidentas pasirašė mokesčių, pensijų ir Gynybos fondo įstatymus

2025 06 27
Smūgio slopintuvas
Lietuvoje

Didesniam saugumui keliuose – mobilūs smūgio slopintuvai

2025 06 27
Šuo, katė
Gamta ir žmogus

EP žengia į priekį užtikrinant naminių gyvūnų gerovę

2025 06 27
Vilniaus senamiestis
Lietuvoje

Patvirtintas Vilniaus istorinio centro valdymo planas

2025 06 27

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Mikabalis apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • Ar juos atras? apie K. Stoškus. Apie tautos poetę, išdavystę ir desovietizacijos politiką? (IV)
  • Rimvydas apie Vilniaus elektriniai laivai jau testuojami Rygoje
  • Rimvydas apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Laiminga vaikystė – baloje, tarp gėlių, su blynu rankoje
  • 11 daiktų, neatpažįstamai pakeisiančių kiekvieną lauko erdvę
  • Vilniuje pirmąkart istorijoje vyks Europos šalių geografijos olimpiada
  • I. Jakubavičienė. Prezidento Antano Smetonos dėmesys kultūros laukui

Kiti Straipsniai

Kamera

Vyriausybė pritarė Kino įstatymo pakeitimams

2025 06 25
Latviai, lietuviai ir estai šią vasarą teiks pirmenybę vietiniam turizmui | I. Samkov nuotr.

Latviai, lietuviai ir estai šią vasarą teiks pirmenybę vietiniam turizmui

2025 06 21
Degalinė | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Artėjant Joninėms: kada ir kiek degalų įsipila vairuotojai

2025 06 21
Eugenijus Sabutis

E. Sabutis: Vilnius – neatsiejama „Rail Baltica“ projekto dalis

2025 06 19
Ekonomika | pixabay.com, Deedster nuotr.

Konkurencingumo reitinge – istorinis Lietuvos šuolis

2025 06 17
Šiaulių miesto meras Artūras Visockas Savivaldybėje susitiko su neseniai iš Didžiosios Britanijos sugrįžusia Gintauto ir Simonos šeima | siauliai.lt nuotr.

Šiauliai – grįžtančių šeimų miestas: kaip Lietuva tampa namais iš naujo

2025 06 16
Ukrainos kariai | facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.

Prasidėjo blogio ašies ardymas

2025 06 15
Pirmasis Lietuvos–Japonijos mokslo forumas: skatins šalių mokslinį bendradarbiavimą | novamedia.lt nuotr.

Pirmasis Lietuvos–Japonijos mokslo forumas: skatins šalių mokslinį bendradarbiavimą

2025 06 14
Atostogos

Lietuviai kelionėms taupyti neketina

2025 06 13
Prezidentas lankosi Vietname

Prezidentas susitiko su aukščiausiais Vietnamo vadovais

2025 06 12

Skaitytojų nuomonės:

  • Mikabalis apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • Ar juos atras? apie K. Stoškus. Apie tautos poetę, išdavystę ir desovietizacijos politiką? (IV)
  • Rimvydas apie Vilniaus elektriniai laivai jau testuojami Rygoje
  • Rimvydas apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • +++ apie Vilniaus elektriniai laivai jau testuojami Rygoje
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Prof . L. Donskio idėjoms skirtoje tarptautinėje konferencijoje – mokslininkai iš viso pasaulio

Prof . L. Donskio idėjoms skirtoje tarptautinėje konferencijoje – mokslininkai iš viso pasaulio

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai