Diskusijos dėl metro reikalingumo Vilniuje netyla jau dešimtmečiais. O metro kaip nėra, taip nėra. Kodėl? Todėl, kad nereikia? Ar todėl, kad mes nesugebame susitarti? O gal todėl, kad kažkam yra naudingiau, kai vilniečiai ir sostinės svečiai stovi transporto grūstyse?
Apie tai prie Žalgirio nacionalinio pasipriešinimo judėjimo apskrito stalo diskutavo Seimo nariai Stasys Brundza, Artūras Skardžius bei Gintaras Tamošiūnas bei „Metro sąjūdžio” valdybos pirmininkas Juozas Zykus. Diskusiją vedė Seimo narys Gediminas Jakavonis.
Pateikiame sutrumpintą šios diskusijos vaizdo įrašą.
Gėda Seimo nariams kalbėti apie metro Vilniuje reikalingumą, matyt, tokiomis kalbomis siekiama slėpti tai, kas Seimo yra “pridirbta” dėl Lietuvos susisiekimo greituoju “Rail Baltica”, beje, tiesiamo ne už privačias, o už ES lėšas, galimybių. Čia iki Lietuvai pridarytų ekonominės ir politinės nenaudos detalių nesiplėsiu. Tik pasakysiu, kad pagal idėją pirmiausiai 240 km./val. greičio “Rail Baltica” maršrutas yra skirtas susisiekimui tarp ES šalių sostinių. Taigi geležinkelis, turėjęs eiti per Vilnių ir nuo jo tiesiausiu keliu link Varšuvos per Baltstogę, o į kitą pusę – link Rygos, tapo vedamas per Kauną, Kazlų Rūdą… Taip Vilnius ir keleiviai į jį ir iš jo praktiškai palikti be galimybių naudotis greitąja “Rail Baltica”, negi iš Vilniaus link Balstogės, esančios už apie 180 km. nuo jo, važiuosi dar ir su persėdimu Kaune per Kazlų Rūdą, t.y. apie 400 km. kelią. Beje, tokiu maršrutu dėl susisiekimo su Vilniumi yra pažeidžiami ir ES šalių gyventojų interesai, taigi klausimas keltinas ES parlamente, atitinkamoje komisijoje.
Tad kas gali tokius “veikėjus” vėl rinkti į Seimą…