Pirmadienis, 30 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Lietuvos kelias

J. Zykus: Gaila laiko, sveikatos ir pinigų? Išeitis – metro

Ditė Česėkaitė, www.alkas.lt
2016-02-10 08:05:08
18
Juozas Zykus | S. Paškevičiaus nuotr.

Juozas Zykus | S. Paškevičiaus nuotr.

Juozas Zykus | S. Paškevičiaus nuotr.
Juozas Zykus | S. Paškevičiaus nuotr.

Susisiekimo problemos Vilniuje – sena ir atrodo jau amžina tema. Apie jas kalbama nuolat, kalbama daug. Tačiau realiai situacija negerėja. Gal kiek padėtį keliuose palengvino sausio pradžioje  spustelėjęs šaltukas, kai ne visiems pavyko užvesti automobilius.  Bet šaltukas problemos neišspręs. Kaip gelbėti sostinę nuo spūsčių  su visuomeninio  judėjimo  „Metro sąjūdis“   pirmininku  Juozu  Zykumi kalbasi Ditė Česėkaitė.

– Kaip situaciją matote Jūs ir ką reikėtų daryt, kad padėtis pagerėtų?

– Problema didelė, įvairiapusė ir pastoviai didėjanti, turinti įvairių niuansų. Vakarų Europą ši problema kankino praeito šimtmečio septintame dešimtmetyje, kai automobilizacijos lygis pakilo, gatvės liko senovinės. Jie pradėjo galvot, ką reikia daryt. Pas mus dabar situacija tokia pati – miestas auga, pasipildo maždaug  4000 gyventojų kasmet – darbo vietos centre, kamščiai tik didėja.  Yra paskaičiavimų, kad tai milžiniškas nuostolis mūsų ekonomikai. Kamšiuose prarandame apie milijardą eurų. Dar maždaug tiek prarandam, kai važinėjam po vieną didelėse mašinose.  Kelionė viešuoju transportu kainuoja per pus mažiau. Kad šią problemą spręsti,  reikia kalbėt, diskutuot. Išeitis – metropoliteno statyba. Bet mūsų sąmonę dar kausto mitai, tam tikri stereotipai.

– Mitų yra įvairių : Vilnius per mažas metropoliteno projektui, toks projektas labai brangus,  neatsiras investuotojų ir panašiai. Ar galite šiuos mitus paneigti?

– Yra ir dar vienas mitas, kad metropoliteną galima statyt tik už biudžeto pinigus. Kadangi pas mus biudžetas yra tuščias,  tai ir šis klausimas iš karto atkrenta. O iš tikrųjų tai yra ekonomiškai efektyvus projektas.  Jį noriai statytų privatus verslas, ne tiks statytų, bet ir finansuotų.

O pajamų iš to gauti yra įvairių būdų.  Pirma – paduodi bilietus, taip pat patalpas gali naudot prekybai, reklamai, net gali parduot metropoliteno stoties pavadinimą. Bilietas gyventojams būtų bendras,  ar įlipsi į metro, ar į autobusą, ar į troleibusą.  Šitą dalyką reguliuos rinka. Metropoliteno stotyse bus saugumo kameros,  galėsi nusipirkt laikraščių ar vaisių.  O gal kažkuriose stotyse  muziejus bus padarytas. Tą mačiau Atėnuose, kur kelios stotys atlieka ir muziejaus funkciją. Mūsų  archeologai susirūpinę – turi radinių, bet neturi, kur jų dėti. Senamiesčio stotyje galima būtų įrengti archeologinių radinių muziejų.

Metropolitenas yra neišvengiamas. Tik Vilniaus dydžio miestų yra 40, kur statosi metropoliteną ir kurių BVP yra mažesnis. Bet viskas remiasi į žmonių sąmonę, kaip mes gyvenom prieš tai, ką mes matėm. Kai aš į metro stotį pirmą kartą nusileidau, pamačiau kokie  traukiniai važiuoja , kokie greičiai, kokie tempai, kokia didybė, antras toks įspūdis – kai pakilau lėktuvu  virš debesų . Ir tai kausto žmones.  Čia toks didelis dalykas , o kai kam – tiesiog „kosmosas“. Kai kam utopija. O Europos miestuose kitaip,  pavyzdžiui,  krepšinio čempionatas vyko Lilyje,  kuris yra Klaipėdos dydžio, ir jame yra metro.

Mūsų statybininkai metro stato Helsinkyje , jie grįš į namus, pas šeimas ir statys Vilniuje, tik per tą laiką riekia įtikint politikus, kad jie priimtų politinį sprendimą. Kalbant apie metropoliteno statybą,  ilgiausiai trunkantis ir brangiausiai kainuojantis etapas – politinio apsisprendimo etapas. Vilniuje jis tęsiasi nuo 1974-ųjų metų.

Vilniaus metro, maketas | „Metro sąjūdis“ nuotr.
Vilniaus metro, maketas | „Metro sąjūdis“ nuotr.

– Diskusijos trunka jau keturiasdešimt dvejus metus, iš tiesų labai daug. Kas konkrečiai jau nuveikta šiandien?

– Lietuviai nėra patys kvailiausi ar neryžtingiausi – varšuviečiai tarėsi septyniasdešimt metų, pradėjo tartis dar prieš pirmą pasaulinį karą. Pas mus dar iki nepriklausomybės buvo suprojektuotos linijos,  su tuo projektu buvo nuvažiuota į Maskvą. Maskva pasakė, kad  jūs per maži pagal galiojančias normas,  jums tik tramvajus priklauso. Po nepriklausomybės atkūrimo atsirado keletas žmonių, tarp jų ir jūsų pašnekovas, kurie nusprendė, kad reikia šią idėją atgaivint. Įsikūrėm Metro sąjūdį, pradėjom projektuot , yra padaryti geologiniam tyrimai, važinėjom po Europą,  pradėjom įtikinėt Lietuvos visuomenę.

– Ar keičiasi visuomenės požiūris į metropoliteno statybas Vilniuje?

– Keičiasi. Reikia sutelkt kritinę masę žmonių kurie suprastų, koks kvailas užsiėmimas sėdėt kamščiuose, kvėpuot išmetamosiomis dujomis  ir degint savo pinigus. Ir kada ta kritinė masė susidarys,  politikai pajaus spaudimą, priims sprendimą – statykit .

– Ar galėtume paprognozuot, kada pirmoji linija sostinėje pradėtų veikt?

– Kai tik politikai apsispręs. Pastatyt pirmą liniją įmanoma per ketverius metus. Jau trylika metų šiuo dalyku užsiimu, ir dar reikės pora metų užsiimt.  Toks būtų grafikas.  Šių metų pirmą pusmetį bus priimtas įstatymas Seime. Tad po kokių metų Vilniaus miesto taryba ryšis priimt sprendimą, kad bendrajame plane būtų nubrėžta pirmoji linija,  pirmi aštuoni kilometrai. Tada dar pusę metų ar metus aiškinsis, kas visą šitą dalyką organizuos – ar savivaldybė ar Susisiekimo ministerija ar reikia kurt naują instituciją. Tada bus paskelbta pasauliui – mes apsisprendėm, ateikit ir statykit. Bus paskelbtas konkursas, atvažiuos kokie penki investitoriai su pasiūlymais  – dar pusė metų ar metai. O kai jau sudarys sutartį – aukštų pareigūnų rankomis bus iškilmingai įkaltas kuoliukas. Tada ketveri metai  ir važiuojam.

– Ir kokiu maršrutu pirmiausiai važiuotume?

– Pirmoji linija – Pilaitė – centras. Aštuoni kilometrai per dvylika minučių. Dabar, geriausiu atveju, važiuojame pusvalandį.

Verslas iš karto pajus šitą dalyką. Nes prie metro trasos visas nekilnojamasis turtas pabrangsta pusantro karto. Verslas greitai suvoks, kad vien politinis sprendimas jiems atneša vertę.  Jeigu trasa eina pro prekybos centus ir ateina į centrą – atsiranda vertė. Vien politinis sprendimas atneša milijardinę vertę.  Ir tada bet kris atvažiavęs užsienietis nori pirkt ar sklypą  ar pastatą, ar išsinuomot nekilnojamąjį turtą. Ir jis jau moka pusantro karto daugiau. Galima būtų iš karto tris linijas pradėti.

Sunkiausia padaryt pakeitimus žmonių sąmonėje. Mano svajonė yra po Neries upe pastatyt metropoliteno stotį, man tai paprasta ir aišku, bet tam, kuriam taip atrodo „kosmosas “… Kaip paveik jo sąmonę?

– Spūstys kamuoja ne tik Vilniaus bet ir Kauno,  Klaipėdos gyventojus.  Ar turit pamąstymų ir apie kitus miestus?

– Vilniuje  yra didelis įdirbis, bereikia priimt politinį sprendimą.  Apie kitus taip pat  jau yra pagalvota. Kai mes priimsim politinį sprendimą,  ne tik Kaunas ir Klaipėda (Klaipėdoje yra ir linijos nubraižytos) pradės domėtis, bet bus užgautos ir rygiečių ambicijos. Jeigu mes būsim pažengę, kaimynams latviams  tą dalyką padaryt bus lengviau ir pigiau.

vilniausmetro.lt nuotr.
vilniausmetro.lt nuotr.
Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. „Savaitės pjūvis“ apie dvikalbius pavadinimus ir Vilniaus metro (video)
  2. „Savaitės pjūvis“ apie KGB-istų viešinimą, spaudos atgavimą ir Vilniaus metro (video)
  3. „Pokalbiai su Audriu Antanaičiu“: 2024-ais metais Vilniuje tikrai pradės važinėti metro traukiniai! (audio)
  4. Sumanymas Vilniuje statyti metro skinasi kelią

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 18

  1. aha says:
    9 metai ago

    O kur Santariškės?

    Atsakyti
  2. Juozas says:
    9 metai ago

    Jei už šią idėją pasisakytų kažkas kitas, būtų aiški utopija. Bet statybos inž.Juozas Zikus savo gyvenimu įrodė, kad tuščiai nekalba. Sėkmės.

    Atsakyti
  3. Pakirkšnutė says:
    9 metai ago

    Stotelių pavadinimai : “Jeruzalės”, “Reformatų” – tai kas čia per hebrabriedai ?
    Lai deda tas Juozas Zykus garbingus Pagoniškus pavadinimus, o ne šventvagiauja.

    Atsakyti
    • lietuvis says:
      9 metai ago

      Siūlau: Akmens, Saulės, Mėšlo, Pakirkšnių, Siusalo ir pan. stotelių pavadinimai…

      Atsakyti
      • Pakirkšnutė says:
        9 metai ago

        Netrizniokit, ir tai jau būtų geriau, nei jezuzalė.

        Atsakyti
        • lietuvis says:
          9 metai ago

          kas ta “jezuzalė” – “jėzaus salė”? Kas pakirkšnučių dievas?

          Atsakyti
          • Pakirkšnutė says:
            9 metai ago

            Svečias namuose – Dievas namuose, – senovėje sakydavo. Nežinojot?
            Na, o jei pas mane ateitų Jezuzalinis Jezius, tai jam su išimtimi iškart pasakyčiau, kad jis čiuožtų iš kur atėjęs.
            Na, o grįžtant mudviems prie Zykaus Metro temos, tai dar kartą sakau: stotelių pavadinimai turi būti Pagoniški. Aišku, gali būti ir Pagoniškų Dievų vardai (net kokie negražūs Jums jie beatrodytų).

  4. Autorius says:
    9 metai ago

    Del Santariskiu reikia kreiptis i Zouka. O stoteliu pavadinimams valdzia skelbs konkursus.Pavadinimo kaina apie trys milijonai EU.

    Atsakyti
  5. otto says:
    9 metai ago

    Dede Zikus turi seimynine imone kuti kisa betona po zeme- irengineja pamatus, betonuoja, kasa, montuoja. Metro statyba butu aukso gysla jo kontorai, uz tai jis atkakliai ir rekauja. Tokiuose portaluose reiketu maziau nepagrystos info.

    Atsakyti
    • Juozas says:
      9 metai ago

      Taip, ir toji firma sukurta iš nieko, sėkmingai dirba. Dauguma kiek stambesnių statinių Vilniuje pastatyti būtent ant jos įrengtų pamatų. Ir tai yra gerai.

      Dėl finansavimo, taigi kalba apie mitą – ” kad metropoliteną galima statyt tik už biudžeto pinigus. Jį noriai statytų privatus verslas, ne tiks statytų, bet ir finansuotų.”

      A.Zuoko tramvajus idėja suparalyžuotų visą eismą, linija Stotis – Santariškės perkirsdama ir padalydama sostinę į dvi dalis.
      Dvi juostos tik bėgiams ir stotelės gatvės viduryje!!! Metro gi – po žeme. Tik labai brangu.

      Atsakyti
      • Pakirkšnutė says:
        9 metai ago

        Baikit “baikas” kalbėti apie “brangius” pinigus.
        Jums dar kartą ir darkart sakau: pinigų-žydpinigių Pasaulyje yra prispausdinta tiek, kad Pasaulį “galėtumėt” laisvai nupirkt TRISKART su viskuo !
        ———
        Jei jums trūksta pinigų – tai jūsų kvailumui nėra ribų !

        Atsakyti
        • Juozas says:
          9 metai ago

          Tai padalink. Ir sau pasilik.

          Atsakyti
          • Pakirkšnutė says:
            9 metai ago

            Ašai Jums ne jevrė.

  6. Rita says:
    9 metai ago

    ne šriūbėnų valdomame Vilniuje metro statyti…

    Atsakyti
    • Pakirkšnutė says:
      9 metai ago

      Vilnių valdo ir šriūbėnės.

      Atsakyti
  7. inž. S. Sinkus says:
    9 metai ago

    Smagu, kad šio projekto imasi žmogus, turintis aukštus gamybinius ir mokslinius vertinimus, inteligenciją, taipogi neblėstantį poreikį kurti. Jis neapgaus, nes jo komanda tokia pati.
    Stočių pavadinimai metro schemoje atspindi antžeminių pavadinimų išplanavimą, kitaip vilniečiai nieko nesuprastų. Tai – sąlyginiai pavadinimai, o tikri bus ateityje. Laukia ir meninė pusė: dailininkai, skulptoriai, kalviai, muzikai, istorikai, auksakaliai, gintaro darbų specialistai – visi turės gražaus darbo. Tai – proga išryškinti talentams, žvaigždėms ir superžvaigždutėms. Jie dirbs pagal būsimą stočių pavadinimų tematiką, todėl savalaikė yra ir internautų diskusija, sprendžianti, kaip turėtų tos stotys vadintis. Net referendumo galim tikėtis. Vienur, juk, reikės atspindėti mūšių (pvz. Oršos) tematiką, kitur statyti kolonas su deivėmis, dar kitur numatyti tinklą su gintarinėmis žuvimis, salę kosmosui su mūsų kurto palydovo modeliu ir t. t. Kitaip sakant, požeminių stočių dydį ir formą derėtų daryti pagal jau suplanuotą idėją, o ne kišt keleivius į standartines pilkas metro stoteles. Argi, ne taip?

    Atsakyti
  8. Vilnietis says:
    9 metai ago

    SUSIKISHK SAVO METRO I VIENA VIETA IDIOTE.
    MAN TAI SITA DISKUSIJA KURIA PASTOVIAI AKZKAS JUDINA- YRA JUOKINGA.
    NESUPRANTAT KAD METRO GALI BUTI TIK MILIJONINIAME MIESTE KAD TAI ATSIPIRKTU- TAI TIKRAI NE VILNIUS.
    DAUGIAU NET SHENKET NERA APIE KA.

    Atsakyti
  9. Statybininkas says:
    9 metai ago

    Kai godumas neturi ribų. Puikiai žinoma, kad tai šeimos verslo reklama ir nieko asmeniško, o ne kažkokia visuomeninė idėja. Kiek alkas.lt kainuoja straipsnis? Ar redaktoriai tokie naivuoliai, kad už dyką pareklamavo?

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Seimas
Lietuvoje

Seimas baigė pavasario sesiją, skaičiuoja darbus

2025 06 30
Gintautas Paluckas
Lietuvoje

TS-LKD ir liberalai: G. Paluckas diskredituoja Ministro Pirmininko pareigas

2025 06 30
Vandens gręžinys
Lietuvoje

Pratęstas terminas užregistruoti nelegalius vandens gręžinius

2025 06 30
Pinigai
Lietuvoje

Pensijų anuitetų išmokas gauna 5 tūkst. gyventojų

2025 06 30
Europos Sąjunga | 123RF.com nuotr.
Lietuvoje

Lietuva ruošiasi pirmininkavimui ES Tarybai

2025 06 30
Seimas
Lietuvoje

Seimas patikslino Laisvės gynėjo sąvoką

2025 06 30
LDK Vytauto Didžiojo herbas su stovinčiu Kęstutaičių kariu ir Vyčiu (Waykimu), naudotas Konstanco susirinkime nuo 1414 iki 1418 m. Versija su nukirptu tekstu.
Kultūra

2030-ieji paskelbti Vytauto Didžiojo metais

2025 06 30
Lukas Savickas ir Marija Jakubauskienė | alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Lietuvoje

Priimti Akcinių bendrovių įstatymo pakeitimai

2025 06 30

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • >+++ apie K. Urba. Kultūros kongreso jubiliejaus pamokos
  • Kažin apie K. Urba. Kultūros kongreso jubiliejaus pamokos
  • +++ apie K. Urba. Kultūros kongreso jubiliejaus pamokos
  • +++ apie K. Urba. Kultūros kongreso jubiliejaus pamokos

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Seimas baigė pavasario sesiją, skaičiuoja darbus
  • TS-LKD ir liberalai: G. Paluckas diskredituoja Ministro Pirmininko pareigas
  • Pratęstas terminas užregistruoti nelegalius vandens gręžinius
  • Pensijų anuitetų išmokas gauna 5 tūkst. gyventojų

Kiti Straipsniai

Aleksandras Nemunaitis | „Lietuva-VISŲ“ nuotr.

Sostinės opozicija atgaivina metro idėją

2025 01 24
Sulchanas ir grupė | alkas.lt A. Sartanavičiaus nuotr.

Daugiabalsės kartvelų dainos – iš širdies į širdį

2024 06 09
Adžarija | alkas.lt A. Sartanavičiaus nuotr.

Batumis – tarp miesto ir gamtos (video)

2024 06 01
Batumis | alkas.lt A. Sartanavičiaus nuotr

Atostogų kryptis – Batumis (video, nuotraukos)

2024 05 25
Protestai Batumyje | A.Sartanavičiaus nuotr.

Protestuotojai išėjo į Batumio gatves (nuotraukos, video)

2024 05 14
Juozas Zykus | Alkas.lt, nuotr.

Mirė visuomenininkas, inžinierius Juozas Zykus (video)

2021 06 02
„Iš savo varpinės“: Visuomenininkai sudaro Vilniaus „gėdos žemėlapį“ (video)

„Iš savo varpinės“: Visuomenininkai sudaro Vilniaus „gėdos žemėlapį“ (video)

2021 01 30
R. Grigas. Kelių mano knygų „nuotykiai“

R. Grigas. Kelių mano knygų „nuotykiai“

2021 01 25
Asta Korinth | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Pasaulio lietuviai į prasidėjusius metus žvelgia su naujomis viltimis (video)

2021 01 18
Sprendimui statyti Vilniuje metro – 50 metų (archyvinės nuotraukos)

Sprendimui statyti Vilniuje metro – 50 metų (archyvinės nuotraukos)

2020 11 20

Skaitytojų nuomonės:

  • >+++ apie K. Urba. Kultūros kongreso jubiliejaus pamokos
  • Kažin apie K. Urba. Kultūros kongreso jubiliejaus pamokos
  • +++ apie K. Urba. Kultūros kongreso jubiliejaus pamokos
  • +++ apie K. Urba. Kultūros kongreso jubiliejaus pamokos
  • oho apie Ar tikrai Rusija mažina karines išlaidas?
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Lietuvoje pirmojoje iš Baltijos šalių JAV laikys pratybose naudojamą karinę techniką

Po sprendimo Vašingtone – šaltas dušas Rytų Europai

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai