Trečiadienis, 29 spalio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Akiračiai

M. Zasčiurinskas. Kiekvienas ginklas iššauna

Mečislovas Zasčiurinskas, www.alkas.lt
2015-12-20 14:30:57
75
Mečislovas Zasčiurinskas | Asmeninė nuotr.

Mečislovas Zasčiurinskas | Asmeninė nuotr.

       
Mečislovas Zasčiurinskas | Asmeninė nuotr.
Mečislovas Zasčiurinskas | Asmeninė nuotr.

Seime užregistruotos pataisos leisti šauliams ir kariams savanoriams įsigyti bei namuose laikyti pusiau automatinius – B ir C kategorijų – ginklus ir šovinius.

Tuo pačiu metu Krašto apsaugos savanorių pajėgų (KASP) vadas pulkininkas leitenantas Artūras Jasinskas sako: „Aš nematyčiau nieko bloga turėti namuose ginklą vien priešo atgrasymo požiūriu. … Tačiau noriu pabrėžti, kad esmė nėra tai, ar ginklas namuose, ar ne namuose, esmė – KASP ir Šaulių sąjungos narių skaičius“.

Įdomu palyginti, tiesa? Patys savanoriai ir šauliai nemato jokios problemos dėl esančios ginklų laikymo (ir platinimo) tvarkos. O kas tuomet mato?

Ginklas namuose nepridės nei patriotizmo, nei kovinio pasirengimo, nei savanorių galimybės ginti tėvynę. O štai pavojaus tikimybę padidinti gali. Turint galvoje mūsų visuomenės patirtį, turint galvoje keblias, sudėtingas ir iki šiol neišaiškintas situacijas, vykusias 1993 metais.

Prisiminkime ir kaip sunkiai keliais etapais sekėsi surinkti ginklus iš civilių Lietuvos gyventojų. Ir dar neaišku, ar viskas surinkta.

„Mes esame vienintelė pažangi šalis Žemėje, kurioje kas kelis mėnesius įvyksta masinės šaudynės“, – Baltuosiuose rūmuose Vašingtone pareiškė prezidentas Barack‘as Obama. Puikiai žinome, kad su lengvu ginklų prieinamumu JAV prezidentas kovoja kaip su vėjo malūnais.

O tokio masinio ginklų turėjimo rezultatas kraupus, pats prezidentas buvo priverstas pripažinti, kad panešimai žiniasklaidoje apie mirtinas šaudynes, ir po to vykstantys debatai tapo rutina.

Po paskutiniojo teroro akto Kalifornijoje teroristų namuose rastas arsenalas sprogmenų, ginklų ir šovinių. Žinoma, paralelė gal ne adekvati, tačiau ar mažai „arsenalų“ rasta ir Lietuvoje? Aiškinimai, kad tai tik kolekcionavimo aistros, visiškai neįtikina. Pats turėjimo faktas yra pavojingas.

Psichologai darė tyrimus. Grupę studentų po vieną palikdavo kambaryje, prisakydami neliesti ant stalo gausiai paliktų skanumynų. Nebuvo nei vieno, bent nepabandžiusio trupinėlį paragauti. Ginklas – ne saldumynas, psichologinis poveikis dar stipresnis. Net orinio šautuvo turėjimas ne kartą baigėsi liūdnomis pasekmėmis, apie tai skaitėme.

Kitas problemos aspektas. Su ginklu reikia mokėti elgtis. Tai iliustruoja garsusis incidentas, kai žmogus surakintomis rankomis paspruko su pareigūno automatiniu ginklu. Gal policininkai ir nėra taip apmokyti elgesio su ginklu, kaip kariškiai, tačiau jie ir ne civiliai. Juk jei pareigūnui patikėtas ginklas, tai tam tikras technikos ir etikos instruktažas, be abejo, buvo.

Ir štai šviežiausias incidentas, kai Jurbarko rajone vokiečio vairuojamas, kalėdinę labdarą vaikams atvežęs, automobilis apšaudytas maskuojančiomis uniformomis, juodomis kaukėmis vyrų. Maža to, automobilis buvo apmėtytas dūminėmis granatomis, o visa ataka truko net apie apie penkias minutes.

Tai, kad kulkos buvo netikros, tuščios, nieko nekeičia. Toks „apsirikimas“ neatleistinas ir rodo pasirengimo lygį. Liūdniausia tai, kad Krašto apsaugos savanorių pajėgų Žemaičių apygardos 3-iosios rinktinės štabo viršininkas majoras Mindaugas Statkus išdrįso pajuokauti: „Pakliūti į tokį nuotykį – galbūt kitų svajonė.“ Toks štai karininko mąstymas. Dar liūdniau, kad Lietuvos krašto apsaugos ministras per televiziją dėl įvykio apkaltino vietinę rajono valdžią.

Viename straipsnyje paskelbta labai prasminga statistika. Jungtinėse Valstijose, atlikdami tarnybinę pareigą, kasmet žūsta apie 150 gerai ginkluotų policijos pareigūnų, o Didžiojoje Britanijoje, kur policininkai tik išimtiniais būna ginkluoti, žūtys vienetinės.

Per pirmus aštuonis šių metų mėnesius dėl JAV policininkų veiksmų gyvybės neteko 760 asmenų, tuo metu Didžiojoje Britanijoje per visus 2013 metus policijos pareigūnai tik 3 kartus panaudojo šaunamąjį ginklą. Niekas nebuvo nušautas.

Kaip neprisiminti Lietuvos pasieniečio šūvių, siekiant sulaikyti kontrabandininkus? Nesileidžiant į analizes, nediskutuotina tai, kad mūsų ginkluotieji vyrai parengti nepakankamai. Vienu atveju nušautas žmogus, bėgantis su kontrabandinėmis cigaretėmis. O kas būtų kitu atveju, jei į vokiečio vairuojamą automobilį nuskrietų tikra kulka? Kaltintų, kad važiavo, kur vyksta pratybos, ar dar kartą savivaldybę?

Taigi, ar ne prasminga dar ir dar kartą detaliai viską išanalizuoti, gerai apagalvoti ir aptarti, kokia turi būti reali ginklų kontrolė? Juk patarlė sako, devynis kartus atmatuok. Kalbant apie ginklus, nekenks ir devyniolika kartų. Mūsų jaunimui pavojinga net galingus automobilius patikėti vairuoti, o štai taip nerūpestingai bandome įduoti ginklus tiems, kurie net nelabai ir prašo!

Žinome, žudo ne automobiliai, ne ginklai, žudo žmonės.

Spausdinti 🖨

Nėra susijusių.

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 75

  1. Vilnietis says:
    10 metų ago

    TIK VERGAI JAUCIASI NEVERTI BUTI GINKLUOTI.
    GEDA AUTORIUI.

    Atsakyti
    • Pikc says:
      10 metų ago

      Čia dar per švelniai pasakėte. 🙂

      Atsakyti
      • Mintis says:
        10 metų ago

        Tai pirmiausia turėtų bobutėms kaime išdalinti puškas.Vyras ir taip gali apsigintio nukenčia daugiausia moteriškutės kaime.O kariauti su kuo ruošiatės,kas Jus užpuolė?

        Atsakyti
        • Pikc says:
          10 metų ago

          Jargau, koks kiaurumas! Pirma, šaulius ir savanorius su kaimo bobutėm lygint – taip kvaila, kad net neturiu, ką pasakyti. Antra, pasakysiu visiškai nelauktą-netikėtą naujieną: gynybai ruoštis reikia PRIEŠ užpuolimą, o ne PO. Šiaip jau, čia net pradinukui logikos užtektų. Panašu, kad ne visi pradinuko lygį dar pasiekę. 😉
          Dar kartą – TIESIOG STEBĖTINAS kiaurumas…

          Atsakyti
  2. vabalas says:
    10 metų ago

    Na taip, pirmas etapas buvo baimių skleidimas. Kai jau didelė dalis patikėjo, kad aplink vien priešai, buvo paprašyta daugiau babkių KAM (babkės visada yra svarbiausia dalis). Ginklų laikymas namuose- dar vienas šios beprotybės etapas. Bet ir tuo cirkai nepasibaigs…

    Atsakyti
    • tikras lietuvis says:
      10 metų ago

      Perdaug įsibaiminai: kariškių ginklavimas yra sutarties su NATO dalis, o ginklų į namus niekas neduos (pas mus berazumių irgi pakankamai – ne tik amerike 🙂 ).

      Atsakyti
  3. Juozas says:
    10 metų ago

    Kiek žinau, Izraelyje kareivis gauna ginklą suvisam, t.y. tai jo – kareivio- turtas. Su visa iš to išplaukiančia atsakomybe. Net atostogų vežasi automatą kartu, Tiesa, šoviniai visada turi būti atskirai, pvz. dėtuvė kišenėje. Tai gal tam, kad užtaisyti ir šauti reikia kelių sekundžių tik kelių sekundžių, o jos prieš šaunant ir yra tam, kad pagalvot…

    Mums, jei rimtai ruošiamės gintis- o tai būtų tik partizaninis karas- tiesiog reikia mokytis ne tik iš NATO, bet ir iš Izraelio. Gal net pirmiau iš Izraelio.

    Atsakyti
    • tikras lietuvis says:
      10 metų ago

      Partizaninis karas jau buvo ir nieko gero nedavė.
      Dabar, jei bus, turi būti karas tarp kariuomenių, išsilaikant iki tol, kol ateis sąjungininkai.

      Atsakyti
    • vabalas says:
      10 metų ago

      Net ir tokioj militarizuotoj šaly, kaip Izraelis, tavo nupiešto absurdo niekada nebuvo ir dar ilgai nebus. Koreguok savo žinias, brolyti,

      Atsakyti
      • Juozas says:
        10 metų ago

        Nesutinku. Yra būtent taip su tais ginklais. Ir – neįtikėtina, bet veik nebūna buitinių pasišaudymų pagėrus. Gal net aplamai nebūna, nors ketvirtadalis Izraelio – išeiviai iš TSRS.

        Atsakyti
        • Juozas says:
          10 metų ago

          Va,čia žmogaus, geriau už mus visus čia žinančio, nes tarnavo 3 metus žodžiai :

          Автомат – личное оружие солдата. Он получает его в начале службы. Оружие должно быть всегда при себе, в том числе при покидании части. Каждые выходные солдаты ездят домой к родителям, страна маленькая, и повсюду можно видеть множество людей в форме и без, с такими вот М-16.

          Atsakyti
        • vabalas says:
          10 metų ago

          Gali ir nesutikti, bet geriau būtu, jei argumentuotum. Izraelyje šiuo metu leidimus laikyti ginklą namuose turi tik apie 2,5% gyventojų, įskaitant ir kariškius, ir kitas militarizuotas struktūras. Turint minty, kad karinė tarnyba, t.y. militarizuota vergovė, yra privaloma visiems, jau vien tai patvirtina, kad tu klysti arba meluoji. Jokių ginklų dovanojimų amžinam laikymui namie nėra. Praeini griežtą patikrą, kurios metu apie 40% norinčių laikyti ginklą namie atkrenta, gauni licenziją ir džiaugiesi tuo geležiniu bybiu, bet kas trys metai turi vėl lankyti kursus, perlaikyti egzaminus kas 6 metai ir pan. Kad nebeskiestum, įdedu specialiai tau pasiskaitymui ištrauką:

          Civilians must obtain a firearms license to lawfully acquire, possess, sell, or transfer firearms and ammunition. Soldiers are generally allowed to carry their personal weapons and ammunition together while on furlough during active service, uniformed or in civilian clothing.

          The list of below personnel are eligible for licenses allowing them to possess firearms:

          Israel Defense Forces officers honorably discharged with the rank of non-commissioned officer
          Reservists honorably discharged with the rank of regimental commander
          Eligible to possess one rifle.
          Ex–special forces enlisted men
          Retired police officers with the rank of sergeant
          Retired prison guards with the rank of squadron commander
          Licensed public transportation drivers transporting a minimum of five people
          Full-time dealers of jewellery or large sums of cash or valuables
          Civil Guard volunteers
          Civil Guard snipers may possess one rifle.
          Residents of militarily strategic buffer zones considered essential to state security
          May possess one handgun.
          Residents of Israeli settlements
          Settlers may possess handguns and can be issued automatic rifles by the army for personal protection. The automatic rifles are the property of the army and may be recalled at any time.
          Licensed hunters
          May possess one shotgun
          Licensed animal-control officers
          May possess two rifles

          In addition, those applying for permission to possess firearms must meet certain age requirements:

          20 for women who completed military service or civil service equivalent
          21 for men who completed military service or civil service equivalent
          27 for those who did not complete military service or civil service equivalent
          45 for residents of East Jerusalem.

          To obtain a firearms license, an applicant must be a resident of Israel for at least three consecutive years, pass a background check that considers the applicant’s health, mental, and criminal history, establish a genuine reason for possessing a firearm (such as self-defense, hunting, or sport), and pass a weapons-training course. The Israeli government maintains an official registry of all residents with firearms licenses.

          All those holding firearms licenses must renew them and re-take a shooting course at a gun range every three years and pass a psychological exam every six years.They must demonstrate they have a safe at home in which to keep the firearm. Permits are given only for personal use, not for business in the firearms sale while holders for self-defense purposes may own only one handgun, and are given a lifetime supply of 50 bullets to take home.

          In addition to private licenses of firearms, organizations can issue carry licenses to their members for activity related to that organization (e.g. security companies, shooting clubs, other workplaces).

          Members of officially recognized shooting clubs (practical shooting, Olympic shooting) are eligible for personal licenses allowing them to possess additional firearms (small bore rifles, handguns, air rifles, and air pistols) after demonstrating a need and fulfilling minimum membership time and activity requirements. Unlicensed individuals who want to engage in practice shooting are allowed supervised use of pistols at firing ranges.

          Those licensed to possess firearms may not carry them in public without a permit. Separate permits exist for being allowed to carrying open and concealed weapons.

          Around 40% of applications for firearms permits are rejected.

          In 2005, there were 236,879 private citizens and 154,000 security guards licensed to carry firearms. Another 34,000 Israelis who were previously licensed own guns illegally due to their failure to renew their gun license.In 2007, there were estimated to be 500,000 civilian licensed guns in Israel, in addition to 1,757,500 in the military, and 26,040 in the police.

          To legally own a gun as a souvenir, prize, inheritance, or award of appreciation from the military, an individual must first present proper documentation that they are about to receive it. Permits for gun collectors are extremely rare, and typically only given to ex-high-ranking officers.

          Under Israeli law, the maximum penalty for unlawful possession of a firearm is 10 years in prison.

          Atsakyti
          • Juozas says:
            10 metų ago

            Pasiduodu. 🙂
            Ginklą gauna ir visada turi turėti prie savęs kareivis. Apie tą – amžinam naudojimui- pasakojo buvęs bendradarbis, emigravęs į Izraelį, kai buvo atvažiavęs maždaug prieš 5 metus.

            Esmės tai nekeičia. Ir aš tos tautos nemyliu, bet gerbiu. Nemanau, kad nesutiksi, kad iš jų labai daug ko reiktų mokytis.

            Netgi sakau – jei kiekvienas lietuvis padarytų bent dešimtadalį to, ką anie daro savo valstybei – klestėtumėm – visų pavydui. Draugų ir nedraugų.

          • Juozas says:
            10 metų ago

            jei kiekvienas lietuvis padarytų Lietuvai…

  4. Diedas says:
    10 metų ago

    Parsidavėliams kiaulėms komunistams baisu.

    Atsakyti
    • vabalas says:
      10 metų ago

      Ligoni tu, pasaulyje yra net 16 šalių be jokių karinių struktūrų, ir 6 šalys su labai ribotomis karinėmis struktūromis. Jei tau koks Lichtenšteinas, Vatikanas, Andora ar Kostarika atrodo komunistinės šalys, tai tau jau nieks nebepadės.

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        10 metų ago

        Nereikia taip žeminti nieko nebaigusių. 🙂

        Atsakyti
      • Mintis says:
        10 metų ago

        Manau, ne tik komentatoriai esantys čia, turėtų būti gerbtini,bet ir puslapio administracija.
        Ar atėjęs į svečius lipate su batas ant stalo?

        Atsakyti
        • Mintis says:
          10 metų ago

          Klaida,turi būti :su batais.

          Atsakyti
        • Tomas Tikuišis says:
          10 metų ago

          Pritariu. Manau reikia pradėti mokytis taktiškumo diskutuojant ar tiesiog šiaip atrašant konkrečiam asmeniui. Prisipažinsiu, kad nėra taip paprasta.

          Atsakyti
          • Mintis says:
            10 metų ago

            Ateina kažkas ir pradeda kitų žeminimo orgiją.Čia yra tautinis puslapis.Lietuviai visada buvo orūs ir žinojo kas yra savivertė.Todėl nevalia leisti bujoti cinizmui ir chamizmui,nors čia-tautiniam lauke, kartu stengtis to siekti ir gyvenime savam ir aplinkiniams padėti išsaugoti savo savigarbą.Vydūnas ir kiti Lietuvos šviesuoliai sau neleido laiko gaišti kitus žmones beverčiai kritikuojant,o šaipytis buvo skaitoma ne kultūros,ne takto požymis.Jis mokė tautiečius šviestis ,domėtis rūpinosi Tautos kulrtūra ir orumu.Mums palikta Vydūno,Maceinos,Basanavičiaus ir kitų Lietuvos šviesių žmonių visas žinojimas ką reikia daryti,kad Tauta išliktų,bet per tingumą ir pačių nutamsėjimą negebam tuo naudotis.Vaišvila deda pastangas bando žmones užvesti mąstyti ,analizuoti,suvokti kaip mes gyvenam globaliam pasaulyje,kur Lietuva jame yra,jiseina Vydūno,Šilingo keliu-šviečia Tautą,bet yra begėdžių ,kurie nieko nenuveikdami Lietuvos žmonių žinojimo,švietimo labui dar iš jo šapytis prasimano.

          • Kemblys says:
            10 metų ago

            Mintis:
            ,,orgiją, cinizmui ir chamizmui, kritikuojant, kultūros,ne takto, analizuoti, globaliam”.

            Mintis:
            ,,Čia yra tautinis puslapis.”

          • Mintis says:
            10 metų ago

            Ačiū,mielas Kembly,tobulėjimui nėra ribų.Pažadu,tobulėsiu:)

          • Mintis says:
            10 metų ago

            orgija
            cinizmas
            chamizmas
            kritikuoti
            kultūra
            ne taktas
            analizuoti,
            globalus

            ,gerb.Kemblį lietuviško vertimo,kad sekantį kartą nepaklysčiau tamsioje,gudžioje girioje.

          • Mintis says:
            10 metų ago

            praledau žodelį- prašau.

          • Kemblys says:
            10 metų ago

            Pabandyk su žodynu zodziai.lt išsiversti į lietuvių kalbą ką parašei. Jei nesigaus, padėsiu.

  5. tikras lietuvis says:
    10 metų ago

    Pritariu autoriui: amerikonai turi daug ginklų, bet jie ir žudo tie ginklai vos ne kasdieną.

    Kas kita būtų, jei mes būtume tokios karinės organizacijos kaip Šveicarija. Bet taip nėra – pas mus pilna šnipų, provokatorių ir netgi, sakyčiau, atskirų visuomenių su savo normom, dėl ko tie ginklai ir vėl, garantuotai, smetoniškai valdžias verstų, nepatinkančius šaudytų, kas, jei būtų susidūrimai su tom visuomenėm, garantuotai prišauktų “gelbėtojus” iš už sienų.

    Vienžo,
    ginklas – didelio pavojaus šaltinis, kurio geriau vengti.

    Atsakyti
    • Mintis says:
      10 metų ago

      Pritariu.Kai tiek geriančių,paskui patys išsišaudys.Profesionalūs medžiotojai ir tai pataiko, kartai, vienas į kitą medžiojimo metu.

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        10 metų ago

        Ne gėrime esmė: jei durnas, tai ir blaivas nesąmonę padarys.

        Atsakyti
        • Mintis says:
          10 metų ago

          Būdams ne durnas išgėręs sudurnėja ne viens.

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Šneki niekus.

  6. Vilnietis says:
    10 metų ago

    CIA VALDZIA DARO VISKA KAD ZMONES NEBUTU GINKLUOTI IR GALETU PATYS REIKALUI ESANT APSIGINTI AR IR VALDZIA NURVERSTI JEI JI TO VERTA. DEL TO IMAMASI SMEGENU PLOVIMO.
    NUSIKALTELIAI VISI TURI GINKLUS, O NORMALUS ZMONES JU NETURI, TODEL TURI PRASHINETI MENTU PAGALBOS, O LIETUVOJ KAIP ZINIA SHITAS KONTINGENTAS DAR PAVOJINGESNIS UZ NUSIKALTELIUS.
    TAIP KAD CIA AGITUOJANTYS PRIES GINKLUS YRA VALSYBES PRIESAI IR KOLOBORANTAI. NENORI GINKLO LAIKYT NAMUOSE – NELAIKYK – KAS TAU LIEPIA? KAI KOKS CIGONAS TAVO VAIKA PJAUS AR ZMONA PREVARTAUS GALESIT SKAMBINETI PAGALBOS TELEFONAIS – IDIOTAI.

    Atsakyti
    • tikras lietuvis says:
      10 metų ago

      Vis tik, sakyčiau, ginklų platinimas būtų klaida:
      taip ginklai būtų ir parduoti, ir pragerti, ir pamesti, ir pavogti, ir sugadinti, ir pleškinimai prasidėtų kaip amerike, o kada reikėtų – ginklų nebūtų.
      Ginklai turi būti nustatytose vietose saugomi, prižiūrimi, tinkamai išduodami (pvz,. girtam ar ligoniui negalima išduoti), prišaudomi, remontuojami ir t.t, ir pan., nes būsima kova turės būti tarp kariuomenių ir su tikslu išsilaikyti iki sąjungininkų atėjimo.
      Partizaninis karas, kaip gavom įsitikinti po karo, šalies išlaisvinti, o tuo labiau apginti nuo puolimo, negali.

      Atsakyti
      • Juozas says:
        10 metų ago

        Partizaninio karo, remiamo iš šalies, užkariautojai niekad nelaimi.
        Vietnamas, Afganistanas tai akivaizdžiai parodė.
        Tik – parama “žygiais, o ne žodžiais”, be to – dar svarbiau – turi būti remiamas ir daugumos užkariaujamų.

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          10 metų ago

          Ten kitos sąlygos – gali išsislapstyti.
          Pas mus lygumos – kur tu pasislėpsi?

          Atsakyti
          • Juozas says:
            10 metų ago

            Mieste. Bunkerių laikai miškuose praėjo. Dar Če Gevarą amerikiečiai surado pagal duonkepės skleidžiamą šilumą, o dabar kai yra dronai …

            Atresolėj automatas, granatsvaidis, stingeris, kai reikia – įsimeti į bagažinę ir pirmyn.
            Visų suareštuoti negali. Kaip ir patikrinti. Belieka smulkmena- kad kovotų visi.

          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Suras ir mieste.

          • Vilnietis says:
            10 metų ago

            nesuras, kaip afganistane ar ir europiniuose miestuose nesuranda, nes tai kas vyksta geyropoj yra partizaninis karas.
            Plius cia tema ar zmones turi teise ginkluotis- TAIP TURI TEISE IR PRIEVOLE, NES JEI PATS NEPSIGINSI- TAVES NIEKAS NEAPGINS. O KAD TEN LIGONIAMS PAKLIUS GINKLAI, TAI NIEKAS IR NESIULO I KAIRE IR I DESINE PARDAVINET KAIP AMERIKOJ, BET STIPRIAI PALENGVINT ISIGIJIMA IR LAIKYMA. O JEI PAKLIUS PAS LIGONI- TAI NE PROBLEMA JI VIETOJE NUSHAUT.

          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Ligonius reikia gydyti, o ne šaudyti.

          • Dronas says:
            10 metų ago

            Juokingiausia yra tai, kad plesimu gatvese ir uzpuolimu namuose, ten kur ginklai “liejasi laisvai”, gerokai maziau nei ten kur jie grieztai ribojami ar uzdrausti. Siek tiek daugiau nelaimingu atsitikimu, savizudybiu ir buitiniu zmogzudysciu. Taciau lyginant su bendru smurtiniu nusikaltimu mazejimu, tai lasas juroje. Beje visi masiniai saudymai vyko gun free zonose, tai yra ten kur ginklus tureti draudziama. Visokiem pakrikusiem ir teroristam, reikalinga galimybe saudyti zmones netrukdomiem, eini i pyskini kaip putpeles. O ten kur gali buti ginkluotu pilieciu visas planas primust kuo daugiau zmoniu, nueis vejais. Na uzmus pora ir pats bus uzmustas, nieko gero, psichu, o juo labiau teroristu tokia situacija netenkina. Todel jie samoningai renkasi gun free zonas, kad nebutu kas juos greitai sustabdo. Tokios tokeles. Zinoma su pistoletu pries automatini ginkla labai nepasispjaudysi, bet daznai to uztenka, kad nutraukti puolima ir uzpuoliko demesi nukreipti nuo beginkliu zudymo, suteikiant galimybe jiem issigelbeti. O jeigu kas nors nores uzmust kruva zmoniu, jis ta padarys, stai nesenai buvo straipsnis, kad noteriske tycia teskesi su automobiliu i minia. Beproti ar piktavali sustabdyt gero zodziu neuztenka, o iki policija tave apgis, dar dagyvent reikia. Ir ginklas siuo metu geriausia priemone.

          • Vilnietis says:
            10 metų ago

            miške arba miestuose.

          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Tarybmečiu visus išgaudė – niekur nesugebėjo pasislėpti.

          • Vilnietis says:
            10 metų ago

            desimtmeciais gaude, o is afganistano teko kudashius nesht ir anglams, rusams ir amerikieciams.
            tas pats su vietnamu.
            sakoma kad jei vyksta partizaninins karas- tam kad sekmingai vykdytum teritorijos okupacija reikia laikyti shalyje desimt kartu daugiau nei yra besipriesinanciu. taigi su 10,000 galima sukaustyt 100,000 priesu. taip kad cia su tuo pacifizmu galvose reiktu viena karta baigti.

          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Tai, kad mes ir kalbam apie SAVO sąlygas, o ne afganistano, vietnamo ar kitų pasviečių.

          • Vilnietis says:
            10 metų ago

            pas mus yra miškai ir žmonės reikalui esant tampa ne mažiau karingi negu kažkokie afganai ar vietnamiečiai.daugiau nei 500 metu kariavo musu tauta ir daugmaž laimedavo- taip kad genai reikalingi yra.

          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Nieko tie miškai žiemą nepadės.

  7. Dronas says:
    10 metų ago

    Matau geras permainas Lietuvoje. Ginkluota visuomene, saugi visuomene. Kuo daugiau ginklu zmoniu rankose, tuo maziau noro kkresti kvailystes, nes vietojo to, kad tu su draugeliaias spardysi viena, tas vienas gali visus paklot ir bus teisus. Geras atgrasymo budas. Panasiai ir su valstybes gynimu, pestininkai turi uzimti teritorija. Kai pilieciai beginkliai tai padaryti lengva, kai ginklas kiekvienuose namuose, priesininko kareiviai bus labai sukaustyti ir labai priklausys nuo sarvuotos technikos palaikymo, bei savo baziu. Nieko gero, kai i tave is bet kurio lango gali pradet saudyt, o dar blogiau kai tu langu 10. Tokiom salygom prieso jegu judejimas galimas tik rimtu kolonu sudetyje ir tik sarvuociu viduje. Kitu atveju neisvengiamai bus nuostoliu. Tai labai riboja priesininko veiksmu laisve ir lankstuma, bei demoralizuoja kareivius, kurie turi neislysdami sedet bazese, o i juos dar is miskelio karts nuo karto pasaudo nepatenkinti vietiniai. Judejimas mieste irgi apsunkintas, velgi galimas uzpuolimas bet kur ir bet kada, o vietiniai kurie ka tik taikiai vaiksciojo, jau pleskina i tave is visokiu saudykliu. O vos tik atvyko pastiprinimas, visi issilakste ir dabar sugaudyk juos tarp kitu gyventoju. O bandysi veikti ziauriai, tai cia jau net visai pacifistai i tave ginkla nukreips, ginkla kuri jie turi. Toks karas nepavirs greitu teritorijos uzemimu ir bus panasus i partizanini pokarini judejima Lietuvoje. Prie visos sovietu galios, visiskai susidorot su partizanais pavyko tik po desimties metu. Ir tai atsizvelgiant i tai, jog pas partizanus nebuvo jokio ginkluotes tiekimo ir pagalbos is uzsienio. Nebuvo rezervu ir kiekiu bei ginkluote jie smarkiai nusileido okupanto pajegoms. Todel sprendimas leisti laikyti pusautomacius namuose, sveikintinas ir sektinas pavyzdys. Suomiai nuo to nenumire, estai puikiai gyvena, tie patys sveicarai, visai gerai jauciasi. Nemanau, kad Lietuviai kazkuo prastesni, kvailesni ar maziau atsakingi. Juo labiau Lietuvoje legalus ginklai taip retai naudojami kokiom nesamonem, kad neiseina uz statistines paklaidos ribu, kas yra labai mazai ir bendram nusikaltimu fone, atrodo isvis juokingai.

    Atsakyti
    • Vilnietis says:
      10 metų ago

      100 proc pritariu

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        10 metų ago

        Nelyginkite šveicarų, kurių niekas nepuola jau keli šimtai metų ir dar dėl gamtos sąlygų, su sąlygomis mūsų, kur tos alternatyvios visuomenės GARANTUOTAI, TURĖDAMOS GINKLŲ, IŠSTOTŲ PRIEŠ LIETUVĄ, kaip ir atsitiko Ukrainos rytuose.
        O kur dar visokie berazumiai, nusikaltėliai, provokatoriai, vagys ir pan.?
        Atskiri žmonės, kad ir ginkluoti, be vadovavimo nieko doro Lietuvos labui nenuveiks – buvo tokie po karo ir nieko iš to neišėjo.
        KOVOTI GALI IR TURI TIK KARIUOMENĖ.
        Tik tokiu atveju bus nauda, nes viskas organizuota, tvarkinga ir t.t.
        Kare, beje, šiais laikais turi reikšmę TIK sunkioji ginkluotė – kas, kad tu turėsi šautuvą, bet ką tu padarysi prieš tanką su tuo šautuvu?
        Be to, kada kovoja dalinys, o ne atskiri asmenys, tai jau bus visai kitaip vertinama ir kitose šalyse, visai kitoks bus poveikis priešui,visai kitus, žymiai stipresnius ginklus, bus galima panaudoti priešo atveju, o tokie ginklai VIS TIEK BUS kariškių kontroliuojamose vietose.

        Atsakyti
        • Vilnietis says:
          10 metų ago

          nesutinku nei su viena teze. Šveicarų butent ir nepuola dėl to kad žino kuo baigsis. Hitleris net minčių neturėjo šveicarija pult nes ten visas armijas ir būtų paklojęs.
          Kovoti gali ne tik kariuomenė. Pagindinė priešo atgrasymo priemonė ir yra žmonių pasiryžimas kovot ir gintis, geriausia su ginklu armijoj jis ar ne. kai priešas tai žino- pas ji ir noras atšoksta tokius pult.
          dabar kas geriausiai Ukrainoj kovėsi su rusais.- gal pasakysi armija?- atsakymas- aišku kad ne- o savanorių būriai, idealistai, patriotai. o armija kažkur užnugaryje tipo ne prie ko. taip kad nereikia. Ir daugiau nenoriu šia tema diskutuoti- nes čia elamentarios pasaulėžiūros klausimas o ne diskusijų. Yra vergo genas ir yra laisvo žmogaus genas ir nieko čia nepakeisi. Vergas bijo turėt ginklą kad jo nenubaustų. Indijoj yra kasta vadinasi “šūdra” (jie valo tualetus ir laidoje žmones- kitaip sakant nešvarūs) tai va ji vienintele is 4 kitu (pagrindiniu) neturi teisės turėti ir nešiotis ginklo. ir čia ne tik yra toks draudimas bet ir pasaulėjauta- žmogus parašnikas žino kad jis niekas ir neturi teisės net gintis. tai va šio straipsio autorius ir politikai, plius nekurie čia komentuojantys galvoja kad visi čia “šūdros”- kur gi ne taip mes viena diena jums parodysim ko nematėt.

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Ukrainoj nebuvo kariuomenės iki tol, o ir dabar jie dar prieš rasiejskus kaunasi su prieštvanine technika.
            Šveicarų nepuolė, nes ten – visų pinigai, o ir prieiti prie jų per gamtos kliūtis ne taip lengva.

          • Vilnietis says:
            10 metų ago

            Ukrainoj buvo kariuomene ir viena is didziausiu pasaulyje 250,000 kariu, o techninka tokia pati kaip rusu: ir gradai ir bukai ir tankai ir kalasai ir tanketes ir t.t.
            Sveicarija butent ir butu puole del tu pinigu,kai tu gli susirnkti visu resursus- bet stabde butent zmoniu pasiryzimas kautis. gamtos kliutys ne problema ka parode Hanibalas ar Suvorovas jei tik norima kazkur praeiti.

          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            “Būtų puolę”,bet nepuolė?
            Todėl, kad negalėjo, todėl ir nepuolė.
            Skaičius dar nereiškia kariuomenės – kiek buvo dalinių, kurie buvo pasiruošę tinkamai kautis?
            Nebuvo tokių.
            Todėl ir Krymą atidavė.
            Todėl vėliau, visiems padedant, savanoriams atėjus (jei buvo kariuomenė, tai kuriam galui tie savanorių daliniai?), pradėjo šiaip taip organizuotis.
            Įtariu, kad ir ginklų gavo geresnių, nes iš pradžių buvo karas toks kaip panašiai hitlerininkų su sovietais – vieni vartai.

          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            O ir dabar, jei turėtų pranašumą, tai paprasčiausiai anuos sudraskytų į gabalus. Bet nieko padaryti negali.

          • Vilnietis says:
            10 metų ago

            Galeciau apei ukrainos kara kalbet 5 dienas, bet ne apie tai shenka. shenka apie tai ar reikia zmonems tureti ginklus- atsakymas aiskus- taip reikia. kas to nenori- valdzia ir vergai.
            Daugiau cia nera apie ka shneket.

          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Taigi, kad šneka apie tai, kad nereikia platinti ginklų.

          • Bartas says:
            10 metų ago

            Pasakysiu kaip “generolas”. Jo, jo sukraukit visus ginklus į vieną sandėliuką ir iškelkit raudoną vėliava, kad ruskiai žinotų, kur tekštelti “bombikę”.
            Kas taip mąsto ?…

          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Ne tą sapną sapnuoji – ar įsivaizduoji kiek Lietuvoje yra tų ginklų saugojimo vietų?

  8. Tomas says:
    10 metų ago

    Visi, kas priešinasi tautos apsiginklavimui, yra pasiruošę kaloboruoti su naujais okupantais

    Atsakyti
    • Vilnietis says:
      10 metų ago

      pritariu.

      Atsakyti
    • tikras lietuvis says:
      10 metų ago

      Taip, kurie išmėto ginklus belekur, tie yra kenkėjai, nes kada reikės, tai tuomet tų ginklų nebebus ir bus visiška anarchija.
      Ginklus į namus siekia parsinešti teroristai.

      Atsakyti
      • Vilnietis says:
        10 metų ago

        Tai nemetyk savo ginklo belekur. kas cia belekur juos meto ar ruosiasi metyt?
        reikalas tas kad dabar visi ginkluoti apart normaliu zmoniu.
        Cia kaip Indijoj mumbajuj – 10 ginkluotu ishgamu, laike visa desimtmilijonini miesta isterijoj, nes visi nuginkluoti ir pasipriesint su piestukais ar stepleriais negalejo.
        O jei bent kas trecias butu ginkluotas- tai kiek laiko uztruktu kol tuos ishgamas pribaigtu? minuciu 10 gal 15 ir viskas. kaip izreaely- nespeja ishsitraukt peilio – ishkart nushauna.
        tai va tokia valstybe turi buti, o ne aviu kaip dabar.
        daugiau shenketi cia nera ka.nenori nelaikyk to ginklo- niekas tau jo per privarta nebruka.

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          10 metų ago

          Tuomet kur bėda: visus tuos reikia nuginkluoti ir tiek žinių.

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            P.S.
            nelygink mūsų sąlygų su Izraelio, kurį arabai pažadėjo nušluoti nuo žemės paviršiaus.

          • Vilnietis says:
            10 metų ago

            i p.s. jei tau geriausia buti beginkliam- tai pasikartosiu 10 karta- jei nori – buk beginklis ir kai ateis taves pjauti cigonai ar emigrantai ar bet kas kitas- skambink i 112.

          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Jei kas panorės tave nudaigoti, tai joks ginklas tavęs neišgelbės.

          • Vilnietis says:
            10 metų ago

            nesijaudink jau bande nudaigot – negalvok kad as cia rasineju be jokios patirties.

          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Apie tai prašome papasakoti smulkiau.

          • Vilnietis says:
            10 metų ago

            imk ir nuginkluok, o kol nenuginklavai visiems reikia apsiginkluot, nes jei ne siandien tai rytoj prireiks.

          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Nebesikarščiuok: nėra ginklų – nėra problemų.

          • Vilnietis says:
            10 metų ago

            visi ginkluoti nera problemu, o ne atvirksciai. milijona aviu gali uzmushti vienas vilkas. lygiai kaip dabar prancuzijoj 8 teroristai- o dreba 70 milijonu.
            pacifizmas yra dar pavojingiau nei nacizmas.

          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Neįsibaimink taip baisiai – ten muslimai gyveno DAUG metų, kol išdrįso tai padaryti.
            Pas mus jų, galima sakyti, net nėra.

          • Vilnietis says:
            10 metų ago

            nera tai nereiskia kad nebus. tavo muslimai daug metu nieko nedare, o dabar ne tik prancuzijoj ir visame pasaulyje galvas kapoja ir ter. aktus atlieka. Jei pas mus ju net nebuvo (totoriai ar karaimai neskaiciuotini)- tai tuoj turesim virsh tukstancio karo ragavusiu. ir pasikartosiu dar pasaulyje nebuvo situacijos kad kas nors nebutu ginkluotas- tokios sitaucijos niekada ir nebus. tam kad apsisaugot reikalingas ginklas. jei norori saves ar savo sheimos saugot tavo reikalas. tada ir nereikalauk kad kiti tave saugotu. Nes niekada dar nieko nepasaugojo jam paciam nesisaugant. Ir dar karta pasikartosiu tik vergai negali turet ginklo, dazniausiai ir nenori. tai jei save prie tokiu priskiri (kaip ir straipsnio autorius)- tavo reikalas. o jei tik kalbi tik tam kad kiti nebutu ginkluoti- tai tada tikrai valstybes prieshas ir koloborantas.

          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Ir nebus.
            Reikia tik neleisti jiems spiestis, o stengtis juos ištrirpdyti masėje – integruoti.

          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Ištirpdyti.

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Pinigai
Lietuvoje

Siūloma aiškesnė VDU apskaičiavimo tvarka

2025 10 29
Mokykla, telefonas
Lietuvoje

Mokyklos privalės nusistatyti mobiliųjų telefonų naudojimo taisykles

2025 10 29
Būstas
Lietuvoje

Teikiamas trijų įstatymų paketas, palengvinsiantis būsto įsigijimą jaunimui

2025 10 29
Vėlinės
Gamta ir žmogus

Vėlinių iššūkiai vairuotojams: kamščiai, plikledis ir neatidūs pėstieji

2025 10 29
Kelio darbai
Lietuvoje

Ruošiamasi kelio Klaipėda–Radailiai–Kretinga atnaujinimui

2025 10 29
Savivaldybių aplinkosaugos reitingas
Gamta ir ekologija

Žaliausias Lietuvos miestas – Alytus

2025 10 29
Telefonas
Gamta ir žmogus

„Telia“: Lietuva užveria vartus telefoniniams sukčiams

2025 10 29
AB „Kelių priežiūra“ nuotr.
Gamta ir žmogus

Barstytuvų vardų varžytuvės žengia į antrą etapą

2025 10 29

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Žr: Dienos klaausimas apie Prezidentas: Kontrabandą užkardysime ryžtingais, koordinuotais veiksmais
  • Budweiser apie Netekome žymaus teatro ir kino aktoriaus, bardo Kosto Smorigino
  • Budweiser apie Prezidentas: Kontrabandą užkardysime ryžtingais, koordinuotais veiksmais
  • Budweiser apie Z. Vaišvila. Referendumas – ir mūsų įrankis

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Siūloma aiškesnė VDU apskaičiavimo tvarka
  • Mokyklos privalės nusistatyti mobiliųjų telefonų naudojimo taisykles
  • Teikiamas trijų įstatymų paketas, palengvinsiantis būsto įsigijimą jaunimui
  • Vėlinių iššūkiai vairuotojams: kamščiai, plikledis ir neatidūs pėstieji

Kiti Straipsniai

Zigmas Vaišvila

Z. Vaišvila. Referendumas – ir mūsų įrankis

2025 10 28
Marija Jakubauskienė

Ministrė pažadėtų vykdomos reformos įrodymų liberalams taip ir nepateikė

2025 10 28
Laisvės premijų komisija

Laisvės premiją siūloma skirti Tomui Šernui

2025 10 25
Sveikata

Pritarta, kad viešasis sektorius turėtų pirmenybę teikti sveikatos paslaugas

2025 10 23
Darius Trečiakauskas

D. Trečiakauskas. Kas iš tikrųjų yra D. Šakalienė ir kam jinai tarnauja?

2025 10 22
Nuolatinę privalomąja pradinę karo tarnybą pradėjo dar puspenkto šimto šauktinių

Rukloje atnaujinamos kareivinės

2025 10 22
Audronius Ažubalis

Seimo nariai kreipėsi į ministrę dėl ugdymo valstybine kalba

2025 10 22
Julius Sabatauskas

J. Sabatauskas ir A. Driukas paskirti KT teisėjais, H. Šinkūno kandidatūrai nepritarta

2025 10 21
Seimas

Seimas spręs dėl pareiginės algos bazinio dydžio

2025 10 21
Degalinė

Svarstomas siūlymas, kaip išvengti reikšmingo dyzelino brangimo

2025 10 21

Skaitytojų nuomonės:

  • Žr: Dienos klaausimas apie Prezidentas: Kontrabandą užkardysime ryžtingais, koordinuotais veiksmais
  • Budweiser apie Netekome žymaus teatro ir kino aktoriaus, bardo Kosto Smorigino
  • Budweiser apie Prezidentas: Kontrabandą užkardysime ryžtingais, koordinuotais veiksmais
  • Budweiser apie Z. Vaišvila. Referendumas – ir mūsų įrankis
  • Budweiser apie P. Šidagis. Tautinės mažumos ar tautinės bendrijos Lietuvoje?
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Dviejose virtose dešrelėse – pusė paros druskos normos

Slogą padės įveikti 5 paprasti būdai

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai