Šeštadienis, 7 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Geležinkelio ruožo Naujoji Vilnia – Baltarusija elektrifikavimas: prasidėjo statybos

www.alkas.lt
2015-04-23 09:56:06
5
Geležinkelio ruožo Naujoji Vilnia – Baltarusija elektrifikavimas: prasidėjo statybos
elektrinis traukinys_madeinvilnius.com
madeinvilnius.com nuotr.

Pirmasis geležinkelio elektrifikavimo projektas

Nepriklausomos Lietuvos istorijoje, geležinkelio ruože Naujoji Vilnia – Kyviškės – Kena – valstybės siena su Baltarusija, įsibėgėja. Baigus vieną iš projektavimo etapų, Kena – valstybės siena su Baltarusija atkarpoje ir Naujosios Vilnios

traukos pastotėje startuoja apie metus truksiantys statybos darbai. Juos planuojama baigti 2016 m. pavasarį. Šis Lietuvai ir Baltarusijai strateginės reikšmės projektas padės stiprinti dvišalius santykius. Jį įgyvendinus padidės geležinkelio transporto patrauklumas keleivių bei krovinių pervežimui, sumažės aplinkos tarša.

Per mažiau kaip metus 28,6 km ilgio geležinkelio ruože bus nutiesta apie 138 km varinio kontaktinio tinklo laido ir daugiau kaip 165 km bronzinio nešančiojo lyno, pastatyta virš 2000 metalinių konstrukcijų, sunaudota virš 3000 tonų betono. Darbai prasidės nuo pamatų kontaktinio tinklo atramoms įrengimo. Lygiagrečiai startuoja Naujosios Vilnios traukos pastotės rekonstrukcija. Rekonstruotoje traukos pastotėje bus įdiegta nauja įranga, leisianti gabenti krovinius elektriniais krovininiais traukiniais.

Šiuos darbus „Lietuvos geležinkelių“ užsakymu atlieka pagrindinis projekto rangovas – reikšmingą patirtį geležinkelių infrastruktūros modernizavimo projektuose ne tik Lietuvoje bet ir Baltarusijoje bei Latvijoje turinti intelektualių inžinerinių sprendimų bendrovė FIMA.

„Projekto įgyvendinimui numatytas itin trumpas laikas. Be to, sudėtingi elektrifikavimo darbai negali trukdyti geležinkelių eismui ir bus derinami prie traukinių grafiko. Nuo pat pradžių projektas reikalauja išskirtinio detalumo ir kruopštumo, čia negali būti jokių klaidų. Todėl jau projektavimo etape stengėmės numatyti ir pašalinti ar sumažinti visus įmanomus trikdžius, o prieš pradedant statybos darbus, įsigijome specialią kontaktinio tinklo laidų klojimo įrangą. Mūsų statybos darbų technologija leis užtikrinti, kad vienas iš geležinkelio kelių visada būtų laisvas. Geležinkelių srityje turime didelę patirtį“, – sako FIMA Projektų vykdymo departamento direktorius Artūras Šuliauskas.

Įrengiama kontaktinio tinklo sistema leis elektrifikuotu ruožu traukiniams važiuoti 160 km per valandą greičiu. Ruožo nuo Naujosios Vilnios iki Lietuvos sienos su Baltarusija elektrifikacija yra pirmas ruožo Kena-Klaipėda elektrifikacijos etapas. Planuojama, kad ateityje Lietuvoje bus elektrifikuota visa IX tarptautinio transporto koridoriaus dalis, nuo sienos su Baltarusija iki Klaipėdos. Šiuo metu naudojamus dyzelinius lokomotyvus palaipsniui pakeis nauji elektriniai lokomotyvai. Pastarieji neteršia aplinkos, yra greitesni ir galingesni už dyzelinius, tad kelionės geležinkeliais Lietuvoje bus patrauklesnės ir keleiviams, nes jie jausis komfortiškiau ir važiuos trumpiau.

Projektas „IX koridoriaus elektrifikavimas

I etapas“ yra tarpvalstybinio projekto, apimančio Lietuvos ir Baltarusijos geležinkelio ruožo N. Vilnia – Kena – valstybių siena – Gudogai – Molodečno elektrifikavimą, dalis, įgyvendinama Lietuvos pusėje. Projektas vykdomas bendradarbiaujant ir koordinuojant darbus su Baltarusijos geležinkelių atstovais ir yra dalinai finansuojamas 2014–2020 m. Europos Sąjungos programavimo laikotarpio lėšomis.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Lietuva kviečia Baltarusiją laikytis branduolinės saugos reikalavimų ir tinkamai įgyvendinti ESPO konvencijos nuostatas
  2. „Metų gaminiu“ pirmą kartą tapo ambicingas geležinkelio projektas
  3. Č. Iškauskas. Kada Lietuvą pasiglemš Baltarusija?
  4. Baltarusijoje prasidėjo pirmininkavimui ES ir 1863-ųjų sukilimui skirtos „Lietuvos dienos“
  5. Universiteto tremtyje studentai susitiks su Tibeto vyriausybe tremtyje
  6. Pristatytas projektas „Kino inkliuzai“
  7. Lietuvos žaliųjų organizacijos boikotuos Baltarusijos parodomąjį renginį Astrave
  8. Lietuvos piliečiai, kurie atsisakė tarnauti sovietinėje kariuomenėje, raginami nevykti į ne ES ar NATO valstybes
  9. Lietuvos URM įteikė notą Baltarusijos ambasadai
  10. Kauno miesto muziejuje atidaryta A.Aleksandravičiaus nuotraukų paroda ir pristatyta nauja knyga
  11. Istorikų suvažiavime – diskusijos apie istoriko misiją
  12. K. Koženiovska. Lenkų kultūros buvimas Rytuose
  13. Struvės geodezinis lankas skirtas pasaulio dydžiui ir formai nustatyti
  14. M. Kundrotas. Baltokarpatija – ruoštis reikia jau šiandien
  15. Lietuvos ir Baltarusijos aplinkosaugininkų susitikime – siekiai išsaugoti pelkes ir nykstančias rūšis

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 5

  1. Kažin says:
    10 metų ago

    Tai gal jau iškart reikėtų iš Vilniaus daryti 240 km/val greičio Rail Baltica atšaką į Minską – pusė lėšų ES paramos Rytams, kita pusė lygiomis dalimis Baltarusijos ir Baltijos šalių su Suomija.

    Atsakyti
    • Šviesulys says:
      10 metų ago

      Ir kam ta atšaka, jei ji nebus sujungta su pagrindine atšaka į vakarus (geležinkelis eis per Kauną aplenkiant Vilnių)?

      Atsakyti
      • Kažin says:
        10 metų ago

        O kaipgi gali Vilnius – sostinė, turinti apie 650 tūkst. gyventojų, sukurianti apie 40% BVP, gali likti nesujungtas su Vakarais… Atrodo, – Butkevičius užsimojęs Vilniui nutiesti ypatingo greičio RB geležinkelį tiesiausiu keliu per Druskininkus iki Balstogės. Taigi, matyt, lėtasis – tik apie 90 km/val greičio – RB geležinkelis ateis iki Kauno ir jame baigsis…

        Atsakyti
  2. Esame geri ir supratingi kaimynai. says:
    10 metų ago

    Svarbiausia, kad padėsime gudams panaudoto Mykoliškių (Astravo) atominės elektrinės pajėgumus. Dabar neatrodys, kad ji buvo statyta vien lietuviško krašto sunaikinimui.

    Atsakyti
  3. Kažin says:
    10 metų ago

    Be abejonės tik gražiai kaimynaudamiesi su Baltarusia galime atsilaikyti prieš Rusijos ir Lenkijos, kito pasaulio abiems keliamus išlikimo iššūkius. Europinio greičio geležinkelio vėžė Vilnius-Minskas būtų viena iš konkrečių priemonių tos gražios kaiminystės įgyvendinimo.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

LMA - Lietuvos muziejų asociacija | lma.lt nuotr.
Istorija

Lietuvos muziejų asociacija: kviečiame Valstybės kontrolę dialogui dėl muziejinių vertybių apskaitos

2025 06 07
Susitarimo pasirašymas
Lietuvoje

Ministerijos susitarė dėl bendrų veiksmų ugdant pilietišką jaunimą

2025 06 06
Lėktuvas | sumin.lrv.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Sukčių taikiklyje – neatidūs keliautojai

2025 06 06
Sveikata | sam.lrv.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Kada ligoniai siunčiami į kitas šalis ir kas už tai moka?

2025 06 06
Dviračių takas
Lietuvoje

Klaipėdoje atnaujinami dviračių ir pėsčiųjų takai

2025 06 06
Ankstyvojo skaitymo erdvė
Lietuvoje

Sostinės darželiuose – naujos ankstyvojo skaitymo erdvės

2025 06 06
Gelbėjimosi ratas
Gamta ir žmogus

Prasidedant maudyniu metui – ugniagesių įspėjimai

2025 06 06
Tiltas
Lietuvoje

Pradedami pasienio su Lenkija kelio atnaujinimo darbai

2025 06 06

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Naivus lausimas apie J. Vaiškūnas. R. Jankūnas: Kas kalba Lietuvos vardu?
  • Sugrįžot jau? apie J. Vaiškūnas. R. Jankūnas: Kas kalba Lietuvos vardu?
  • Rimvydas apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…
  • dar apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Vasaros pietums – suktinukai su traškiomis daržovėmis
  • Žinovai įvardijo pagrindines motociklininkų avarijų priežastis
  • Kodėl vienus uodai puola labiau nei kitus?
  • Augant vaikui svarbu stebėti ne tik ūgį ir svorį

Kiti Straipsniai

M. K. Čiurlionio triptikas „Raigardas“, 1905 m. | wikimedia.org nuotr.

Per Lietuvą ritasi „Čiurlionio dainų banga“: 9 miestuose R. Zubovas kviečia į čiurlionišką dainų šventę

2025 06 06
Nemunu iš Baltarusijos atplaukė meška

Į Lietuvą iš Baltarusijos naktį atplaukė meška

2025 06 05
Turizmas | visalietuva.lt nuotr.

Turizmo poreikiai keičiasi: Lietuva ruošia žinovus naujoms kryptims

2025 05 30
Traukinys

Traukiniai tarp Vilniaus ir Varšuvos važiuos greičiau ir dažniau

2025 05 28
Pasienis | vrm.lrt.lt nuotr.

Prezidentas su EK nariu aptarė migracijos iššūkius

2025 05 27
P. Vileišio rūmuose Lietuva 1907 m. pirmąkart išvydo Čiurlionio kūrybą | lrv.lt nuotr.

P. Vileišio rūmuose Lietuva 1907 m. pirmąkart išvydo Čiurlionio kūrybą

2025 05 23
Po 10 metų pertraukos Lietuva iškovojo medalį Tarptautinėje mokinių filosofijos olimpiadoje | smsm.lrv.lt nuotr.

Po 10 metų pertraukos Lietuva iškovojo medalį Tarptautinėje mokinių filosofijos olimpiadoje

2025 05 23
Pasienis

Lietuva padavė Baltarusiją į Hagos teismą už neteisėtą migrantų gabenimą

2025 05 21
„Rail Baltica“ | sumin.lrv.lt nuotr.

Susisiekimo ministerija rengia veiksmų dėl „Rail Balticos“ planą

2025 05 20
Miškas | pixabay.com nuotr.

Ribojami miško kirtimai Kaliningrado ir Baltarusijos pasienyje

2025 05 15

Skaitytojų nuomonės:

  • Naivus lausimas apie J. Vaiškūnas. R. Jankūnas: Kas kalba Lietuvos vardu?
  • Sugrįžot jau? apie J. Vaiškūnas. R. Jankūnas: Kas kalba Lietuvos vardu?
  • Rimvydas apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…
  • dar apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…
  • Rimvydas apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
maratoni.lv nuotr.

Kviečia Baltijos šalis susivienyti Latvijos Nepriklausomybės dienos dviračių lenktynėse Jūrmaloje

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai