Asociacijos „Linava“ duomenimis, pirmadienį Latvijos–Rusijos pasienyje esančiuose laikinojo saugojimo terminaluose muitinės pareigūnų patikros laukė maždaug 170 Lietuvos transporto priemonių. Tokia situacija susiklostė dėl Rusijos Federalinės muitinės tarnybos įvestos sugriežtintos kontrolės, taikomos Lietuvos vežėjams ir kroviniams, gabenamiems iš Lietuvos.
Kaip teigia laikinojo saugojimo terminalų atstovai, jie iškrovimo-pakrovimo darbus atlieka skubos tvarka, tačiau trūksta muitinės pareigūnų, kurie atlieka muitinės patikrą ir įformina atitinkamus dokumentus. Tuo tarpu vežėjai patiria prastovas ir didžiulius finansinius nuostolius.
Remiantis informacija, gauta iš asociacijos narių bei laikinojo saugojimo terminalų, 2014 m. gruodžio 1 d. muitinės patikros laukė Sebežo muitinės terminaluose:
- terminale „Rostek-NTB“ – iki 70 transporto priemonių;
- terminale M9 – iki 80 transporto priemonių;
- terminale „RUS-servis“ – iki 20 transporto priemonių.
Vidutiniškai patikrinimo laukiama apie 7 ir daugiau dienų, o kai kurios transporto priemonės stovi nepatikrintos nuo lapkričio 23 d.
Sugriežtinta išsami patikra taikoma ne tik Lietuvos, bet ir kitų šalių vežėjams, gabenantiems prekes, kurios yra iš Lietuvos arba jeigu prekių pakrovimo vieta – Lietuva.
Automobiliai iš Lietuvos ėmė strigti prieš pusantros savaitės, praėjus dienai po to, kai prezidentė Dalia Grybauskaitė Rusiją viešai pavadino „teroristine valstybe“.
Rusijos muitinės vadovas praėjusį antradienį pranešė, kad nuodugniai tikrinti lietuviškus krovinius padėta, nes per Lietuvą esą gabenama uždrausti Europos Sąjungos gaminiai. Rusijos muitinė panašias priemones prieš Lietuvos vežėjus taikė ir pernai rudenį, kai Lietuva pirmininkavo ES Tarybai – tuomet apribojimai truko maždaug mėnesį.
Lietuva taip pat paprašė Europos Komisijos pagalbos susidariusiai situacijai spręsti.