Valstybės įmonė „Regitra“ (toliau – „Regitra“) pateikia atsakymus į dažnai užduodamus klausimus dėl transporto priemonės leidimo dalyvauti viešajame eisme sustabdymo ir išregistravimo.
Klausimas: Gavau pranešimą, kad automobilio leidimas dalyvauti eisme sustabdytas (numatoma išregistruoti), nes negauti draudimo duomenys, tačiau privalomojo draudimo polisą ir kitus draudimo dokumentus turiu. Kaip man elgtis?
Jei pranešime nurodyta, kad leidimas dalyvauti eisme sustabdytas (transporto priemonę numatoma išregistruoti) negavus duomenų iš Transporto priemonių draudikų biuro, tačiau Jūs turite galiojančius privalomojo draudimo dokumentus, kreipkitės į savo draudimo bendrovę, kad draudimo duomenis ji perduotų draudikų biurui, o šis – „Regitrai“. Draudikų biurui patikslinus duomenis, Kelių transporto priemonių registre bus nurodoma atnaujinta informacija.
Klausimas: Gavau pranešimą, kad automobilis išregistruotas, nes negauti draudimo duomenys, tačiau galiojančius privalomo draudimo dokumentus turiu. Ką daryti, kad registracija būtų sugrąžinta?
Jei pranešime nurodyta, kad transporto priemonė išregistruota negavus duomenų iš Transporto priemonių draudikų biuro, tačiau Jūs gavote privalomojo draudimo dokumentus, kreipkitės į savo draudimo bendrovę, kad draudimo duomenis ji perduotų draudikų biurui, o šis – „Regitrai“. Draudikų biurui patikslinus duomenis, registracija bus atnaujinta, papildomai kreiptis į „Regitrą“ nebereikės.
Klausimas: Ar išregistruotas automobilis ir toliau lieka mano nuosavybė? Ką galiu su juo daryti?
Išregistravus transporto priemonę, jos turtinės teisės nesikeičia, ji ir toliau išlieka jos savininko nuosavybė, tačiau negali dalyvauti viešajame eisme. Savo nuožiūra ją galima parduoti, dovanoti ar pan. Nustatyta tvarka atlikus jos privalomąją techninę apžiūrą, apdraudus privalomuoju draudimu ir teisės aktų nustatyta tvarka įregistravus, galima ir vėl su ja dalyvauti viešajame eisme.
Klausimas: Ar apie numatomą išregistravimą perspėjama iš anksto?
Nuo 2014 m. liepos 2 d. transporto priemonės valdytojui iš anksto pranešama, kad jau laikas pasirūpinti privalomąja apžiūra ar privalomuoju draudimu, kad ji po tam tikro laikotarpio nebūtų išregistruota. VĮ „Regitra“ apie tai praneša atsiųsdama specialų pranešimą paštu. Šis pranešimas išsiunčiamas iš Centralizuotosios techninės apžiūros duomenų bazės ar Transporto priemonių civilinės atsakomybės privalomojo draudimo duomenų bazės gavus informaciją, kad transporto priemonė neatitinka Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo reikalavimų, taip pat jei asmuo nesikreipė dėl leidimo dalyvauti eisme sustabdymo. Jei nepranešėte, kad Jūsų adresas jau pasikeitęs, laiškas Jūsų gali nepasiekti, todėl labai svarbu iš anksto savo adresą patikslinti.
Atsiųstame pranešime bus pateikta informacija, dėl kokių priežasčių sustabdytas leidimas dalyvauti eisme (numatoma išregistruoti) ir kokius veiksmus turite atlikti, kad to neįvyktų.
2014 m. liepos 1 d. Lietuvoje buvo įregistruota per 900 tūkst. įstatymo reikalavimų neatitinkančių kelių transporto priemonių. Šiam išties gausiam transporto priemonių savininkų ir valdytojų skaičiui, vadovaujantis teisės aktais, asmeniniai pranešimai apie numatomą išregistravimą nebuvo siunčiami, tačiau bendras perspėjimas apie tai buvo pateiktas internete, televizijoje, radijuje ir spaudoje.
Klausimas: Automobilio seniai nebeturiu, tačiau gavau pranešimą, kad jis išregistruotas. Kaip man elgtis?
Informacinis pranešimas siunčiamas paskutiniam Kelių transporto priemonių registre nurodytam transporto priemonės valdytojui. Jūs gavote šį pranešimą, nes Jūsų transporto priemonę įsigijęs asmuo jos neperregistravo savo vardu, todėl į pranešimą galite nekreipti dėmesio.
Daugiau užduodamų klausimų rasite čia.