Trečiadienis, 29 spalio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus Gamta ir ekologija

Lietuvoje elektriniai dviračiai – jau ne egzotika

www.alkas.lt
2014-08-19 08:36:52
0
Lietuvoje elektriniai dviračiai – jau ne egzotika
       
Vilnietis Vitalijus | D. Černiak nuotr.
Vilnietis Vitalijus | D. Černiak nuotr.

Elektrinių dviračių privalumais Lietuvoje džiaugiasi ne tik pažangus ir naujovėmis besidomintis jaunimas. Vis dažniau į šią patogią, greitą ir smagią transporto priemonę krypsta ir senjorų akys.

Didmiesčių gyventojams elektriniai dviračiai tapo panacėja nuo transporto spūsčių piko valandomis. Galimybė dvigubai greičiau pasiekti darbo  vietą ir namus be didelių pastangų tokio tipo dviračiams Lietuvoje pranašauja sėkmę, kurią šis išradimas jau senokai pelnė visame pasaulyje.

Išbandžiusieji elektrinius dviračius žino, kad jie – puiki judėjimo priemonė perkrautose miesto erdvėse ir išsiruošus poilsiui į gamtą.

Šis  išradimas veikia labai paprastu principu. Elektrinis dviračio variklis įsijungia automatiškai, tik pradėjus minti pedalus, o valdiklis važiuojančiam suteikia tiek galios, kiek jos ir reikia. Minant pedalus greičiau, galios būna daugiau, minant lėčiau – jos sumažėja. Dviračio variklis išsijungia paspaudus stabdžių svirtį arba tiesiog nustojus minti pedalus.

Kiekvienas elektrinis dviratis turi tris esminius elementus, kurie jį paspartina. Tai yra: akumuliatorius (baterija), elektrinis variklis ir valdiklis, kontroliuojantis elektronikos darbą. Be paspartinimo mechanizmo elektrinis dviratis  niekuo nesiskiria nuo tradicinio dviračio.

Iki šiol Lietuvoje šis išradimas kelią skynėsi sunkokai. Ne tik todėl, kad į naujoves žmonės dažniausiai reaguoja atsargiai.  Baugino elektrinių dviračių kaina, kuri siekė nuo 4 iki 10 tūkst. Lt.

Šiandien tokį dviratį galima įsigyti gerokai pigiau. Maža to, Lietuvoje jau yra elektrinių dviračių specialiai pritaikytų šalies rinkai – klimato zonai, geografijai ir eksploatacijai.

„Keletą metų ieškojome tiekėjų, kurie patenkintų mūsų poreikius. Ieškodami gamintojų, atsižvelgėme į tai, jog Lietuva – šiaurinis ir lietingas kraštas. Omenyje turėjome ir duobėtus mūsų kelius, druskas, purvą. Todėl bendravome su keliais tiekėjais, galinčiais išpildyti mūsų pageidavimus. Dar apie metus laiko užtruko gamyba tokių dviračių, kurie po ilgų testavimų Lietuvoje atitiko mūsų lūkesčius“, – pasakoja elektriniais dviračiais prekiaujančios kompanijos vadovas Dmitrijus Černiak.

Pasak jo, elektriniais dviračiais domisi skirtingų poreikių žmonės. Vieni juos įsigyja tam, kad galėtų mesti svorį, kiti – turintys  rimtų sveikatos problemų. Šie dviračiai labai patogūs ir saugūs naudoti sergantiems širdies ligomis. Jaunimas perka tam, kad sutaupytų laiko – su elektriniu dviračiu norimą vietą galima pasiekti perpus greičiau, nei su paprastu dviračiu. Tretieji tiesiog paskaičiuoja, kad šiltuoju sezonu važiuoti į darbą elektriniu dviračiu bus ne tik patogu, bet ir taupu.

„Minant tokio dviračio pedalus apima jausmas, tarsi pedalai sukasi patys, o iš nugaros jus kažkas stumia, todėl po bandomųjų važiavimų visi klientai šypsosi. Pagrindinis tokių dviračių privalumas yra tas, kad kelionės tikslą galima pasiekti dvigubai greičiau sunaudojant mažiau jėgų. Pavyzdžiui, nuo Santariškių iki Vilniaus oro uosto galima numinti per 30 min., o nuo „Akropolio“ prekybos centro iki autobusų stoties – per 18 min.“, – teigia D. Černiak.

Elektrinius ESonic dviračius varo šiuolaikinis bešepetis 250 vatų variklis. Šis variklis visiškai nereikalauja aptarnavimo. Didelis jo privalumas yra veiksmingas energijos naudojimas, o tai leidžia ilgą laiką naudoti dviratį kaip transporto priemonę. Su pilnai pakrautu akumuliatoriumi variklio pagalba apie 100 km ilgio distanciją galima pasiekti vos už  1,30 Lt. Variklis padeda įsibėgėti dviračiui iki 25 km per valandą. To pilnai pakanka saugiam ir komfortiškam važinėjimui miesto gatvėmis ir gamtoje.

„Daugeliui kyla klausimas ar elektriniam dviračiui pakanka 250 vatų galios variklio? Spręskite patys: nesitreniravęs žmogus per trumpą laiką mindamas pedalus gali išvystyti 180–200 vatų galią, sportininkas per tą patį laiką – iki 400–500 vatų. Jei planuojate važinėtis ne kalnuotose vietovėse, tai tokio variklio pilnai pakaks kasdienėms kelionėms“, – tikina pokalbininkas.

Dmitrijus Černiak pastebi, kad Lietuvoje požiūris į ekologišką ir patogią transporto priemonę – dviratį, keičiasi labai sparčiai. Kasmet Lietuvą apjuosia vis daugiau dviračių takų. Vilniuje veikia miesto dviračių savitarnos sistema „CycloCity Vilnius“, dviračių nuomos punktai dygsta ne tik Lietuvos kurortuose, bet ir mažesniuose šalies miesteliuose.

Ekspertai šviesią ateitį prognozuoja ir elekriniams dviračiams.

Kompanija „Navigant Research“ atlikusi analizę daro prielaidą, jog kasmet prekyba tokio tipo dviračiais tik didės. Kompanijos duomenimis, iki 2013 m. elektrinių dviračių jau buvo parduota 30,6 mln. vienetų, iki 2020 metų šis skaičius turėtų padidėti iki 37,9 mln. vienetų.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. J. Dapšauskas. Įsikandus cigaretę apie kitų baisiai užterštą orą
  2. Elektromobilių savininkams – nemokamas parkavimas
  3. Automobilis ir ekologija, jau suderinama?
  4. Vilniuje iki 2020 planuojama nutiesti 112 kilometrų dviračių takų
  5. Ar žinote, kad Jūsų kelionė palieka pėdsaką? (video)
  6. Savaitę – be automobilio
  7. Kauno gatvėmis riedės pirmasis lietuviškas elektrinis autobusas

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Ignalinoje vyko 30-oji teatrų šventė
Kultūra

Ignalinoje vyko 30-oji teatrų šventė

2025 10 29
Kontrabanda
Lietuvoje

Prezidentas su M. Riute aptarė Baltarusijos hibridines atakas

2025 10 29
Gitanas Nausėda
Lietuvoje

Prezidentas: Kontrabandą užkardysime ryžtingais, koordinuotais veiksmais

2025 10 28
Susitikimas su profesinėmis sąjungomis
Lietuvoje

Pareigūnų profesinėms sąjungoms pristati numatomi pokyčiai

2025 10 28
Elektrrinis traukinys
Lietuvoje

Sostinės geležinkelio stotyje pristatytas naujasis elektrinis traukinys

2025 10 28
Klientų aptarnavimo centras
Lietuvoje

Vilniaus savivaldybėje – naujas klientų aptarnavimo centras

2025 10 28
Susitarimo pasirašymas
Lietuvoje

Pasirašytas Vyriausybės ir LSA susitarimas

2025 10 28
Sukčių žinutė | Lietuvos pašto nuotr.
Lietuvoje

Lietuvos paštu apsimetantys sukčiai gviešiasi pinigų ir duomenų

2025 10 28

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Chaltūra apie K. K. Urba. Žemaitiška stiprybė Telšių kultūriniuose akcentuose
  • Naivus klausimas apie Prezidentas: Kontrabandą užkardysime ryžtingais, koordinuotais veiksmais
  • Jimmy Dore apie Žvalgų dieną pristatomas naujas istorinis komiksas apie pasipriešinimo legendą Juozą Lukšą
  • Spalio 30 d. ginti Laučienės! apie Griežtinami lietuvių kalbos mokėjimo imigrantams reikalavimai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Ignalinoje vyko 30-oji teatrų šventė
  • Prezidentas su M. Riute aptarė Baltarusijos hibridines atakas
  • Kaip įsirengti tobulą darbo vietą namuose?
  • Prezidentas: Kontrabandą užkardysime ryžtingais, koordinuotais veiksmais

Kiti Straipsniai

Vėlinės

Prie Vilniaus kapinių įvedami laikini eismo ribojimai

2025 10 22
Kelio darbai

Šakių rajone pradedamas kelio Kiduliai–Gerdžiūnai atnaujinimas

2025 10 17
Kauno vakarinis aplinkkelis

Pristatyta galimybių studiją, kaip keisis Kauno vakarinis aplinkkelis

2025 10 15
Motociklai

Kaip tinkamai paruošti motociklą žiemai ir išsaugoti jo vertę

2025 10 11
Ričardas Garuolis

R. Garuolis. Trūksta ne darbuotojų, o darbo vietų!

2025 10 11
Žvakė

Kvepiančios žvakės: kodėl verta rinktis sojų vaško žvakę?

2025 10 09
Motociklai

Siūloma supaprastinti motociklo vairavimo egzaminą

2025 10 08
Kelio darbai, kelio ženklas

Dėl labai blogos būklės uždaromas tiltas per Kančioginos upę

2025 10 03
Degalai

Dėl akcizų vežėjai degalus pila Lenkijoje

2025 10 03
Senas automobilis

Vairuotojams nebenaudojamo automobilio atsisakyti bus paprasčiau

2025 10 01

Skaitytojų nuomonės:

  • Chaltūra apie K. K. Urba. Žemaitiška stiprybė Telšių kultūriniuose akcentuose
  • Naivus klausimas apie Prezidentas: Kontrabandą užkardysime ryžtingais, koordinuotais veiksmais
  • Jimmy Dore apie Žvalgų dieną pristatomas naujas istorinis komiksas apie pasipriešinimo legendą Juozą Lukšą
  • Spalio 30 d. ginti Laučienės! apie Griežtinami lietuvių kalbos mokėjimo imigrantams reikalavimai
  • +++ apie Prezidentas: Kontrabandą užkardysime ryžtingais, koordinuotais veiksmais
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Vytautas Rubavičius | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

V. Rubavičius. Rusija tikrina NATO atlapus

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai