
Elektrinių dviračių privalumais Lietuvoje džiaugiasi ne tik pažangus ir naujovėmis besidomintis jaunimas. Vis dažniau į šią patogią, greitą ir smagią transporto priemonę krypsta ir senjorų akys.
Didmiesčių gyventojams elektriniai dviračiai tapo panacėja nuo transporto spūsčių piko valandomis. Galimybė dvigubai greičiau pasiekti darbo vietą ir namus be didelių pastangų tokio tipo dviračiams Lietuvoje pranašauja sėkmę, kurią šis išradimas jau senokai pelnė visame pasaulyje.
Išbandžiusieji elektrinius dviračius žino, kad jie – puiki judėjimo priemonė perkrautose miesto erdvėse ir išsiruošus poilsiui į gamtą.
Šis išradimas veikia labai paprastu principu. Elektrinis dviračio variklis įsijungia automatiškai, tik pradėjus minti pedalus, o valdiklis važiuojančiam suteikia tiek galios, kiek jos ir reikia. Minant pedalus greičiau, galios būna daugiau, minant lėčiau – jos sumažėja. Dviračio variklis išsijungia paspaudus stabdžių svirtį arba tiesiog nustojus minti pedalus.
Kiekvienas elektrinis dviratis turi tris esminius elementus, kurie jį paspartina. Tai yra: akumuliatorius (baterija), elektrinis variklis ir valdiklis, kontroliuojantis elektronikos darbą. Be paspartinimo mechanizmo elektrinis dviratis niekuo nesiskiria nuo tradicinio dviračio.
Iki šiol Lietuvoje šis išradimas kelią skynėsi sunkokai. Ne tik todėl, kad į naujoves žmonės dažniausiai reaguoja atsargiai. Baugino elektrinių dviračių kaina, kuri siekė nuo 4 iki 10 tūkst. Lt.
Šiandien tokį dviratį galima įsigyti gerokai pigiau. Maža to, Lietuvoje jau yra elektrinių dviračių specialiai pritaikytų šalies rinkai – klimato zonai, geografijai ir eksploatacijai.
„Keletą metų ieškojome tiekėjų, kurie patenkintų mūsų poreikius. Ieškodami gamintojų, atsižvelgėme į tai, jog Lietuva – šiaurinis ir lietingas kraštas. Omenyje turėjome ir duobėtus mūsų kelius, druskas, purvą. Todėl bendravome su keliais tiekėjais, galinčiais išpildyti mūsų pageidavimus. Dar apie metus laiko užtruko gamyba tokių dviračių, kurie po ilgų testavimų Lietuvoje atitiko mūsų lūkesčius“, – pasakoja elektriniais dviračiais prekiaujančios kompanijos vadovas Dmitrijus Černiak.
Pasak jo, elektriniais dviračiais domisi skirtingų poreikių žmonės. Vieni juos įsigyja tam, kad galėtų mesti svorį, kiti – turintys rimtų sveikatos problemų. Šie dviračiai labai patogūs ir saugūs naudoti sergantiems širdies ligomis. Jaunimas perka tam, kad sutaupytų laiko – su elektriniu dviračiu norimą vietą galima pasiekti perpus greičiau, nei su paprastu dviračiu. Tretieji tiesiog paskaičiuoja, kad šiltuoju sezonu važiuoti į darbą elektriniu dviračiu bus ne tik patogu, bet ir taupu.
„Minant tokio dviračio pedalus apima jausmas, tarsi pedalai sukasi patys, o iš nugaros jus kažkas stumia, todėl po bandomųjų važiavimų visi klientai šypsosi. Pagrindinis tokių dviračių privalumas yra tas, kad kelionės tikslą galima pasiekti dvigubai greičiau sunaudojant mažiau jėgų. Pavyzdžiui, nuo Santariškių iki Vilniaus oro uosto galima numinti per 30 min., o nuo „Akropolio“ prekybos centro iki autobusų stoties – per 18 min.“, – teigia D. Černiak.
Elektrinius ESonic dviračius varo šiuolaikinis bešepetis 250 vatų variklis. Šis variklis visiškai nereikalauja aptarnavimo. Didelis jo privalumas yra veiksmingas energijos naudojimas, o tai leidžia ilgą laiką naudoti dviratį kaip transporto priemonę. Su pilnai pakrautu akumuliatoriumi variklio pagalba apie 100 km ilgio distanciją galima pasiekti vos už 1,30 Lt. Variklis padeda įsibėgėti dviračiui iki 25 km per valandą. To pilnai pakanka saugiam ir komfortiškam važinėjimui miesto gatvėmis ir gamtoje.
„Daugeliui kyla klausimas ar elektriniam dviračiui pakanka 250 vatų galios variklio? Spręskite patys: nesitreniravęs žmogus per trumpą laiką mindamas pedalus gali išvystyti 180–200 vatų galią, sportininkas per tą patį laiką – iki 400–500 vatų. Jei planuojate važinėtis ne kalnuotose vietovėse, tai tokio variklio pilnai pakaks kasdienėms kelionėms“, – tikina pokalbininkas.
Dmitrijus Černiak pastebi, kad Lietuvoje požiūris į ekologišką ir patogią transporto priemonę – dviratį, keičiasi labai sparčiai. Kasmet Lietuvą apjuosia vis daugiau dviračių takų. Vilniuje veikia miesto dviračių savitarnos sistema „CycloCity Vilnius“, dviračių nuomos punktai dygsta ne tik Lietuvos kurortuose, bet ir mažesniuose šalies miesteliuose.
Ekspertai šviesią ateitį prognozuoja ir elekriniams dviračiams.
Kompanija „Navigant Research“ atlikusi analizę daro prielaidą, jog kasmet prekyba tokio tipo dviračiais tik didės. Kompanijos duomenimis, iki 2013 m. elektrinių dviračių jau buvo parduota 30,6 mln. vienetų, iki 2020 metų šis skaičius turėtų padidėti iki 37,9 mln. vienetų.