Rugpjūčio 15-17 d. net tris dienas Jurbarke šurmuliuos spalvingas, nuotaikingas ir daugybę svečių tiek iš Lietuvos, tiek iš užsienio sukviesiantis renginys„XX a. pr. Sergejaus Ilarijonavičiaus Vasilčikovo dvaro tradicijų tęstinumas”. Šios šventės metu bus tęsiama miesto dvarininkų Vasilčikovų tradicija sukviesti miestelėnus į dvarą bendrai, juos vienijančiai šventei. Tuo pačiu bus minimas ir gražus Jurbarko miesto gimtadienis – miestas skaičiuoja jau 755-uosius metus.
Tokia šventė rengiama jau antrąkart ir šiemet tęsis net tris dienas. Šįkart visų susirinkusiųjų lauks daugybė pramogų, atrakcijų, kultūrinių akcijų ir linksmai šurmuliuojantys kūrybingi šventės dalyviai, kurių dabar suskaičiuojamas jau ne vienas šimtas.
Rugpjūčio 15 d., penktadienio vidurdienį, nuo Jurbarko rajono savivaldybės iki pat Dainų slėnio iškilmingai nusidrieks jurbarkiškių ir miesto svečių eisena, kurioje prisistatys ne tik miesto ir rajono įstaigos, bet ir verslininkai, įvairūs kolektyvai, užsienio delegacijos. Dieną Dvaro parke nuo 14 val. skambės tarptautinio folkloro festivalio „Ant vandens 2014“ dalyvių dainos, o vakare Dainų slėnyje, įspūdingoje scenoje pasirodys profesionalų atliekamas miuziklas „Paryžiaus katedra“.
Šeštadienį, rugpjūčio 16 d. visų lauks dar daugiau staigmenų ir linksmybių: ryte prasidės žirgų konkūrų varžybos „Dvaro eiklieji 2014“, bus atidaryta tarptautinė šunų paroda, duris atvers ir Klojimų teatrų festivalis. Kaip ir dvarininkų Vasilčikovų laikais veiks technikos paroda, kurioje bus galima susitikti su miškininkais ir medžiotojais, ugniagesiais ir kariškiais. Šventei įsibėgėjus visų susirinkusiųjų lauks nepamirštamas koncertas, kuriame išgirsite populiarias grupes „Studija“ ir „Pelenai“, pasiklausysite legendinės „Hiperbolės“ gitaristo Igorio Berino ir grupės koncerto. Po įspūdingo fejerverko ištvermingiausius linksmins šmaikštieji „Liūdni slibinai“ ir užmigti neleis „AC/DC projektas“.
Abu vakarus programą pabaigs nuotaikinga diskoteka po atviru dangumi su žinomais Lietuvos diskžokėjais: pirmąjį vakarą visus linksmins ne tik muzika, bet ir vaizdais septyniuose vaizdo ekranuose grosiantis DVJ Gexx, antrąjį vakarą sulauksime aštrialiežuvių Radistų – užmigti neleis DJ Jovani ir DJ Rolas.
Dvi šventines dienas Dvaro parko teritorijoje veiks šurmulinga mugė, kurioje savo produkciją pristatys Jurbarko krašto ir apylinkių gamintojai, amatininkai, verslininkai. Bus galima ne tik įsigyti jų parduodamų gaminių, bet ir ragauti, matuotis ir kitaip išbandyti pristatomą produkciją. Bus galima apsilankyti Jurbarko rajono seniūnijų miesteliuose ir susipažinti su to krašto žmonėmis, jų veikla, pabendrauti ar tiesiog smagiai pašėlti užsukus į svečius. Keliaudami į Dainų slėnį šventės svečiai įžengs į istorinę erdvę, kurioje akimirkai bus galima pasinerti į to meto gyvenimą: pasivažinėti karieta, pasigrožėti autentiškais dvarininkų rūbais, išvysti, kokios pramonės šakos buvo vystomos dvare Vasilčikovų laikais XX a. pradžioje: pristatomi alus, sūrių, keramikos gaminiai, saldumynai, dvaro šeimininkės mėgta floristika.
Šventės metu bus atidaryta ne viena paroda, vyks kraštiečių susitikimas, kuriame bus pristatyta knyga „Berlyno dienoraštis“, Dvaro parke nesiliaus skambėti tarptautinio folkloro festivalio „Ant vandens 2014“ dalyvių balsai, o jaunimas galės sudalyvauti menų festivalio „Pilies aidas“ atrankoje.
Sekmadienį, rugpjūčio 17 d., po Šventų Mišių ir koncerto Švenčiausiosios Trejybės bažnyčioje, mažųjų laivelių prieplaukoje, atsisveikindamas su svečiais, Jurbarko rajono meras visus vaišins dvarininkų sriuba.
Kodėl taip kuklinamasi, juk Jurbarkas turėtų švęsti jau 1160 -ies metų sukaktį.
Bet tada nesivadintų Jurbarkas. Gal Bišpilis?
Gėda būtų gyventi miestelyje, kuris nešioja kaimo jurgio (e)tiketę.
Ajajai, Lietuvos “nebuvo”, bet Jurbarkas buvo. Bumblauskinė istorija byra. To negalima leisti…
Tai tas pats, kai Lietuvos nebuvo, bet marijonų Marijampolė buvo.
Kažkaip viskas ties piligrimais pastringa.
Tuoj “paaiškės”, kad ir žydai pas mus atsirado kai dar Lietuvos “nebuvo”.
Ponia Vilna, o kokiuose analuose Jurbarko gimimas prieš vieną tūkstantį vieną šmtą šiašiasdešimt metų paliudytas? Jeigu tai paliudijo Romualdas Zubinas su savo žemės vartymosi dėsniais, tai net juoktis neverta.
Miestas su savo istorija ir pavadinimu – tai lipk nuo kryžiaus.
Turėkite kantrybės. Ateis laikas ir bus vaikas… Dabar pasakysiu tik tiek, kad Jurbarko egzistavimą prieš 1160 metų, būtent tokiu vardu, patvirtina konkretus rašytinis šaltinis, kurio patikimumu neabejoja pasaulio mokslininkai. Beje, kartu su tuo yra ir kitų su Lietuvos istorija susijusių faktų paaiškėjimo. Žodžiu, reikalas rimtas.
Kad lenkai, gudai ir žydai Lietuvoje anksčiau atsirado nei lietuviai?
Nejuokink svieto su tokiais klausimais!…
Vilnele, jei tai patvirtina konkretus prokrikščioniškas rašytinis šaltinis, tai aišku, kad primeluota.
Ką nejuokinti? Bumblauskiniai istorijai dar ne to gali “atrasti”.
Jeigu visur rodosi bumblauskiniai, tai jau, žinai, juos šalin vykis pats…
Čia tik tau gali rodytis. O aš žinau vidinę virtuvę.
Žinok tu ją sau, bet čia dalykas ne jos nosiai…
Pažiūrėsim, kas teisus. Jei sakai, kad greitai bus vaikas… Įdomu, kas bus jo tėvas ir ar nebus vaikas juodas su siaurom akim… 🙂
)
Kaip bebūtų, apseita bus tikrai be jokio “blato”…
Jei jau paminėjai blatą, tai be išrinktosios tautos atstovų nebus apsieita. Įdomu, ar vaiko tėvas apipjaustytas?
Anot krikščionių teologijos visi mes apipjaustytojo vaikai.
Nu tai kad ne. Gojai ne iš Adomo ir Ievos.
Suprantu, kad jums ne lietuviška Lietuvos istorijos rūpi, o tai, kad ji ir toliau liktų lenkiška, todėl betkokį lietuvybės daigelį gatavi sutrypti dar besiradimo stadijoje…
Bet šį sykį tas nepavyks. Be to, tyčia nerimtų rašinių era internete, apskritai baigiasi – reklamos jie neatneš…
Mums būtent rūpi, kad būtų ne Bumblauskinė ir ko. T.y. išvalyta nuo šių ir kitų polonofilų ir eurofilų apie tūkstantmetį ėjimą į Europą svaičiojimų
O tai ta ‘rimta reikala’ kas nors rutulioja? Nes jei tai tiesa ka jus sakote, tai reikalas tikrai rimtas.
Taip, tas rimtai “rutuliojama” – rengiama paskelbti, kaip istorijos mokslo tiesą.
Iš kurios vietos bus skelbiama ta tiesa ?