Šioje „Penki TV“ apžvalginėje laidoje „Savaitės pjūvis“ apžvalgininkas Česlovas Iškauskas su Vilniaus universiteto Komunikacijos fakulteto Medijų tyrimų laboratorijos vedėju Andriumi Šuminu aptaria kandidatų į prezidento postą rinkimų kampanija.
O susisiekimo ministerijos Plėtros ir tarptautinių ryšių departamento direktorius Arenijus Jackus komentuoja „Rail Baltica“ projekto eigą.
Daugiau laidų, straipsnių ir komentarų – www.iskauskas.lt, „Penki TV“ kanalu „YouTube“ bei portaluose www.alkas.lt ir www.veidas.lt.Daugiau laidų, straipsnių ir komentarų – www.iskauskas.lt, „Penki TV“ kanalu „YouTube“, portaluose www.alkas.lt ir www.veidas.lt.
Savaitės pjūvis
Tai apžvalginė laida, kurios kūrėjai drauge su pašnekovais aptaria Lietuvos politikos aktualijas, komentuoja įvykius užsienyje bei padeda nepaklysti svarbiausių naujienų sūkuryje. Laidos vedėjas: apžvalgininkas Česlovas Iškauskas. Turite klausimų, pageidavimų ar pasiūlymų? Susisiekite su mumis redakcija@penki.tv arba tel. (8 5) 266 4522
Apie Estijos poziciją dėl “Rail Baltica” maršuto buvo būtina paklausti ir Estijos, nes dabartinė Lietuvos valdžia nuteikinėja visuomenę prieš Estiją, atseit, ji stabdanti europinės vėžės tiesimą. Tik ir “estiškai” nušviečiant klausimą paaiškėtų kur čia šuo pakastas…
Apskritai katinimai Estijai kelia abejones. Juk pernai viešėdamas Lietuvoje Estijos Prezidentas Ilvesas pabrėžė priešingai, pasakydamas, kad Baltijos šalims “Rail Baltica” ekonomiškai ir politiškai naudinga tik tuo atveju, jeigu jos mašrutas jungtų Taliną ir Vilnių. Be to, jis kartu pažymėjo, kad maršrutu per Vilnių suinteresuota ir Suomija, kuri tokiu atveju yra pasirengusi jūros dugnu liniją pratęsti iki Helsinkio. Taigi, akivaizdu, kad Estija turėtų būti už tai, kad vėžės maršrutas eitų ne per Kauną, o per Vilnių. Matyt, nesuklysime manydami, kad tam, jog Lietuvos valdžia užtušuotų akis badančią aferą, kuria Vilniaus kaip sostinė ir du kartus didesnis už Kauną miestas, be to, sukuriantis, berods, apie 60% viso Lietuvos BVP, buvo nuspręsta prijungti Vilnių prie maršruto 100 km. atšaka, o tai reiškia, kad vykstantiems į Vilnių ir iš jo tektų persėdinėti Kaune. Tikėtina, kad dėl vykimo į Vilnių su persėdimu Kaune ir nesutinka Estija, juolab, kad tai būtų daroma ir už atitinkamą dalį Estijai tenkančių lėšų.
Žinant, kad Lenkija yra nustačiusi, jog vėžė nuo Varšuvos link Lietuvos sienos būtinai eis per Balstogę, tai tokiu atveju trumpesnis kelias į Vakarus (Balstogę) tiek estams, tiek latviams (Rygai) ir mums(Vilniui, Lietuvai) yra iš Vilniaus per Druskininkus, o ne iš Kauno per Kazlų Rūdą, Marijampolę, Elką (Lenkijoje). Be to, Kauno įtraukimas į vėžę, apskritai, yra keistas – nei ekonomiškai, nei politiškai nepagrįstas sprendimas. Juk, akivaizdu, kad važiuoti iš Vilniaus į Balstogę per Kauną, Elką, kaip ir vykti iš Vilniaus į Rygą per Kauną yra nesąmonių nesąmonė.
Taigi, Iškausko nušviečiamas klausimas buvo nagrinėtinas šiais atžvilgiais, tuomet būtų pasimatę, kad vėžės tiesimas į Kauną, kaip dabar sugalvota pavadinti “Rail Baltica 1”, yra neracionalus, kad tai daroma ne Lietuvos, apskritai ne Baltijos šalių naudai. Tikėtina, kad vėžė per Kauną planuota Lenkijos interesais, kad jai būtų kuo pateisinti Elko įtraukimą į vėžės maršrutą (juk iš Elko vėžė neis tiesiog į Varšuvą (Pietvakarius, o grįš į Pietryčius, galima sakyti atgal, – į Balstogę). Taigi, priverstinai “pasivažinėjant” pora šimtų kilometrų po Lenkiją, žinoma ir sumokant už tokį “pasivažinėimą”…
Tokiu atveju yra Prezidentei ir Vyriausybei keltinas europinės vėžės tiesimo iki Kauno sustabdymo klausimas, kad nebūtų nereikalingai išleisti keli milijardai litų ES skirtų lėšų. Vėžė nuo Šeštokų galėtų būti tiesiama tik iki Marijampolės, joje, o ne Kaune, įrengiant ir krovinių terminalą, skirtą iš dalies Kaunui ir Pietvakarių Lietuvai aptarnauti. Likusi ES lėšų dalis permestina “Rail Baltica” tiesimui nuo Vilniaus link Panevėžio.
Viso to esmė nuo visuomenės yra slepiama. Beje, jos į dienos šviesą netempė ir Iškauskas. Taigi, žurnalistaujama sau vis dar tarybiškai…
na ir gnydna roza tas Jackus. gali atsipalaiduoti, arenijau, niekas tos siuksles – vilniaus neleis integruoti. dekui dievui – ES – nera komunistu serykla – Lietuvos gelezinkeliai
estai nenori, kad jos traukiniai, kroviniai ir piliečiai užtruktų dar užsukdami į Vilnių, kad per Lietuvą jų traukiniai eitų tarsi tranzitu, be sustojimų, išsikrovimų ir pan. Štai kodėl Talinas spaudžia Vilnių, ir ne lietuvių čia kaltė. Tiesiog kožnas nori sau naudos…
Atrodo, ne ką išmanai tuo klausimu, neskiri techninių dalykų – vėžės maršruto nuo atšakos nuo jo.
Jeigu Vilnius su maršrutine vėže būtų sujungtas tik atšakos statusu, tai estų kroviniai ir keleiviai trumpam staptelėję Kaune taip ir nuruktų toliau į Vakarus. Išlipti ir persėsti į kitą traukinį tektų tik keleiviams, vykstantiems į Vilnių. Dėl atšakos užsukimas į Vilnių neatsirastų. Galvoti, kad čia tektų užsukti už 100 km esantį Vilnių ir vėl grįžti į Kauną – apskritai nesąmonė.
Taigi, visai ne dėl “užsukimo į Vilnių”, kaip pačiam atrodo, “Talinas spaudžia Vilnių”.
Tikroji nesutarimo priežastis be abejonės visai kita, beje, ją Lietuvos valdžia nuo visuomenės slepia. Be to, greičiau, kad ne “Talinas spaudžia Vilnių”, o yra atvirkščiai.
Nuomonę dėl to plačiau jau čia esu išsakęs, taigi nesikartosiu.
o tu būk geras pasikartok… miela skaityti… Esmė ta, kad būtų galimybė ir “užsukti” į Vilnių, ir neužsukti – estams nurUkti link mylimos Warszawos. tai va, ir nereikia čia KAŽIN kokių lia-lia…
Jackus sako kad “estai nores greiciau pasiekti europos sajunga”. tai jiems pirma reiketu is jos isvaziuoti, nes estija ir yra europos sajunga.