Sausio 23–28 dienomis Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro lankytojai galės pasigrožėti ispanų menininko Salvadoro Dali darbų paroda.
Prancūzijoje įsikūrusios organizacijos „Amiencom“ parengtą kilnojamąją parodą sudaro apie 100 S. Dali darbų, saugomų privačioje kolekcijoje. Rengėjų tikslas – supažindinti publiką su vieno iš garsiausių XX a. ispanų kūrybos įvairove. Paroda „Materialusis siurrealizmas“, Lietuvoje pristatoma pirmą kartą, nudžiugins norinčiuosius pamatyti neatrastas mėgstamo dailininko kūrybos sritis bei taps puikiu įvadu į meno lobyną tiems, kurie iki šiol neturėjo progos nuodugniau juo domėtis.
KKKC Parodų rūmuose bus rodomas Dantės Alighierio poemos „Dieviškoji komedija“ iliustracijų ciklas, Italijos vyriausybės užsakymu S. Dali kurtas 1951–1960 m., krikščionybės ir tikėjimo apskritai temų įkvėptas litografijų ciklas „Dvylika apaštalų, arba Apskritojo stalo riteriai“ (1977 m.), Pedro Antonijaus de Alarcono apysakos „El sombrero de tres picos“ („Trikampė skrybėlė“) ir to paties pavadinimo baleto iliustracijos (1959 m.), Renesanso menininko Benvenuto Cellinio autobiografijos iliustracijos (1945 m.), ilgametės S. Dali sielos draugės prancūzų dainininkės, aktorės, dailininkės Amandos Lear litografija.
Spalvingą grafiką parodoje „Materialusis siurrealizmas“ papildys proginiai medaliai, juvelyrikos dirbiniai ir kt., keraminės lėkštės iš serijų „Žaidimo kortos“, „Las Flores Dalinianas“, „Septyni menai“, S. Dali išradingai dekoruotos pasitelkus siurrealizmo elementus, dailininko sukurtų pašto ženklų ir net vynų etikečių maketai.
„Aš ne siurrealistas, aš – siurrealizmas“, – teigė S. Dali – tapytojas, grafikas, režisierius, dizaineris, rašytojas, architektas, savo kūryboje gvildenęs bemaž visas jam ir jo amžininkams reikšmingas temas, neaplenkdamas seksualinės revoliucijos, pilietinių karų, atominės bombos, nacizmo, katalikybės, mokslo, klasikinio meno ir netgi kulinarijos.