Pirmadienis, 13 spalio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra

Lietuvos Oro linijos švenčia 75-erių metų sukaktį (nuotraukos)

www.alkas.lt
2013-10-22 12:23:06
0
Lietuvos Oro linijų nuotr.

Lietuvos Oro linijų nuotr.

       
Lietuvos Oro linijų nuotr.
Lietuvos Oro linijų nuotr.

Spalio 25 d., Kauno S. Dariaus ir S. Girėno aerouoste vyks renginys skirtas paminėti Lietuvos Oro linijų 75-mečio jubiliejų maršrutu Kaunas–Palanga–Kaunas. Aviacijos istorikai supažindins su svarbiausiais įvykiais bei įdomiausiais faktais, nutikusiais LOL veiklos istorijoje.

Šį rudenį minime pirmųjų Lietuvos Oro linijų (LOL) solidų jubiliejų. Lygiai prieš 75 metus Lietuvos valstybė, remiama visuomenės, įsteigė LOL bei įsigijo du pirmuosius lėktuvus aprūpintus tuo metu pažangiausiomis technologijomis.

1938 metų rudenį įsigijus du anglų gamybos „Percival Q 6“ lėktuvus Lietuvos oro linijos pradėjo vykdyti bandomuosius skrydžius maršrutu Kaunas–Palanga–Kaunas. Šie pirmieji skrydžiai pažymėjo  Lietuvos keleivinio susisiekimo ištakas. Toks valstybės vadovų sprendimas „ištraukė“ šalį iš provincijos lygmens. Lietuva stojo į gretas su kitomis to meto Europos valstybėmis. Tiesa, verta paminėti, kad Lietuvos aviacija tuo metu  jau ženkliai lenkė kitų šalių vidurkį. Lietuvos Oro linijų bazėje, dabartiniame Kauno S. Dariaus ir S. Girėno aerodrome jau klestėjo karo bei sportinė aviacija. Šiame aviacijos lopšyje treniravosi stipriausi lakūnai, savo lėktuvus kūrė gabiausi avia konstruktoriai.

Naujai įsikūrusios Lietuvos Oro linijos 1938 metais skrydžius vykdė tik dvi savaites. Per tą laiką buvo atlikti 34 reisai bei pervežtas 31 keleivis. Skrodžiant Lietuvos padangę buvo nukeliauta 7480 km.  Skrydžiai Lietuvos Oro linijomis atnaujinti 1939 metais birželio mėnesį ir vyko ligi vėlyvo rudens. Per 1938–1939 metus maršrutu Kaunas–Palanga–Kaunas atlikta 218 skrydžių, pervežti 784 keleiviai, bei 3546 kg. bagažo ir 3476 kg. pašto. LOL eksploatuojami  „Percival Q 6“ modelio lėktuvai talpino 5 keleivius ir 2 pilotus.

„Įdomu tai, kad šie lėktuvai turėjo tik vieną šturvalą: perduodant valdymą kitam pilotui šturvalas per šarnyrą būdavo perlenkiamas valdančiojo piloto pusėn. Lėktuvų kabinose techniniai užrašai buvo lietuvių kalba. Lėktuvai talpinantys 5 keleivius pasirinkti ne atsitiktinai, o įvertinus Lietuvos ir Vokietijos sąlygas. Vokietijoje tuo metu naudoti keleiviniai 8–10 vietų lėktuvai keleiviais būdavo užpildomi tik 40 proc“, – pasakoja pasakoja VšĮ „S. Dariaus ir S. Girėno aerodromas“ direktorius Eugenijus Raubickas.

Daugiausia įtakos padidėjusiam susisiekimui oru turėjo ir sumažintos bilietų kainos. Pirmaisiais Oro linijų veiklos metais bilietas kainavo 38 Lt., antraisiais metais bendrovė bilieto kainą sumažino iki 25 Lt. Bilieto kaina parinkta dėl galimybės konkuruoti su geležinkeliu, nustatant, kad mokestis keleiviui 20 litų už 100 km ir 2,5 lito už 10 kg bagažo.

„Tam, kad geriau iliustruot tuometinio lito vertę galima pateikti pavyzdį, kad valstybės tarnautojas tais laikais uždirbdavo apytikriai 600 Lt, aerostoties viršininkas – 500 Lt, pilotas – 400 Lt per mėnesį, o darbuotojas dirbantis pas ūkininką prie žemės ūkio darbų – 300 Lt per metus. Todėl skrydžiai buvo orientuoti asmenims atostogų laikotarpiui bei valdininkams, vykstantiems tarnybos reikalais vietoj tarnybinių komandiruočių geležinkeliu“, – pasakoja E. Raubickas.

Bandomieji skrydžiai į Palangą buvo tik pirmas žingsnis vystant susisiekimo aviaciją. Ateityje Lietuvos Oro linijos turėjo užmojų pradėti vykdyti skrydžius į Biržus, Klaipėdą, Rygą, Šiaulius, Panevėžį, Ukmergę, Raseinius.

Skrydis iš Kauno iki Palangos truko 1 valandą laiko. To meto nacionalinėje spaudoje buvo džiaugiamasi, pirmosioms avia linijoms pradėjus veiklą susisiekimo atžvilgiu, Lietuva tapo mažesnė.

Iš Kauno S. Dariaus ir S. Girėno aerodromo keleiviniai skrydžiai vyko ir tarybiniais laikais, bet jau „Aerofloto“ sudėtyje. Nuo 1944 m. du keleivius gabendavo universalus lėktuvas Po – 2, vėliau – keturvietis Jak-12A Keleivinis oro susisiekimas iš S. Dariaus ir S. Girėno aerodromo epogėjų pasiekė 1961 m. kai buvo įgyvendintos prieškarinės vizijos – skraidyti į apskričių centrus. Tuo metu keleiviai buvo skraidinami AN-2 modelio lėktuvais, talpinančiais 12 keleivių. Nuo 1973 m. eksploatuojant turboreaktyvinius lėktuvus JAK-40 Lietuvoje keleiviai skraidinami į Palangą iš Kauno ir Vilniaus. Keleivinis oro susisiekimas Kauno S. Dariaus ir S. Girėno aerodrome veikė ligi 1988 m.


Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Penktadienio naktį Kauno padangėje pasirodė parskrendanti „Lituanica“ (nuotraukos)
  2. Latvijos lakūnai pagerbė S.Dariaus ir S.Girėno skrydį per Atlantą (nuotraukos)
  3. Baltijos taurės varžybose akrobatinio skraidymo lakūnės pranoko vyrus (nuotraukos)
  4. Kaune vykusi aviacijos šventė nepaliko abejingų (nuotraukos)
  5. Kauno S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo prieglobstyje įsikūrusi geriausių lakūnų kalvė (nuotraukos, video)
  6. Šeštadienį Kaune nusileis legendinė „Lituanica“
  7. Vytauto Didžiojo karo muziejuje atidaroma paroda „Lietuvos garbei“
  8. S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome atkuriami istoriniai pastatai
  9. Ar jau šią vasarą turėsime lietuvišką oro bendrovę?
  10. S.Dariaus ir S.Girėno skrydžiui atminti – nemokamų koncertų ciklas „Muzikinis skrydis“
  11. Aviacijos šventėje pasirodys stipriausi lakūnai
  12. Lietuviai iš kosmoso norėtų išgirsti meilės savo šaliai ir artimiesiems prisipažinimus

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Kultūros ministerija kviečia teikti paraiškas Sausio 13-osios minėjimo projektams
Kultūra

Kultūros ministerija kviečia teikti paraiškas Sausio 13-osios minėjimo projektams

2025 10 11
Arūnas Gelūnas | Alkas.lt nuotr.
Lietuvoje

R. Žemaitaitis viešai pasišlykštėjęs A. Gelūno poelgiu – vėl sujudino koaliciją

2025 10 10
Išmaniosios programėlės gali išnykti – kas taps jų įpėdiniu?
Lietuvoje

Lietuva statys dirbtinio intelekto gamyklą

2025 10 10
Susitarimo pasirašymas
Lietuvoje

KAM ir LSA susitarė dėl naudų savivaldybėms su poligonais

2025 10 10
Elektros tinklai
Gamta ir žmogus

ESO ir Šiauliai suvienijo pastangas, kad apsaugotų apuokus

2025 10 10
Druskininkų autobusų stotis
Lietuvoje

Statomoje Druskininkų autobusų stotyje – ir žinia ateities kartoms

2025 10 10
Žemės ūkis
Lietuvoje

Netrukus smulkūs ir vidutiniai ūkiai vėl galės kreiptis paramos

2025 10 10
Regionų forumas
Lietuvoje

Prezidentas atidarė septintąjį Regionų forumą

2025 10 10

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • +++ apie V. Sinica.Tarptautinio valiutos fondo kliedesiai
  • Ir dar: apie Rusija smogė Ukrainai rekordiniu dronų skaičiumi: Kijeve sugriauti gyvenamieji namai, užsiliepsnojo Vyriausybės pastatas
  • Kiek sidabrinių Kremlius skyrė? apie Rusija smogė Ukrainai rekordiniu dronų skaičiumi: Kijeve sugriauti gyvenamieji namai, užsiliepsnojo Vyriausybės pastatas
  • Poveikis apie Aktyvus dėstytojas socialiniuose tinkluose – būtinybė ar pasirinkimas?

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • K. K. Urba. Lietuvos Kultūros kanono ir akcentų darbai bei vargai
  • Alfa Romeo eksploatacija: ką būtina žinoti kiekvienam italų legendos savininkui
  • Apvalūs ar stačiakampiai valgomojo stalai: kas praktiškiau?
  • Sukčiai naudojasi ir netikrais QR kodais

Kiti Straipsniai

Lietuviškas „airBaltic“ lėktuvas

„airBaltic“ didina skrydžių skaičių iš Lietuvos oro uostų

2025 10 09
Nemenčinės plentas

Užbaigtas Nemenčinės plento atnaujinimas

2025 10 06
Lėktuvas

Rugsėjį per Lietuvos oro uostus keliavo daugiau nei 670 tūkst. keleivių

2025 10 03
Lėktuvas

Pradėti skrydžiai iš Palangos į Šarm aš Šeichą ir Hurgadą

2025 10 01
Lietuviškas „airBaltic“ lėktuvas

Bendrovė „airBaltic“ įdiegia grupinį įlaipinimą

2025 09 29
Lėktuvas

„Norwegian“ lėktuvai skraidys tarp Palangos oro uosto ir Bergeno

2025 09 24
Oro uostas

Socialdemokratai aviacijos saugumo darbuotojų signalus vadina grėsmingais

2025 09 15
„Wizz Air“ lėktuvas

„Wizz Air“ pristatė 7 naujas skrydžių kryptis

2025 09 12
Aviacijos šventė

Nidoje – aviacijos šventė „Aero Nida 2025“

2025 09 12
Transporto mazgo statybos

Neries pakrantėje Kaune – tilto ir transporto mazgo statybos

2025 09 09

Skaitytojų nuomonės:

  • +++ apie V. Sinica.Tarptautinio valiutos fondo kliedesiai
  • Ir dar: apie Rusija smogė Ukrainai rekordiniu dronų skaičiumi: Kijeve sugriauti gyvenamieji namai, užsiliepsnojo Vyriausybės pastatas
  • Kiek sidabrinių Kremlius skyrė? apie Rusija smogė Ukrainai rekordiniu dronų skaičiumi: Kijeve sugriauti gyvenamieji namai, užsiliepsnojo Vyriausybės pastatas
  • Poveikis apie Aktyvus dėstytojas socialiniuose tinkluose – būtinybė ar pasirinkimas?
  • ... .... :( apie V. Sinica.Tarptautinio valiutos fondo kliedesiai
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Z. Vaišvila. Kodėl atsisakoma Sąjūdžio moralinių vertybių?

Z. Vaišvila. Kodėl atsisakoma Sąjūdžio moralinių vertybių?

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai