Nesiliaujant Rusijos muitininkų vykdomai diskriminacinio pobūdžio Lietuvos krovininių vilkikų kontrolei, Europos Parlamento (EP) Tarptautinės prekybos komiteto Europos Liaudies partijos (ELP) frakcijos nariai reikalauja detalaus ir kruopštaus Europos Komisijos tyrimo ir valstybių narių atsako.
„Mes esame labai susirūpinę tokiais akivaizdžiai savavališkais ir diskriminuojančiais Lietuvos transporto priemonių, transportuojančių ES prekes, patikrinimais. Rusija privalo nedelsiant nutraukti šiuos veiksmus. Tokie diskriminaciniai patikrinimai pažeidžia įsipareigojimus, kuriuos Rusija prisiėmė įstodama į Pasaulio prekybos organizaciją, ir daro tiesioginę neigiamą žalą Europos eksportuotojams“, – teigė ELP grupės koordinatorius Tarptautinės prekybos komitete Danielius Kaspari (Daniel Caspary) (CDU, Vokietija) ir EP narė iš Lietuvos Laima Andrikienė.
D. Kaspari ir L. Andrikienė pranešė, kad ELP frakcija pateiks žodinį klausimą Europos Komisijai, prašydami įvardinti konkrečias priemones, kurių ketinama imtis siekiant išspręsti susidariusią situaciją. „Nepaisant pernai prisiimtų pasaulinių PPO prekybos taisyklių, Rusija pastaruoju metu tik sustiprino prekybos priemonių naudojimą vykdant agresyvią užsienio politiką, nukreiptą prieš savo posovietines kaimynes ir ES valstybes nares. Pastarieji Rusijos veiksmai turi ekonominio karo prieš savo kaimynes ir visą Europos Sąjungą požymių. Europos Komisija ir valstybės narės privalo sustiprinti spaudimą Rusijai siekiant užkirsti kelią tokiems neteisėtiems ir provokuojantiems veiksmams“, – pažymėjo EP nariai.
Kaip pranešama, Rusijos muitinė atlieka nuodugnius ir daug laiko atimančius vežamų prekių patikrinimus, nukreiptus išskirtinai prieš Lietuvos vežėjus, įskaitant ir priverstinį prekių iškrovimą be rimtos pateisinamos priežasties. Be to, Rusija pastaruoju metu nustatė naujus reikalavimus Lietuvos vežėjams, versdama juos samdyti brangias policijos paslaugas kroviniams nuo sienos iki pat muitinės įstaigų Maskvoje palydėti. Preliminariais paskaičiavimais, Lietuvos vežėjai per pastarąsias dienas jau patyrė iki 10 milijonų eurų nuostolių.
Lietuvos nacionalinės vežėjų asociacijos „Linava“ duomenimis, krovinių pervežimu į Rusiją užsiima apytiksliai 13.000 krovininių vilkikų, priklausančių maždaug 650 Lietuvoje registruotų įmonių.