Septynių jaunų Lietuvos verslininkų komanda sukūrė naują elektroninės prekybos būdą, kuris leidžia prekes internetu parduoti be tarpininkų – iš tiekėjo tiesiai pirkėjui. Lietuvių startuolis (startup) pirmasis Europoje išplėtojo tokį technologinį sprendimą ir jau sulaukė beveik 1 mln. litų investicijos plėtrai Baltijos šalyse. Pasak komandos, „Inside Warehouse“ pavadinta prekybos sistema jau yra išbandyta versle – pardavimus išaugino po 200 proc. per metus.
„Sistemą sukūrėme dar 2011 metais, tačiau pirmiausia nusprendėme ją išbandyti. Tai padarėme prekių augintiniams kategorijoje. Pardavimai pradėjo augti po 200 proc. kasmet, o šiuo metu daugiau negu 80 proc. prekių augintiniams tiekėjų naudoja „Inside Warehouse“ platformą, pateikdami prekybai asortimentą iš savo sandėlių. Matydami tokius rezultatus, pradėjome planuoti plėtrą“, – teigė platformą plėtojančios komandos vadovas Tadas Deksnys.
Prekė ateina pas pirkėją
„Inside Warehouse“ yra technologinė platforma, kuri turinio publikuotojo tinklapyje, pavyzdžiui, naujienų portale, bendruomenės forume ar socialiniame tinkle, suveda prekių tiekėją su pirkėju. Tai tarsi elektroninė lentyna, kuri automatiškai parenka ir eksponuoja prekes iš sandėlių būtent tuose tinklapiuose, kuriuose pirkėjai ieško informacijos. Tokiu būdu, ne pirkėjas turi eiti ieškoti prekės, o pati prekė atsiranda ten, kur yra pirkėjas.
„Kai pradėsime bendradarbiauti su interneto portalais, forumais, socialiniais tinklais, sukursime galimybę žmogui, skaitančiam, sakykime, apie kūdikių mitybą, čia pat vieno mygtuko paspaudimu įsigyti mišinuką naujagimiui. Produkto nereikės ieškoti internete, o radus – pirkti elektroninėje parduotuvėje. Viską bus galima atlikti tame pačiame puslapyje, kuriame žmogus surado informaciją,“ – sakė Justinas Taruška, atsakingas už naujos platformos verslo plėtrą. Pasak jo, sistema automatizuoja daugumą procesų, kuriais iki šiol reikėdavo fiziškai pasirūpinti tiek prekių tiekėjams, tiek turinio publikuotojams, norintiems pradėti elektroninę prekybą savo tinklapyje -–asortimento formavimu, prekių logistika, mokėjimų surinkimu, pirkėjų aptarnavimu ir t.t.
Po sėkmės Lietuvoje, plėtra į užsienį
Šiuo metu per „Inside Warehouse“ elektroninės prekybos platformą tiekėjai jau pardavė daugiau nei 120 tūkst. prekių. Ja naudojasi tarptautiniai prekių ženklai, tarp jų „Libero“, „Huggies“, „Disney“, „Hipp“, „Royal Canin“, „Hill’s“ ir kt. Planuojama, kad iki metų pabaigos pardavimai per „Inside Warehouse“ sistemą pasieks 5 mln. litų.
2013 m. balandį startuolio komanda pritraukė beveik 1 mln. litų pirmojo etapo investiciją iš investicijų bendrovės „BIP Group“. Lėšos skirtos plėtrai į Baltijos šalių rinkas bei į kitas prekių kategorijas – kūdikių ir vaikų, grožio ir sveikatos, drabužių ir aksesuarų, prekių namams.
„Orientuojamės į tas prekių kategorijas, kuriose ne mažiau 80 proc. pirkėjų sudaro moterys. Jos yra atidesnės ir reiklesnės pirkėjos, ieško daugiau ir detalesnės informacijos apie prekes, diskutuoja apie jas. Todėl natūralu, kad mūsų sistema apsipirkimą internete labiausiai palengvina būtent moterims“, – tvirtina T. Deksnys.
Laimi visi elektroninės prekybos proceso dalyviai „Inside Warehouse“ kūrėjai tiki, kad ši sistema gali padaryti didelę įtaką elektroninės prekybos ateičiai – stipriai išauginti prekybos internete apimtis, palengvinti prekių pardavimą ir pirkimą, padėti tinklapiams greičiau ir daugiau uždirbti iš publikuojamo turinio. Taip sukuriama vertė visiems prekybos internete proceso dalyviams – prekių tiekėjams, turinio publikuotojams ir pirkėjams.
Toks prekybos metodas šiuo metu yra vienintelis Europoje, be to jau davė apčiuopiamų verslo rezultatų. Lietuvių startuolių bendrovė šiuo metu aktyviai ieško talentų ir ketina pademonstruoti sėkmingus veiklos rezultatus užsienio rinkose.
***
Apie „Future retail“
Elektroninės prekybos platforma „Inside Warehouse“ yra bendrovės „Future retail“ prekės ženklas. UAB „Future retail“ 2013 m. įsteigė Tadas Deksnys ir Justinas Taruška, o šiuo metu startuolio komandą sudaro septyni specialistai. Bendrovė plėtoja elektroninės prekybos sistemą „Inside Warehouse“, aptarnauja prekių augintiniams prekybos centrus „Pet24.lt“ ir „Pet24.lv“. 2013 m. balandį rizikos kapitalo kompanija „BIP Group“ į „Future retail“ investavo 0,8 mln. litų, kurie skirti bendrovės plėtrai užsienio rinkose.
Taip, istorinė tūkstantmetinė atmintis bei tautinė patirtis (nuo titnago, gintaro ir kitų prekiavimo ypatumų iš/per
Lietuvos) byloja apie.., ” vidaus vandenų laivybą (išskyrus Nemuno baseiną) prekybos kelius vikingai vystę:
tik aplink LIETUVIŠKĄSIAS ŽEMES”.
Mūsų būdas, pasaulio p r i ė m i m a s bei bedruomeninių ir kaimynystės santykių ugdymais, savais (protėvių) papročiais kartų kartose ugdomas, davė, duoda bei duos žymius veiksnius viso pasaulio žmonijos raidai.
Deja, galim apgailestauti, kad nesam išlaikę sukurto tūkstanmetinio gerovės pamto, bet.. yra šie jauni tautiečiai
(kaip ir Vydūnas buvęs); tad laisvoji, – genuose iįdiegta ar kaip mandroviškai “užkoDUOTA” istorinė patirtis, –
Tautinėjė dirvoje klestėjo ir klestės.
Bendra, lietuviškąja pastanga (be primestų, primetinėjamų ir “užveliančių” dar ne kuriuos netgi čia, bolševikteroristinio smegenyno praplovimo padariniuose, murkdant-riejant), kaip vyko, taip ir vyks
Lietuvos ūgis. Ūgis, – ugdantis pasaulio pažangą bei santykį naujojoje bendruomenėje – naujiems tūkstantmečiams.
Čia ir dabar, – nuo liepos 1-os a p č i u o p i a m i a u s i a i, jei nepabijosim kiekvienas į tą valdymo vežimaitį ropštis
ir Europą, galingiausią Pasaulio ekonomikos dalį v a d e l i o t i.. Ir šiais, ir dar veiksnesniais startuoliais bei “skydais”
A T R A N K A- liečia ir tautas (atmink P R Ū S Ą, atmink J O T V I N G Į, jų galias, ginklus – D R Ą S Ą…
ko i š l i k i m u i nepakakę), ne išoriškoji, – medžiaginės raidos kupa-gausa lemia-valdo, o mintinė, – dvasinė tautos bendruma.
Gerai vaikinukai sugalvojo, manau ši sistema turi ateiti.