Pastaruoju metu Lietuvos Seimą ir kartu viešąją erdvę atgarsių ratilais sujudino du skirtingos kilmės, bet nepaprastai susiję teisiniai dokumentai. Ratifikuojama Europos Tarybos konvencija dėl smurto prieš moteris bei smurto šeimoje prevencijos bei Onos Valiukevičiūtės pasiūlytas Vaikų teisių apsaugos pagrindų įstatymo projektas iš pažiūros yra sveikintini savo besąlygiškai teisingu siekiu apginti skriaudžiamuosius.
Juo labiau, kai netrūksta statistikos ir atskirų liudijimų apie smurto šeimoje problemos mastą mūsų šalyje. Tačiau dėl ko tokiu atveju apie šventuoliškus įstatymus kyla diskusijos medijose ir Seimo tribūnose?
Pirmoji pakuotė: gini moterį, gini transvestitą
Abu aptariami dokumentai sukurti pagal tą pačią logiką: po visuomenei savaime suprantamais pasiūlymais paslepiama nuostata, radikaliai ir nepriimtinai keičianti visų mūsų kasdienį gyvenimą. Europos Tarybos konvencijoje siūloma uždrausti diskriminaciją dėl lytinės tapatybės. Tai reiškia, kad negali būti diskriminuojami jokios lyties, taigi ir transseksualūs žmonės. Šiuo atveju nėra svarbu, ar jie nusipelno teisių apsaugos ir nediskrimavimo, priešingos nei jų gimtosios lyties paso, dušų, rūbinių ir tualetų.
Ar galima ratifikuoti tokią konvenciją su išimtimi transvestitų apsaugai? Žinoma, ne. Nors išimtys daugiašalėms sutartims yra įprasta praktika, būtent šios iš konteksto iškrentančios nuostatos atsisakyti negalima – moterų apsauga užtikrinama kartu su transeksualų arba atmetama visai. Kodėl tokia tvarka? Šį klausimą jau kėlė Nacionalinė šeimų ir tėvų asociacija (NŠTA), konservatorius Rimantas Jonas Dagys ir aiškiausiai suktą konvencijos prigimtį atskleidęs psichoterapeutas Gintautas Vaitoška. Nė vienas feministinių pažiūrų konvencijos gynėjų atkirtis į šį klausimą neatsakė. Vietoje to pasitenkinta į asmenį orientuota oponentų kritika ir kartojamais lozungais apie būtinybę ginti mušamas moteris. Prie ko čia prilipdyti transvestitai, kol kas lieka neaišku.
Antroji pakuotė: gini vaiką, uždraudi auklėjimą
„Tvarkietės“ dainininkės, o dabar Seimo narės Onos Valiukevičiūtės Vaikų apsaugos pagrindų įstatymo projektas taip pat slepia staigmeną – naują smurto prieš vaiką sampratą. Pagal ją, kaip smurtą reikia suprasti „visas seksualinės, fizinės, psichologinės ir emocinės prievartos, vaiko žeminimo ir išnaudojimo, vaiko priežiūros stokos arba aplaidumo formas, sukeliančias pavojų gyvybei, faktinę ar potencialią žalą vaiko sveikatai, išlikimui, vystymuisi ar orumui, taip pat fizines bausmes.“ Nesunku suprasti, kad įstatymo pažeidimais tampa išbarimas (žala orumui), draudimas naudotis kompiuteriu ar eiti iš namų (emocinė prievarta), reikalavimas tvarkytis kambarį (išnaudojimas) ar vaiką nudeginusi keptuvė (aplaidumas).
Kam to reikia?
Iš tikrųjų Lietuvoje įstatymai ir taip senokai draudžia smurtą tiek prieš moteris, tiek prieš vaikus. Nė vienas jų nėra neapsaugotas nuo smurto, tačiau prieš juos vis tiek smurtaujama. Akivaizdu, jog reikia ne daugiau teisių, o užtikrinti realų esamų teisių įgyvendinimą. Deja, politikai neturi sprendimų šiai tikrajai problemai spręsti. Taigi siūloma dar daugiau teisių, kurių – greičiausiai galima lengviau atsikvėpti – ir toliau niekas deramai neužtikrins.
Vis dėlto pripažinę, kad abu aptariami projektai nesprendžia problemų, kurias oficialiai tarsi pretenduoja išspręsti, toliau liekame nesupratę, kam juose reikalingos transseksualų teisės ir vaiko orumo apsauga nuo jo paties tėvų.
Tebus tai prielaida, kurią skaitytojas gali atmesti, tačiau abu šie užslėpti siekiai yra dvi tos pačios monetos pusės. Ši moneta – šeimos kaip pamatinio ir savarankiško visuomenės vieneto naikinimas. Nauja smurto prieš vaiką samprata įgalina valstybei ir atskiroms, kaip taisyklė, ideologizuotoms jos institucijoms kištis į tėvų ir vaikų santykius ir, kaip jau matėme, vienašališkai ardyti šeimas. Praktikoje tai reiškia, kad tėvai nebegali spręsti kaip auklėti savo vaikus. Vis didesnis valstybės kišimasis į šeimos reikalus nepalieka vietos tėvų pasirinktam ugdymui.
Translyčių žmonių apsauga šeimai grasina senu ir tiesiog banaliu būdu – plėsdama normaliomis laikomų lytiškumo ir lyčių santykių formų spektrą. Prancūzijoje vyras neseniai sulaikytas už tradicinės šeimos atvaizdą ant savo drabužių, nes tai, pasirodo, žeidžia kitokias „šeimas“ kuriančius asmenis. Ispanijoje ir kitur tėvas ir motina pervadinti gimdytojais numeris 1 ir numeris 2, vėlgi, kad nediskriminuotų į prigimtinius mamos ir tėvo vaidmenis nesutelpančių žmonių.
Translyčiai, vertime pasiklydę asmenys, žinia, heteroseksualios šeimos sukurti tikrai negali. Įteisinę jų apsaugą nuo diskriminacijos, pasiruoškime ir gėdytis vyro ir moters sudarytų šeimų. Juk yra kam dėl jų nesmagu. Ir visa tai galime nemokamai gauti parlamentarams balsuojant už moterų ir vaikų apsaugą nuo smurto.
Ne tik tautos išrinktiems atstovams tai – gera proga nusistebėti, jog kažkas su tokiais nuskriaustųjų gynimo projektais nėra taip gerai, kaip iš pradžių gali atrodyti. Naujos visuomenės kūrimo vizijos į mūsų gyvenimą visada ateina su gerais norais ir žmogiškumo kauke.
Pritariu autoriui, tačiau nesuprantamas dalykas, toks dirbtinas straipsnio švelnumas. O gali sekso industrijos pasenusios ir nusitrynusios atstoves būti tautiškumo nešiotojos, kaip Valiukevičiūtė ir t.t. LR Konstitucija vienareikšmiai nustato : „Tėvų teisė ir pareiga – auklėti savo vaikus dorais žmonėmis ir ištikimais piliečiais, iki pilnametystės juos išlaikyti.(38 str.)“ Taigi ne Valstybės, o TĖVŲ TEISĖ ir PAREIGA. Tai, kad valstybė negali prisiimti sau „auklėjimą“, aiškiai nustato 26 str.5 d. – „Tėvai ir globėjai NEVARŽOMI rūpinasi vaikų ir globotinių religiniu ir doroviniu auklėjimu PAGAL SAVO ĮSITIKINIMUS.“ , t.y. ne pagal įstatymus, sprendimus ir t.t.. Teisingai Sinica rašo: „Iš tikrųjų Lietuvoje įstatymai ir taip senokai draudžia smurtą tiek prieš moteris, tiek prieš vaikus. Nė vienas jų nėra neapsaugotas nuo smurto, tačiau prieš juos vis tiek smurtaujama.“ Bjauriausiai , kad smurtautojai yra pareigūnai(policininkai ir kiti). Prisiminkim Garliavos istoriją. Pagal Konstituciją kiekvienas žmogus yra vertybė. Kada kalbama apie „uždrausti diskriminaciją“, tai reiškia įstatymų taikymas turi būti vienodas. Bet kada gėjams, transvestitams rašomi atskyrį įstatymai- tai jau „iškėlimas“ virš visuomenės ir jie daromi išrinktaisiais – kaip prezidentė, Seimas. Dar tik trūksta apsaugos. Atsižvelgiant į ES stiprėjantį diktatūrą, bei Konstitucinius pažeidimus, skubos tvarką reikia išstoti iš durnino.
Prie ko čia ES? Juk ši “Europos taryba” yra Strasbure, ne Briusele ir visiškai nepriklauso Europos sąjungai. Tai ne Briuselio Europos taryba, kuriai mes ketiname pirmininkauti. Kiek kartų tai kartoju, bet manęs kažkodėl niekas negirdi. Panašu, kad euroskeptikai tyčia nepaaiškina šio skirtumo skatindami publikos nepasitenkinimą ES bei didindami BVD (bendrą visuomenės durnumą).
Ką ši konvencija padarė su ES nepriklausančia, bet konvenciją pasirašiusia Norvegija, labai gerai iliustruoja už norvego ištekėjusios rusų žurnalistės pasakojimas: /poznavatelnoe.tv/bergset_norway
Jei kam pasirodys, kad ši žurnalistė gerokai perlenkia lazdą, tai tas matomai nebuvo matęs mūsų moters Astos panašaus pasakojimo per “Ponas ir ponia” laidą.
Nėra didesnės prievartos prieš vaiką kaip bet kuriuo pretekstu atimant iš jo teisėtus biologinius tėvus ir atiduodant juos kitataučiams ir kitakalbiams gėjams. Matyt vaikai laisvoje rinkoje tapo ypač geru bizneliu.
Tai, ko nespėjo įvykdyti pasaulinės proletariato revoliucijos vadovas Trockis, rimbo principu, dabar tęsia jo pasekėjai sausainio principu, nes papirkti neoliberalus ir neokairiuosius įteisinant jų sumanytus įstatymus yra kur kas paprasčiau, nei revoliucijos būdu priversti tautas atsisakyti suveriniteto ir tautos pagrindo – šeimos ir pripažinti vieną pasaulinę diktatūrą.
Gyvenam dematerializacijos periodu. Iš mūsų atimami ne tik resursai, žemė, bet ir teisė į savo vaikus. Valstybė tapo tik bankomatu surenkančiu duoklę , o tikrieji diktatoriai, prisidengę homoteisėm bombarduoja neklusnias valstybes, šaltai aukodami tas pačias nekaltas vaikų gyvybes, kurių organus kaip mat rinka panaudoja bizniui, jei tikėti švedų tiriamaja žiniasklaida.
Ek, kiek pas tave…. galvoje. Paleisk „CCleaner“, gal pasveiksi…O į temą, tai net kitos valstybės atsisako šių „pseudomokslininkų“: „ Lygių galimybių projektus Lietuvoje finansavusi Šiaurės šalių ministrų taryba uždaro nuo 1970-ųjų veikusį Šiaurės šalių lyčių lygybės institutą. Tokių veiksmų imtasi, kai viena norvegų televizija parodė dokumentinių filmų ciklą apie šio instituto veiklą. Jame dirbantys pseudomokslininkai buvo demaskuoti, kai paaiškėjo, kad jų genderizmo teorijos grįstos tik ideologija, o ne įrodymais. Šį projektą finansuojančiai Šiaurės ministrų tarybai teko pripažinti: jų remiami lyčių lygybės moksliniai tyrimai yra ne kas kita, o saldi propaganda. Su filmavimo komanda H.Aja apsilankė Šiaurės šalių lyčių lygybės institute ir jo mokslininkams pateikė nesudėtingų klausimų apie vyrų ir moterų skirtumus. Nufilmuotus atsakymus H.Aja nuvežė prestižinių JAV, Didžiosios Britanijos universitetų mokslininkams. Pasaulyje pripažintiems profesoriams „kolegų“ iš Norvegijos teorijos sukėlė juoką, nes prieštaravo esminėms genetikos mokslo tiesoms.
Geras straipsnis, sveikas protas. Paprastai, lietuviai savo vaikus auklejo savo pavyzdziu, darbu, seimoje buvo tam tikra hierarchija, kad vaikai turejo klausyti tevu ir vyresniu, reikedavo ir grieztesni zodi pasakyti ar pritaikyti bausme, apribojimus, na paklauskit 80+meciu ir 50+meciu ju vaiku, ar jau tokie blogi vaikai uzauginti. Valiukeviciutes siulomas istatymas tinka literaturos temos interpretacijai apie geri ir grozi, labai nusaldintas ir uzglaistytas, neisivaizduoju, kaip tevai turi itikinti 4metu vaika 7val ryto, kad jis privalo keliauti i darzeli, nes tevai privalo keliauti i darba, kad uzdirbti, kai vaikai daznai nori miego ir bando priesintis… vaikas dazniau pasirenka skanumyna negu sriuba, sedejima prie kompiuterio, negu malku nesima, tik taip,,, vaizdeliai Na tenka griezciau pasakyti, spusteketi,paorganizuoti, nukreipti…. kaip norit, taip vadinkit
Kaip tik sojuzas, taip iskrypeliu lizdas:( Kiek įmanydamas evrosojuzas liberastu – tolerastu pagalba griauna ir naikina Valstybes pagrinda seima.
Valstybės pagrindas yra ne šeima, o istoriniu romantizmu praplautos smegenys ir prievarta nusavinami žmonių pinigai.
LR Konstitucijos 38 straipsnis: „ Šeima yra visuomenės ir valstybės pagrindas.“ O realiai turim tą, ką tu parašei.
Tiksliai į akį.
Žmogus gimsta laisvas. Ir jam paūgėjus, visi su seksu susiję malonumai yra galimi. Jis gali sukurti heteraseksualią šeimą ir auginti vaikus, jis gali tapti homoseksualiu, pedofilu, zoofilu, nekrofilu, seksu užsiiminėti su įvairiausiomis staklėmis, prietaisais ir turbūt taip toliau. Visais tais būdais užsiiminėti seksu jis gali, kai jis pats, jo partneris, ar abu kartu pavartoję narkotikų, medikamentų ar abu yra prisijungę prie vaistų pompų, kurios atitinkamu metu, atitinkamu vaistų ir atitinkamą kiekį abiems partneriams suleis į veną, kad jie patirtų, sakykim, malonumą. Iš principo kiekvienam žmogui tai nėra uždrausta. Bet kokia sekso teikiamo malonumo prasmė? Kodėl tas malonumas iš viso egzistuoja? Manau, kad iš dviejų žmonių ryšio gimtų žmogus ir augtų šio dviejų žmonių ryšio pasakų ir stebuklų apgaubtoje karalystėje.
Visa tai vadinama kultūriniu marksizmu. Sunaikink tradicinę šeimą, susilpnink dominuojančią religiją, iškreipk moralines vertybes, ištrink nacionalinį identitetą, dominuok švietime ir mene. Tikslas tas pats kaip XIX a. pabaigoje ir XX a. pradžioje. Skiriasi tik priemonės. Ir jos beje veiksmingos, kas matyt iš padėties JAV ir daugumoje Europos šalių.
tiksliai į akį:)
APGINKIME MANE, MUSU TAUTA, MUSU SEIMAS NUO ISKRYPELIU SIS ISTATYMAS TAI TAUTOS NAIKINIMAS.ZMONES LAIKAS I GATVES I AIKSTES KAD APGINTUME SAVE SAVO VAIKUS IR ANUKUS.VIENIKYMES KAIP GRUZINU TAUTA KURI GINA SAVO TRADICIJAS BEI SEIMA