Nacionalinis Slovakijos bankas kitais metais planavo išleisti dviejų eurų nominalo monetą, skirtą 1150-osioms šventųjų Kirilo ir Metodijaus atvykimo į Didžiąją Moraviją metinėms. Tačiau nuo idėjos pavaizduoti nimbus (aureoles) virš šventųjų galvų tikriausiai teks atsisakyti, kadangi Europos Komisija pareikalavo vengti kai kurių simbolių „religinio neutralumo“ vardan.
Ant dabartinio monetos varianto matome du šventuosius ir dvigubą kryžių tarp jų – nacionalinį Slovakijos simbolį. Tačiau aplink jų galvas pradiniame projekte buvusios aureolės pašalintos, kaip ir kryžiaus ženklas nuo šventųjų drabužių. Nacionalinio banko atstovė Petra Pauerova Slovakijos dienraščiui „Pravda” pareiškė, kad „Europos Komisija, pritardama „kai kurių ES valstybių-narių prašymui“, nurodė pašalinti šiuos atributus.” Kadangi monetos bus vartojamos visose euro regiono šalyse, projektas turi paisyti „religinio neutralumo” principo, paaiškino Pauerova.
Tas labai nepatiko Slovakijos vyskupų Konferencijai. „Tai nepagarba mūsų istorijai. Totalitariniais laikais tikintieji laikė Kirilą ir Metodijų šventais bei tuo rizikavo savo laisve,“ – kalbėjo Konferencijos spaudos sekretorius Jozefas Kovačikas. – „Gyvename laisvoje visuomenėje ar totalitarinėje, kurioje kažkas diktuoja kaip mums naudoti tautinę simboliką?”
Netrukus atsiliepė ir oponentai. Istorikas Janas Štainhiubelis savo ruožtu pareiškė, kad Slovakija – su jokia ideologija ir religija nesusijusi pasaulietinė valstybė, o prieš daug amžių pamokslavę Kirilas ir Metodijus tuomet dar nebuvo paskelbti šventaisiais.
IX a. du religiniai pamokslininkai atvyko į Moravijos teritoriją ir ilgainiui tapo šio krašto globėjais. Kirilo ir Metodijaus dėka pamaldos pradėjo vykti senąja slavų kalba, o ne graikų ir lotynų kalbomis, kaip buvo iki jiems atvykstant. Kirilas ir Metodijus sukūrė slavišką raidyną ir į vietos gyventojams suprantamą kalbą vertė religines knygas. Jie kanonozuoti tiek vakarų, tiek rytų apeigų krikščionybėje.
Kirilas ir Metodijus ypač garbinami kai kuriose slavų šalyse. Slovakijos kaimynėje Čekijoje abiejų šventųjų diena kasmet švenčiama liepos 5-ąją.
Esu prieš betkokį religinį fundamentalizmą,bet manau,kad ES vadovai šiek tiek per daug baidosi krikščionybės ženklų viešinimo.Pagrindinės yra dvi krikščionybės koncepcijos:viena piktoji-viduramžiškoji,kita atlaidžioji-ankstyvoji krikščionybė.Šiuolaikinę krikščionybę galima apibūdinti kaip rezervuotai atlaidžios krikščionybės koncepciją,kurios principais yra pagrįsta ir šiuolaikinė taikių demokratinių valstybių politika.Todėl kyla klausimas,ar nėra šiuolaikinių politikų perdėta baimė dėl krikščioniško fundamentalizmo atsiradimo.