Pirmadienis, 25 rugpjūčio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus Įvairenybės

Tikslas kelyje – saugoti vieniems kitus

www.europosistorijos.lt
2012-07-21 14:24:13
0
efoto.lt, ramuno nuotr.

Avarija | efoto.lt, Ramūno nuotr.

efoto.lt, ramuno nuotr.
efoto.lt, ramuno nuotr.

Spartus automobilių skaičiaus augimas ir vis didėjantis eismo intensyvumas sukelia nemažai problemų ne tik Lietuvos, bet ir visos Europos keliuose. Visuomenės nariai yra kelių eismo dalyviai, todėl eismo saugumas tampa visuotine problema. Pastaruoju metu visose šalyse ypač didelis dėmesys skiriamas saugaus eismo klausimams.

Šiais metais keliuose – mažiau žuvusiųjų  

Nelaimingų atsitikimų keliuose skaičius mažėja. Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) prie Susisiekimo ministerijos Eismo saugumo skyriaus vedėjo Nemuno Abukausko teigimu, per pirmą šių metų pusmetį Lietuvos keliuose iš viso žuvo 121 žmogus, iš jų valstybinės reikšmės keliuose žuvusiųjų – 77. 2012 metais pirmą pusmetį valstybinės reikšmės keliuose žuvo 26 žmonėmis mažiau nei per praeitų metų tą patį laikotarpį.

Lietuvos kelių policijos eismo tarnybos duomenimis, daugiausia eismo įvykių įvyksta dėl vairuotojų kaltės. Šių metų pirmą pusmetį įvyko 944 eismo įvykiai (118 – dėl neblaivių vairuotojų kaltės), 72 žmonės žuvo (11 – dėl neblaivių vairuotojų kaltės), 1192 žmonės (156 – dėl neblaivių vairuotojų kaltės) sužeisti. Neturintys teisės vairuoti asmenys sukėlė 80 eismo įvykių, juose 9 žmonės žuvo. Dėl neatsargių pėsčiųjų kilo 133 eismo įvykiai, kurių metu 15 žmonių žuvo.

Dažna eismo įvykio priežastimi tampa neatsakingas žmogaus elgesys – greičio viršijimas, vairavimas išgėrus, ėjimas per gatvę neleistinoje vietoje ar neįsitikinus, kad saugu, skubėjimas, pagarbos vienas kitam, atidumo trūkumas.

Maksimalus eismo saugumas – nemažas iššūkis 

N. Abukausko teigimu, 2011 metai palyginti su ankstesniais metais pagal visus avaringumo statistikos rodiklius buvo geresni, mažiau eismo įvykių, juose žuvusiųjų ir sužeistų žmonių. Tačiau labai žymiu skaičių mažėjimu dar negalime džiaugtis. „Gerėjantys avaringumo rodikliai rodo, kad eismo saugumo srityje veikla vykdoma kryptingai ir nuosekliai, tačiau iškelti tikslai neleidžia stovėti vietoje, nes geri rezultatai nebus pasiekti savaime. Pasiekti maksimalų eismo saugumą Lietuvos keliuose – siekiamybė ir nemažas iššūkis“, – teigė pašnekovas.

Saugaus eismo situacija Lietuvoje pradėjo gerėti į bendrą veiklą efektyviai apjungus švietimo, inžinerinių priemonių ir kontrolės sričių kompetentingas institucijas. Siekiant gerinti veiklos rezultatus saugaus eismo gerinimo srityje, pasak LAKD atstovo, pastoviai ieškoma šių trijų sričių specialistų veiklos optimizavimo ir veiklos sinchronizavimo.

Valstybinės reikšmės kelių būklės gerinimas vyksta nuolat: rekonstruojamos sankryžos, teikiant pirmenybę žiedinėms ir skirtingų lygių sankryžoms, tiesiami pėsčiųjų ir dviračių takai, įrengiami nauji atitvarai, apšviečiami kelio ruožai, įrengiamos saugumo salelės, inžinerinės greičio mažinimo priemonės. Be to, gyvenvietėse ir avaringuose kelių ruožuose planuojama įrengti greičio matavimo prietaisus su informaciniais ekranais bei apšvietimą, panaudojant saulės baterijas.

Švietimo projektai padeda mažinti eismo įvykių skaičių kelyje

LAKD švietėjiškos veiklos tikslas – keisti blogus eismo dalyvių įpročius kelyje: vairuotojai skatinami įprasti neviršyti greičio, nevažiuoti apsvaigę, pėstieji – nešioti atšvaitus, nebėgti, neiti per gatvę, kur tik jie sugalvoja, visi skatinami keliuose elgtis kultūringai, atsakingai.

Vykdomi du plataus masto švietėjiški saugaus eismo projektai: su Lietuvos vyskupijomis, policija ir Susisiekimo ministerija projektas „Saugokime vieni kitus kelyje“ ir su kaimo bendruomenių sąjunga „Eismo saugumas bendruomenėse“.

Siekiant gerinti Lietuvos mokinių saugaus eismo įgūdžius, šiais metais vyko konkursas „Saugokime jaunas gyvybes keliuose“, kuriame dalyvavo pradinukai, jaunieji dviračių vairuotojai, vyko jaunųjų mopedų ir motociklų vairuotojų varžybos.

„Ne vienus metus bendradarbiaujame su Lietuvos nacionaline vežėjų automobiliais asociacija „Linava“. Autobusų vairuotojai išlipantiems keleiviams platina atšvaitus. Tai ypač svarbu, nes autobusais važinėja tolimesniuose kaimuose, miesteliuose gyvenantys žmonės, kuriems turėti atšvaitą ypač svarbu, o įsigyti savo kaimelio ar mietelio parduotuvėje neturi galimybės“, – teigė LAKD atstovas.

Taip pat yra vykdoma ir daugiau mažesnių saugaus eismo akcijų: lankomasi mokyklose, organizuojamos akcijos eismo saugumui pėsčiųjų perėjose gerinti ir kultūringam, tarpusavio pagarba pagrįstam eismo dalyvių elgesiui skatinti.

Naujovė Europoje – automatinė pagalbos iškvietimo sistema „eCall“

Pastaruoju metu ne tik Lietuvoje, bet ir kitose ES šalyse didelis dėmesys skiriamas saugaus eismo klausimams. Šių metų liepos pradžioje Europos Parlamentas (EP) pasiūlė įpareigoti nuo 2015 metų visuose naujuose automobiliuose įrengti automatinę pagalbos iškvietimo sistemą „eCall“. Ji paspartintų pagalbos tarnybų atvykimą į įvykio vietą, o tai leistų išgelbėti daugiau gyvybių.

Įvykus rimtai avarijai, elektroninė pagalbos iškvietimo sistema pati surinktų Europos bendrąjį pagalbos telefono numerį 112 ir perduotų pagalbos tarnyboms informaciją apie transporto priemonės buvimo vietą. EP rezoliucijoje teigiama, kad ši sistema padėtų išsaugoti apie 2500 gyvybių per metus, o sužeidimų sunkumą sumažintų 10–15 proc.

EP nariai apgailestauja, kad savanoriškas šios sistemos diegimas ES valstybėse užsitęsė, todėl šiuo metu ji įrengta mažiau kaip 0,4 proc. visų automobilių. Parlamentas ragina Europos Komisiją pasiūlyti teisės aktą, kuris elektroninio pagalbos skambučio sistemą padarytų privalomą nuo 2015 metų. Europarlamentarai pažymi, kad pagalbos iškvietimo paslauga turėtų būti nemokama.

Norint, kad keliuose būtų saugu, būtina tikrinti transporto priemones. Šių metų liepos mėnesį Europos Komisija priėmė naujas taisykles, kuriomis sugriežtinama tikrinimo tvarka ir jis pradedamas taikyti plačiau. Siūloma, kad visoje ES būtų privaloma motorolerių ir motociklų techninė apžiūra, dažnesnė senų transporto priemonių ir itin didelės ridos automobilių ir furgonų periodinė techninė apžiūra. Siūloma pagerinti transporto priemonių apžiūros kokybę – nustatyti bendrus trūkumų vertinimo, įrangos ir inspektoriams taikytinus minimalius standartus. Taip pat siūloma elektroninių saugos komponentų patikrą padaryti privalomą. Rekomenduojama imtis griežtų priemonių prieš ridos klastojimą ir registruoti ridos skaitiklio rodmenis.

Spausdinti 🖨

Nėra susijusių.

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Putinas–Brežnevas, degantis Kremlius
Ukrainos balsas

A. Navys, M. Sėjūnas. Rusiją reikia sutriuškinti jos pačios labui

2025 08 25
Siuntos
Architektūra

RRT: kaip elgtis su siuntomis į JAV po muitų pokyčių

2025 08 25
Pratybos | KASP nuotr.
Lietuvoje

Pietryčių Lietuvoje – lauko taktinės pratybos

2025 08 25
Huffingtonpost.com nuotr.
Lietuvoje

Tyrimas: dalis gyventojų keliauja nepaisydami skolų

2025 08 25
Vudis Alenas Maskvos kino savaitėje
Kultūra

Ukraina pasmerkė Maskvoje pasirodžiusį Vudį Aleną

2025 08 25
D. Šakalienė lankosi Ukrainoje
Lietuvoje

Krašto apsaugos ministrė lankėsi Kijeve

2025 08 25
Eglė Navickienė pradėjo bado akciją
Lietuvoje

Kalvarijos mokytoja pradėjo bado akciją: ministrė žada tyrimą, LŠDPS ragina solidarizuotis

2025 08 25
Sveikata
Lietuvoje

Valstybės kontrolė: regionuose patekti pas medikus sunkiau

2025 08 25

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Saulės Vilna apie A. Valotka. Valininiai ledai
  • D Ė M E S I O !!! apie Prezidentas pateikė Seimui Ministrės Pirmininkės kandidatūrą
  • D Ė M E S I O !!! apie A. Valotka. Valininiai ledai
  • Vytautas apie Minimos pirmojo Lietuvos Prezidento Antano Smetonos 150-osios metinės

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • A. Navys, M. Sėjūnas. Rusiją reikia sutriuškinti jos pačios labui
  • RRT: kaip elgtis su siuntomis į JAV po muitų pokyčių
  • Pietryčių Lietuvoje – lauko taktinės pratybos
  • Lietuviška daina suskambusi parodoje Japonijoje pakvietė pažinti Lietuvą per kultūrą ir išskirtinius papročius

Kiti Straipsniai

Įvažiavimas į Neringą

Mažėja vietinės rinkliavos dydžiai už įvažiavimą į Neringą

2025 08 21
Automobilių stovėjimo aikštelė

Kelyje Kaunas–Marijampolė–Suvalkai atidaryta stovėjimo aikštelė

2025 08 20
Automobilių statymas Trakuose

Trakų savivaldybė imasi veiksmų prieš nelegalų verslą

2025 08 18
Kelionė, automobilis

Ilgos kelionėms automobiliu: dėmesys kūnui sumažins nuovargį

2025 08 16
Degalinė

Važiuojant iki paskutinio lašo pasekmės gali būti liūdnos

2025 08 15
Automobilis

Pradėjo augti automobilių vagysčių skaičius

2025 08 09
Automobilis kelyje | Shutterstock nuotr.

Tyrimas: važiuojant vairuotojai pasižiūri ir „YouTube“

2025 08 08
Žaliųjų ežerų paplūdimys

Sostinėje – pokyčiai prie Žaliųjų ežerų paplūdimio

2025 08 08
Ekovairavimas

Ministerija pristato ekonomiško vairavimo e-mokymosi platformą

2025 08 04
Žaliųjų ežerų paplūdimys

Į sostinės paplūdimius – autobusu ar dviračiu

2025 07 24

Skaitytojų nuomonės:

  • Saulės Vilna apie A. Valotka. Valininiai ledai
  • D Ė M E S I O !!! apie Prezidentas pateikė Seimui Ministrės Pirmininkės kandidatūrą
  • D Ė M E S I O !!! apie A. Valotka. Valininiai ledai
  • Vytautas apie Minimos pirmojo Lietuvos Prezidento Antano Smetonos 150-osios metinės
  • Vertybės apie Prezidentas pateikė Seimui Ministrės Pirmininkės kandidatūrą
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
110 metų nuo fonetikos pradininko Lietuvoje Antano Salio gimimo

110 metų nuo fonetikos pradininko Lietuvoje Antano Salio gimimo

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai