„Wikipedia“ įkūrėjas Džimis Velsas (Jimmy Wales) vakar, gegužės 31 dieną, Vilniuje skaitė savo pranešimą didžiausioje Baltijos šalyse progreso konferencijoje „Login 2012“.
Tai buvo jau nebe pirmas Dž.Velso apsilankymas Lietuvoje. Pirmą kartą jis mūsų šalyje lankėsi 2005 metais. Tuomet jis buvo dar mažai kam žinomas internetinės enciklopedijos sumanytojas. Tąkart i susitikimą atvyko tik šeši žmonės (įskaitant patį pranešėją).
Antrasis vizitas į Lietuvą buvo susilaukė kur kas daugiau susidomėjimo – pagrindinė konferencijos salė buvo sausakimša.
Savo kalboje jis minėjo, jog 2005 metų vizito metu susitiko su Seimo nariu, kurio pavardės įvardyti negalėjo. Paaiškėjo, jog tai buvo Česlovas Juršėnas, kuris Dž.Velsui parodė keturiomis kalbomis atspausdintą tekstą iš „Wikipedia“ enciklopedijos apie Žalgirio mūšį, kurio pavadinimo Dž.Velsas vakar ir vėl negalėjo pasakyti. Č.Juršėnas tąkart parodė, jog lenkų ir lietuvių kalbomis parašytas skirtingas mūšio aiškinimas.
Tačiau labiausiai visus pritrenkė, jog Dž.Velsas, negalėdamas įvardyti apie kokį mūšį kalba, pasakė, jog tai mūšis tarp lietuvių ir lenkų. Dar pridūrė, jog mes jį žinome iš mokyklos laikų.
Nerašyta taisyklė sako, jog einant kalbėti prieš auditoriją būtina pasitikrinti faktus ir duomenis apie kuriuos teks kalbėti. Vakarykštes klaidas galima laikyti, kaip nepagarba ne tik susirinkusiems konferencijoje, bet ir šaliai, kurioje vieši.
O,ką-lenkų buvo kryžiuočių pusėj,……………………ir ne mažai.
gal 😀
Jogaila buvo lietuvis, todėl jo kaip Karaliaus valdoma to meto Lenkija priklausė LDK. Pagal tai Jogailos ir Vytauto kariuomenė, kovojusi Žalgirio mūšyje prieš kryžiuočius, to meto supratimu gali būti laikoma lietuvių, o kryžiuočių – lenkų kariuomine. Juolab, kad kryžiuočius kovai su lietuviais (baltais) kurtis savo teritorijoje pasikvietė Lenkija.
Taigi istoriniai šaltiniai rodo, kad yra pagrindo Žalgirį laikyti lietuvių pergale prieš lenkus. Iki šiol buvęs šio mūšio traktavimas, kaip lietuvių ir lenkų perglė prieš kryžiuočius peržiūrėtinas, tam duotų racijos ir kitų istorijos įvykų naujas analizavimas.
Šišis istorinių įskiepų teisuoliškas užstalės formato straipsnis pigiais pamokymais neperlipo savęs: vienanur rašoma “Džimis Veslas”, kitatur – “Dž. Velsas. Bet tai nesvarbu.
Kalbamama ne apie Balandžio 1- ąją, ne apie istorinį, o šiandienaninį bet kurį gatvės expertą, kuris paliudytų, kad tadais kryžčionių nualinta dievybių Aukuruos besišildanti stebuklinga Baltų tauta Žalgirio lauke prie švento Nemuno pakirto kryžiuočių ordiną, bet ne jo teologinę ideologiją. Klūpantys ir su kryžiuočių teologinėmis biblijomis rankose Baltai kaip atpildu 1569 prakeiktai lemtingai pasirašo Liublino uninyją ir “pan” (ponų) Valakų reformą. Ta re-forma įtvirtino palivarkinį lažinį ūkį, o su juo ir krikščionišką baudžiavą.
pagaliau pasakyta tiesa – Lietuva Zalgirio musyje nugalejo jungtine europos ir lenkijos kariuomene