Seimo narys, TS-LKD frakcijos seniūnas Jurgis Razma sulaukė atsakymo iš Konkurencijos tarybos dėl išaugusių degalų (benzino, dyzelino) kainų. J.Razma buvo prašęs išsiaiškinti, ar dabartinis degalų kainų šuolis Lietuvoje atitinka degalų kainų pokyčius kitose Europos šalyse ir ar tai nėra kartelinių susitarimų ar dominavimo atitinkamoje rinkoje išraiška. Vasario pabaigoje degalų kainos Lietuvoje buvo pasiekusios bene aukščiausią lygį. Statistikos departamentas prognozavo, kad tai turės didžiausią įtaką vasario mėnesio infliacijai.
Konkurencijos taryba atsakyme Seimo nariui paaiškino, kad žalios naftos kaina, daranti įtaką degalų kainoms pasauliniu mastu, šių metų vasarį staigiai šoktelėjo iki vidutinio 119,2 USD/t kainos lygio (2012 m. vasario 27 d. viršijo net 126 USD/t), o pirmosiomis šių metų kovo mėnesio dienomis svyravo ties 126-124 USD/t riba. Konkurencijos taryba tvirtina, kad degalų svyravimo tendencija pastebima visose Europos Sąjungos valstybėse, tad nėra pakankamo pagrindo daryti išvadas, kad kylančios kainos, o taip pat ir panašios kainos tarp degalų mažmenine prekyba užsiimančių bendrovių yra draudžiamo susitarimo įrodymas ar piktnaudžiavimas dominuojančia padėtimi atvejis.
Atsakyme taip pat teigiama, kad Lietuvos degalinių parduodamų degalų kainų pokyčių tendencijos atitinka vidutines ES tendencijas, kitaip tariant, situacija Lietuvoje atitinka bendrą ES kainų lygį. Pigesni degalai kai kuriose kaimyninėse valstybėse galimai yra dėl skirtingų konkurencijos sąlygų didmeniniame degalų prekybos lygmenyje. Tuo metu, mažmeninės degalų prekybos rinkose Lietuvoje, konkurencija tarp atskirų degalinių tinklų yra nemažesnė nei daugelyje ES valstybių narių. Tačiau Konkurencijos taryba pažymėjo, kad Lietuvoje didelę dalį degalinių valdo tik keli degalinių operatoriai, tad galima teigti, kad mažmeninė degalų pardavimo rinka yra oligopolinė.
„Iš pateikto atsakymo matau, kad nėra realaus pagrindo tikėtis Konkurencijos tarybos sprendimų, tramdančių degalų kainų Lietuvoje augimą, belieka ieškoti kitų veiksnių, kurie bent kiek leistų tikėtis kainų mažėjimo. Šiandien kreipiausi į energetikos ministrą Arvydą Sekmoką, siūlydamas inicijuoti degalų (dyzelino ir benzino) importą per valstybės kontroliuojamą Klaipėdos naftos įmonę. Tai sudarytų konkurenciją AB „Orlen Lietuva“ ir, tikėtina, bent keliais procentais sumažintų degalų kainas“, – teigia J. Razma.
J. Razma taip pat kelia klausimą, ar Lietuvoje numatyti ne per aukšti kokybės degalams reikalavimai. Tai, anot Seimo nario, nurodyta ir Konkurencijos tarybos rašte.
Pasaulyje nafta “pinga” – Lietuvoje brangsta.Pasaulyje nafta “stabilizuojasi” – Lietuvoje brangsta.Pasaulyje nafta “brangsta” – Lietuvoje dar sparčiau brangsta.. 😉
Žinoma,ką gali pakeisti,kaip už ją atsiskaitoma ne Lietuvos litais,o JAV doleriais..
Belieka kaimyninė paguoda,Karaliaučius ir Gudija,tokia jau nūdiena.. 😉
Už tai Lenkijoje nebuvo krizės. O už tai, kad Lenkijoje nebuvo krizės, lenkai dėkoja ir Kubiliui.
Palyginus su kiaušiniais, benzas nėra brangus… .
———————————————————-
Pastebėjau, daugeliui reikėtų, aplamai mažiau valgyti ir daugiau važinėti minamais dviračiais.
Tad viskas čia yra gerai – ateityje taisant savo figūras.
Pilnai sutinku apie mynimą su dviračiais…Kaip siustų valdžažmogiai,jei lietuvis ne į degalinę su mašinėle,o su dviračiu pro šalį skuostų(kiaušinių pavalgęs)…Hmm,bet kubiloidas manau lieptų į pedalinę kokius skaitliukus savo lėšomis isimontuoti ir gale mėnesio susimokėti už laisvą mynimą ir kelius(kaip už dujas,vandenį,elektrą)
Taip,Vilmantai.Judėjimas – Sveikata.Labiausiai kūnui tinkamas yra plaukimas(tvirtėja
visi 3(5) pagrindai),vėliau vaikščiojimas,dar vėliau dviračiu važinėjimas…
Galima grįžti atgalios ir važinėtis “pakinkytais” arklais arba žirgais kurie traukia vežimus ar karietas..Šaunu,smagu riedėti jais,bet lengvežimis yra šios dienos susisiekimo priemonė..Kaip ir tavasis lengvežimis Fordas,juk avižomis nevažiuoja,reikia ir jam “gelmiškų lašų”..
Tad,kol kas visa laimė,kad yra kaimynai Karaliaučiaus ir Gudijos.. 😉
Po Teisybę,tai nei kiaušiniai,nei “benzinas” savaime nebrangsta,jį pabrangina patys žmonės,patys mes.. 🙂
Vadinasi, visą gyvenimą viskas brango ir brangės, nes krikščionys siekia turėti vis daugiau pinigų. Krikščionybė kapitalizme kažkaip žiauriai tarpsta… .
—————————————————————–
Įsisvajoju: Lietuvoje, kaip pagonystės centre, galėtų būti tūkstančius kartų daugiau miškų (ir šventų Girių). Baltai gyventų paukščių čiulbėjimo miškuose, pamiškėse. Dažniau važinėtų dviračiais ir arkliukais, keliai būtų dažniau akmeniniai nei asfaltuoti, o rūbai būtų drobiniai su vario papuošalais. Auto mobiliai tik spec. užsakymu išskirtiniai modeliai – visai Lietuvai tik spec.pagoniškais pavadinimais – perkami valstybiniu mastu pinigais už parduotą pvz. medieną, kiaušinius, pieno produktus, grybus.
……” Baltai gyventų paukščių čiulbėjimo miškuose, pamiškėse.”…….negyventu, nes Alfredas Mikūta paukštukus- ….”,tai turiu orinuka modifikuotą,galingesni,tai kai pataikau tik plunksnos pakyla ir gatavas,kiaurai eina…suteptas,optika sureguliuota,laukiu nesulaukiu tų parazitų!”……
Tokia krikščioniška parazitinė vartotojiška RALLYBĖ su montvydiškų giesmių priedėliais ?
CHA
Tamstai CHA …o man liūdna
Pasitaupyk liūdesį ateičiai – kai bus dar blogiau.
Brangu?
Isipilkit 1 l kuro.
Nuvaziuokite, kol uzges.
Parstumkit savo a/b atgal.
Uz kokia suma ta imtumetes atlikti?
Atsipeikekit. Darykit isvadas.
Siulau nueiti CHRISMARTENSON.COM ir pirmiausiai pasiziureti prezentacija THE CRASH COURSE.