Jau keletą metų iš eilės Lietuvoje vyksta patriotinės eisenos abiems nepriklausomybėms atšvęsti. Kiekvienais metais eitynių organizatoriai stengėsi kažką patobulinti, todėl nežymiai šios pasikeisdavo – kelis kartus keitėsi maršrutai, iš tylios eisenos pereita prie triukšmingos, iš patriotinio renginio pamažu keliaujama politinio judėjimo link. Likus maždaug mėnesiui iki Kovo 11-osios eitynių, kol dar nevėlu dar kartą permąstyti klaidas, leisiu sau čia pateikti mažutį apibendrinimą abiejų šių panašių renginių.
Eisenos tampa politizuotos
Iš pradžių abi eisenos buvo masinis judėjimas, kurio vienintelis tikslas – pagerbti kovojusius už Lietuvos laisvę ir atšvęsti nepriklausomybės atgavimą. Jokios konkretesnės politinės ideologinės pozicijos, kuri vienytų eisenos dalyvius, nebuvo. Žygiuojantieji buvo įvairių įsitikinimų, tačiau save patriotais laikantys ir Lietuvą mylintys žmonės.
2009-aisiais metais įvykusi Kovo 11-osios eisena buvo išties šventinė. Patriotiškai nusiteikę jaunuoliai tylomis iškilmingai pražygiavo Vilniuje Gedimino prospektu, nešini Lietuvos trispalvėmis, o eitynių pabaigoje sugiedojo valstybės Himną. Tokių eitynių idėja buvo aiški – nepriklausomai demokratinei Lietuvos respublikai lojalių piliečių atviras džiaugsmas atkovojus savo šalies laisvę. Ši idėja atidavė auką visiems, prisidėjusiems prie nepriklausomybės, nesvarbu, kokių pažiūrų tie žmonės bebūtų. Taigi patriotinės eitynės iš esmės buvo Sąjūdžio idėjų tąsa, kai siekiama buvo visų piliečių susivienijimo tautiniu pagrindu, siekiant toliau kurti ir plėtoti nepriklausomybę. Tai buvo vienos geriausių eitynių ir vienas teisingiausių patriotinio jaunimo pasiryžimų. Žygiuojantieji nebuvo vienos organizacijos nariai, keli šimtai einančių jaunuolių nepažinojo vieni kitų, todėl tai buvo stichiškas, neorganizuotas patriotizmo triumfas.
Bėgant laikui abejos eitynės keitėsi. Pamažu eitynėse ėmė rastis politinių šūkių, kurių dalis eitynių dalyvių nesuprato, nes per menkai domėjosi politiniu šalies gyvenimu, kita dalis ėmė jiems nepritarti. Stichiškai tik dėl mėilės tėvynei susijungęs žygis atsiradus kitokių pažiūrų deklaravimui ėmė skaidytis. Nemaža dalis pirmųjų eisenų dalyvių ėmė piktintis naujais plakatais ir šūkiais.
Šiais metais įvairios tautiškos jėgos susibūrė į partiją, dauguma eitynių organizatorių tapo šios partijos nariais. Į eitynes tik ateinantys, bet jų neorganizuojantys jaunuoliai, ėmė domėtis šios partijos nuostatomis ir pažiūromis, todėl čia išryškėjo aiški prieštara. Paprasčiausiai meilė Lietuvai nebūtinai turi tilpti į vienos ar kitos politinės ideologijos rėmus.
Šiandien vykusios Vasario 16-osios eitynės Kaune kalbamą prieštarą tik išryškino. Nors kaip ir kasmet eitynes organizavo Lietuvių tautinio jaunimo sąjunga (LTJS), kuri nėra politinė organizacija, tačiau eisenos priekyje žygiavo pagrindiniai tautininkų partijos nariai (mat šiai partijai priklauso ir LTJS vadovas J. Panka), kurie eitynių pabaigoje sugiedojus himną sakė ne vieną kalbą. Tos kalbos buvo aiškiai ideologizuotos, todėl nemažai daliai nuolatinių patriotinių eitynių dalyvių pasirodė nepriimtinos. Aiškiai matėsi, kaip ratu sustojusiųjų su kiekviena kalba vis mažėjo ir glaudžiame rate netrukus ėmė žiojėti dideli tarpai – dalyviai išsivaikščiojo. Partijos atstovai ragino susirinkusiuosius šaukti „gėda“ neva savo pareigų nevykdantiems politikams, taigi šventinė eisena pasibaigė senų bobučių stiliaus mitingu prieš ne visai aišku kokius politikus ir kokius sprendimus, nes konkrečių blogų sprendimų niekas taip ir neįvardijo. Šios kalbos nebuvo intelektualios ar aiškiai argumentuotos, tačiau buvo iš tiesų retoriškos, nes padėjo nepateikus nei vieno rimto politinio argumento užkrėsti masę šūkiu „gėda“. Gal tik vėliau namuose daugelis susimąstė, kam ta gėda buvo skirta, o gal, jei ne per daug domisi politika, liko sužavėti populistiniais šūkiais. Mano asmenine nuomone, šie politiniai šūkiai tik kenkia patriotinių eitynių nepolitiškumui ir šventiškumui, kai šventė paverčiama neaiškiu protestu prieš neaiškius ar neįvardytus „blogus“ sprendimus. Tai puiki viešųjų ryšių akcija, kai stengiamasi jaunuolių minia pasinaudoti siekiant savų politinių tikslų. Tačiau kitokios nuomonės patriotus šventės politizavimas verčia atsiriboti nuo patriotinių eitynių.
Sunyko kariška tvarka
Priešiškai patriotinių eitynių atžvilgiu nusiteikusi žiniasklaida nuolat akcentuodavo, kad eitynėse žygiuoja kariškai apsirengę jaunuoliai, demonstruojantys militaristines pažiūras. Leisiu sau pastebėti, kad jei iš tiesų eitynėse žygiuotų kariškai nusiteikę jaunuoliai, būtų labai puiku. Tačiau yra kitaip. Iš tiesų eitynėse nėra jokios tvarkos ir drausmės ar bent jau ji sunyko per pastaruosius metus. Eitynių dalyviai nesugeba eiti koja kojon, o eina padrikai išsibarstę vienas paskui kitą. Tik patys pirmieji su gražiu plakatu žygiuojantieji atrodo tvarkingai.
Eisenos nedarną kuria ir padrikai atliekamos liaudies dainos, kurias eitynių dalyviai ne dainuoja, bet šaukia. Alkas.lt skaitytojai puikiai žino sakralinę senųjų mūsų dainų vertę, jų nešamą darną. Nepriklausomybės kovų metu kovotojų sudėtų dainų melodija savyje saugo vilties, aiškumo, ryžto, meilės Tėvynei jausmą. Šių dainų padrikas išrėkimas sukuria priešingą įspūdį – dainuotojus parodo kaip nedarnius, netvarkingus, nesusipratusius ir agresyvius žmones, kurie negali būti pavyzdys savo tautiečiams, nes patys savyje neturi išmintingam žmogui būdingos rimties. Ši rimtis aiškiai matėsi Sausio 13-osios minėjime, kai tylomis ir atviromis širdimis jaunuoliai nešini deglais lankė žuvusiųjų kapus ir juos pagerbė.
Tokią pačią nedarną rodo ir isteriški lozungų rėkavimai, kai nesugeba net laikytis dundančių būgnų ritmo ir rėkti šiuos šūkius darniai. Šūkių suformulavimas dažnai per ilgas arba nerimuotas, kas trukdo darniai juos skanduoti. Lozungai, padiktuoti per megafoną šaukiančio eitynių organizatoriaus, visai nėra tie natūralūs, stichiškai iš žmonių širdžių Sąjūdžio metu išsiveržę žodžiai – Lietuva! Lietuva! Lietuva!. Daug ką lemia ir balsai, kuriais tos skanduotės rėkiamos. Peržiūrėjus filmuotą Sąjūdžio mitingų medžiagą, galima girdėti šūkius, kurie šaukiami darniai, garsiai, ryžtingai, bet ne isteriškai ar agresyviai. Dalis eitynių dalyvių šiuos lozungus išrėkia nenuoširdžiai, bet lyg raudonosios armijos kareiviai – agresyviai, siekdami įbauginti, susiraukę ir tiek isteriškai, kad nuolat lūžta balsas.
Šios paprasčiausios muzikinės priežastys gadina bendrą renginio nuotaiką ir aurą, nes sunyksta širdžių darna, balsų dermė, jausmo gilumas ir nuoširdumas, o nuoširdūs siekiai pasislepia po netvarkos kauke.
Eitynių priešininkai – beždžionės ir papūgos
Pažėrusi kritikos saviškiams, nepagailėsiu jos ir nuolatiniams eitynių priešininkams – tolerantiškai nusiteikusioms organizacijoms. Ne dėl pažiūrų kritikos jie nusipelnė, bet dėl savo neoriginalumo. Mėgdžioti linkusius mes vadiname papūgomis arba beždžionėmis, sakome: ko čia mėgdžioji kaip beždžionė? Nekartok mano žodžių kaip papūga. Todėl eitynių priešininkai yra tikrų tikriausios beždžionės. Pamatę tokią gerą idėją išreikšti save – eitynes miesto gatvėmis – jie tuoj pat puolė organizuoti savus žygius. Taigi savo idėjas jie skelbia ne tik tokia pačia forma, bet dar ir stengiasi tai daryti tuo pačiu metu.
Nors jie skelbiasi esantys tolerancijos ir pakantumo vėliavnešiai, tačiau iš tiesų bandydami kaišioti pagalius į ratus patriotiškam jaunimui, jie rodo savo nepakantumą. Akivaizdžiai bandydami provokuoti ir erzinti (o juk visų nervai ne geležiniai), jie visokiais būdais stengiasi pasivogti nuolatinį patriotinių eitynių laiką ir vietą. Taip jie tikisi išprovokuoti patriotų pasipriešinimą, kad po to galėtų juos kaltinti nepakantumu ir necivilizuotumu. Šis beždžioniavimas iš tiesų rodo, kad eitynių priešininkai neturi jokio originalumo. Jei nori rengti pasipriešinimo eitynėms protestus ar atšvęsti valstybines šventes tolerantiškai, jie turėtų ilgiau pamąstyti ir atrasti savo laiką, vietą ir formą.
Šiuo atveju patriotinių eitynių dalyviams ir organizatoriams belieka reikšti pagarbą ir pagyrą, kad sugeba atsispirti beždžionių ir papūgų fanfarų erzinančiam triukšmui ir išlieka orūs bei ramūs, iš šios beždžioniškos padėties randa logiškus ir civilizuotus sprendimus. Tai rodo jų gerus ketinimus, jų nuoširdų patriotišką nusiteikimą.
Trispalvė turėtų būti pagrindinis akcentas
Senoji mūsų protėvių tikyba moko, kad vėliavos yra Vėlių buveinė. Vėliavose protėvių vėlės su gyvaisiais žygiuoja į mūšį, padeda jiems ir saugo. Todėl vėliavos turi būti laikomos ypatingoje garbėje, jos turi būti pagrindinis šventės akcentas. Ne šūkiai, ne lozungai plakatuose, ne bjauriai rėkiamos liaudies dainos, bet nuostabiai vėjyje plazdančios vėliavos – trispalvės ir senosios LDK vėliavos su Vytimi. Šias vėliavas, o ne lozungus, rankose laikė mūsų protėviai, kovojantys už šalies nepriklausomybę ir laisvę, todėl tik šiose vėliavose mus lydi protėviai, tik iš jų jie mus palaiko.
Yra ne tik dvasinė, bet ir praktinė trispalvės akcentavimo prasmė. Valstybės simboliai tiek įaugę į kraują, kad net patriotizmo nemėgstančiam žmogui jie vis dėlto pasąmoningai kelia pagarbą. Tokia jau žmogaus psichologija. Bet koks trispalvę nešantis žmogus atkreipia į save dėmesį, nes jis neša simbolį, kurį nuo kūdikystės esame išmokę gerbti. Juk su šiuo simboliu daugelio tėvai ir seneliai buvo vežami į Sibirą, su šiuo simboliu daugelio protėviai žuvo partizanų mūšiuose, šį simbolį daug kas tvirtai spaudė rankose stodami prieš Sovietų tankus. Žmonės tiki šio simbolio magine, apsaugine galia, nes jame įkūnytos visos konstitucinės jų teisės, laisvės ir pareigos, taigi visas jų gyvenimas. Žmogus, kuris oriai neša Lietuvos Trispalvę, yra vertas pagarbos daugelio žmonių širdyse.
Taip pat Lietuvos vėliava yra pakankamai gražių spalvų, kad jų gausybė suteiktų šventinį atspalvį eisenai. Trispalvių jūra – estetinio susižavėjimo objektas. Nereikia šūkių, nereikia plakatų, nereikia politinių atspalvių, pakanka meilės Lietuvai, pagarbos protėviams ir jų ritualams, nuoširdaus susižavėjimo jų žygiais, homeriško orumo. Ir Lietuvos Respublikos vėliavos rankose, Tautiškos Giesmės širdyse, Lietuvos vardo lūpose…. Juk mes – vieno kraujo.
Gerai parašytas straipsnis…
Pritariu išdėstytai pozicijai.
Pagarba autorei.
Kai tolerastai puola, tai aišku už ką, o kai savi – tiesiog keista…
Ji ne puola, o nurodo klaidas.
aš nepuolu, o kritikuoju. išmintingas žmogus priims kritiką. manau iš straipsnio tono aišku, kad palaikiau, palaikau, palaikysiu. palaikau net tada, kai jūs darote man ne visai priimtinus dlaykus. Vis tiek einu, vis tiek stoju po jūsų vėliava, vis tiek palaikau. Čia nėra puolimas, bet kritiką reikia išmokti priimti. Tiesiog reikia 🙂
Tikrai verta įsiklausyti į jos mintis.Visiems.Būna momentai ,kai reikia nusimesti savo puikybės rūbą .
Ačiū už komentarus, pati dalyvavau, ėjau pačiame priekyje ir didžiuojuosi jau kelinti metai dalyvaudama šiose eitynėse, taip pat didžiuojuosi pažinodama minėjimo organizatorius. Siekiame, kad eitynės praeitų sklandžiai, tad jūsų kritika tikrai skaudžiai sminga į organizatorių širdis…
Būtu labai įdomu išgirsti nuomonę “iš vidaus “.
Šaunu. Užsigrūdinkit ir tegul visi pavydi ir kritikuoja. Nes daug yra bijančių, ir negalima jų smerkti (išmes iš darbo, iš universiteto ir t.t.). Tai reikiėjo peržengti ir 1988. Vieni jau 1988 nebijojo, o kiti ir 1992 dar drebėjo ir kad save pateisinti visaip kaltino drąsuolius. Ir nelabai priklausė nuo kairės dešinės.
O kas suorganizavo geriau? Prezidentūra? Bet jaunimas ten į tą nuobodžią režisūrą NĖJO ir NEIS. Sutikčiau, kad ir čia jei būtų naujų idėjų, būtų gerai.Bet ir dabar jaunimui labiau patinka nerežisuoti dalykai. Ir tik iš to gali gimti kažkas NAUJO.
Dovile, kritika neturi skaudinti. kaip jau minėjau – palaikiau, palaikau, palaikysiu – ėjau, einu, eisiu.
Tobulumui ribų nėra, tad kodėl nepasitobulinus?
Nors ir gerbiu autorę, bet tvirtai ir atsakingai pareiškiu: alubarių ir megzinių patriotizmas – išsisėmė. Politinė šventė negali būti nepolitinė. Autorė su jai būdingu emocingumu prieštarauja pati sau: tai garbina spontaniškumą (kuris man visai neatrodo garbintinas), tai pasigenda drausmės ir darnos (kurių išties reiks išmokti ir jau mokomasi). Atrodo, autorė pasidavė tokioms nuotaikoms, kurios sąlygoja neįpareigojantį – šventinį ir proginį patriotizmą. Tai ir būtų ta pati nedarniai sportinėse žaidynėse skanduojama liaudies daina, tiksliau – pirmasis jos stulpelis, kai kitų išmokti neįsipareigojama, nes tai – neveža 🙂
Manau, kad 2009, 2010m. eisenos buvo tvarkingos – kosmopolitai, lyg ir,nerado prie ko prikibti, o darbas buvo atliktas.
Tokia politika ir turi būti – apie tai ir kalba autorė.
O ne tokia, kad ateina kažkas pšnekėti nuo bačkos – tai galima atlikti atėjus (jau po eisenos) į kokią tai teritoriją ar patalpą, kur bus, klausysis, gal diskutuos tie, kuriems bus įdomu.
Bet eisena tebūnie atsakas (solidus, rimtas, tvarkingas) kosmopolitų vykdomam nuolatiniam Lietuvos presingavimui.
Ir tepalieka ta funkcija.
Visa kita galite (kas jums įdomu) susitvarkyti ir po to.
Mariau, jei eitynėse būtų taip, kaip sporto varžybose, tai gal ir nebūtų čia kalbama apie nedarnias dainas. To reikėtų pasimokyti, tai iš stadionų tribūnų, eitynių dalyviams. Kita vertus – dalis tų dalyvių sporto arenose būna. Kodėl nepasistengia sureguliuoti garsą eitynėse, nežinau.
Dėkui žmogui už blaivų žodį.
Ir-kiek praplėsiu temą.Nes-Nepriklausomybę kūrė daug kas.Būsiu nepopuliarus primindamas žydų ar baltarusių savanorius Lietuvos kariuomenėje 1918aisiais.Tai-Lietuva lietuviams?Lietuvis-tautybė, yra dar pilietiškumas, kurio niekas nebepamena, ir nebesuvokia, su kuo tai valgoma.Valstybė be piliečių-nulis, bala, anarchija arba totalitarinis siaubas, kuriame gyvenome..Pilietybė duoda ne tik teises, ji-pareigos sinonimas, ir pareiga-ne rėkaut, o galvot, ir apie save, ir apie savo šalį..ir apie savo artimą-viso šito dalį.
Labai šaunu, kad Tautininkai ir jungia ir kairę ir dešinę ir centrą ir nepartinius ir ką tik norit. NEI VIENO NEATSTUMS. Vienam reikia ir parėkaut, kitam gražiai padainuot, trečiam tyliai eiti, ketvirtam kalbą pasakyti, penktam jo neklausyti.
Ir dar labai neaišku iš kurio iš jų gims KAŽKAS NAUJO IR ORIGINALAUS. Svarbu, kad visi jie myli savo žemę ir tautą.
Nacionalizmas (patriotizmas) – varomoji visuomenės jėga. Iš to gimsta gražūs nauji dalykai.
Ozolas ką tik pasakė per radiją, kad jis Nacionalistas ir tuo didžiuojasi, ir dar Kuoliui pasakė, kad liberalai, tai tie patys komunistai (griovėjai), tik vienas skirtumas tarp jų- kitoks požiūris į turtą.
Tie, kurie, Lietuvoje gimę ir gyvenantys, nenori būti lietuviais, o nori biesas žino kuo būti, yra tiesiog pavojingi šiai valstybei.
Nebešnekėkite tų supelijusių nesąmonių apie per pasaulį besibastančias tautas – to nėra, nes tauta yra teritorinė bendruomenė. Jei ji eina į kitą teritoriją, tai tik užkariavimo tikslu, todėl visi tie, kurie čia nori darytis nelietuviais, matyt, yra kitų valstybių agentai.
Ir ne kitaip.
Neisijauciam
sutinku dėl teisių ir pareigų, tik nesuprantu kodėl atskiri tautybę ir pilietiškumą. tikrai nemanau , kad verta tautiškumą palikt daineles dainuoti , o valstybingumą kažkam perduoti. tik taip : Lietuva – lietuviams, kam gi dar daugiau , o toje Lietuvoje prašom , visus kviečiam , kas nepamiršta kur yra.
Migle maziau kritikos jug nera sventu pati irgi gana astriai buvai pasisakiusi kai kuriais klausimais ;D kad organizacijos truko sutinku reikejo susiderinti ir su megafonais eiti netik priekyje bet ir gale taip butu uztikrinta kad visi eisenos dalyviai dainuotu viena daina ar suki.
Dėl dainavimo.
Norint sutartinai dainuoti, reikia repetuoti – kitaip visada bus balaganas.
Todėl geriausia būtų, kad dainuotų, pvz., koks tai choras priekyje – ar niekas nelanko choro?, o kiti tik tyliau pritartų (žodžius reikia mokėti iš anksto, prieš tai padauginus išdalinti tekstus).
O šūkis Lietuva lietuviams! galėtų nuskambėti sutartinai kai kuriais momentais. Pvz., po kokių nors kosmopolitų blogo darbo pavardijimo, po dainos ir pan.
Dar.
Lryte yra str. kaip šalia kauniečių eisenos blaškėsi kažkoks žydas.
Aiškus fruktas, todėl tikslinga būtų jį patį filmuoti, gal būt netgi pakalbinti, duodant pajuokiamus klausimus rimtu veidu ar šiaip jam kokį nepiktybinį šposą ištaisant – kad žinotų kur blezdingos žiemavoja.
O tai įsirėkė, kad šūkis Lietuva lietuviams! yra blogai, nors patys lietuviais būti nenori – jiems geriau visada grietinėlę nugriebti. Kiti teuždirba, o jie kompensacijų ar dar kokio bieso pareikalaus.
tai aš ir nebaigiu pasisakinėti aštriai kai kuriais klausimais, bet aš skiriu savo nuomonę, ir valstybinę šventę, kur nebūtinai turi susirinkti visi mąstantys kaip aš 😀
Tai nepaprastas pasiėjimas. Taip tik gali pasirodyti, kad šiaip keli šimtai pašąlusių šiaip nereikšmingai praėjo. Pasikartosiu sakydamas, kad bet koks ėjimas kartu, koja kojon, sukuria didžiulę energiją, kuri ilgam ilgam tiesiog “užsirašo” protėvių LT dangystėje. Tokios eisenos tiesiog energetiškai skaidrina bendrą LT sferą. Tad, kad jos siekiamybėje būtų kuo darnesnės – tai ši autorė teisi.
Netgi sakyčiau, kad visi eisenoje praėjusieji – nusipelnė LT dangaus. Galbūt nesu vertas, bet man Laimė teko taipogi.
Dangus krikščionių,lietuvių(nesusikrikštinusių)-dausos.
Tu teisus. Pasitaisau. Reikia sakyti nekrikščioniškai.
ne tik sakyti ,bet ir mastyti .Savokos gi visiškai skirtingos.Su pagarba.
Taip.
Sakydamas “krikš. čionis” ar “pagonis” – taryt čia pataikauju krikš. čioniams lyg suprantama kryžiuočių darbo tęsėjų kalba. Prisi ir tikrai (juos) pažįstu, prisipažįstu, kad jau vieną kartą laikas liautis kryžių čioniams pataikauti.
Atsiprašau ,bet iš Tamstos taip ir nesulaukiau paaiškinimo iš kur ištraukėte žodį “gyvuoliai”.(buvau klausęs).LKŽ jo neradau.Bet jis man taip patiko ,kad aš jį jau naudoju savo pamastymuose vietoj “organizmai”.Bet kol neturiu sutikimo ,manau nelabai galiu kur rašyti . Vis gi autorinės teisės.
Vartok tą žodį į sveikatą.
Šį žodį vartoja toks nuo pakaunės prisiekęs Baltas, gamtininkas, fotografas, filmuotojas Rimas Pakeris. Jis, kaip turbūt kaip ir Tu, nevalgo mėsos, todėl gyvulius ir gyvius turbūt dėl to vadina gyvuoliais. Labai įdomus, veklus žmogus, linkęs paprastai bendrauti, tikintis Baltiška ateitimi.
Jo tel. 8 – 687 41359
Tą žodį aš iš jo sužinojau.
Migle,nereikejo apsikineti eisenos,kita ros padauzyk galva,kad tavo minciu vingiai pasikoreguotu ,pasimetusi,pati sau priestaraujanti kale ! Neik daugiau i eisenas ,jos netau,o pagal tavo mintis tau laikas i vakarus kokiam nors babajui nuciulpti.
Uždaryk dūdą
Jei pats(pizduks) dalyvavai toje eisenoje ,tai ji (eisena)krito mano akyse tiek ,kiek tokių buvo joje.
Kur jis dalyvaus – tiek daug iš jo nereikalauk (jis tik pasikolioti moka).
Miglė eisenos neapšiko, miglė visada rašydavo, kad eisenos labai geros, bet ji nežiūrėjo į jas užsimerkusi, nes miglė turi akis ir buvo mokyta mąstyti. jei kažkoks pizdukas labai išsigando kritikos, tai jam trūksta kilnumo, išminties ir išsilavinimo. o miglė kaip ėjo, taip eis į eisenas ir visai nebijo kažkokių pizdukų.
Jei nesate sąmoningas provokatorius, geriau girtas prie interneto nesėskite. Negalima taip užgaulioti žmogaus, kuris – juo labiau – nėra priešiškas, tik išsakė savo nuomonę, nors aš jai ir nepritariu.
Noriu argumentuotai paprieštarauti straipsnio autorei,pasak kurios Tautinės patriotinės eitynės perauga i politinį judėjimą ar partiją.Miela Nargėlaite,patriotinės eitynės Vasario 16 ir Kovo 11 tai ne tik gražių lozungu išsakymas ar žygiavimas Vilniaus ar Kauno gatvėmis bet kur kas daugiau,tai bandymas sutelkti Tauta kovai prieš Sovietinę-nomenklatūrinę-kriminalinę-oligarchinę-antilietuviška savo esybe struktūra kuri Lietuva valdo 20 metų,jeigu Tauta nebandytu tam organizuotai priešintis,tai ir patriotines eisenos prarastu savo prasmę,nes su blogiu galima kovoti efektyviai tik gerai susitelkus ir gerai organizuotiems.Galbūt Lietuvos priešai to ir norėtu kad patriotiškai nusiteikę Lietuviai taip ir liktu pilka mase be stuburo,kuria galima pagal savo įgeidžius manipuliuoti.
Robertai, su tuo aš sutinku, bet kai nori kovoti, turi žinoti, su kuo KONKREČIAI tu kovoji. Pavyzdžiui, G. Songaila (nors gerbiu jį nepaprastai ir buvau viena jo rinkėjų į seimą šiai kadencijai), kalbėjo eisenos metu, kad dėl energetikos “nieko nedaroma” tik apie ją kalbama ir liepė dėl to šaukti gėda. taip jau atsitiktinai atsitiko, kad energetika aš labai domėjausi ir dėl Sekmoko, kuris atsakingas už tą energetinį nepriklausomumą nuo rusijos, ir už jo darbus galėčiau dėti galvą. Nes buvo padaryta ir tebėra daroma labai daug. ir jei sekmoką pakeis dabar koks energetikos neišmanantis politikierius ar dar blogiau – socialistas (kurie būtent tik ir yra ta nomenklatūra, su kuria raginate kovoti), tai labai gali būti, kad tai, kas jau padaryta dėl energetikos, nugarmės į pradinį tašką ir tada mums visiems bus labai nebegerai. Ir dar daugiau žmonių emigruos. Taigi aš ir atkreipiau dėmesį, kad svaidytis populistiniais šūkiais “gėda”, “Jie nieko nedaro” yra gan vaikiška. reikia konkrečiais argumentais sakyti, kodėl gėda ir kas tas nieko. Nes padaryta iš tiesų labai daug.
Siūlyčiau ir toliau dar labiau gilintis į energetika. Nes kai paskaitai, ką apie tuos darbus sako pavyzdžiui Lenkijos Seimo plenariniame posėdyje Lenkijos Ūkio ministerijos valstybės sekretorius J. Bury , tai visiškai nepanašu, kad mes norėtume atsijungti nuo Rusijos (elektra). Dujos, ko gero taip?
Ne taip jau lengva atsijungti nuo Rusijos. bet dabar visa jėga turi būti sutelkta į atominės statymą, ir kuo greičiau, tuo geriau. geriausia viską būtų iki rinkimų sutvarkyti. ir susitarti su japonais. o kad kažkas kaišo pagalius į ratus, tie patys lenkai, tai čia nėr ko stebėtis. kiekvienas už save tam eurosajūze eina.
Jeigu gilinotės, tai kas mums garantuos naujos atominės momentinę galią?
Tiltai (ir vienas jų dar per Lenkją), kaip žinia bus per silpni.
Migle,
gerai, kad jūs domitės energetika. Tačiau viešumoje daug neaiškios “informacijos”. Ar teisinga statyti atominę, priklauso nuo ilgalaikės Lietuvos energetinės strategijos, korios mes nežinome. Tikėtina, kad mus mausto. Sekmokas atrodo kaip padorus žmogus, tačiau jau seniai sklando pašaipos, kad toje ministerijoje nedirba nei vienas energetikas profesionalas. Jei tai tiesa – tai skandalinga.
Siūlau paskaityti vieną straipsnį, parašytą padoraus žmogaus – energetiko profesionalo – paraktiko (jis dar ir mokslų daktaras). Tiesiog, kad praplėsti akiratį: http://www.demokratija.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=1314:kontautas&catid=11:paskutines-naujienos
Sėkmės jums.
Arvydą Sekmoką pažįstu iš tų laikų, kai dirbome ir gretimuose kabinetuose, ir kartu vaikščiojome į labai sunkius ir sudėtingus žygius. Todėl galiu užtikrinti, kad jo charakteris labai kietas – jo niekas nepastumdys (kaip kokį Paksą).
Kitas reikalas, kokios jo dabartinės pažiūros.
Deja, žmonės laikui bėgant keičiasi – pvz., Sąjūdžio laikais vargu ar būčiau patikėjęs, jei kas tada man būtų pasakęs, jog Andrius Kubilius (ir ne tik jis) taps tokiu aršiu antitautiniu kosmopolitu. O aš jį kartą netgi į vieną žygelį Lietuvoje nuvedžiau… Akivaizdu, kad neišauklėjome jį tinkamai.
visiškai su Migle sutinku, šaunolė
Aplė tuokius nepraustabornius,baba liob sakyt.Augyla nebrėndyla.
Sveika kritika, kaip prieskonis- pagardina ir paaštrina skonį , be to priverčia pasitempti. Bet, tamsta Migle- čia ne kritika. Pasitempti neprivers. Nebent tik gūščioti pečiais, nes taip ir neaišku kokio tobulumo ir kokios ideologijos reikalaujama. Čia- megstų berečių svaičiojimai. Tai jau taip viskas varganai buvo, kad net ir dainos blogai ir prastai skambėjo? O tai kodėl nesurikiavot ir neužtraukėt solo, kad ištempti visą procesą į tobulybę? Nors… jūs kritikuojat- jūs žinot. Juk asmeniškai tamstos surengti kelių tūkstančių masiniai renginiai, juk sklandžiai praeina, ar ne?
Šiaip jau mes tryse ir traukėm solo normaliai, kaip kūlgrinda, bet dainuoti trise be mikrofonų, kad ir tamsta išgirstų, truputį kebloka. nesinorėjo šaukti isteriškai, kaip suprantate.
Reikalaujama ne ideologijos, o būtent kad nebūtų ideologijos. Nes jau vien iš mano pažįstamų rato eisenoje dalyvauja daug konservatorių, dešiniųjų liberalų ir pan. Apie tai čia ir eina kalba.
Gerbiama Migle,ar jūs skaitote kad Lietuvybės puoselėjimo preoritetai yra politikavimas,aš jau nekalbu apie globalizacijos įšukius su kuriais susiduria Lietuviu Tauta,tik savikritiškai įvertinę padėti Lietuvoje kas buvo padaryta,ir ko nebuvo padaryta,ir galu gale ką reikėtu padaryti,kad Lietuvis jaustusi ne pašalaitis,o šeimininkas savo namuose.Juk per dvidešimt nepriklausomybės metų net nebuvo sukurta o buvo atmesta Meilės Lukšienės 1988 m. – švietimo reformos koncepcija, Lietuvos švietimo bendrojo lavinimo – „Tautinės mokyklos koncepcija” Visur siautėja brutalus liberalizmas kuriam yra artimesnė kaškokia neaiški ir aptaki europiečio vizija,be valstybės ir be Tautinių pamatų. Toliau nebuvo per 20 metų išaiškinta nei viena rezonansinė byla,kur buvo išvoktas mūsu Tautos bendras turtas,ir kas dėl to yra kaltas,toliau Lietuvos istorijos mokslo kaip tokio žlugdimas,kai kuriems pseudo istorikams perašinėjant iš Varšuvos numestas brošiūras ir už tai gaunant kaip atlygi Lenkijos aukščiausius apdovanojimus,kas kaltas del savanoriškos krašto ginybos sužlugdimo sistemos,juk pirma patys turime išmokti apsiginti,o ne laukti kad galbūt mus gelbės Nato sajungininkai,galima būtu daug išvardinti tokiu pavyzdžių “kodėl”,nes faktiškai lyg šiol nėra nei i vieną jokio atsakymo.
Miglės kritiką išskirčiau į du atskirus klausimus:
1. Organizaciniai
Patirtis jau parodė, jog organizacinės problemos visada iškyla, kad renginiai tampa ypač masiniais – kaip tik taip atsitiko ir Kovo 11 eitynėse, kada ten pradėjo dalyvauti nebe kelios dešimtys, o tūkstantis ir daugiau dalyvių, o dabar ta pati problema “ištiko” ir Vasario 16 -osios eitynes.
Kada pasiekiamas tam tikras “kritinis” dalyvių skaičius, kolonos ilgis natūraliai “išsitempia” iki tokio ilgio, kad nebeįmanoma vieningai skanduoti, o tuo labiau dainuoti – ir tai susiję su elementaria fizika – garso sklidimo greičiu (maždaug 300 m per sekundę). Todėl natūraliai gaunasi “bangavimas”.
Tam jau nuo senų senovės įvairiose armijose buvo naudojami įvairūs būgnai ir trimitai, kurių dėka “suvienodinamas” kolonų žygiavimas tam tikru stabiliu ritmu.
Dabar tam būtina naudoti galingą megafoną, bet šūkiai turi būti pateikiami pagal tą patį ritmą. O tai įmanoma pasiekti tik treniruojantis. 🙂
P.S. Labai geras pagalbininkas yra ir galingi būgnai, mušantys tą patį fiksuotą ritmą.
Politiniai klausimai
Miglė teisi ta prasme, kad kalbant kalbas tokiuose renginiuose, būtina susilaikyti nuo konkrečių politinių organizacijų įvardijimo. O tuo labiau kokių nors konkrečių ekonominių ir pan. problemų svarstymo – tokie klausimai svarstomi specialistų rate ir po to pateikiami raštiškai, o ne mitinguose. Čia kalbėti reikia apie bendrą tautinę ideologiją – Lietuvybę, Tautos vienybę, kurios kertiniais principais yra Lietuvių Kalbos, Lietuvių Tautos ir Laisvos Lietuvos Valstybės išsaugojimas….
Prisiminkite šimtatūkstantinius Sąjūdžio mitingus.
Miglė:
2012 02 17 11:54
Reikalaujama ne ideologijos, o būtent kad nebūtų ideologijos. Nes jau vien iš mano pažįstamų rato eisenoje dalyvauja daug konservatorių, dešiniųjų liberalų ir pan. Apie tai čia ir eina kalba.
——————————–
Migle, nepainiok skirtingas sąvokas. 🙂
Pasaulyje yra tik dvi griežtai priešingos ideologijos – tautiškumas (nacionalizmas) ir kosmopolitizmas. Tačiau kiekvienoje iš šių ideologijų yra labai daug įvairių krypčių – pagal požiūrį į valstybės vaidmenį visuomenės gyvenime, valstybės valdymo formas, požiūrį į socialinius ir ekonominius klausimus, jų sprendimo metodus, ir taip toliau …
Sąvokų prasmė:
Nacionalizmas (tautiškumas) – pasaulinio daugiatautiškumo (daugiakalbiškumo, daugiakultūriškumo, daugiareligiškumo, daugiarasiškumo ir t.t.) išsaugojimo istoriškai per praėjusius tūkstantmečius susiformavusiuose arealuose ideologija ir judėjimas. Nacionalistų požiūriu visos be išimties tautos lygiavertės ir turi tas pačias prigimtines teises.
Nacionalizmui absoliučiai priešinga ideologija yra kosmopolitizmas.
Kosmopolitizmas – pasaulinio “susimaišymo” ir taip pasiekto vienatautiškumo (vienakalbiškumo, vienakultūriškumo, vienareligiškumo, vienarasiškumo ir t.t.) aktyviai siekianti ideologija ir judėjimas. Kosmopolitinės ideologijos “absoliutus idealas” – visa žmonija turi tapti “vieno asmens klonu”. 🙂
Kosmopolitai – įvairaus plauko – iš tikro siekia sunaikinti visas ar bent jau daugumą tautų, visas jas sumaišant ir “išlydant” “tautų katile”, nes jiems reikalinga vienalytė, paklusni, viena “internacionaline” kalba kalbanti, vieną “vartotojišką” kultūrą turinti “rabsila”, o ne įvairiausios tautos, pačios kuriančios ir tvarkančios savo valstybes ir neleidžiančios išgrobti savo resursus.
Šių dviejų antagonistinių ideologijų pasireiškimo konkrečių formų, o tuo labiau visokių ekonominių, politinių, fiskalinių, religinių ir kt. kelių bei principų, realiame pasaulyje kiekvienoje iš šių dviejų pagrindinių ideologijų yra dešimtys, jeigu ne šimtai.
Todėl nėra vienos kažkokios “idealios” nacionalistų (tautininkų) partijos nei Lietuvoje, nei kitose valstybėse.
Lygiai, kaip nėra ir vienos kosmopolitinės partijos.
Realus tautinių jėgų bei pažiūrų spektras yra labai platus (nuo “kraštutinių kairiųjų” iki “kraštutinių dešiniųjų”) – ir jis visas turi būti “užpildytas” atitinkamomis organizacijomis – lygiai taip pat, kaip jau yra “užpildytas” kosmopolitinis spektras (net su kaupu).
Nacionalizmas nėra susijęs su konkrečia ekonomine ideologija. Nacionalistu gali būti ir konservatorius, ir socialdemokratas, ir net komunistas (tokių, pvz., pilna Azijoje ir Lotynų Amerikoje).
Žmonės, savo įsitikinimais esantys tautininkais (ar – vartojant tarptautinį terminą – nacionalistais), sudaro ne mažiau kaip du trečdalius Lietuvių Tautos (o aš manau, kad ir žymiai daugiau). Kitą dalį sudaro kosmopolitai.
Deja, įvairiose Lietuvos partijose ir vieni, ir kiti – ir tautininkai (nacionalistai), ir kosmopolitai – yra gerokai susimaišę, kadangi kosmopolitai (dažniausiai sulindę į įvairių partijų vadovybes) tyčia vengia save aiškiai įvardinti ir slepiasi (maskuojasi) įvairiais kitais vardais, bandydami įteigti, jog realiame gyvenime egzistuoja ne nacionalistai (tautininkai) ir kosmopolitai, o kažkokie abstraktūs dešinieji ir kairieji.
Tikrojo tautiškumo (nacionalizmo – pasaulinio daugiatautiškumo išsaugojimo) ideologiniai principai ir politiniai tikslai:
– pasaulis istoriškai yra padalintas į skirtingas tautas, paprastai kalbančias skirtingomis kalbomis,
– kiekviena tauta turi teisę sukurti savo nepriklausomą tautinę valstybę tautos istorinėje-etninėje teritorijoje,
– istorinės-etninės tautų gyvenamos teritorijos ir politinės tautinių valstybių sienos turi sutapti,
– kiekviena tauta turi teisę pati spręsti savo pačios likimą savo įkurtoje valstybėje,
– valstybės esminė paskirtis yra sudaryti sąlygas valstybę sukūrusios tautos kultūriniam ir ekonominiam suklestėjimui šioje valstybėje,
– tauta yra pagrindinis valdžios šaltinis,
– jokia tauta ir jos sukurta valstybė neturi teisės kištis į kitos tautos ir jos sukurtos (ar dar kuriamos) valstybės reikalus,
– svetimų etninių žemių okupacija nėra teisėta ir negali būti įteisinta jokiais tarptautiniais ar kitokiais susitarimais ar sutartimis, nepriklausomai nuo to, kiek laiko okupantas valdo tą žemę,
– pasaulyje dar egzistuojančios imperijos turi būti padalintos į tautines valstybes.
Nacionalizmo ir nacionalistinių judėjimų aršiausi priešai yra kosmopolitai ir imperininkai, siekiantys išsaugoti daugiataučių imperijų egzistavimą ir jų užkariavimus, kadangi nacionalistų tikslas – išskaidyti jas į tautines valstybes.
Sovietų ir kosmopolitų propaganda pastoviai tyčia maišė ir tebemaišo nacionalizmą su kosmopolitizmo atmaina – šovinizmu – siekiu užgrobti kitų tautų istorines etnines žemes ir išnaikinti jų vietinius gyventojus.
Žygeivi, aš gal ne taip pasakiau, bet būtent ir turėjau omenyje, kad sakykim taip – tėvynę myli įvairių krypčių tėvynę mylintys žmonės – tarp juų liberalai, konservatoriai. Ir kai yra akcentuojama tik viena kryptis, kurią išpažįtsa tautininkų partija, tada tie tėvynę mylintys konservatoriai ir liberalai pasijunta ne visai savo vėžėse ir nori pasišalinti, o tai – praradimas ir eisenos žlugdymas mano manymu
galų gale aš pati esu konservatorė, bet mano tautiškumu abejoti nereikia
Dar nuo Sąjūdžio laikų pažįstu daugybę dabartinių įvairių konservatorių – nuo eilinių iki “aukščiausių vadų”, tokių kaip Kubilius ir jo “aplinka”. 🙂
Tačiau aš, pvz., visada palaikysiu konservatorių tautininką Naglį Puteikį, o ne konservatorių kosmopolitą Andrių Kubilių ar kokią nors Rasą Juknevičienę.
P.S. Terminus “tautininkas” ir “kosmopolitas” vartoju ne kokia nors partine prasme, o pagal realias šitų žmonių pažiūras ir ypač pagal jų realius darbus.
Kalbant konkrečiai apie konservatorių partiją ir jos dabartines problemas, tai visiškai akivaizdu, jog gyvybiškai būtina pakeisti dabartinę kosmopolitinę partijos vadovybę tautiškai mąstančiais ir dirbančiais asmenimis.
Nes kitaip konservatoriai greitai gali likti “už politinio borto”, vienoje kompanijoje su “tamašausko” sovietiniais šūdlenkiais.
Žygeivi,
pananašėja, kad savo 1000-iais LT kompbaitų klaidinimais jau baigi ir pats pasisiklysti. Lyg pernelyg daug pas patį esa LT kažkokių kompinių per pusmetį pasenusių “tikslių” taškų, kuriais, pats remies (partijomis ar nesibaigiančiomis “pagerbtimomis” pavardėmis) – lyg paverti pamokymų puskrikš. čioniniais g…norų ruojamais kaišalais.
Anekdotas
Tegyvuoja achema ir jos pagrindinės akcininkės Liudmila ir Raselė
Puteikis nukentės, kaip ir dar apie 10 tautiškų konservų nukentėjo.
Priestaringu pasauleziuru yra tiek kiek zvaigzdziu danguj. Jeigu tu matai tik dvi, tave kazkas aiskiai apgavo:D
Matau dvi esmines pasaulines pasaulėžiūras, kurių praktinis realizavimas kaip tik ir nulemia Lietuvių Tautos egzistavimą arba išnykimą Lietuvių Tautos sukurtoje Valstybėje.
O visa kita yra tik patys įvairiausi galimi keliai, įgyvendinant praktikoje vieną arba kitą iš šių dviejų esminių pasaulinių pasaulėžiūrų – pasaulinio daugiatautiškumo, daugiakalbiškumo, daugiakultūriškumo ir kt. išlikimą arba suniveliavimą bei sunaikinimą.
Visiškai sutinku. Ir tai nuo seno:
Genzelis sako, kad Romos imperijoje žmonėms jau buvo skiepijama kad jie “Visatos Piliečiai”, bet prasidėjo lėbavimai ir imperija žlugo.
Atsiprašau ,nelabai supratau nuo ko pagaliau žlugo Romos imperija?Ar ….”kad Romos imperijoje žmonėms jau buvo skiepijama kad jie “Visatos Piliečiai”, bet prasidėjo lėbavimai ir imperija žlugo.”…Ar todėl ,kad taip ….”Genzelis sako”…?Man,asmeniškai,labai senais laikais panašiai aiškino pirmasis istorijos MOKYTOJAS(nuostabus ,tokių daugiau neteko sutikti).
Kiek supratau, tai žlugo dėl lėbavimų ir ištvirkavimų, bet kartu buvo ir dvasinis, kultūrinis nuopolis, noras suniveliuoti visas tautas sulydyti ir valdyti. Bet deja,..Kaip sakant Tautos labai skausmingai atsisakinėjo SAVASTIES.
Prie progos paklausk pats. Malonus žmogus, tikrai atsakys.
ŠAUNUOLĖ!DĖKUI už energiją ir naturalumą,šiuo metu taip yra ir dalyvauti būtina(šalia gėrio blogis nebujoja),sėkmės BENDRAŽYGIAMS!
Džiaugiuosi, kad ši eisena buvo, džiaugiuosi, kad pasiryžome žygiuoti kartu visa šeima, su vaikais. Pritariu pagrindinei idėjai (jei teisingai ją suprantu?): „Ne Rytams, ne Vakarams, Lietuva – Lietuvos vaikams”. Ėjau ir ateityje eisiu. Tačiau pritariu ir teksto autorei (Rotušės aikštėje jau nebuvome, tad apie kalbas nuomonės neturiu). Miglė kritikuoja geranoriškai ir teisingai. Bendro įgarsinimo, „sustygavimo“, ritmo trūko. O politinių ar ideologinių skirtumų žygiuojant eisenos viduryje nesijautė. Ir tai – labai gerai. Nes jei mūsų šeimą būtų „iššifravęs“ pvz. toksai V. Rutkauskas, tai turbūt jo meilė Lietuvai būtų ūmiai pasireiškusi itin drastiškomis formomis – mat mes jokiai partijai nepriklausome, tačiau, kaip ir daugybė kitų, eisenoje žygiavusių, esame krikščionys. :)) Argi nėra gerai, kad net tokius „ideologinius priešus“, kaip pvz. aš ir V.R., gali suvienyti viena eisena saulėtą vasario dieną? 🙂
aš taip pat džiaugiuosi, kad eisena buvo, ir kad ji gali suvienyti daug žmonių, kad yra daug jaunų ypač žmonių, kurie nori švęsti valstybine sšventes ir atvirai reiškia savo patriotizmą. aš dėl to džiaugiuosi.
Žygeivis: “Nacionalizmas nėra susijęs su konkrečia ekonomine ideologija. Nacionalistu gali būti ir konservatorius, ir socialdemokratas, ir net komunistas (tokių, pvz., pilna Azijoje ir Lotynų Amerikoje)”. Taip, iš tiesų. Ir ne vien Azijoje ar Lotynų Amerikoje. bet ir toje pačioje Lietuvoje. Neteisinga istoriškai visus lietuvius komunistus laikyti savo tautos išdavikais. Taip nebuvo. Kai kurie iš jų buvo didesni savo tautos patriotai nei kai kurie antikomunistai. Pav. toks S. Matulaitis.
vat su žygeiviu šitoj vietoj galima sutikti. Aš ir kalbu straipsnyje, akd eisenoje žygiuoja konservatoriai, liberalai ir t.t. turintys savo požiūrį, todėl jie nenori kad eisena būtų vien tik tautininkų ideologijos kažkoks pasireiškimas, ne sjie iki šiol irgi ėjo eisenoje kaip nacionalistai, kaip savo šalie spatriotai. ir tokie šūkiai kaip socialinė lygybė, nacionalinė valstybė kai kuriems pasirodė nepriimtini.
nebuvo tokio šūkio kaip “socialinė lygybė” 🙂 Buvo “tautinė valstybė – socialinė teisybė”, nebent kas nors pavienis skandavo savaip.
O dėl to perdėto noro įtikti visiems, tai turbūt kitais metais reikės vienytis su TJA ir gėjų lyga, bei geriančiais gyvūnais, kad didesnė minia susidarytų (juk pagal tave, toks yra eitynių tikslas), tik reikės eiti užsisiuvus burnas, nes tautiški šūkiai gali būti nepriimtini gėjams, o jų multikulti šūkiai ir falo formos plakatai gali būti nelabai priimtini tradiciniams eisenos dalyviams… Bet užtat žmonių bus daugiau, ir visiems viskas įtiks!
va va, gerai man ir sakė “paskelbsi šitą straispnį, tai iš savam ratelyje užsidariusiųjų tuoj prasidės tokie bandymai bele atsivartyt – jei tu parašei, rieškia tu prieš mus, jei tu prieš mus, rieškia tu su tolerastais. 😀 atsipalaiduokit. išlįskit iš savo vėžlkių kiautų, apsidairykit.
Jokiems rateliams nepriklausau, bet manau, kad irgi turiu teisę kritikuot tavo kritikavimą. Ar čia jau TABU?
tai ir kritikuok, o ne svajok kas aš esu ir kas nesu, nes man atrodo aš tą geriau žinau 🙂
Miglės žodžiuose atsispindi loginis mąstymas. Jis gali nepatikti tik emociniame lygyje galvojantiems. Tautinės jėgos žengia gražius žingsnius tautos žadinimo ir vienijimo linkme. Žmonės bunda. Tai nuostabu. Tačiau trūksta aiškios strategijos ir koordinacijos iš vadovų. Vadovams dažnai nepatinka kritika – dažniausiai tokiems, kurie manosi esą neklystantys. Protingas vadovas visada atkreips dėmesį į išmintingus žodžius – NES TAI SUTEIKIA GALIMYBĘ pamatyti aiškiau eigą, savo veiksmus, suprasti žmones su kuriais bendraujama ir kurie yra suninteresuoti, šiuo atveju Lietuvos atsikratymu sovietų išugdytų baimių ir įpročių, dar tiksliau – kad pakeisti Lietuvos valdančiąsias pozicijas užėmusius nusikaltėlius ir KGB sistemos auklėtinius dorais, lietuvai atsidavusiais, su jokiais klanais nesusijusiais žmonėmis. Ne geležinės rankos reikia koordinuojant renginius, bet išminties, savo ego atsisakymo (čia ir yra lyderystės menas). Politinius klausimus neišspręsim rėkavimu. Juos reikia spręsti išmintingai ir organizuotai darant atitinkamus veiksmus. Reikia skirti kur yra šventinė eisena, o kur politinė akcija. Pavyzdžiui, ar nuvažiavę prie Tomaševskio būstinės ar Šalčininkuose ir parėkavę “polonizacijos teroristus lauk”, “Lietuvos re-polonizacijai NE” ir kitus, ar ką nors pasieksime? Bet jeigu būtų organizuota skyriai užsiimti kiekviena aktualia tema ir tada spręsti – kokie veiksmai būtų veiksmingiausi tom problemom iškelti ir SPRĘSTI. Būtų idealu, jei dar pasiūlytume sprendimo būdus ir mėgintume siekti jų įgyvendinimo.
1. Labai svarbu informuoti visuomenę aktualiom temom. Todėl reikalinga aktyviai veikianti komanda ryšiams su visuomene, kad ir per Tautos Balsas, Respublika, Tautininkų sąjunga ir kitus portalus.
2. Tas ryšys turėtų virsti abipusiu (manau turėtų būti aišku kaip apgailėtinai atrodo Murza ir panašaus demagoginės siauraprotystės kankinamų veikėjų vienpusis “mąstymas” arba “vadizmas” šiame kontekste, man asmeniškai tai niekuo nesiskiria nuo čekistinio nepakantumo ir atsiduoda kažkuo gyvulišku), tauta įgautų pasitikėjimą Tautininkų judėjimu ir, kas ypač svarbu, galėtų prisidėti prie tų problemų sprendimo – patarimais, veiksmais, lėšomis, iniciatyva ir t.t. visa tai reikia tik skatinti – reikia eiti į tautą (kaip paprastai tai beskambėtų, bet tik kada žmogus pamatys dalyvavimo, savo vilčių įgyvendinimo galimybę, jų įvertinimą, svarbą – tada jis atiduos širdį ir energiją, nes tai bus jo partija, jo įrankis keisti Lietuvą į gerąją pusę ir dar pakvies gimines, draugus, kaimynus, pažystamus ir ne tik)
3. Išminties koordinuotiems veiksmams, t.y. darbui. Pavyzdžiui, rasti būdus, kaip patraukti Lietuvos pusėn Lenkijos politikų ir jų vietininkų įtakoje esančius pietryčių Lietuvos gyventojus. Turėti planą ir jį koreguoti bevykdant, kad jis būtų “gyvas”, pritaikyti einamąjai ir vis ryškėjančiai situacijai (nes labiau įsitraukiant atsiveria platesnis detalių supratimas) Skatinti juos pradėti mąstyti ir jaustis Lietuvos piliečiais, lojalumą Lietuvai. Kelti vietinėje spaudoje, per kitus žmones ar renginius kodėl gera turėti Lietuvos identitetą, kad Lenkija yra svetima, iškelti teigiamus dalykus kad Lietuva ir lietuviai juos laiko savais, kad “lenko korta” iš esmės nieko neduoda, kad tai yra provokacija, kad tai juos atskiria ir priešina. Kad visas šitas planas yra skatinamas Rusijos, o Lenkijos politikams ir kitiems asmenims tai tiesiog naudinga, jiems patogus Lietuvos silpninimas, menkinimas, nes tai suteikia progą pasireikšti per siaurą lenkinimo idėją ir galbūt pasėti dirvą sulenkintų žemių atplėšimui. Reikia parodyti žmonėms, kad jie yra dviejų kaimyninių valstybių interesų politikos įkaitai ir ne daugiau. Kad jų asmeninė gerovė nerūpi niekam. Bet Lietuvai rūpi. Toliau, iškelti kompromituojančius dalykus apie LLRA, kad pakirsti jų autoritetą (iš esmės tos info pilna iš pačios LLRA veiksmų nukreiptų prieš Lietuvos valstybę). Ir t.t.
4. Lietuvos informacijos laukas. Bene vienas svarbiausių šių laikų karas jame ir vykdomas – tai karas dėl protų užkariavimo ir pavergimo. Jį puikiai išnaudoja tiek Rusijos, tiek Lenkijos, tiek globalistų jėgos. LIETUVA ŠĮ KARĄ KOL KAS PRALAIMI. Todėl čia turi būti sutelktos pačios stipriausios tautinių jėgų intelektualinės pajėgos.
mes matom kaip didžiausi dienraščiai formuoja priešišką lietuvybei ir Lietuvos valstybei nuomonę, beviltiškumo jausmą, apatiją. Žmonių samonė sujaukiama, jie pradeda nebeskirti kas gerai, kas ne; tradicinės vertybės atakuojamos iš visų pusių, kaip šeima, formuojama belytė visuomenė. Lietuvos istorija niekinama, šaipomasi iš lietuvių tautos kaip “dirbtinės”, skleidžiamas melas, kad tai iš tiesų slavų valstybė o “žmudzinai” ją pasisavino. Kad Vilniaus žemės nuo amžių yra lenkiškos ir t.t. Planas aiškus ir senas – priešą iš pradžių sumenkinti, įtikinti save, kad jis silpnas, netikęs, tada tokiu būdu pasidrąsinus jau galima pulti iš peties. Žinoma, tai purvinas dalykas, bet jis yra priimtinas metodas šlykščių tikslų siekiantiems agresoriams. Jau matosi šios smegenų “skalbimo mašinos” rezultatai: emigracija (nes Lietuvoj “šūdas” – juk tokia bendra tendencija vyrauja, argi ne?), alkoholizmas (nes tai jau iš sovietmečio įkalta į samonę ir tai lengviausias būdas pabėgti nors trumpam nuo tokios “baisios lietuviškos realybės”, tai primesta bendravimo norma ir alkoholio reklama bei pardavimas skatinami visais būdais), savižudybės (nes jau “nebėra vilties”), korupcija (nes tai naudinga klanams, siauram ratui suinteresuotųjų, kurie kontroliuoja priėjimą, sprendimus ir primeta tokią sistemą visuomenei kaip priimtiną, skambūs žodžiai apie kovą tik dėl akių), kiekvienas galim išvardinti gausybę pavyzdžių – štai čia ir yra tie mūsų kritiniai mąstymo taškai, kuriuos reikia atimti iš priešiškų Lietuvai ir tautai rankų. Rašyti straipsnius apie nuostabią Lietuvą, garbingą praeitį, dabarties teigiamas iniciatyvas, viešinti ir kelti tautiečių ir Lietuvos žmonių pasiekimus, modeliuoti pagrįstai pozityvius vaizdus ateičiai – juk Lietuva tiek šimtmečių gyveno ir išgyveno, gyvuos ir toliau! Taigi, versti šiuos straipsnius į lenkų ir rusų kalbas – platinti tų šalių portaluose, dienraščiuose, info erdvėje.
Ir taip toliau. Čia leiskim sau pasvajot, pvz: KĄ AŠ DARYČIAU JEI TURĖČIAU MILIJONUS LĖŠŲ PRISIDĖT PRIE LIETUVOS KLESTĖJIMO IR TAUTINIO SĄMONINGUMO SKATINIMO?
(SAKYKIM Markas Zuckerbergas parduoda Facebook’ą už 28 milijardus (tiek manoma verta kompanija pardavus akcijas) ir kokius 500 milijonų dolerių padovanoja TAU tautiškiems darbams?:))
1. Investuočiau virš 100 milijonų, kad pinigai darytų pinigus sekantiems projektams remti, paramos fondams steigti ir t.t.
2. Skirčiau kokia 150 milijonų rimtiems filmams apie Lietuvą (suprantu, kad gal reiktų daugiau, bet toks biudžetas:)), kaip Vytautas, Herkaus Manto naujai ekranizacijai, Lietuva iki Mindaugo, tarpukario Lietuva, partizaninis karas prieš sovietinius okupantus, ir eilei dokumentinių – vienas jų būtinai apie Karaliaučiaus krašto demilitarizavimą, kolonistų išvedimą ir tuščios teritorijos perdavimą Lietuvai – kaip kompensaciją už okupacijos padarytą žalą ir lietuvių tautos genocidą, būtinai apie šeimos svarbą ir vaikų gimdymo, auginimo darnios šeimos aplinkoje. Jei kas matėte serialą Roma (ypač populiarus buvo Britanijoje), tai užsakyčiau tokį savaitinį serialą Lietuva, profesionaliai atliktą, nepigų menine verte ir t.t. Iš Fantastikos srities filmas: Lietuvos ugniai gęstant priešiškų jėgų fone, grupė draugų stovyklaudami atranda Atlantidos technologijas, jas įvaldo ir pasauliniu lygiu paskelbia, kad nenaudos tos jėgos prievartai, tik teisingumo atstatymui: Iš Lenkijos atsiimamos žemės iki Balstogės ir visa buvusi Prūsijos teritorija iki Kulmo, Iš Rusijos likusi Prūsijos teritorija, iš Baltarusijos Gardino, Lydos, ir kitos etninės žemės paliekant sieną netoli Minsko. Tarp Lietuvos sienos su Rusija ir Lenkija iškyla nepereinama siena pvz kalnų pavidalu, arba energetinio lauko, etc. kadangi Lietuva turi nesibaigiančius energijos resursus ji tampa turtinga valstybe, lietuviai išsibarstę po pasaulį grįžta namo, sėkmingai ir laimingai lietuvių skaičius auga, šaliai nebegresia jokie pavojai. Jokios tolimesnės ekspansijos, sukilę prieš Lietuvą globalistinės šalys subyra atsimušę į Lietuvos sienas ir toliau vyksta ramus gyvenimas. :)) Deia tik fantazija. Tokia žemė bus, bet kada bus atstatytas Rojaus Sodas po Antro Kristaus Atėjimo. Taigi, čia Dievo valia ir realybėje tik Dievas gali išgelbėt lietuvių tautą ir Lietuvos valstybę, todėl geriau pasimelskim ir prašykim Aukščiausiojo pagalbos apsaugant Lietuvą nuo pražūties!
3. Visus likusius pinigus skirčiau lietuviškai spaudai, interneto portalams, knygų ir CD, DVD apie Lietuvą leidimui, lietuviškoms organizacijoms kurti ir skatinti – skautams, jaunimo sąjungoms, pietryčių Lietuvai, įkurčiau gražių lietuviškų vaikų darželių tinklą pietryčių Lietuvoje, įsteigčiau koordinacinį centrą lietuvybei skatinti ir idėjoms generuoti, užsiimti jų įgyvendinimu ir žmonių pritraukimu, švietimo paramai ir t.t. – kad žmonės patys burtūsi į komandas ir dirbtų Lietuvos labui. Dar galima daug prirašyti būtų:)
O DABAR PAGALVOKIM – KĄ GALIME PADARYTI REALIAI, NETURĖDAMI TŲ MILIJONŲ, BET TURĖDAMI SAVE, KITUS NEABEJINGUS ŽMONES. JUK TIKRAI NE PINIGAI VISKĄ DARO BET ŽMONĖS. PAGALVOKIM, KĄ GALIM KIEKVIENAS ASMENIŠKAI – JUK KIEKVIENAS, NORS IR MAŽIAUSIAS INDĖLIS NUVERS KALNUS. SKLEISKIM ŠIĄ ŽINIĄ VISIEMS, KALBĖKIM SU SAVO DRAUGAIS, ARTIMAISIAIS, DARBE, SU POLITIKAIS, VERSLO ŽMONĖMIS, MENININKAIS, SENJORAIS – JUK JIE TURI TIEK PATIRTIES, JAUNIMU – JUK JAUNIMAS TURI TIEK DAUG UGNIES IR RYŽTO VEIKTI, IR NEPAMIRŠKIM PAPRAŠYTI DIEVO PAGALBOS MŪSŲ DARBUOSE IR PAMATYSIM STEBŪKLUS
Būtent tą aš ir norėjau pasakyti, kad organizatoriams reikia išlįsti iš savo bendraminčių būrelio ir apsidairyti aplink. Nes jie vienas kitam daugmaž pritaria ir vienas kitam tokiu būdu perša propagandą. Visa kita lieka už jį ribų. ir kai atsiranda tokie kaip aš, kurie pasako, kad kažkas nebegerai, tai jie išsigasta – o siaube, bet juk mes viską apsvarstėm, o dabar gali tekt svarstyt iš naujo. Ir imasi jie tada gintis bet kokia kaina. O vietoj gynybos reikia tobulintis. Juk aš rašau norėdama padėti.
Antras dalykas, kurį pamiršau paminėti straipsnyje, tai kad organizatoriai skelbia, jog į eitynių dlayviai politinius ir socialinius šūkius turi palikti namie., tačiau patys jie tuos šūkius neša, pvz tautinė valstybė socialinė teisybė. Taip išeina, akd jie meluoja viešame skelbime. meluoja, akd tai bus ne politinis, bet kultūrinis renginys. O melagių nieks nemėgsta
Nenusimink.Viską padarei teisingai.Pataikūnai žinoma maloniau, bet vargu ar padeda tobulėti.
na, jeigu kam nors iš tautiškai mąstančių žmonių, kokiems ir skirta eisena, nepatinka toks šūkis, ir jie norėtų socialinės neteisybės, bei multikulti-bukų vartotojų valstybės, tai čia ne verkti reikėtų, kad vaje kokie jie įžeisti pasijautė, o tegul važiuoja į JAV rojų gyvent, nesuprantu ką jie tokioj eisenoj tada veikia.
gal Lietuvą myli 🙂 ir ne tai kad nori socialinės neteisybės, bet gal kiti pvz kapitalizmą vertina. kraštutinumai, pas netiesą, kraštutinumai…
Ar manot, kad toks kapitalizmas yra vertybė? Tauta klestės tokiom sąlygom ar ŽUS?
Kodėl prie kubiliaus per 2 metus iš darbo rinkos dingo 250 tūkst. dirBančiųjų, o dabar atsistatė apie 40 tūkst (darbo ir soc. tyrimų institutas)
Kodėl 2010 per krizę atsirado 273 nauji milijonieriai? Kodėl skirtumas tarp turtuolių ir vargšų – didžiausias Europoje (Eurostat)?
Kodėl prie Kubiliaus per 3 metus valstybės skola išaugo nuo 17 milijardų iki 40 milijardų? Kur perpumpuoti pinigai?
Kodėl prie kubiliaus Rytų Lietuvoje nesilaikoma LietuvIŲ Kalbos, Švietimo, Darbo kodekso, kitų įstatymų? Kodėl nevykdomi teismų sprendimai?
kodėl prie Kubiliaus MMA 800 litų, o įmonių pelnas 2010 m. 5, 3 milijardo (statistikos departamentas)? Jei MMAA būtų 1000, įmonių pelnas būtų 4.8 milijardo.
kodėl statybose pusvelčiui daugiausiai dirba atvežti baltarusiai, pakistaniečiai, siuvėjos iš Šri lankos ir kt. (Klaipėda, Vilnius, Mažeikiai, Visaginas ir kt.)?
Beje, šiandien Respublika gerai rašo, kiek milijonų skirta migrantams.
Pastebėk save iš šalies – pakalbėjai kaip koks nepatenkintas pa storius savo pasiklydusių krikš. čionių paparapija.
Tikiu, kad lietuvių tauta išliks, jei dar yra tokių pozityviai mąstančių žmonių kaip D.G.
Gerb. Migle,
kaip tau konservatoriai?, Jų viršūnėse dauguma nemėgsta nei tautos, nei šeimos, nei kalbos. O kadangi apačioj daug patriotų, tai veidmainystė žydi
Pavyzdžiai, kuriuos galima patikrinti Seimo duomenų bazėje.
Jie balsavo:
Visur iš įstatymų išravėjo žodį “šeima”
Buvo Piniginės socialinės paramos nepasiturinčioms ŠEIMOMS įstatymas, o nuo 2012 01 01 metų Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems GYVENTOJAMS įstatymas. Visur žodis ŠEIMA virto žodžių junginiu “BENDRAI GYVENANTYS ASMENYS” Tas pats ir Išmokų vaikams įstatyme.
Taip pat SUMAŽINTOS ir pačios išmokos (GAUSIOMS ŠEIMOMS) BENDRAI GYVENANTIEMS ASMENIMS apie 25 proc.
Kubilius teikė vardų ir pavardžių įstatymo projektą kuriuo Lietuvoje būtų įvesta lenkų kalbos abėcėlė. Tik Songaila tai sustabdė surinkęs parašus ir pateikęs alternatyvinį projektą, kurį palaikė ir kai kurie konservatoriai (Kupčinskas, Čigrijienė, Stancikienė ir kt.). Bet tokiu konservatorių viršūnėje MAŽUMA. O apačioje daug patriotų.Tautininkai atvirkščiai, kuo aukščiau, tuo tautiškesni žmonės.
Seimas 2 kartus nepritarė,Songailos projektui, kad kreiptis dėl Lenko kortos į Konstitucinį Teismą. Atmesta pagrinde konservatorių ir liberalų balsais.Prieš 2 mėnesius Landsbergis pasakė, kad dėl lenko kortos reikia kreiptis į Konstitucinį Teismą. Ir tyla. Tai kas blefuoja, lands ar Kub???
Achema??? dar Landsbergis sako “pinigų valdžia”. Taip, bet ji ŠALIA JO.
Vyksta kova, nes vis norima panaikinti lietuvių kalbos institutą (sujungti su kitais) ir t.t.
Songaila iš tikro nemoka reklamuotis.
aš esu ideologinė konservatorė, o ne priklausanti kažkokiai partijai. Norint padiskutuoti apie konservatizmą kaip ideologiją reikėtų knygas skaityt, o ne apie kubilių šnekėt.
ta prasme… ideologinė kosmopolitė? O jeigu ir tokia ir tokia, tai kas nusveria?
Genzelis gerai sako, kad Romos imperijoje žmonėms jau buvo skiepijama kad jie “Visatos Piliečiai”, bet prasidėjo lėbavimai ir imperija žlugo.
prie ko čia dabar tie kosmopolitai. Aš konservatorė, dieve, ar man dabar kopijuoti ištraukas kas yra konservatizmas, ar ką daryti? bet ne, žinoma, jei kažkas kažlur paskaitys kritiką apie save, tai tuoj pat nuspręs, kad jei jau ji su kažkuo nesutinka, reiškia ji prieš mus, rieškia ji kosmopolitė. atsipeikėk.
M. Adomėnas “Konservatyvizmo esmė”
Konservatoriai nuo Burke‘o laikų sako, jog žmogaus prigimties pakeisti nepavyks, nes žmogus visada sugebės šias ydas iš naujo savyje atrasti. “Nieko naujo čia niekada nebus – žmonės visada meluos, vogs ir ištvirkaus”
Supratau.
Mantas Adomėnas pagal savo pažiūras daugeliu esminių klausimų yra žymiai arčiau kosmopolitizmo, negu konservatyvizmo. 🙂
Aš tai labiau vertinu Žygeivį, nei, kad Adomėną. 🙂
Ir tautininkus labiau, nei konservatorius.
Man asmeniškai atrodo ,kad įsiliepsnoję komentatorių ginčai tik patvirtina Nargėlaitės straipsnyje išsakytų minčių teisingumą.Puikiai matyti ,kaip siauri ,ar kiek platesni partiniai ar grupiniai interesai ,brukami vieni kitiems ,naikina bendravalstybinę,bendratautinę šventę.Ir kai pešamasi dėl to kas labiau myli,Tėvynei ir Tautai darosi tik blogiau.Tikrai primena giminių peštynes dėl palikimo ,prie kapo duobės.Gal vis dėl to reikėtų būti oresniems ,ir siauresnius klausimus aptarinėti daugiau savoje aplinkoje .Ir gal truputi kitu laiku.Duokime pasidžiaugti vieniems kitais ir tautos vienybe.Bent per tokias visai Tautai svarbias šventes.Būs dar to laiko.
Čia gilesnis konfliktas ir laiko nebus! “bendravalstybinė,bendratautinė šventė” čia yra tik iš dalies. Iš kitos pusės čia gili praraja prieš visas pagrindines partijas ir “valstybės” institucijas. Taigi jūs galit eit į kitus renginius, kur yra trispalvių jūra, kur kalba Landsbergis ir viskas PUIKIAI organizuota. Jūs nelabai suprantat, kodėl žmonės eina į šias eitynes. Klausimas nekilo? Kokia bebūtų šventė, bet ji praėjo su šūkiu “Lietuva lietuviams”. Nei pas konservus (Landsbergį irgi), nei pas liberalus, nei pas soc-darbo-tvarkos partijas nėra jokių lietuvių, eina kalba tik apie “Lietuvą piliečiams”. Maža to, NEpriklausoma Lietuva oficialiuose renginiuose yra melas, absurdo teatras. Partijos sunaikino valstybę. Ir šitoj vietoj logiška, kad davė kalbėt žmonėms iš partijų, kurios ką tik deklaravo, kad jos UŽ NEPRIKLAUSOMĄ Lietuvos valstybę. Būtent už tą, ką mes švenčiam. Todėl iš principo šitie grupiniai interesai turi eisenoj būti, jie privalomi visiems žmonėms, visoje Lietuvos valstybėje. Aš pritariu “šventei”, bet nepritariu palaidai balai, kur neaišku ką švenčia. Šita eisena puikiai žino, ką ji pažymi. Jeigu kas nesupranta, geriau išvis nedalyvaukit. Aš geriau eičiau su 100 žmonių, kurie švenčia Valstybės atkūrimo LIETUVIŲ tautai dieną, negu su avinų banda, kurie nesupranta šventės esmės (svarbu tik “šventę švęst”) ir yra manipuliuojami tautos išdavikų.
Kritika yra gerai, bet reikia ir savęs neužmiršt. “Eitynės tapo politizuotos”, “eisenose sunyko kariška drausmė”, “muzikinės priežastys gadina bendrą renginio nuotaiką ir aurą” – taigi čia normalu ir vyksta dėl tų pačių konservų ir liberalų, paaiškinsiu kodėl. Kiek teko girdėti, į kovo 11-os eitynes buvo kviestas tiek kariuomenės orkestras, tiek choras ir panašiai, jie sutiko dalyvaut, ruošėsi (bent jau taip buvo anonsuose skelbta). Matyt, užteko vieno KAM ministrės Juknevičienės (iš jūsų konservų partijos) skambučio ir jiems uždraudė. Aš jau nekalbu apie ankstesnius metus, kai konservai ant eitynių dalyvių užsiundė VSD ir visas įmanomas persekiojimo struktūras. Buvo dar kalbų, kad eitynės gali tapti motorizuotos (būtų dalyvavę džipai, autobusiukai su aparatūra, ir kita – šventiškai). Tačiau, tokiems reikalams yra būtinas specialus leidimas ir valdžios geranoriškumas. Čia liberalams. Apie tai dabar neina kalba, nes apskritai leidimo nori neduot ir pastoviai vyksta diskusijos, ar apskritai įvyks (kaip šiais metais), o apie kažką papildomo net minčių negali būt šitam fone. Tiesa, Zuokas gal ne liberalas, kažką aš čia maišau?
Esant tokioms aplinkybėms yra natūralu, kad atsiranda “muzikinės priežastys” eisenai viršijus 200-300 žmonių (nes orkestro ir aparatūros neįmanoma panaudoti – kam dėkot?!). “Kariška drausmė” turbūt baigtųsi baudžiamom bylom dėl rengiamo valstybės perversmo (jūsų pačių paranojinės valdžios partijos pasistengtų). Jeigu tokiu būdu kišamasi į eitynes iš politikų pusės, tai aš suprantu organizatorius, kurie duoda pasisakyt eitynes palaikantiems politikams. Nesu tikras, bet ten berods ir signatarai, Sajūdžio legendos ar panašiai, kodėl neduot pasisakyt? Aš nepritariu tam politizavimui, bet gal organizatoriai daugiau žino, t.y. gal greitai išvis nebus tų eitynių, jei neįterpt šito elemento? Pagaliau, man kaip eitynių dalyviui būtų naudingesnis valdžių pasikeitimas, kad tautininkai paimtų valdžią, o tuos konservus ir liberalus apskritai užčiauptų. Kadangi tada būtų normalios visuotinės eitynės, tiek su orkestrais, tiek su kitokiom atrakcijom. Galėtų žmonės neformaliai susiorganizuot ką jie nori, gal net paremtų valdžia “pilietines iniciatyvas”, svarbiausia kad nelįstų su savo tom nesąmonėm. O dabar, tai pačiai autorei kaip konservatorei siūlyčiau viešai nebėdavoti, o tenkintis tuo kas yra, su visa nedidele betvarke. Ji gal ir toliau didės, jei padaugės žmonių, čia ir įdomumas. 🙂 Beje, jei neklystu, tai tu pažeidei savo vadovų ĮSAKYMĄ nedalyvauti bet kokiose panašiose eitynėse. Buvo gi toks oficialus nurodymas konservų partijos valdžios nedalyvauti šiose eisenose, skelbė žiniasklaida. Lyg ir žadėjo mest lauk už tai, dabar tiksliai nepamenu… Čia gal irgi eitynių organizatoriai būtų kalti? 😉
Aš nenoriu pasakyt, kad jūs esat kažkokie konservų ar liberalų atstovai. visi supranta, kad jūs esat paprasčiausi sraigteliai mašinoje, kurios variavimui turite 0 įtakos. IRgi konservatorius Zingeris važinėja po Vokietijas ir ragina uždrausti žmonėms važiuot į Lietuvą sudalyvaut tose pačiose eitynėse, kuriose jūs dalyvaujat. Absurdas čia kažkoks ir jūs patys puikiai suvokiat. Pvz, gal jūs nueikit pas savo partijos KAM ministrę ir pasiūlykit leist kam nors iš kariuomenės dalyvaut ar panašiai – pamatysit kas bus. Bet jūs kaip žmonės galit kažkaip patys prisidėti prie eitynių tobulinimo, tada visi jus gerbs. Pirmyn, suorganizuokit ką nors tokio, kaip liaudies ansamblį, einantį su instrumentais ir palaikantį platesnį sklandų dainavimą ar panašiai. “Trijų balsų solo” neblogai, bet čia gi kalba eina apie kelis šimtus žmonių. Geriau jūs susiderinkit su tais pačiais organizatoriais ir gausit garsiakalbius. Pavyzdžiui, kur kažkas ten būgną muša tai pagarba, šituo gražiai prisideda. Jei jums rūpi, tai padarykit patys ką nors, juk nuo to prasideda viskas.
Tiksliai pasakyta. Žinau, kad šauliams irgi uždrausta dalyvauti eitynėse. Atsieit negaus finansavimo, transporto žygiams ir pan.
O Tolerastų nedraudžia
Aš puikiai žinau, kad jums kyla trukdžių. bet kalbėti apie tai, kad valstybė nesiunčia kariuomenės žygiuoti kažkur su mumis, truputį atleiskite yra tik bandymas “atsifutbolinti”. Aš nekaltas, kalta valstybė, nes Lietuvos armija nežygiuoja ir negroja mums. 😀 Nu, atsiprašau. ir neprivalo žygiuoti. netgi turėtų nežygiuoti, sakyčiau, nes čia visai kam kitam skirtas reikalas.
Kritika buvo mesta dalykams, kurie priklauso nuo jūsų, ir tam nei juknevičienė, nei ka skita snegali sutrukdyti. Eitynėse buvo būgnai, kurie galėjo sutvarkyti viską į darnią koloną. gerai kažkas anksčiau rašė, kad kelių šimtų žmonių kariuoemnei susiorganizuoti padėdavo ritmą palaikantys būgnai. bet ne, man atėjo ir sako – būgnai muša ne taip, kaip mes rėkiam. tai palaukit. tai jūs turite žygiuoti ir rėkti pagal būgnus, o ne būgnai pagal jus. Gi kariuomenė orientuodavosi pagal būgnus, o ne būgnai pagal kariuomenę. Čia suveikė elementarus žmogiškasis faktorius, kurį aš ir kritikuoju. 🙂
Siųsti ir uždrausti yra skirtingi dalykai. Pažįstu žinomų žmonių, kurie neina todėl, kad po to gali būt panašių problemų darbe (“prašvęstų” darbą, reiškia, panašiai kaip pragert? 😀 ). Na tiek to, čia filosofija.
Kita kritika teisinga. Darną ir muzikalumą galima ir savo jėgom labiau palaikyt. Kai kurie šūkiai gal irgi nesirimuoja, tada nereiktų per jėgą stengtis. Na ir apie elektrines jeigu kalbėjo, tai perlenkta lazda. Turėtų jaust saiką kalbėtojai, mažiau teksto. Apskritai, būtų smagu paįvairint kažkaip. Tarkim, liaudies dainų kad koks kolektyvas užvestų. Bet iš šalies lengva patarinėt, patylėsiu. Ateisim į Vilniaus eiseną, jūs ten būgnuokit, gausis viskas. 😉
Čia yra diskusija tokiu pat klausimu, kur daug yra kosmopolitų;
http://racas.lt/citata-422-e-zingeris-pageidauja-kad-radikalu-cirkuliavimas-butu-pastebetas/
Manau, kad tikslinga būtų Lietuvos atstovams padiskutuoti su jais.
Jei Lietuva lietuviams blogai[pagal p.Vinokurą],tai kur mūsų,lietuvių,žemė,gal Sibiras[pagal Staliną]ar Anglija[pagal dabartį],niekas juk nesako tik lietuviams Lietuva,p.šitas neigia mūsų kaip suvereno teises,daug sau leidžia ir nė motais jam pagrindinis įstatymas-Konstitucija.
Vinokuras, tarp kitko, priėmė žaidimo taisykles ir save vadina žydų kilmės lietuviu (niekas nežino ką įdėti vietoj žodžio žydas :), bet jei tikintys, tai galėtų įsivardinti senoviškai – judėjais, pvz. ) – gal dėl to, kad yra vedęs tikrą lietuvę?.
Kubiliaus sūnus dirba Trakuose esančio žydų viešbučio „IDW Esperanza Resort” virtuvėje (lrytas). Tai čia kas?
Bulves skuta? 🙂
Geras ir labai aktualus straipsnis, Migle, gaila kad dauguma toliau savo nosies nemato ir ima šiauštis, vietoj to, kad pamąstytų.
Jeigu eitynės organizuojamos tam, kad suburtų į vieną įvairų patriotinį jaunimą, ir suformuotų gražą tradiciją bei įprasmintų šventinę dieną, tai derėtų susilaikyti nuo aštrių šūkių ir simbolikos (keliančių asociacijas labiau su vokiečių, nei lietuvių tauta), nes jie atstumia potencialius eitynių dalyvius (patikėkit, ne taip jau mažai). Taip dėl kelių karštų galvų visas renginys viešojoje nuomonėje marginalizuojamas – būtent to kai kam labai ir norisi.
“derėtų susilaikyti nuo aštrių šūkių ir simbolikos…”
————————–
Labai jau abstraktu – todėl įvardink konkrečiau, nurodydamas tau nepatikusius šūkius ir tau nepatikusią simboliką?
„Nepolitikuokite. Gana politikuoti, Čia jau politikavimas.“ Iš kieno lūpų dažniausiai girdime šituos žodžius? O gi iš… politikų. Kodėl? Todėl, kad valdžios piramidės viršūnėleje, kurioje priimami gyvybiškai svarbūs Tautai sprendimai, pakankamai mažai yra vietos. Ją užsėdusi valdžiukė dreba ir daro viską, kad tik niekas jų iš ten neišstumtų. Tad Tautoje įvairiais būdais imamas ugdyti nepakantumas politinei veiklai, politikams ir partijoms. Nepolitikuokite! – nes suprask – politikavimas ne darbas, tai tušti plepalai, demagogija, bereikalingas oro virpinimas, tuščiažodžiavimas, logorėja… tad – nepolitikuok ir neik į valdžią, nes susitepsi pripuolęs prie lovio kur atrajoja čepsėdamos kiaulės… Kas kuria tokį vaizdinį žmonių sąmonėje? O gi toji valdžiukė, valdantys politikieriai, o paskui jau pasigauna ir kaip papūgos kartoja rimti žmones, o nejučiomis ir mes. Net, pavyzdžiui, Vytautas Radžvilas arba Nepartinio demokratinio judėjimo atstovai: „ne, prie lovio mes neisime…“
Dabar prisiminkime Sąjūdį. Piketai Vilniaus Senamiestyje, demaršai dėl ariamų, griaunamų Lietuvos istorinio kultūrinio paveldo vertybių, vėliau Sąjūdžio piketai ir mitingai, tūkstantinės manifestacijos, tas autorės Miglės Nargėlaitės pastebėtas taurus iškilmingas dainavimas ir skandavimas Lietuva, Lietuva… O toliau? Kas toliau? O gi Sąjūdžio žmonių ėjimas į politiką – vykimas ir dalyvavimas SSSR Aukščiausios tarybos darbe, Lietuvos SSR Aukščiausioje Taryboje. Kas paskelbia Lietuvos politinę nepriklausomybę? Kas pasirašo Kovo 11-osios Nepriklausomybės atkūrimo Aktą? Kas – žmonės tik tauriai žingsniuojantys mitinge su vėliavomis ir dainomis? Ne. Pasirašo politikai – žmonės iškelti ir išrinkti Sąjūdžio – LTSR Aukščiausios Tarybos deputatai nepabūgę eiti prie „valdžios lovio“, deputatai žinoję ko gi ten eina, suvokę, kad eina ne prie lovio o Tautai laisvės atkovoti. Tada niekam nė mintis nekilo bijoti mitinio lovio ar priklintis kokio politikavimo.
O kada Lietuva, vėl pasuko nuopuolio keliu, kada vėl mūsų Nepriklausomybę prisitaikėliai pradėjo tąsyti po šapelį? O gi tada kai Sąjūdininkai nusprendę, kad darbas jau atliktas patraukė kas sau – prie savo darbų, prie molbertų, prie pradėtų ir nebaigtų literatūros kūrinių, prie muzikos instrumentų, prie jų laukiančių pacientų, ar mokinių ar studentų, į televizijas, į verslą…
Kai tik užmiršome, kad Laisvė nėra tai kas gali būti iškovota tauriai sudainavus Tautinę giesmę, aukštai iškėlus galvas žingsniuojant po gražiai plazdančiom Vėlių trispalvėm, ar net trims Baltijos tautoms susikabinus už rankų gyvoje Baltijos kelio grandinėje… Laisvė nėra tai. Laisvė atsiranda ir būna tada kai kovojame už ją kiekvieną ryta, diena, vakarą ir naktį. Laisvė tegali būti tada kai nesakai „UŽ KĄ MES KOVOJOME”, – o kovoji toliau, laisvė yra tai, kai ne rėži „LIETUVAI AŠ NEREIKALINGAS, LIETUVA MANĘS NEMYLI IR MAN NEDUODA UŽSIDIRBTI TAI AŠ EMIGRUOJU“, o – kovoji toliau. Ir patikėkite kovojama ne vėliavomis mojuojant, ne koja į koją žingsniuojant ir ne darniai sutartines dainuojant, – kovojama – einat į POLITIKĄ, POLITIKUOJANT ir įgyvendinat šito POLITIKAVIMO sumanymus per POLITINĖS valdžios teikiamas GALIMYBES ir SVERTUS. Kito kelio nėra. Skaitykime Lietuvos Respublikos Konstituciją.
Aš tai nesakau, akd politika iš principo yra blogai. bet su sąjūdžiu ir buvo viena aštriausių bėdų, kad ten buvo susirinkę ne vienų pažiūrų žmonės. kai jie nuėjo į valdžią, tai netrukus tie skirtumai pasimatė ir buvę bendražygiai neilgai trukus tapo didžiausiais oponentais, gal net priešais kartais. Dabar, kai gyvename demokratinėje valstybėje, labiausiai sąmoniningi žmonės JAU turi savo pažiūras, todėl JAU dabar yra tas skirties taškas, kurį Sąjūdžio dalyviai pasiekė tik atėję į valdžią. Todėl kalbant konkrečiai apie eiseną, yra du keliai – daryti šventę ir daryti partijos narių ir jai prijaučiančių žmonių manifestaciją. jei tai būtų antras variantas ir tai būtų aiškiai skelbiama – tautininkų partija žygiuos kauno senamiesčiu ir reikš socialinės teisybės ir paramos vengrijai idealus, tada taip. bet dabar organizatoriai aiškiai deklaruoja, kad eisenoje švęsime vasario 16-ąją. 🙂
Socialinės teisybės idealai priimtini daugumai. Ar jų nereikia kelti? Prieš tai pateikiau statistiką. Dabar konkrečiai.
Pavyzdžiui, jeigu Kelmėje iš 24 vienos gatvės namų tik vienas, kuriame yra darbingų asmenų. Visi kiti darbingi užsienyje. Likę tik pensininkai. Jeigu šeima užaugino septynis vaikus ir visi užsienyje, išskyrus vieną neįgalų, kuris gyvena kartu su tėvais pensininkais. Jeigu Rokiškio rajone prieš 15 metų buvo 51 tūkst., o dabar 36 tūkst.žmonių ir po keliasdešimt metų gyvens 16 tūkst., nes gimsta apie 200 (dar 100 gimusių užsienyje įregistruojama), kai anksčiau gimdavo 900.
Nuo naujų metų dar 25 proc. sumažino pašalpas sunkiausiai besiverčiančioms gausioms šeimoms.
Kas mokės pensijas? Kam reikės tos lietuvių kalbos, tradicijų?
Ir čia pat:
per 2010 metų krizę nauji 273 oficialūs milijonieriai (2008 ir anksčiau – 30)
MMA 800 litų, o įmonių pelnas 2010 m. 5, 3 milijardo (statistikos departamentas)? (Jei MMA būtų 1000, įmonių pelnas būtų 4.8 milijardo).
Įmonės sukaupė tą pelną padėjo į Snorą ir ką? Sako ir teisėjai ten daug milijonų prarado.
Bankų analitikai neoficialiai sako (jei sakytų viešai- prarastūų darbą), kad skolinamės ir tie milijardai tuoj pat (apsukę ratuką, du) atsiduria tų milijardierių kišenėse.
Ačiū Adomėnui, kuris pasakė konservatyvizmo esmę, kad žmogaus prigimties vogti, plėšti, naikinti nepakeisi.
Tuo tarpu Tautininkai mano, kad didžiuodamasis savo Tauta, Žeme žmogus neatlygintinai padarys daug gražių darbų. O plėšikus reikia pastumti į šalį, tai tam ir reikia politikos reikia socialinės teisybės (nors ji suprantama skirtingai).
Geriausiai man patiko Balys Gajauskas 35 metus sėdėjęs lageriuose, kuris per suvažiavimą prie jo priėjusiems pasakė Aš VISADA BUVAU TIK TAUTININKAS. Ir tokių yra daug. Tarpukariu Mykolas Krupavičius. Atėjo į ministrus pėščias, padarė žemės reformą ir išėjo pėščias.
Netiesa – nėra žmogaus prigimtyje būtinumo vogti, plėšti, naikinti.
Baik gal tu Migle pagal savas fantazijas čia linčiuot tą šūkį. Socialinė teisybė – šiaip jau nelabai ką apibrėžiantis šūkis, kuris kaip tik niekam neturėtų užkliūti, nebent kokiems sadomazo pakraipos individams, kurie nenorėtų kad jų visuomenė gyventų normaliomis socialinėmis sąlygomis. Bet eitynės turbūt tikrai ne tokiems.
O šūkis už socialinę teisybę yra daugybei žmonių tinkamas, nes kiekvienas jį skanduodamas gali ją įsivaizduot mintyse savaip – gal kažkam socialinė teisybė atrodo kapitalizme, gal kažkam lygybėje, gal kažkam kitokiuose modeliuose, bet normalūs žmonės visada siekia teisingumo. O jeigu tu, Migle, supranti socialinę teisybę kaip lygybę, nu tai pati ir kalta, organizatoriai vargu ar jį galvoję būtent tą turėjo omeny. O jei kas nors būtent taip teisybę įsivaizduoja, nu tai jų reikalas. Tik nereikia gal čia kaltinti dabar visų tuo, ką pati įsivaizduoji.
Apsvarstyti visada yra gerai.
Jonai, komentaras toks gilus, kad prašyte prašosi į straipsnio žanrą 😉
Paskaityk, turiu cituoti pakartotinai
M. Adomėnas “Konservatyvizmo esmė”
Konservatoriai nuo Burke‘o laikų sako, jog žmogaus prigimties pakeisti nepavyks, nes žmogus visada sugebės šias ydas iš naujo savyje atrasti. “Nieko naujo čia niekada nebus – žmonės visada meluos, vogs ir ištvirkaus”
Nušneka tas Adomėnas kartu su tais konservatoriais – ne žmonės daro nusikaltimus, o nusikaltėliai.
Nes nusikaltėlių veikos nėra būdingos nei tautoms, nei žmogiškoms savybėms nėra priskirtinos.
Jau vien Adomėno atsiliepimas apie KT kaip chuntą rodo, kad mąstytojas iš jo tikrai neišėjo.
Man susidaro įspūdis, kad čia piktai pasisakiusieji nėra eitynių organizatoriai, nes vakar teko pakalbėti su keliais žmonėmis iš LTJS, ir jie aptarinėjo daugelį gerbiamos Miglės paminėtų problemų – tiek organizacijos, tiek politikų dalyvavimo, tiek “muzikinės dalies”. Probleminių dalykų yra, jie yra spręstini, ir jie bus sprendžiami. Man tie žmonės toli gražu nepaliko “savo kiaute lindinčiųjų” įspūdžio. Visiems – nesibarkim, bet pasidžiaukim tuo, kas pasiekta, draugiškai aptarkim problemas ir mokykimės iš padarytų klaidų. Geriausias variantas yra kartu su kritika pateikti ir idėjas, pasiūlymus – kartu tikrai daug galima nuveikti. Manau, LTJS tikrai nesupyks, jei pasiūlymų, idėjų, o ir kritiškų pastabų turintys žmonės pasiūlys savo pagalbą organizuojant kitas eitynes.
Čia http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2012-02-15-zigmas-vitkus-patriotizmas-tai-senas-grazus-gramofonas/77096 galima rasti tuos, kurie yra greiti kitus pakritikuoti, bet lėti nors ką` nors Lietuvos labui padaryti.
Tobulas atlikimas
socdemai ir konservai vieną darbą atlieka tobulai
bučiuoja Lenkijos pašikniuką.
Ka tik Kubilius vėl sublizgėjo su išvada:
Lietuva baili ir per mažai atvira pasauliui. Matyt, pakvies dar imigrantų milijoną
Ką tik atsidarė nauja Lietuvių Tautinio Centro svetainė:
Kovo 11 Patriotinės eitynės
http://www.kovo11eitynes.lt
Veidaknygėje
http://www.facebook.com/kovo11eitynes
Eitynės turėtų vienyti Lietuvos atstovus, o ne skirti pagal visokius skirtumus, kriterijus ir pan.
Tik tada tiek eitynės pasieks tikslą, tiek joje dalyvaujančios partijos, nes jais patikės ir už juos balsuos ir ne nuolatiniai balsuotojai.
Todėl reikėtų jose pakviesti dalyvauti ir joms prieštaraujančius, kada būtų atrasti bendri šūkiai (dauguma, manau tikrai išliktų dabartinių), bendri tikslai Lietuvai ginti.
Ir jei tada anie atsisakys, tada juos reikia viešai paskelbti Lietuvos priešais, o save – Lietuvos atstovais.
Lyg tai dar vasario 22 12 val bus mitingas?? Ar ne??
Pernykščiai smerkimai
Jūs turite mintyje susirinkusius žmones, tikrus patriotus, prie Nepriklausomybės aikštės? Aš manau, kad visa kita yra diskreditacija tokio gero žodžio kaip patriotizmas. Tą labai tiksliai įvardino politinių kalinių, tremtinių ir partizanų atstovai. Aš tikrai raginčiau skirti labai aiškiai tikrus patriotus ir tuos, kurie šitą žodį diskredituoja savo visiškai netinkamu elgesiu“, – sakė A. Kubilius pirmadienį. (dar buvo Kubiliaus pažadas nubausti K. Uoką)
Rasistiniai šūkiai „Lietuva – lietuviams“, „Už rasę ir tautą“ griauna demokratinės, atviros Lietuvos visuomenės įvaizdį Europoje ir pasaulyje, daro gėdą mūsų valstybei, kuri yra Europos Sąjungos narė“, – pareiškė grupė „Už lygybę“.
Parlamentarų grupės nariai – Marija Aušrinė Pavilionienė, Birutė Vėsaitė, Vytenis Povilas Andriukaitis, Algirdas Sysas, Julius Sabatauskas, Ona Valiukevičiūtė, Vytautas Gapšys, Donalda Meiželytė-Svilienė, Eligijus Masiulis, Dalia Kuodytė, Rokas Žilinskas kritiškai vertina Vilniaus savivaldybės administracijos sprendimą išduoti leidimą vadinamųjų patriotinių jėgų eitynėms 21–ųjų Lietuvos nepriklausomybės metinių minėjimo proga. „Žmonės, kurie išdavė leidimą radikalams marširuoti centrinėje Vilniaus gatvėje, ir neišprususių neonacių minia parodė nepagarbą Lietuvos valstybės ir tautos praeičiai ir dabarčiai“, – mano parlamentarų grupė.
Už rasę ir tautą – to nereikėtų.
Užtenka Lietuva lietuviams!
A cia nacionalisto Virgio Nargėlos,kur rase: „visi patrijuotai VIENIKITES“ dukra???
А зачем столь много знать? 🙂