Arūnas Rasakevičius, www.alkas.lt
Sunku tuo patikėti, juk tai laukiamiausios automobilių lenktynės, kuriose lenktynininkai važiuoja su galingais, degalais varomais, motociklais, keturračiais, automobiliais, sunkvežimiais. Negalvokite, kad šitaip norima vien tik išgarsinti Latvijos vardą. Jie žada ne tik startuoti, bet ir pasiekti finišą, ko kartais nepadaro net patyrę ir garsūs lenktynininkai.
Priminsiu, jog ir lietuvių komanda yra važiavusi su „Oscar“ automobiliu Dakaro lenktynėse. 2009 metais Aurelijaus Petraičio ir Antano Juknevičiaus ekipažas pasiekė 25 vietą bendroje automobilių klasėje. Tai geriausias kada nors pasiektas lietuvių rezultatas.
Mūsų kaimynų komandos „Oscar“ automobilis mažai kuo skirsis išvaizda nuo ankstesniojo, kuriuo jie dalyvaudavo ralyje. Bet bolido širdis plaks varoma elektra ir galią pasieks nuo 180 iki 315 kW. bet čia slypi ir esmė: jei automobilis išvystys maksimalią galią, jis tegalės nuvažiuoti 150 km, o taupiausiu režimu iki 300 km. Maksimalus greitis tesieks 135 km/h, bet projekto autorius Kasparas Dambis sako, kad to pakaks, nes tokiose sunkiose lenktynėse labai svarbus ir atidumas.
Gali iškilti klausimas, juk greičio ruožai būna žymiai ilgesni nei 300 km ir dykumoje nerasi rozetės elektros įkrovai. Problemą išsprendžia nedidelis benzininis variklis, kuris tik gamins elektros energiją, sąlyčio su automobilio transmisija neturės. Stabdymo metu susidariusi energija bus taip pat paverčiama elektros energija.
Nors laiko iki 2012 metų Dakaro ralio dar yra, bet sena patarlė byloja: roges ruošk vasarą, o ratus žiemą. Tikėkimės brolius latvius išvysti prie starto linijos ir finišuojančius.