„Žalgiris“ (Nr.108) specialus dienraščio „Respublika“ priedas, www.zalgiris.org
„Gyvenimas nuolatos tikrina šio pasaulio būtybes, klausdamas, ar jos tebėra jo vertos. Šiandien šis klausimas griežtai iškilo Lietuvai“ – sako žinomas Lietuvos religijotyrininkas, mitologas ir mąstytojas, humanitarinių mokslų daktaras Dainius Razauskas. Grėsmingus signalus, Lietuvai siunčiamus iš Lenkijos ir Rusijos, jis laiko ne vien pavojumi, bet ir viltimi.
Skaitykite „Respublikos“ žurnalisto Rimvydo Stankevičiaus pokalbį su D.Razausku:
– Dvi dešimtis metų mąstėme taip: „Laisvę jau iškovojome, todėl meilę Lietuvai galime laikinai padėti į lentynėlę, pailsėti nuo savo patriotinių jausmų ir mėgautis asmeniniu gyvenimu“. Tačiau turint omeny vis agresyvėjančius Valdemaro Tomaševskio pasisakymus Vilniaus klausimu, Baltarusijos užmojį šalia Lietuvos sostinės statyti atominę elektrinę, galima tarti, kad jei patys nemylėsime savo Tėvynės…
– …tuojau pat atsiras norinčių ją „pamylėti“ už mus?
Žinoma. Kalbant apie V.Tomaševskį, tuoj pat ateina į galvą K.Kastanedos sugalvotas terminas „smulkus tironas“. Tai toks priešininkas, kuris nuolat kenkia, erzina ir neleidžia ramiai gyventi. Tas smulkus tironas – neigiamas personažas, bet gyvybiškai reikalingas kaip jėga, neleidžianti aptingti, apsnūsti, nukrypti į šunkelius.
Pasipriešinimas sužadina žmogaus jėgas. Nesusimąstėte, kodėl žmonės mėgsta motociklu lėkti kaip patrakę? Nes vėjo pasipriešinimas sukelia judėjimo, gyvenimo jausmą. Lygiai taip ir valstybės gyvenime – kai kurie iškylantys sunkumai ir grėsmės gali katalizuoti jos raidą, pažadinti iš letargo, paskatinti susitelkti.
Manau, tai – pats optimistiškiausias požiūris į lenkų problemą ir netgi į gresiančią tapti itin tragiška elektrinės statybos problemą. Kodėl sakau – tragiška? Remdamasis visa savo sena sovietmečio patirtimi bei jos išugdyta intuicija esu įsitikinęs – Maskva tiesiog nori sunaikinti Lietuvą ir tas dvi elektrines stato kaip tik dėl to. Tai akivaizdu. Bent kiek susipažinę su „zonos mąstysena“, nepraradę ryšio su žvėries instinktu aiškiai suvokia, ką visa tai iš tiesų reiškia. Ta elektrinė – tai bomba. Gerklėn įremtas peilis. Užtat, mano galva, ši problema Lietuvai šiandien dar opesnė, nei lenkų. Juolab kad ji ne mažiau gresia patiems lenkams.
Ši grėsmė yra iššūkis mums. Ir jei jo nepriimsime, – žūsime. O jei įveiksime, tai turime vilties prižadinti tas savo galias, į kurias šis iššūkis nukreiptas: taip trūkstamą lietuviams pastaraisiais laikais tikrovės jausmą. Nes mes visiškai užsisapnavome prieš veidrodėlį. Mes užsigrožėjome savo atspindžiais ir nieko aplinkui nebematome.
– Grįžtant prie lenkų. Išties juk Rusijai velniškai paranku, kad Lietuva pjautųsi su Lenkija, nes susivieniję prieš bendras grėsmes juk būtume daug stipresni. Ar ne?
– Žinoma. Bet nereikia čia įžvelgti vien sąmokslo – juk tokia viso pasaulio tarptautinė politika. Politikoje kalbama visuomet moraliai, o elgiamasi visuomet pačiu brutaliausiu įmanomu būdu. Reikia tą suvokti ir neturėti iliuzijų – visų svetimų valstybių jėgos viską visada tikrai stengiasi panaudoti savo naudai. Todėl ir Lietuvos išglebimu neabejotinai naudojasi tiek rusai, tiek lenkai. O blogiausia, kad ir vieniems, ir kitiems kozirius į rankas įduodame mes patys, visiškai praradę nuovoką tarpusavio kivirčuose.
– Noriu paklausti ne tik kaip piliečio, bet ir kaip mokslininko. V.Tomaševskis, remdamasis užrašais ant Vilniaus kapų paminklų, daro išvadą, kad lietuviams, o ne lenkams Vilniuje reikia integruotis. Ką apie tai manote?
– Jei kalbame apie kapines, jose yra kuo įvairiausių tautų pavardžių, vyrauja – gramatiškai lenkiškos. Tačiau reikia turėti omeny XVII–XVIII amžiaus situaciją, kai net lietuviškiausia pavardė, pvz., Žvirblys, virsdavo Vrublevskiu. Lietuvis Petro sūnus, lietuviškai Petraitis, slavišuose kanceliarijos raštuose automatiškai virsdavo Petrovičiumi ar Petrovskiu. Abiem atvejais – tas pat krikščioniškas vardas, tik atitinkamai su lietuviška arba slaviška patronimine (tėvavardine) priesaga. Tėvavardžiai virto pavardėmis būtent per kanceliarijų raštus. Štai taip visi Lietuvoje priviso „–ovskių“ ir „–inskių“, neturinčių nė lašo lenkiško kraujo. Dirbdamas Bulgarijoje Jonas Basanavičius irgi buvo „Basanovič“. Tai ar dėl to jis irgi jau lenkas?
Dar vienas „lenkiškų“ pavardžių kilmės šaltinis – Lietuvos didikai ir bajorai. Beje, ir Juzefas, tiksliau, Juozapas Pilsudskis buvo lietuvis, netgi žemaitis, senos žemaičių bajorų giminės, archajiška iš dvikamienio vardo kilusia pavarde Giniotis. Pilsudskiu jis tapo pagal vietovardį, dvaro pavadinimą, irgi lietuvišką, – Pilsodė, ar Pilsūdė. Beje, lenkai galėtų padėkoti, kad Lenkiją jiems išlaisvino ir atkūrė lietuvis…
Bet juk ne pavardžių kilmė svarbiausia – svarbiausia, ar čia gyvenantis žmogus laiko save šios valstybės Lietuvos piliečiu, ar yra jos priešas. Beje, pavardės kapinėse – dar ir Lenkijos nusikaltimo, vykdyto prieš lietuvių tautą, – brutalaus prievartinio lenkinimo, polonizacijos, – daiktinis įrodymas.
Nesuprantu, kodėl išvis Lietuva ieškinio Lenkijai nepateikia? Kaip pateikė Rusijai už penkis dešimtmečius okupacijos. Manau, kaip tik nuo ieškinio ir reikėtų pradėti derybas su lenkais. Apskritai, manau, pagaliau dera užimti tokią politinę poziciją, kuri atsvertų dvi dešimtis metų lenkų okupacijos ir agresyvios polonizacijos. Ir, beje, visą „atlietuvinimo“ politiką reikia daryti būtent Lenkijos lėšomis. Tegu Lenkija dabar atitaiso mums padarytą žalą, tegu užgydo skaudžią Lietuvos kūne padarytą žaizdą. O Lietuvos „lenkams“ turi būti įvestos Lietuvos istorijos pamokos, kuriose būtų itin smulkiai, kone su konkrečių šeimų biografijomis, aiškinamas prieš tris keturias kartas vykęs prievartinis Rytų Lietuvos polonizavimas. Gal daugelis dar aptiks savo tikrąsias šaknis, savo tikrų prosenelių, kuriuos jie išdavė, kančią. Beje, mes, lietuviai, šią kančią užmiršdami, juos irgi išduodame. Kaip ir Gervėčių apylinkių lietuvius, kurių tėviškėje kaip tik dygsta naujas Maskvos „Černobylis“ (tpfu tpfu tpfu).
– Bet jei J.Pilsudskis – lietuvis, kaip mes pateiksime ieškinį Lenkijai? Jie sakys, kad jokios Lenkijos invazijos nebuvo?
– Pilsudskis, padedamas lenkų kariuomenės, išties ketino atkurti didžiąją Lietuvą Abiejų tautų Respublikos sudėty su sostinėmis Vilniuje, Minske ir Kijeve. Bet už jo nugaros Lenkijoje veikė ir kitos politinės jėgos – lenkų nacionalistai, kurie jo karą suprato kaip būtent Lenkijos plėtrą ir Vilniaus krašto užgrobimu pasinaudojo saviems tikslams.
Ir po viso to dabar jie dar vaidina skriaudžiamuosius? Tegu žvelgdami į akis pasako, ar lietuviai išvis kada nors terorizavo lenkus taip, kaip elgėsi jie patys? Man atrodo, metas atsigręžti į šią problemą veidu. Ir aiškiai atskirti, su kuo mes kovojame. Juk ne su lenkais ir Lenkija, o tik su lenkų šovinistais. Ne su rusais ir Rusija, o tik Rusijos imperijos šovinistais.
– O lenkų šovinistų būstinė yra Varšuvoje ar Lietuvoje?
– Viena – ten, kita – čia. Jos, žinoma, susijusios, ir sąveikaudamos, sąmoningai ir net nesąmoningai pakurstydamos viena kitą, atlieka griaunamąją, antivalstybinę Lietuvos atžvilgiu veiklą. Tačiau manau, kad geografinė būstinių vieta nėra svarbi. Svarbu, kad mes suprastume, kas vyksta, ir užimtume pagaliau deramą poziciją.
– O štai Lietuvos intelektualai renka parašus, siekdami vengti konflikto su Lenkija…
– Konflikto ne visada įmanoma išvengti. Negalima kurstyti nesantaikos, negalima provokuoti konflikto, bet būna situacijų, kai konflikto vengimas reiškia bailumą. Jei tave daužo, o tu stovi rankas nuleidęs, – ar čia „konflikto vengimas“? Jei tave užpuolė plėšikas, apiplėšė, primušė ir dar pasityčiodamas kaltina, tai su juo „susiderėti dėl taikos“, padarius eilinę nuolaidą, nepavyks. Jis niekad nesiliaus, kol galutinai užguis ir sutryps tave. Nebent laiku sugebėsi pažvelgti tikrovei į akis ir susiimti, sutelkti visą savo drąsa, visas jėgas ir duoti taiklų atkirtį.
Kai užgaunamas tautos orumas, kėsinamasi į jos esybę, reikia paklausti savęs, ar turime pakankamai rimtų motyvų dar pakentėti dantis sukandus? Ir jei išskyrus baimę tokių motyvų nėra, kurių galų turime šypsotis, spjaudomi į veidą? Paminta, praradusi orumą tauta išvis nebeturi vilties būti laiminga.
O bijoti nelabai turime ko. Šis konfliktas nėra karinis ir kol kas – net ne teisinis. Čia apskritai net ne Lenkijos, o Lietuvos vidaus problema. Čia – Lietuvos politikų orumo klausimas. O apie Lenkijos veiksmus kalbant paprastų žmonių kalba, esame agresyviai klausiami: „Ei, jūs ten, Lietuvoje, ar tarp jūsų dar yra bent vienas, turintis k…šus?“ O Rusijos zėkas priduria: „Jeigu nebėra – tai dvėskite. Tada jūs neverti gyventi“.
Taip jau yra, kad pasaulis apskritai nepalieka vietos komediantams. Tokia yra tikroji būtis. Tikrovė nuolat tave tikrina, ar esi vertas išlikti. Ir išlikti tegalime tokie, kokie iš tikrųjų esame – tikri. Tikrovėje ilgai kaukėmis nepasidangstysi.
Lietuviai šiandien piktybiškai nenori to matyti. Kaip jau sakiau, jie tik į veidrodėlį spokso, o visas savo jėgas, visą savo talentą ir dėmesį sukišo į nuosavus ūkelius. Net nepastebėdami, kad virš jų privatizuotų ūkelių susitelkė labai kolektyvinė grėsmė. Būties iššūkis šiuo atveju tiesmukas ir šiurpus – tokia avių banda neturi teisės išlikti. Ir nereikia pykti. Jei pasižiūrėtume į save iš šalies, kaip į kažkokius „juos“, pasišlykštėtume jais ir net neitume jų gelbėti. Nes dvi dešimtis metų gyventi vien tik apvaginėjant vieniems kitus, vieniems iš kitų burnų kąsnį traukiant – ko galima tikėtis? Seklu, pigu ir žema. Toks gyvenimas neįdomus, todėl jis neturi ateities.
Todėl pokalbio pradžioje ir mėginau grėsmę įvardyti kaip optimistinį iššūkį, gera lemiantį ženklą. Nes jei Lietuva gali išgyventi, tai tik kitaip, nei ji gyveno ligi šiol. Grėsmė, pavojus, iššūkis arba sunaikina, arba kaip tik padeda pakilti į aukštesnę būtį. Tačiau kol kritinė Lietuvos visuomenės masė nesuvoks, kad jų ūkeliai ir apskritai ekonomika nėra svarbiausias dalykas, tol iš mirties taško nepajudėsime. Žmogus gali daugiau valgyti, gali mažiau valgyti, bet dėl to jis laimingas netaps. Žmogaus laimė priklauso nuo to, ar jis gyvena prasmingą gyvenimą. Beje, tik toks žmogus vertas turėti pinigų, nes praturtę galvijai net nežino, ką iš tikrųjų su pinigais veikti. Dvarus statosi. Naujieji „bajorai“. Ir taip jau Lietuvą visą tvoromis užsitvėrė, iš kurių kas antra dargi neteisėta…
Kaip ilgai dar tikėjomės ir norėjome šitaip gyventi? Todėl ir sakau, kad bendra išorinė grėsmė yra vienintelis įmanomas šiandien akstinas, galintis mus prižadinti, priminti, kad esame tauta, bendruomenė, kad esame kartu, kad nėra tokios tvoros, kuri apsaugotų nuo radiacijos.
Priminti, kad tik ištiesę vieni kitiems rankas išgyvensime ir būsime laimingi, kaip jau ne kartą savo istorijoje turėjome progą įsitikinti. Kokios gi dar pamokos reikia, kad tai vienąsyk suprastume?
pagarba ir nusilenkimai p. Dainiui už įžvalgas ir tiesą tokią kokia ji yra. rodos nė antausiai mūsų nebepabudina…
Pagarba už išmintį ir drąsą!
Geras straipsnis.
Labai teisingas straipsnis. Reikia priešintis.
Taip , mes jau tokie savimylos , toliau savo nosies nematantys . Todėl ir dergia
kas netingi ant mūsų galvų . Gerbiamas D. Razauskas sako tikrą tiesą . Jei nepabusime iš savimi gėrėjimosi sapno , tai tas mūsų gražumas su mumis pačiais
nuburbuliuos srutyne . Ir tada amen .
Reikėtų paminėti ir Vatikano vykdomą genocido politiką….kuri tesiasi ir po šiai dienai. Jei Gediminas pakvietė amatinininkus, ir kitų tikėjimo atstovus, bei atleido nuo mokesčių dešimčiai metų…įdomu kiek galima paskaičiuoti, žinant net konkrečią datą. O dabar tik rusai milijardus skolingi…kvepia šovinizmu /konservų, gal užsikonservavo/ politika.
Nėra ką pridurti, geras straipsnis.
Puikus straipsnis ,kad daugiau zmoniu lietuvos seimetaip blaiviai mastytu,bet gal ten spec. tarnybos smegenis sumaiso:)))
“Maskva tiesiog nori sunaikinti Lietuvą ir tas dvi elektrines stato kaip tik dėl to”
Visiškas nusišnekėjimas. Ir panašu, kad ginčytis beviltiška. Tik priminsiu, kad Lietuvos valstybė irgi stato AE, ir, sekant ta pačia logika, jos tikslas- sunaikinti Lietuvą.
“kodėl žmonės mėgsta motociklu lėkti kaip patrakę?”
Man nereikia mastyti, aš pats važinėju motociklu ir autoriaus pateiktas atsakymas nors ir tikėtinas, bet man ir mano bendraminčiams tik juoką kelia. Vėjo pasipriešinimas…. 🙂
“visų svetimų valstybių jėgos viską visada tikrai stengiasi panaudoti savo naudai”
Sutikčiau, tik patikslinčiau, kad ir savos Lietuvos valstybės jėgos (galingieji) viską stengiasi panaudoti savo naudai. Taip visada buvo. Todėl, šia prasme, man ir Lietuvos valstybė lygiai toks pat blogis.
“Kai užgaunamas tautos orumas”
Na nėra to tautos orumo, yra kiekvieno žmogaus orumas. Kažką gal užgauna, kažką- gal būt ne. Suregistruokit visus tų žmonių orumus, išveskit vidurkį, tada gal bus galima kažką apie tai kalbėti, bet irgi… Dirbtinis ideologinis konstruktas visada liks tik negyvas manipuliavimo įrankis.
“Todėl ir sakau, kad bendra išorinė grėsmė yra vienintelis įmanomas šiandien akstinas”
Išorinė grėsmė yra tik manipuliavimo įrankis. Visos grėsmės yra čia, viduje, Lietuvoje. Mūsų priešai ne ten, Lenkijoje, o čia, mūsų pašonėje, žvilgančiuose automobiliuose, tribūnose, komitetuose ir prezidiumuose, aukščiausiuose postuose. Norit kariaut su išgalvotais priešais ar tikrais? Razauskas pasiruošęs galvą guldyt dėl “lenkų įžeidimo”, aš ir mano draugai, artimieji- ne.
Ponas Ciebas nesuvokia gilesnių dalykų. Jis galvoja(elgiasi) kaip savanaudis egoistas ir verkšlentojas.
Būtų labai malonu, jei tokį straipsnį parašytų moksleivis, ar neapsikentęs pilietis, bet straipsnyje mintis dėsto:
“…žinomas Lietuvos religijotyrininkas, mitologas ir mąstytojas, humanitarinių mokslų daktaras Dainius Razauskas.”
O straipsnis baigiasi:
“Todėl ir sakau, kad bendra išorinė grėsmė yra vienintelis įmanomas šiandien akstinas, galintis mus prižadinti, priminti, kad esame tauta, bendruomenė, kad esame kartu, kad nėra tokios tvoros, kuri apsaugotų nuo radiacijos.
Priminti, kad tik ištiesę vieni kitiems ištiesti rankas išgyvensime ir būvime laimingi, kaip jau ne kartą savo istorijoje turėjome progą įsitikinti. Kokios gi dar pamokos reikia, kad tai vienąsyk suprastume?”
Kuriems galams mums reikalingi tokie MOKSLININKAI?!!!
Statybininkai nekviečia žmonių atsinešti kas akmenėlį, kas pagalėlį ir visi bendrai statyti NAMĄ. Gal, tegul, D.Razauskas grąžina į valstybės iždą savo atlyginimus, gautus iš mokesčių mokėtojų kišenės.
Komentatoriui “Ievaras”: ar tamsta nesutinki, kad yra bendrų vertybių, kurias ir reikia bendrai ginti? O jei taip nemanai, tai kur matai savo komentaro prasmę?
Komentatoriui “Ramūnas”: ar ‘tamsta’ nesutinka, kad MOKSLININKAS Razauskas jau seniai turėjo pateikti moksliškai pagrįstus kelis būdus kaip mums susivienyti tautoje? Bet ‘mokslininkui’ Razauskui parankiau laukti kol bus “akstinas” iš šalies, t.y. iškils grėsmė mums, mūsų vaikams. Tada tikrai būsime priversti susivienyti ir bendrai gintis. Išorine grėsme ‘žaidžia’ žydai, baskai, airiai. Man nepriimtina, kad lietuvių visur nekęstų.
Komentatoriui Ievaras: Razauskas tikrai neprivalo pateikti “moksliškai pagrįstus kelis būdus kaip mums susivienyti tautoje”, nes jis kaip žinia yra mitologijos specialistas, o ne politologas. “Respublikoje” jis pasisakė kaip pilietis, o ne mokslininkas. Interviu forma jis kaip tik ir pasiūlė būdus kaip lietuvių tautai išeiti iš krizinės situacijos. Jūs, kiek supantu, taip pat esate Lietuvos pilietis, tad lygiai tiek pat mes turim teisės iš jūsų reikalauti, kad jūs bent jau analogiška – publicistine – forma pasiūlytumėte būdą kaip lietuvių tautai išeiti iš krizės.
Sveikas sulaukęs grįžtančių Paukščių ir sužaliavusios Gamtos, Ramūnai,
Meluoji rašydamas.
D.Razauskas, šiame straipsnyje, pristatytas kaip “religijotyrininkas, mitologas ir mąstytojas, humanitarinių mokslų daktaras” – ne šuns papas.
Teiginys, kad ““Respublikoje” jis pasisakė kaip pilietis, o ne mokslininkas.” – yra tik tavo vaizduotės padarinys.
Aš, kaip Lietuvos pilietis, pradėsiu nuo Tavęs mūsų susivienyjimą tautoje. NERAŠYK, NEKALBĖK, NEMĄSTYK SVETIMŽODŽIAIS, mielasis. 50 nuošimčių jų gali atsikratyti per pusę metų, dar 25 per kitus metus. To pakaks.
Padėsiu Tau, parašei: “Komentatoriui, komentaro, mitologijos specialistas, politologas, Interviu forma, krizinės situacijos, analogiška – publicistine – forma, krizės.
žiopla klaida: “susivienijimą”
Kompiuteris begėdis neištaisė :[
Visada malonu, kai susilauki atsakymo, kai esi išgirstamas. Už tai savo oponentui ir dėkoju. Dabar prie reikalo esmės. Razauskas aišku ne šuns papas, bet ir ne politologijos specialistas. Jeigu jums dar neaišku, tai norėčiau paaiškinti, kad sąvoka mąstytojas ar “humanitarinių mokslų daktaras” dar nereiškia, kad jis yra visų humantarinių mokslų krypčių specialistas. Jų yra labai daug. Kiekvieno mokslų daktaro diplome dar nurodoma kokios krypties mokslų daktaras jis yra. “Respublikoje” ir nurodyta, kaip jūs rašote, kad jis yra “religijotyrininkas” ir “mitologas”, bet ne “politologas”. Spėju, nors aišku negaliu garantuoti, kad Razauskas politologijos mokslų nestudijavo. Taigi, jis nepasisakė, kaip mokslininkas ir tai nėra mano “vaizduotės padarinys”, nes tam, kad jis kaip jūs iš jo reikalavote, kaip mokslininkas pasiūlytų būdus kaip lietuvių tautai susivienyti, jis turi būti politologijos specialistu,o jis tokiu nėra.
Toliau. Labai gerai, kad mano oponentas susiprato, kad reikia ne tik kitus kritikuoti, bet ir pačiam kažką pasiūlyti, kad ir priemones tautos susivienijimui pasiekti.Tik gaila, kad ir vėl jis pradėjo ne nuos savęs, bet nuo manęs. Visiškai sutinku, kad reiktų vartoti kuo mažiau svetimo kilmės žodžių. Ką gi, stengsiuosi. Tačiau man nesuprantama kodėl suabsoliutinama kalba, neatkreipiant dėmesio į kitas žmogaus saviraiškos priemones – žmogus reiškiasi ne tik kalba. Būnant nuosekliam reiktų atsisakyti automobilio, autobuso, troleibuso, traukinio, telefonų, laikrodžių ir t.t., nes kaip žinia, jie Lietuvoje negaminami. Galbūt jūs šiais mano išvardintais daiktais ir nesinaudojate, tačiau neabejotinai jūs naudojatės kompiuteriais, kurie tikrai turi ne Lietuvoje pagamintų sudedamųjų dalių. Trumpai tariant, mano manymu, svarbiau lietuviškas mąstymas, o ne pastangos bet kokiomis priemonėmis išgryninti kalbą. O jūsų mąstymo lietuviškumu, t.y. jūdų lietuviška orientacija turiu pagrindo suabejoti.
Lietuvos pretenzijų Lenkijai
KATALOGAS
1. Lenkija 1228 metais pakviečia Kryžiuočių ordiną kovoti prieš
baltų gentis Lenkijos naudai. Buvo sunaikinti prūsai ir vakariniai
jotvingiai (dzūkai). Pamario, Varmės-Mozūrų ir Palenkės vaivadijos yra baltų
etnografinės žemės. Šių žemių gražinimo Lietuvai klausimas.
2. Lietuvių ir prūsų kalba turi būti rašomi vieši užrašai visoje Pamario,
Varmės-Mozūrų ir Palenkės vaivadijų teritorijose.
3. Lenkija 1430 metais pavagia LDK Vytauto karališką karūną, 1931
metais ir pačius LDK Vytauto palaikus iš Vilniaus Katedros.
4. Masinė lietuvių polonizacija LDK žemėse XV – XIX amžiuose ir
1920-1939 metais.
5. Suvalkų sutarties sulaužymas 1920m. spalį ir Vilniaus krašto
okupacija ir smurtas prieš žmones, save laikiusius lietuviais Vilniaus krašte 1920-1939m.
6. …
7. …
8. …
Su Lenkija normalūs santykiai ir strateginė partnerystė, kai:
1. Lenkija gražins Lietuvai užgrobtas baltų etnines žemes – dabartinės Pamario, Varmės-Mozūrų ir Palenkės vaivadijos Lenkijoje;
2. Kai bus baigtas Lenkijos pradėtas 1920 metais karas prieš Lietuvą ir kaip minimum bus išvesta Lenkijos okupacinė armija iš Augustavo ir Suvalkų – Lietuvos valstybės teritorijos;
3. Kai Lenkija sumokės Lietuvai Prūsų kalbos atkūrimo išlaidas;
4. Kai bus depolonizuotos lietuviškos etninės žemės dabartinėje Baltarusijos teritorijoje – kurias sulenkino kunigai lenkai iš Lenkijos, tam tikslui turėdami suderinimą su popiežiumi Romoje. Depolonizacijos išlaidas turi apmokėti Lenkija kartu su Vatikanu;
5. Kai Lenkija apmokės depolonizacijos išlaidas Lietuvoje – sulenkintų lietuviškų pavardžių originalo atkūrimą (naujų asmens tapatybės dokumentų išdavimo išlaidos).
Vilniaus “krašto” sulenkintų lietuviškų pavardžių KATALOGAS:
Giniotas – Pilsudski
Narutis – Narutowicz
Uogintas – Oginski
Mickus – Mickiewicz
Balandis – Bolądz
Karvelis – Korwel
Aukštulis – Oksztul
Jurgelis – Jurgel
Andriulaitis – Andrulojc
Petrulis – Petrul
Motiekaitis – Macejkianec
Vanagėlis – Wanagel
Bačiulis – Baczul
Šarkelis – Szarkel
Brazys – Brazis, Brozowski
Šimkus – Szimkus
Vaitulis – Wojtul
Vaidila – Wojtyła
Vainila – Wojniłło
Verbyla – Wierbiel
Pirštelis – Pirsztelis, Pirsztel, Пирстелеев, Пірстелэяаў
Tolmantas – Talmont
Oželis – Kozlowski
Kazlas – Kozlowski
Kiškis – Kiszkis, Zajanczkowski
Mažulis – Mazul
Meška – Mieszko
Radžvilas – Radziwiłł
Goštautas – Gasztol
Katkus – Chodkiewicz
Sapiega – Sapieha
Tamošius – Tomaszewski
Tėvelis – Tevel
Krepštulis – Krepsztul
Laucelis – Lawcel
Jasiukaitis – Jasiukait
Daškus – Daszkiewicz
Kupčelaitis – Kupczelait
Mažeika – Mazeiko
Kuklys – Kuklis
Juselis – Jusel
Adomaitis – Adamajtis, Adamait
Giliūnas – Giliun
Andriulaitis – Andraloit
Masiulionis – Masiulianiec
Žygelis – Zigiel
Vagnorius – Wagner
Dvynelis – Dvinel
Gaidys – Gaidis, Gojdz, Gajdamowicz
Gaidelis -Gaidel, Gaiduliewicz
Vabalys – Wabalis
Masėnas – Masian
Mažutis – Mazuto
Laurys – Lawris
Tatolis – Tatol
Narkeliūnas – Narkeliun
Obuoliūkštis – Obolikszto
Blažys – Blażys
Gedžiūnas – Gedziun
Gaigalas – Geigal,
Gulbinas – Gulbinowicz,
Jokūbėnas – Jakubenas
Juodelis – Jodelis
Baliulis – Balulis
Gintautas – Gintowt
Meilūnas – Mejłun
Petrašiūnas – Pietraszun
Jasiulionis – Jasielonis
Skirtūnas – Skirtun
Gečys – Giečys
Maišelis – Maiszel
Jankūnas – Jankun
Jočys – Joczys
Rėkštys – Rekst
Kukėnas – Kukian
Ožkelis – Aškilovič
Ožkelaitis – Aškiloic
Laurynaitis – Lavrinovič
Tamulaitis – Tomialoic
Andriulaitis – Andruloic
Rudys – Rudzis, Rudz
Jasiulionis – Jasiulianec
Paukštė – Paukšta
Grigonis – Grigianec
Ožkinis – Aškinec
Lazdinis – Lazdin, Lazdinec
Narbutas – Narbutt
Baublys – Baublis
Giedraitis – Giedroic
Norvaiša – Narwojsz
Vaišnys – Wojsznis
Dūdaitis – Dudojt
Tėvelis – Tewel
Tomašiūnas – Tomaszun
Radžiūnas – Radziun
Jokūbėnas – Jakubenas
Valeišis – Wołejszo
Gotautas – Gotowt
Vilkaitis – Wiłkojt
Beinoras – Bejnar
Paukštelis – Pauksztełło
Burba – Burbo
„liežuvis galbūt yra neklusnus ginklas, bet tylėjimas nuodija sielą. manykit ką norite apie mane – esu užganėdintas“ Edgar Lee Masters
kažkaip prajuokino Jievaro minčių vingiai. tokie bemaž nevingrūs. tokie mokslinčiaus. kas, kad gerb. p. Razauską pristato jo įgytais laipsniais (kitur įrodytais). ar tamsta manote, kad autoriui tai išvis svarbu? tai išvis ir suvis nereikšminga straipsnio vieta.
o jei jau mokslininkas mokslininkui ir juolab statybininkui lygu, tai velmi paklausti – jums būdų, moksliškai pagrįstų, kokių norėtųsi: senameldiškų ar grįstų mitine psichologija? paveikslui: struktūrizuotas semantinis metodas lietuviams suvienyti; atodairoje gelminės psichologijos ir restauruotos bičiulystės. aure – vienybė.
vienybei pakanka auros. būties sueities. ir mokslas seka paskui. ne pasakoja, o seka.
subtiliai išreiškėte: grąžinti į valstybės iždą mokesčių mokėtojų pinigus. na taip, iždas išdalys tiems, kas tikrai verti. o šiaip tai, manau, kad p. Razauskas iš mokesčių mokėtojų pinigų nieko neužgyveno ir darbą dirba tik iš didelės meilės. tokios, kai vien tik viena tikra. ir kiekvienam kitkas.
gal ir jums vertėtų pasiskaityti Karlosą Kastanedą ir kas don Chuano, to seno migloto indėno, išsakyta. ir ne tik apie mažuosius tironus. žmogus ne vergas, o vergo vergas – vergas dvigubas.
apibendrinimui: pelė vijo pelę – visažinis prie upelio
Skaitau, ir nesuprantu: tu durnaropes ar grybus vartojai? Kastaneda rašė, kad be mokytojo negalima vartoti kvaišalų. Prapuolęs vyreli esi.
Beje, netoli Skaudvilės yra kaimas PILSŪDAI.Paieškokit http://www.maps.lt,rasit.Pavardė kilusi iš žodžių junginio ,,pilies sūdžia” (Pilies teisėjas).Taigi,pirmas žodis lietuviškas,antras slaviškas, bet ne lenkiškas,o baltarusiškas(ši kalba iki XVII a. vidurio naudota Lietuvoje kaip teismų kanceliarinė.Tai rodo jų giminės senumą.
Ir būkim realistai.Lenkus Suvalkų,Seinų,Punsko,Augustavo okupacija badyt reikia pastoviai,kad neužsimirštų,ant savo pretenzijų neužmigtų.Tų kraštų jau neatgausim, bet pretenzijas į Vilnių pridengsim. Čia nusileist nėra ko.O tai ORLENAS Mažeikiuose atsivežtiems lenkams už tą patį darbą moka daug daugiau,nei lietuviams.Pasiteiraukit, kas nežinot,čia jokia paslaptis.SAVO VALSTYBĖJE LIKOM ANTRARŪŠIAIS.Ir vos kas,grasina parduot Mažeikių įmonę rusams.Gal reiktų neišsigąst,o pagalvot,kaip iš to išeit?
LDK buvo ne senovės baltarusių, o slavų kalba.
jis daug ką rašė. ir dalykų vertesnių už grybų valgymą. nebūtina ieškoti ką pritaikyt kūnui, gana suvokti ir pritaikyt minčiai. visgi gerai yra manyti radus būdą atsikirsti.
Pritariu Ignui, kad ne viskas yra valgoma ar pritaikyta taikymui, konkrevardinimui, suvokimui…
Didelė dalis didelės realybės tiesiog pasilieka nepaliestai ateičiai ar pelei…
ir niekas ten nėra prapuolęs savo savitam (įdomiam) matyme ar jautime…
Gerbiamas Dainiau, ACIU Jums.
Laikraštyje straipsnį perskaičiau tik parvykus į Lietuvą iš savaitinės kelionės autobusu po Vokietiją ir jis mane labai sujaudino, todėl, kad kiekviena užrašyta mintis apie šių dienų Lietuvos situaciją pasirodė labai suprantama ir nurodytos išeitys iš situacijos suprantamos. Iškarto norėjosi padėkoti gerb. Dainiui Razauskui, bet tik šiandien straipsnį radau internete, todėl tik šiandien, prabėgus pusantro mėnesio, tai ir darau. Ačiū Jums.