Apie Alkas.lt

Alkas.lt

lietuvių tautinės kultūros žinių bei gyvenimo būdo naujienų portalas. Tai nuolat palaikomi ir uoliai atnaujinami internetiniai vartai į Pasaulį žvelgiantys per lietuviškos bei baltiškosios kultūros ir pasaulėžiūros langą.

Portalo www.alkas.lt pagrindiniai tikslai:

  1. Perimti iš praeities ir perduoti į ateitį lietuvių tautinę (etninę) kultūrą. Įrašyti ją į šiuolaikinio gyvenimo būdo ir šiuolaikinės kultūros aplinką.
  2. Supažindinti visuomenę su svarbiausiais mūsų etnokultūros, liaudies meno, tautinio gyvenimo būdo ypatumais ir įvykiais, nagrinėti ir perteikti tautinės  kultūros krypčių, meno ir mokslo vyksmus, skatinti tautinį visuomenės ugdymą ir tautiečių bendravimą.
  3. Ugdyti meilę gimtąjai lietuvių kalbai, skatinti domėjimąsi lietuvių ir kitomis baltų kalbomis.
  4.  Skatinti dorovinių ir dvasinių vertybių sklaidą, visuomenės pilietinį ir tautinį susipratimą.
  5. Skleisti žinias apie lietuvių ir kitų baltų tautų, tautinės kultūros paveldą.
  6. Užtikrinti tautinių bei pilietinių sumanymų ir veiklų sklaidą.
  7. Skatinti vaikų ir jaunimo tautinį ugdymą, sukurti informacinę erdvę jaunų žmonių bendravimui jiems rūpimais tautinės kultūros, istorijos, šiuolaikinio tautinio gyvenimo būdo klausimais.
  8. Ugdyti kultūringą ir atsakingą elektroninės erdvės naudojimą žinių ir nuomonių mainams.
  9. Skatinti tautinės kultūros, Lietuvoje bei už jos ribų gyvenančių tautiečių kultūrinio savitumo sklaidą, tiesti nuotolinius bei tiesioginius ryšius tarp baltų tautų (lietuvių, latvių, gudų).
  10. Ugdyti pilietinę visuomenę, kelti jos sąmoningumo lygį, skatinti tautinę savišvietą, gaivinti baltišką istorinę savimonę.

Alkas skiriamas plačiajai Lietuvos visuomenei ir ypač jaunimui. Alkas siekia užpildyti internetinės žiniasklaidos erdvėje susidariusią tuščią nišą, kuomet tarp populiarių žinių portalų pasigendame tautiškai ir patriotiškai atsakingos internetinės žiniasklaidos priemonės į šiuolaikinį pasaulį žvelgiančios per lietuvių tautos tautinio paveldo langą, skleidžiančios žinias apie savitą lietuvišką dvasinę ir medžiaginę kultūrą bei tautinį gyvenimo būdą. Įsivyravus globalizacijai, į pasaulį žvelgiame europiečio, pasaulio piliečio, vartotojo, emigranto, imigranto, ar dar kokiomis nors nesavomis akimis. Alkas.lt siūlo į viską žvelgti savitu tautiniu žvilgsniu, matyti ir mąstyti pasitelkiant mūsų protėvių istorijos, kultūros bei patirties visumą.

Mums, gyvenantiems šiame žemės lopinėlyje, pasaulis suteikė savitą regratį ir nepakartojamą istoriją. Turime tai išnaudoti.

Alkas.lt atviras visiems, kas puoselėja baltišką dvasinį ir medžiaginį paveldą.

Alkas.lt dvasiniai talkininkai/dvasinė redkolegija:

  • Vacys Bagdonavičius
  • Jonas Basanavičius
  • Gintaras Beresnevičius
  • Algirdas Patackas
  • Matas Slančiauskas
  • Arvydas Šliogeris
  • Algimantas Liekis
  • Vaclovas Mikailionis
  • Romualdas Ozolas
  • Jonas Trinkūnas
  • Norbertas Vėlius

Alkas.lt duomenys:

Interneto dienraštį „Alkas.lt“ leidžia Viešoji įstaiga „Tėviškės alkas“

VšĮ „Tėviškės alkas“
Įmonės kodas (paramos gavėjo identifikacinis numeris) 304141916

Atsiskaitomosios sąskaitos numeris 
LT06 7044 0600 0806 8935
AB SEB bankas, banko kodas 70440

Alkas.lt visuomeninė redakcija:

El. paštas: info et alkas.lt; alkoredakcija et gmail.com
Jonas Vaiškūnas | Alkas.lt, A. Rasakevičiaus nuotr.
Jonas Vaiškūnas
Vyriausias redaktorius, leidėjas, etninė kultūra, kalba, politika
jonas.vaiskunas et alkas.lt
Audrys Antanaitis | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Audrys Antanaitis
redaktorius, leidėjas, kalba, žiniasklaida, politika
audrys.antanaitis et alkas.lt


Dr. Tomas Baranauskas
Istorija, politika ir ekonomika, Alko radijas
baranausko et gmail.com

Povilas Goberis | asmeninė nuotr.
Povilas Goberis
Reklamos vadyba
+370 602 25 500
povilas et setupad.com

dite-cesekaite-s-paskeviciaus-nuotr
Edita Česėkaitė

Naujienos, politika ir ekonomika, žiniasklaida
+370 686 12955
dite.cesekaite et alkas.lt

Rokas Rabeckas
Rokas Rabeckas
Informacinės technologijos
Rokas.rabeckas123 et gmail.com


Arūnas Sartanavičius
Žurnalistas, operatorius, fotografija, sportas
arunas.sartanavicius et alkas.lt


Daiva Vaiškūnienė
Naujienos, bendrieji kultūros klausimai,
kalba ir stilius
daiva.vaiskuniene et alkas.lt


Albinas Vaškevičius
Renginiai, skelbimai, etninė kultūra


Kęstutis Vaškevičius
Programavimas, techninė priežiūra
kestutis.vaskevicius et alkas.lt

Straipsnius, laiškus ir pranešimus spaudai siųskite:

info et alkas.lt ir redaktoriams

Dėl reklamos skelbimo rašykite:

reklama et alkas.lt

Skelbimus apie renginius siųskite:

Alkas.lt visuomeniniai patarėjai:

  • dr. Tsimafei Avilin (Baltarusija) – etninė kultūra, etnokosmologija
  • Nijolė Balčiūnienė – etninių žemių lietuvių reikalai
  • Gintaras Burneika – religija
  • Jonas Česnavičius – fotografija
  • Dagmar Vanova (Čekija) – etninė kultūra, kalba
  • Vytautas Daraškevičius – etninė kultūra, fotografija
  • Virginijus Kašinskas – etnomenas
  • dr. Arnold Lebeuf (Prancūzija) – religijotyra, kulturologija
  • dr. Gedimnas Navaitis – psichologija, laimės ekonomika
  • dr. Dainius Razauskas – religija ir mitologija
  • Volodimir Smotritel (Ukraina, Jungtinė Karalystė) – teatras, menas, muzika
  • Gerimantas Statinis – kelionės, turizmas, žiniasklaida
  • Gediminas Storpirštis – teatras, kultūra
  • dr. Valdemaras Šimėnas – archeologija, istorija
  • Inija Trinkūnienė – sociologija, etninė kultūra, religija

Kviečiame į talką!

Dailininkas Kęstutis K. Šiaulytis
Dailininkas Kęstutis K. Šiaulytis

Akas.lt būtų labai dėkingas už bet kokią Jūsų Talką ar paramą mūsų visuomeninei veiklai.

Alko redaktoriai dirba visuomeniniais pagrindais. Jeigu esi pilietiškas ir Tau rūpi lietuvių kalba, tai radęs klaidą Alko straipsnyje gali pabūti talkininku ir parašyti vienam iš redaktorių. Redaktoriai ją ištaisys. Alko redaktorių elektroninius adresus rasite „APIE ALKAS.LT“. Laukiame Talkos.

Alkas.lt ženklas:

Didesnės raiškos Alko ženklą galite parsisiųsti iš ČIA.

Alkas.lt autorių nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos nuomone.
Rankraščiai negrąžinami ir nerecenzuojami. Alkas.lt pasilieka teisę rankraščius trumpinti ir redaguoti.
Perspausdinti kurį nors www.alkas.lt paskelbtą straipsnį ar jo dalį galima tik gavus redakcijos sutikimą.

Komentavimo taisyklės ir atsakomybė

Komentarų skiltis yra skirta skaitytojams išsakyti savo nuomonę apie straipsnyje aptariamą dalyką.

Visi komentarai, kuriuos parašo skaitytojai iš karto atsiduria Alko puslapiuose, prieš tai jų niekas neskaito ir netaiso.

Komentarus gali sulaikyti arba ir pašalinti automatinė Alko apsaugos užkarda jeigu:

  • Naudojate keiksmažodžius.
  • Skelbiate daugiau kaip 1-ą nuorodą i kitus www šaltinius.
  • Jūsų kompiuterio adresas yra užblokuotas dėl taisyklių nesilaikymo.

Alkas pasilieka teisę šalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie:
– Yra parašyti su keiskmažodžiais
– Yra nesusiję su komentuojamo rašinio tema
– Yra nukreipti prieš straipsnio autorių
– Skatina smurtą
– Yra grasinantys
– Yra įžeidžiantys
– Skatina tautinę, religinę ar kitokią nesantaiką
– Yra pasirašyti kito asmens vardu

Komentaruose draudžiama reklama. Komentaruose draudžiama daug kartų kartoti tą patį įrašą. Alkas pasilieka teisę blokuoti taisykles pažeidusių asmenų IP adresus.

Alkas neredaguoja komentarų ir už juos neatsako. Už komentarus tiesiogiai ir asmeniškai atsako juos paskelbę skaitytojai, kurie gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn už šmeižikiškus, viešųjų ar privačiųjų asmenų garbę ir orumą įžeidžiančius, tautinę ar kitokią nesantaiką skatinančius teiginius, smurto kurstymą, raginimus nuversti teisėtą Lietuvos valdžią bei kitokius neteisėtus veiksmus.

Pastabos 183

  1. Alfredas says:

    Naujojoje svetainėje neveikia “print” mygtukas.

    • Gal dar turite kokių pastabų ar pageidavimų?

      • Tamara says:

        Taip, turėčiau pageidavimą iš anksto žinoti, jog mano komentaras – mandagus ir dalykiškas – nebus priimtas. Kam gaišti laiką, rašyti, siųsti, o paskui vis nerasti? Nei paaiškinimo nerasti, kodėl mano komentaras nepriimtinas

        • Antanina says:

          Pritariu del komentaru sauvalisko naikinimo. Alko redakcija turetu dziaugtis skaitytojais ir ju nuomonemis, o ne atkratyti mus. Kvepia sovietine cenzura.

          • Vitalijus says:

            Ponia Atanina, Kvepia sovietine cenzūra? Švelniai pasakyta…

      • Arvydas says:

        Sveiki,
        Ačiu, kad esate.
        Viena pastaba kurià aišku jūs żinote – jūsū el.laikraštis nepritaikytas skaityti per išmanujį telefonà, skaityti aišku galima tik tekstas netelpa į ekranà.
        Su pagarba Arvydas ( ne Juozaitis)

  2. Sveiki Alfredai. Dėkui už Jūsų pastabą. Perduosime mūsų Kompiuterijos smegenų žinovui Kęstučiui.

    • Grafas says:

      Perskaičius visą susirašinėjimą dėl vienodai raudono “alkas.lt” ir “alfa.lt” raudono a ženkliuko, darosi aišku, kad tas vadinamasis “komp.smegenų žinovas” neturi smegenų ir priedo dar yra raudonai arogantiškas 🙁

  3. Rodas says:

    alka.lt Kūrėjams. Labas, ar kurdami alkas.lt domėjotės kitų panašių “įstaigų” veikla? ar negeriau jungtis panašioms įmonėms, kadangi jų gausa sukelia painiavą; išsisklaido idėjos, pajėgos ir kt; kaip ir kituose LT judėjimuose; politiniuose, kultūriniuose ir pan.; kokia numatoma ateitis bandomųjų liaudiškų radijų? Ar yra šansų gauti dažnį LRT įmonėje? Ačiū

  4. Stasys says:

    Tai pažangus reiškinys. Šiandieną patriotinėse organizacijose konkurencija nėra pavojinga, nes svarbiais egzistenciniais momentais ir konkrečiai akcijai nebus sudėtinga apjungti jėgas. Jeigu tai tikrai patriotinės organizacijos. Ypatingai svarbu, kad organizaciją neužvaldytų VIENAS, nepakeičiamas, “protingiausias”… tai būtų pati silpniausia vieta organizacijoje, nes jis, kaip praktika parodė ne vieną ir ne dukart, gali pasirodyti ne toks stiprus, kokiu dedasi ir. Ir tada organizacija tampa pasmerkta išnykimui. Liks tik VIENAS, kuris jos vardu dar ilgai pudruos visiems smegenis, pats gi seniai tapęs antipatriotu.

  5. tikras lietuvis says:

    Jūsų ženklelis (žymintis įjungimo eilutėje tinklapį) a yra raudonas – toks pat kaip ir alfa.lt.
    Reikėtų pakeisti į žalią, pvz.?

    • Vitalijus says:

      Tikras lietuvi, tikriausiai esi tikras lietuvis blogąja šio žodžio prasme. “nušokite” nuo paranojos: “Jūsų ženklelis yra raudonas – toks pat kaip ir alfa.lt. Reikėtų pakeisti į žalią, pvz.?” Šviesoforo spalvas irgi reikėtų pakeisti: padaryti: žalią, geltona, žalią. Be to juk žalia spalva- islamo spalva. Norite propaguoti islamo valstybės idėjas?! Gal tada padarykim ženklelius trispalviais? Nusišneku? Taip, nusišneku- jūs irgi…

  6. Nesupratome kurį ženklelį turite omenyje?

    • tikras lietuvis says:

      Adresų juostoje, iš kairės.
      Kiekvienas tinklapis turi sau būdingą ženklelį, o Alko jis yra – raudona mažoji a raidė, t.y. toks pat, kaip ir Alfos.lt.

      • tikras lietuvis says:

        P.S. jei jūsų naršyklė yra Opera, tai tas ženklelis yra, pvz., skyriuose Istorija (ir Langai) iš kairės prieš tinklapio pavadinimą.
        Pvz. a alkas.lt arba a alfa.lt.
        Abi tos raidelės a yra raudonos abiejų tinklapių.

  7. Aš ant Mozilla ir IE nematau jokio raudono ženklelio. Mes jo dar nesukūrėme.

  8. tikras lietuvis says:

    Ir Mozilla rodo – tik ten yra toje pačioje, adresų eilutėje.
    Pirmas iš kairės.
    Jei jūs nekūrėte, tai jį jums užpiešė jus aptarnaujanti bendrovė.
    Paklauskite Žygeivio – jis jums, manau, paaiškins.

    • Kęstutis says:

      Svetainė neturi savo piktogramos (angl. favicon). Tad apie jokį pakeitimą nėra net kalbos, nebent apie tokio sukūrimą ir įdėjimą.

      • tikras lietuvis says:

        Nežinau ko ji neturi, bet aš matau ją pažymėtą raudonu ženkleliu a, kuris yra lygiai toks pat kaip ir alfos.lt.

        • Kęstutis says:

          Niekur nematyti jokios raudonos a raidės. Duokite to paveiksliuko adresą kurį matote, kitaip jūsų komentaras bevertis (nes neegzistuojantį dalyką neįmanoma pašalinti), o kol kas tik įsivaizduojamą dalyką papasakojote kurį mano žiniomis Jūs vienintelis matote. Tarp kitko iš Jūsų pasakojimo labai panašu, kad čia koks nors Opera bugas arba kažkas panašaus.

          • tikras lietuvis says:

            Tai ne paveiksliukas.
            Tai – tam tikrą tinklapį pažymintis ženklelis, kuris, net neskaičius pilno adreso pavadinimo, parodo iš tolo tam tikrą tinklapį.
            Pvz.,: lrytas.lt yra žymimas ženkleliu lr – raidės baltos, o kvadratėlis apie jas – raudonas, music.lt – trim kvadratėlių stulpeliais (iš kairės – trys juodi, keturi rausvi, du žalsvi), delfi.lt – į kairę pakreipta balta rodyklėlė kvadratėlyje, kurio viršutinė pusė geltona, o apatinė – mėlyna, lndp.lt – rausvas skydelis su Gedimino stulpais baltos spalvos jame, lrt.lt – tiesiog melsvos raidelės lrt lt, o tarp lrt ir lt yra morkavas taškelis, ir t.t. Jei jų nematote, tai pasakykite tinklapį kokį nors ir aš jums galėsiu pasakyti koks to tinklapio yra ženklelis.
            Tas tinklapio ženklelis (ne visi tinklapiai jį turi) yra adresų juostoje Firefox iš kairės (kada įrašai adresą, kurį nori įsijungti, tai tada, kada tas tinklapis monitoriuje pasirodo, adresų juostoje pasirodo to tinklapio adresas, o to adreso kairėje – tą tinklapį žymintis ženklelis.
            XP vietoj jo rodo (savo adresų juostoje arba skyriuje Favorites links, pvz.) savo ženklelį – melsvą e raidę, tartum parašytą popieriaus lape, kurio dešinysis viršutinis kampas šiek tiek užsilenkęs.

          • Kęstutis says:

            Klysti, kad tai ne paveiksliukas! Tu kalbi apie svetainės piktogramą, o tai ir yra paveiksliukas. Kompiuteryje grafika saugoma arba vektoriškai arba rastiškai. Šiuo atveju tai rastiškas paveiksliukas. Kurio paskirtis paženklinti svetainę ir kuris yra likęs nuo senų laikų standartas 16×16 taškų dydžio, nors gali būti ir tarkim 32×32 taškų dydžio (Firefox, Chrome bei daugelis kitų vis tiek rodo 16×16). Va delfi.lt piktograma: http://www.delfi.lt/favicon.ico Tie patys simboliai kuriuos mes rašome gali būti arba iš vektoriškų šriftų paimami arba iš rastiškų šriftų didelių paveiksliukų, o po to pagal atitinkamą dydį sumažinti (interpoliuoti): tiesiškai, kubiniu būdu…

          • tikras lietuvis says:

            Neklystu – koks čia paveiksliukas: čia – ženklelis. 🙂
            Tai kada savo ženkliuką pakeičiat iš raudono į žalią?

          • kestutis says:

            Ir kokiu formatu tas ženklelis saugomas? T.y. ne paveiksliuko formatu?
            Čia tas pats kas negalėti vadinti automobilio mašina. Be to jau daviau adresą piktogramos t.y. įrodymą, kad ten mažytis paveiksliukas. Tad neverta net ginčytis, nes įrodymas jau pateiktas.

            Alkas.lt neturi jokio raudono ženkliuko. Kaip galima šnekėt apie pakeitimą jei tokio dalyko nėra šioje svetainėje nurodyta. Kiek kartų galima kartoti?!

          • tikras lietuvis says:

            Kiek galima kartoti, kad tas alkas.lt ženkliukas yra a raudona raidelė, kaip ir alfa.lt? 🙂

          • Kęstutis says:

            Duokite nuorodą jo, parodykite kode kur jis? Kiek galima kartoti, kad jo nėra. Kur Jūs matote?: http://www.part.lt/img/157b4c04d0c8b400d2f294bdebfc8615806.png
            Ir baikite kartoti mano žodžius, atrodote prastai.
            Juolab du žmonės nemato tai ką Jūs vienintelis teigiate, kad yra.

          • tikras lietuvis says:

            Kokią dar nuorodą?
            Juk jau n kartų nupasakojau kur tas ženklelis matosi.
            Nejau nesupratote?

          • kestutis says:

            Kalbu apie ženkliuko (piktogramos) adresą. Dar kartą kartoju alkas.lt tokio ženkliuko neturi apie kokį Tu kalbi. Beprasmiška…

          • tikras lietuvis says:

            Aš jums sakau, kad turi, nes jį rodo mano nurodytose vietose.
            Ir dabar matau.

          • tikras lietuvis says:

            Ir dar sykį įsijungiau greta Alfą ir Alką – abiejų tas pats ženkliukas – mažoji a raidelė, raudona.
            Apie ką kalbu suprantate, nes kalbėjote apie Delfio ženkliuką, kurį aš jums prieš tai apibūdinau.
            Nesuprantu kodėl jūs norite tai paneigti?
            Gal tai ne nuo jūsų priklauso?
            Tačiau, panašu, kad tinklapiai patys juos pasirenka.

          • kestutis says:

            Aš visada supratau ką Jūs sakote. Todėl jau seniai sakiau „Tarp kitko iš Jūsų pasakojimo labai panašu, kad čia koks nors Opera bugas arba kažkas panašaus.“ tikriausiai todėl Jūs vienintelis tokį raudoną ženkliuką ir matote.
            Taip, tinklalapiai patys juos susikuria, bet alkas.lt tokio deja neturi.
            P.S. Bugas yra defektas, PĮ klaida.
            Melui čia neturi būti vietos, todėl ir neigiu to ko nėra svetainėje, o kodėl sakote vienaskaita kai ne aš vienas nematau.

          • tikras lietuvis says:

            Kaip jau esu minėjęs, tokį ženkliuką turi dauguma tinklapių ir jį matome taip pat ir Moziloje (gal ir kitose naršyklėse).
            Jei tai būtų koks tai Operos išmįslas, tai ženkliukus turėtų visi tinklapiai.

          • Va, dabar pakeitėt – yra lietuviškos vėliavos spalvos.

  9. Antanas says:

    Siūlau patalpinti šiame portale straipsnį iš lenkiško portalo punskas.pl „Rusų provokacija“? :

    „Rusų provokacija“?
    2011/09/13
    Neseniai Lenkijos viešosios televizijos (TVP Info) publicistinėje laidoje „Minęła dwudziesta“ savaitraščio „Uważam Rze“ vyr. redaktoriaus pavaduotojas Michalas Karnovskis (Michał Karnowski), komentuodamas lietuviškų lentų užtepliojimą Punsko valsčiuje ir paminklų išniekinimą Punske ir Bubeliuose, pasakė: „Aš nežinau, ar tai nėra rusų provokacija, kurios tikslas – kiršinti nedideles tautas.“

    Jo nuomone, rinkimų kampanija Lenkijoje čia niekuo dėta. Atseit tai Lietuvos politikai pavojingai kursto tautinius jausmus ir didina įtampą tarp valstybių, o Lietuvos žiniasklaida dezinformuoja visuomenę, rengia neapykantos kupinus lentų nuėmimo spektaklius. Lenkijos pozicija, anot jo, yra labai subtili. „Lenkijoje policija ieško lentų išniekinimo kaltininkų, o Lietuvoje ne – nors lentų nuėmimo spektaklio dalyvius parodė Lietuvos televizija“, – kalbėjo jis.

    „Lenkijos lietuviai turi visas teises, tuo tarpu Lietuvos lenkai negali lenkiškai rašyti savo pavardžių, vietovių ar gatvių pavadinimų, yra dėl to baudžiami, naujas Švietimo įstatymas diskriminuoja lenkų mažumą, siekia uždarinėti jų mokyklas“, – aiškino M. Karnovskis. Pasak jo, Lenkijos prezidentas L. Kačynskis (Lech Kaczyński) siekė gerų santykių su Lietuva ir darė tai net prieš savo politinės grupuotės nusistatymą. Priminė, kad dvi dienos prieš Smolensko katastrofą prezidentas lankėsi Vilniuje, bet Lietuva atmetė įstatymą dėl pavardžių rašymo. „Jei ne šis vizitas, galbūt nebūtų Smolensko tragedijos, nes L. Kačynskis į iškilmes galėjo vykti traukiniu“, – kalbėjo „Uważam Rze“ vyr. redaktoriaus pavaduotojas.

    Laidoje dalyvavęs „Lietuvos ryto“ korespondentas Lenkijoje Eldoradas Butrimas iš pradžių bandė pataikauti šeimininkams. Lentų ir paminklų išniekinimą jis pavadino nedidelės reikšmės įvykiais, nes, pagal jį, tokių dalykų pasitaiko visur. Ilgainiui neiškentė ir laužyta lenkų kalba bandė įrodinėti, kad Lietuvos švietimo įstatymas ne likviduoja lenkiškas mokyklas Lietuvoje, bet sudaro palankesnes sąlygas jas steigti ir išlaikyti, kad lentų nuėmimas pagal Lietuvos teisę nebuvo nusikaltimas. Deja, jo pastangos aiškinti Lietuvos lenkų padėtį atrodė apgailėtinai.

    Nuotraukoje Michalas Karnovskis.

    punskas.pl

    : Visuomenė
    1 Komentaras
    Antanas sako:
    2011/09/15 20:47
    Savaitraščio „Uważam Rze“ vyr. redaktoriaus pavaduotojas Michalas Karnovskis skelbia, kad
    Lenkijoje policija ieško lentų išniekinimo kaltininkų? Aš tuo abejoju. Gal tik imituoja, kad ieško, bet niekada neras? Pan Michalas Karnovskis labai neteisingai pateikia informaciją apie Lietuvos lenkus. Lietuvos lenkai turi geriausias sąlygas, lyginant su kitomis pasaulio šalimis. Aiškiai matome, kad pan Michalas Karnovskis skleidžia melagingą informaciją provokaciniais tikslais, kursto tautinę nesantaiką.
    Pan Michalas Karnovkis šlykščiau komentuoti nebegalėjo, pateikdamas netiesioginę prielaidą dėl Lenkijos prezidento L. Kačynskio Smolensko tragedijos? Tik lenkų šovinistas gali sau leisti skleisti tokias melagingas provokacijas, puikiai žinodamas, kad lietuvių nebuvo nei Smolenske, nei prezidentiniame lėktuve. Nenustebčiau, jei lenkų šovinistai apkaltintų Lietuvą lenkijos karininkų sušaudymu Katynėje 1941-1943 metais?
    Priminsiu faktą, kad praeityje socialistinė Lenkija apie Katynėje netoli Smolensko vokiečių 1943 m. balandžio 13 d. aptiktą masinių žudynių vietą, jau po dviejų dienų Maskvos radijas apkaltino vokiečius lenkų žudynėmis ir aiškino, kad lenkų karininkus jie sušaudė 1941 m. Šios versijos laikėsi ne tik SSRS, bet ir socialistinės Lenkijos vadovai. Įdomų, kiek dar šiuo metu yra Lenkijoje, kurie tiki ir skleidžia sovietinę propagandą? Gal savaitrašts „Uważam Rze“ yra finansuojamas rusų?

    Atsakyti

    • Nuomonė says:

      punskas.pl – lenkiškas portalas??? Turėkite bent jau sąžinės ir nežeiskite to krašto žmonių – nėra bjauriau, kai Lietuvoje ima juos vadinti lenkais. Iš kur toks neišmanymas ir nepagarba?

  10. Antanas says:

    „Po šios bangos bus kita“
    2011/09/13
    Tik Lietuvai svarbiais reikalais girdime Kovo 11-osios Akto signataro filosofo prof. Romualdo Ozolo balsą. Neseniai jis pareiškė, kad kol nebuvo Valdemaro Tomaševskio, nebuvo tokio didelio spaudimo. Jis ne tik pagilino senuosius procesus, bet ir suteikė jiems politinės kovos formą. Pasak jo, Lietuvos valdžia neparėmė net Ryšardo Maceikianeco, kuris išdrįso tokioje sudėtingoje situacijoje pasisakyti esąs Lietuvos lenkas ir patarti, kaip reikėtų mūsų šalyje elgtis jo tautiečiams.

    „V. Adamkaus elgesį dar buvo galima šiek tiek pateisinti, – teigia R. Ozolas. – Prezidentas tikriausiai net ir nesuprato, kur pateko su savo prolenkiškomis idėjomis, nes visą gyvenimą praleido JAV ir ten nuolat bendradarbiavo su Lenkijos emigrantais. Jis ir negalėjo žinoti Vilniaus krašto problemos iš esmės.“

    A. Kubiliaus veiksmai, anot profesoriaus, tėra jaunosios kartos politikų liberaliojo pozityvizmo raiška. Tokiems visiškai nesvarbu, kaip jų veikla atsilieps kultūrai, tautai, o svarbu tik tai, kas įvyks per jų valdymo laikotarpį.

    „Premjerą dar esu linkęs girdėti kaip bandantį veikti Lietuvos, bet ne lietuvių tautos naudai, – teigia R. Ozolas. – A. Kubilius nėra humanitaras, tad Lietuvos ir lietuvių tautos sampratos jam tiesiog nesuvokiamos.“

    Kovo 11-osios Akto signataras teigia, kad „premjerui visiškai nesuvokiama, kaip galima reikalauti išsaugoti lietuvišką raidyną. Man irgi nesuvokiama, kaip tokio tėvo, lietuvių literatūros tyrinėtojo Vytauto Kubiliaus sūnus Andrius, su lituanistika susidūręs nuo gimimo, nepajėgia suvokti šios svarbos.“

    Kalbėdamas apie LR prezidentės Dalios Grybauskaitės vaidmenį Lietuvos lenkų klausimu, profesorius teigia, kad „tame, ką dabar prezidentė kalba ir daro lenkų mažumos Lietuvoje klausimu, nematau didesnės jos klaidos. Bet D. Grybauskaitė iki šiol nepasisakė lietuvių tautos, kaip šios valstybės kūrėjos, klausimu“.

    „Tokių grėsmių, kokios yra Lietuvai iškilusios dabar, niekada dar ir nebuvo, – tikina filosofas. – Lenkai sugeba susiorganizuoti, kad ir antivalstybinėmis, Lietuvos požiūriu, priemonėmis.“

    R. Ozolas nenorėtų mokytis iš lenkų, nes jų veiklos metodai lietuviams nėra priimtini. Mūsų tautos mentalumas paremtas kitokia tradicija, mums visada svarbu buvo garbė kaip dora.

    Kovo 11-osios Akto signataras pranašauja, kad įtampa tarp Lenkijos ir Lietuvos nesibaigs, kad po šios bangos bus kita, kad sulauksime tik nuolatinio nepasitenkinimo sėjimo.

    punskas.pl

  11. Barbora says:

    Sveiki, ar yra galimybė išsiregistruoti?

  12. Sveiki, iš kur išsiregistruoti?

  13. Aldona says:

    Sveiki, labai norėčiau prisijungti prie baltų veiklos, tačiau nežinau, kaip tai padaryti. Beje, nemoku nei groti, nei dainuoti.

  14. Tęsėjas says:

    Gerbiamieji, susipažinau su Alkos pagrindiniu tikslu- pažinti mūsų bei pasaulio praeitį ir perduoti šias žinias mūsų jaunimui bei visam pasauliui.
    Beje, pirmoji šio tikslo užduotis jau įvykdyta! Lietuvių kalbos ir mūsų laikų mokslo pasiekimų pagalb, jau įminti senieji šumerų, babiloniečių, arijų-baltų, graikų, senovės indų, kiniečių, egiptiečių, žydų ir kt. šaltiniai. Rezultate parašytos dvi knygos “Perkūnas”(Priešistorija) bei “Per praeitį į ateitį”(Proistorija). Kitais metais išeis ir trečiasis šios serijos tomas “O ji dar ir vartosi” (Ateitis).
    Tad liko tiktai supažindinti su šiais atradimais mūsų jaunimą, kad jis didžiuotusi ir mūsų seniausiąja Žemėje gyva kalba, ir mūsų turtingiausiąja praeitimi. Kadangi šie, lietuvių kalbos deka padaryti atradimai turi pasulinę reikmę, su jais būtina supažindinti ir pasaulio mokslininkus.
    Pastarieji susipažinę su šiais darbai, galės nebesukti daugiau savo galvų dėl klimato kaitos Žemėje, kuris priklauso ne nuo žmogaus veiklos, bet nuo 3-jo bei 4-jo geofizinių dėsnių, kurių mokslininkai dar nežino. Beje, šie dėsniai skelbiami knygoje “Per praeitį į ateitį” ir būsimoje knygoje “O ji dar ir vartosi”.
    Proistorikas, priešistorikas, 41-ųjų tremtinys, inž. Romualdas Zubinas

  15. Kas užsiima politiką mūsuose jau yra- tai politinės partijos. Alkos tikslas turėtų būti- mūsų praeities ir senosios kultūros geresnis pažinimas bei jos skiepijimas mūsų jaunimui, kad ateinančios politikų kartos būtų patriotiškesnės ir , tuo pačiu, politiškai labiau subrendusios, tvirtesnės.
    Tam tikslui siūlau žengti konkretų žingsnį- surengti Alkos taryboje mano atrastų 3-jo bei 4-jo geofizinių dėsnių aptarimą ir priimti konkretų sprendimą- ką darysime su jais toliau? Ar garsinsime Lietuvą? Ar, kaip kurmiai tylėsime, lyg niekur nieko nebūtų atsitikę mūsų šalyje?! Bet kuri kita šalis jau senai būtų pasinaudojusi jais savo įvaizdžiui pagerinti!
    Tiktai nesakykite, kad tai nesamonė ir, kad to negali būti, kadangi tai negali būti. Kad susitikimas būtų vaisingas, siųlau tiems, kurie norės šiame renginyje dalyvauti (mokslinis laipsnis ar cenzas šioje vietoje nesvarbu, kadangi tai visiškai naujas atradimas), išanksto susipažintų su knygomis “Perkūnas” ir “Per praeitį į ateitį”.

  16. savas says:

    Noriu informuoti TIKRUS LIETUVIUS,kad sureguotumėt.Tenka tankiai važinėt traukiniu iš Vilniaus gel.stoties ir joje “pašiurpau”.Stotyje kabo didžiulis rekl.skydas,kad stotis atrestauruota už ES pinigus,bet priėjus foje prie spaudos kiosko ir paklausus kur lietuviška spauda,man rusiškai atrėžė,”litovskaja pečiat na ulice”.Taigi čia mūsų LIETUVOS ŠIRDYJE kaip kokiam Voronežo”vogzale”-kioskas apkrautas vien rusiška spauda,pasijutau labai įžeistas ir pažemintas.Man atrodo ne vienas knygnešys apsiverstų šį kioską pamatęs,jau nekalbant apie užsieniečius-GĖDA.Kreipiausi į administraciją,jau praėjo mėnuo jokių pokičių.Gal JŪS galit pajudint šį”sovietinį lizdą”,jis įžeidžia kiekvieną normalų LIETUVĮ.

    IŠ ANKSTO DĖKUI.

  17. Sveiki. Supratome. Pirmiausia mes galime apie šį reikalą paskelbti rašinį. Gal galėtumėte nufotografuoti šį reikalą iš visų pusių ir kiek plačau aprašyti savo jausmus ir įspūdžius, o mes turėdami išsamesnę informaciją dar užklausime ir Vilniaus savivaldybės kas čia ir kodėl, po to šią informaciją paviešinsime. Dirbame visuomeniniais pagrindais, tad be papildomos Jūsų inciatyvos neišsiversime. Lauiame nuotraukų ir įvykio aprašymo, papildysime savivaldybės atsakymu ir ištransliuosime žiniasklaidai. Rašykite mums alkoredakcija@gmail.com

    • tikras lietuvis says:

      Pirma, manau, derėtų įrašyti tokį pokalbį, po to nufilmuoti, o tik tada kelti aliarmą – bus įrodymai, bus ir kita kalba..

  18. Štai ir išaiškėjo mūsų nepilnavertiškumo komplekso priežastis. Pasirodo, mes pastoviai linkę save menkinti ir laikyti nevertais diskutuoti globaliomis tėmomis. Pabrėžiu-globaliomis! O juk šiame portale yra ne vien tiktai tautininkai bet ir įvairių sryčių mokslininkai. Kodėl visi jie, būdami seniausios Žemėje kultūros atstovais, nežengia visų šių mokslo sryčių priešakyje bet vis žvalgosi atgalios- kas ką pasakys? Kas kur ką atrado?
    O ką mes patys, turėdami gyliausias kultūros bei istorijos šaknis, atradome? O juk būtent mes, remdamiesi seniausiųjų kultūrų šaltiniuose esama informacija, kurią galima įminti tiktai lietuvių kalbos pagalba, privalome pirmieji atrasti ir pirmieji visam Pasaului pranešti-kas buvo? kas vyksta? ir kas vyks ateityje?
    Štai matome kaip vienas svetainės lankytojas viename mūsų šalies kioskų jau neatrado mūsų lietuviškų leidinių, tuo tarpu svetimų šalių leidinių buvo apstu. Ar neatsitiks panašiai ir su mūsų praeitimi (istorija) ir su mūsų kultūra?

  19. AV says:

    Viskas atrodytų gana gerai šitoje svetainėje, bet.. Puslapis tapo apkrautas(apšiukšlintas) reklamomis.
    Suprantu, kad pajamų reikia, bet kam taip pigintis ir parsiduoti?

    Paskolų ėmimą skatinančios Reklamos šiame puslapyje išvis netinkamos moraliai (ypač įkeltos šalia puslapio Galvos-alkas.lt logotipo).
    – juk prieš valstybės prasiskolinimą kovojame? Skolinimasis kaip veikimo principas, turėtų būti kritikuojamas ir blokuojamas visuose lygmenyse – tiek paprasto piliečio gyvenime, tiek valstybės tarnautojo.

    Pagarbiai,
    AV

  20. Gintaras says:

    Saunu, kad esate!

  21. Marta - Vyr. redaktoriui Jonui Vaiškūnui su prašymu. says:

    Pasiremdama Jūsų pačių tikslais – “Skatinti regioninės bei etninės kultūros, Lietuvoje ir už jos ribų gyvenančių tautiečių kultūrinio savitumo sklaidą, užmegzti kultūrinį virtualų ir realų dialogą tarp baltų tautų (lietuvių, latvių, gudų).
    Formuoti pilietinę visuomenę, kelti jos sąmoningumo lygį, skatinti etnokultūrinę savišvietą, gaivinti baltišką istorinę savimonę.” – visų savaitraščio “Literatūra ir menas” vardu prašau savo laikraštyje atidaryti mažą kampelį lietuvių skaitytojų, išsibarsčiusių po visą pasaulį, pokalbiams. Ši virtuali bendruomenė pirmiausia buvo susibūrusi Šiaurės Atėnuose, bet atsirado jėgų, kurioms toks pasaulio lietuvių anoniminis bendravimas nepatiko ir Šiaurės Atėnai”, pakeitę dizainą, vietos anoniminiam lietuvių inteligentų bendravimui nebepaliko.

    Po kiek laiko “Literatūra ir Menas” skyrė kampelį, kuriame žmonės galėjio ne tik aptarti rašinius, bet ir padiskutuoti įvairiomis jiems aktualiomis temomis. Tačiau laisvai reišiamos mintys ir toks emigrantų ir vietinių susibūrimas vėl kažkam užkliuvo. Kampelio uždarymui atsirado ir pretekstas – aiškus provokatorius, pasivadinęs “samanėle”, kuris nuolat ir nešvankiai keikė mūsų vyriausybę, Prezidentę, nuolat erzindamas diskusijų dalyvius. Šiuo metu jau nebeliko nei vienos vietos internete laisvam pasaulio lietuvių bendravimui. Ar negalėtumėte mums šia prasme pagelbėti, nors ir yra tokia tendencija visus anonimus suvaryti į socialinius tinklus, kuriuose jie gali būti kontroliuojami ar jais manipuliuojama. Na, Šiaurės Afrikos pavyzdžiu. Portalui būtų pliusas tas, kad portalo vertė kyla pagal jo lankomumą. Priminsiu, kad tose diskusijose dalyvaudavo ne tik ekonominiai emigrantai, bet ir įvairias misijas atliekantys lietuvos piliečiai, pasiilgę tėvynės ir bendravimo lietuvių kalba.

    • J.Vaiškūnas – Martai

      Atsiprašau gerbiama Marta, tik dabar pastebėjau Jūsų komentarą. Gal galite patikslinti ką turite omenyje. Kas tai per skyrelis turėtų būti. Tada galėsime pakalbėti su programuotojais.
      Jei dar poreikis nepasikeitė. Parašykite apie pasiūlymą į jonas.vaiskunas et alkas.lt ir kopiją kestutis.vaskevicius et alkas.lt., jei nesunku.

  22. Mindaugas says:

    Perskaičiau straipsnį ir buvau nustebintas,kad baltarusiai (gudai) yra priskiriami prie baltų,bet ne prie slavų.
    P.S.Tarp kitko kalbiniko Z.Zinkevičiaus tinklalapyje yra pavaizduotas indoeuropiečių šeimos kalbų vystymosi “kalbų medis”,iš kurio aiškiai matosi,kad tik lietuvių,latvių ir prūsų kalbos priklauso baltiškų kalbų pošeimiui,o baltarusių,kaip ir rusų,lenkų,čekų ir t.t. kalbos priklauso kitam pošeimiui,būtent,slavų kalbų pošeimiui.Iš “kalbų medžio” taip pat matosi,kad baltarusių kalbai iš visų slavų kalbų labiausiai yra gimininga rusų kalba.

    • Gudai yra slavakalbiai baltai.

      • tikras lietuvis says:

        Tokių nebūna.

        • Yra. Priimkite pravoslavų tikėjimą ir pažiūrėsime.

          • Lietuvis says:

            Tai tik siekiamybė. Mes turime siekti, kad Baltarusijos gyventojai vėl pasijustų esantys baltais. Bet, deja, kol kas to dar nėra. Taigi, realiai, šiuo metu baltarusiai kol kas dar slavai. Bet veikim aktyviai norima kryptimi ir rezultatai tikrai bus. Visų pirma reikia paremti tokius kaip A. Dziermantas.

          • Mindaugas says:

            Įdomu,kaip gali žmogus,kalbantis rusiškai arba baltarusiškai pasijusti esantis baltas? Juk baltais yra vadinamos tos tautos,kurios kalba yra viena iš baltų kalbų-lietuvių,latvių ir prūsų (kuri deja jau yra mirusi).

          • Mindaugas says:

            Reikia būti realistu,bet ne utopiniu svajotoju.Tarp kitko utopinės svajonės nieko gero neduoda,o stengiantis jas įgyvendinti,jos gali tik pakenkti.

          • Lietuvis says:

            Kalbos išmokimas yra technikos dalykas. Svarbu savimonė. Faktas yra tas, kad šimtai tūkstančių lietuvių per šimtmečius perėmė kitų tautų savimonę, t.y. Nutautėjo. Tai nebuvo kažkoks mistinis procesas, o labai realių istorinių jėgų veikimo rezultatas. Kitaip sakant tai buvo tam tikrų žmonių grupių (Lenkijos politiinio elito, Rusijos, Vokietijos valdžios ir t.t.) valios rezultatas. Jeigu buvo įmanomas toks savimonės pasikeitimas – lietuvių sulenkėjimas, suvokietėjimas, surusėjimas – kodėl negalėtų ivykti kitoks savimonės pasikeitimas – pav. Dabartinių baltarusių baltiškosiosios savimonės atgijimas? Kodėl? Gal sakysit veikia labai galingos priešiškos jėgos – galinga Rusijos, Lenkijos valstybė, apskritai tautų atgimimui nepalankus geopolitinis klimatas? Iš tiesų taip. Bet matot tos jėgos tokios galiungos, o Lietuvėlė tokia silpna, kad apskrtai neaišku ar ji išliks. Taip mąstyti galima. Tai labai realistinis mąstymas. Bet jei taip, jei Lietuva neturi jokių perspektyvų tai gal apskritai “baigiam” su Lietuva? Išsivaikštom, išsivažinėjam, išsižudom ir viskas bus baigta. Taigi komentatoriau “Mindaugai”, toks “realistinis” mąstymas yra savižudiškas. Jis prie nieko pozityvaus neprives. Reikia tikėti savo tautos ateitimi ir viską daryti, kad ji stiprėtų. Pirmiausias tuose 65 tūkst kvadratinių kilometrų kurie dar mums liko, o paskui ir ten, kur mes jaučiam, kad turim teisių ir turim tam tikrų vilčių.

          • Valdas says:

            Puikiai parašei

          • Prisiminkime, pavyzdžiui, britiškai kalbančius airius.

          • tikras lietuvis says:

            Ne britiškai, Jonai, o angliškai. 🙂

          • Antanina says:

            Man labai gaila, kad visi lietuviai sutinkate save pravardziuodami BALTAIS. Baltu pravarde sukure vokietijoje gyvenes judejas ir paskelbe 1864 metais. Ligi t. metu musu tauta visuose tarptautiniuose dokumentuose buvo ivardijama LIETUVIAIS, LITOVCAIS, AISČIAIS, SARMATAIS, BET NE PABALUSIAIS. Antra, na nereikia siekti NEPASIEKIAMO: kad slavas sulietuvėtų. Taip jau Tvėrėjo sutverta, taip ir liks ligi mes susinaikinsime. O del lenkų polonizacijos Lietuvoje, Baltarusijoje, Ukrainoje “LENKIŠKOSE” žemėse – tai Lenkų tautos superpatrijotų pilsudskininkų -“Armijos krajovos” fondininkų veiklos Lenkijoje ir Amerikoje veiklos rezultatai: ar :sivaizduojate lietuvaičiai, kas kasmet iš JAV AK veteranų rėmimo fondo Lietuvos pogrindinei AK veiklai ateina po 5 milijonus žaliųjų ir po 3,5 tonas medikamentų nuo 1992 metųč kad kasmet iš Lietuvos Varšuvon į AK pasitobulinimo kursus vyksta po 140 pogindininku kariu ir karininkų, kad jie ten besimokydami mėnesį gauna po 100 dol dienpinigių , su pilnu maitinimu ir nemoakama nakvyne. Jau dabar Čikagoje per lenkų radiją prasidėjo pasiruošimas Pilsudskio – kovo mėnesiui- pinigų ir medikamentų rinkimo vajui skriaudžiamiems lenkams Lietuvoje, Baltarusijoje ir Ukrainoje. O kaip mes remiame savuosius Punkse ar Balstogėje? Štai iš kur kojos dygsta polonizacijai Lietuvoje – Vilniaus ir Mažeikių kraštuose. .

        • Žemyna says:

          Tokių yra daug. Ir eilinių parapijiečių, ir vienuolių, ir šventikių. Jų ne savo valia atsirado, kai slavai žemes nuo Juodosios jūros ir Karpatų iki gudų, jotvingių užplūdo, o po XIX a. sukilimų tai gal net tapo vieninteliu išsigelbėjimu nuo mirties bausmės. Bet tai tik mano spėlionės. Dalis dar ir tarpukariu galėjo supravoslavėti, kai lenkai per bažnyčią priverstinai lenkino. Bent toks buvo pasipriešinimas. Gal todėl bent jau Baltstogės žemėje išlikę pravoslavai. Turbūt, lenkai su jais bent kiek daugiau skaitėsi, negu su lietuvių parapijų katalikais.
          Jei esate vilnietis, Liepkalnio pravoslavų kapinėse perskaitykite užrašus ant paminklinių akmenų. Kiek ten lietuviškų pavardžių – natūralių ir ,,paredaguotų”. Pradedant LTšaknis+eвич-iais, baigiant Паберж. (kokia įdomi Paberžio pavardės kelionė – Paberžis-Faberžė-Паберж.

      • Vitalijus says:

        Kokie, po velnių, kokie dar “savakalbiai baltai? Jų kalba juk ŽYMIAI panašesnė į rusų… Jei jau gudai tai savakalbiai baltai, tai amerikonai- savakalbiai prancūzai……

    • Žemyna says:

      Šio fakto iliustracijai surenkite sau ekskursiją po pravoslavų kapines (kad ir po Efrosinijos Liepkalnyje) ir rasite nemažai lietuvių pavardžių rusiškai užrašytų – abiejų lyčių vienuolių, šventikų.
      Priežastis? – Prisiminkime Europos istoriją. Kai kunigaikštis ar karalius gaudavo valdyti šalį, jis pats mokėsi būsimų valdinių kalbos, būdavo pakrikštijamas to krašto dvasininkų (čia ir į tai atsakymas, kodėl LDK ne lietuviškai rašė, didikai ne lietuviškai kalbėjo, slaviškais vardais pakrikštyti būdavo, o dar ir faktas kaimynės nenaudai – kaip čia Vilnija staiga masiškai lenkiškomis pavardėmis ir lenkiškomis mokyklomis „pasipuošė”, kaip čia toks Europos didikams nebūdingas čingischaniškas stebuklas apsireiškė? :).
      Prisiminkime, kiek mūsų kunigaikščių valdė įv. Europos kraštus, taip pat ir slaviškus? Ši Europos dalis jau buvo apgyventa slavų, gyveno čia sumišai su baltais, su jais giminiavosi, o šie natūraliai perėmė vietos žodyną įvardyti slavams nežinomiems papročiams, rakandams, darbams ir pan. (todėl ir yra tokių baltarusiškų tarmių, kad kartai net galva apsisuka – nesupranti, ar čia tau dzūkiškai, ar gudiškai tik ką sakinį pasakė). Čia valdė cerkvė, ir gyventojai privalėjo nulenkti galvas prieš šį tikėjimą ir mokytis slavų k.
      Pasivaikščiokite, bus įdomi ekskursija. Etnologams ar tautinių būrelių nariams įdomūs faktai; o istorikams, lituanistams rasis tema kokiam nors taikomajam kursiniam darbui.
      Prirėmiau ten prie sienos vieną antkapį, liepiau prisipažinti, kaip jis „Паберж” virto… O jis tada ir pakuždėjo, jog tai buvo taip seniai, jog nė neprisimena, ar jo senelis iš tikrų buvo Paberžis, ar Faberžė…

  23. Ignas R. says:

    Sveiki,

    norėjau paklausti, galbūt yra galvojama struktūruoti RSS srautus pagal rubrikas? Būtų labai patogu, jei būtų galima užsisakyti, pavyzdžiui, tik nuomonių rubriką, nes dabar vientisame sraute apžvalginiai straipsniai pasimeta.

    ačiū!

  24. Eglė says:

    Laba diena, norėčiau, kad išimtumėtė neteisėtai panaudotą mano asmeninę nuotrauką. Nemanau, kad taip daryti yra sąžininga.

    • tampax'as says:

      betgi esate ten įdomi ir net graži…

      • Eglė says:

        koks skirtumas įdomi ar kokia ten?? jūs NETURITE TEISĖS taip elgtis, nesvarbu ar ten graži ar miela ar bet kokia kitokia nuotrauka!

  25. jadvyga says:

    Neparastai puiku,kad yra tokių DIDŽIŲ IR TAURIŲ ASMENYBIŲ,kurios sugeba kovoti už teisėtas mūsų teritorijas ,BANDO IŠLAIKYTI JŲ ISTORINĘ TIESĄ ; ją pakelti užmiršusiųjų atminties , neturincių pakankamai žinių tikrosios tiesos ,nežinančių jotvingių likimo ir priežasčių ,kurios sovietmečiu sąmoningai slėptos ….

    • Vitalijus says:

      Labai teisingai: cituoju jus: puiku,kad yra tokių DIDŽIŲ IR TAURIŲ ASMENYBIŲ,kurios sugeba kovoti už teisėtas mūsų teritorijas. Citatos pabaiga. Siūlau pradėti kampaniją “sugražinkime Lietuvai jos teisėtas teritorijas: Iki juodosios jūros, iki Maskvos, ir pačią Maskvą būtu visai nieko prisijungti… Nusišneku? Jūs jadvyga irgi…

  26. Raima says:

    Sveiki, norėčiau Alkas.lt svetainei pasiūlyti nebevartoti žodžių „audio“ ir „video“ (rašomi prie straipsnių pavadinimų), nes tai neatrodo lietuviškai, o ir nevartojami jie vieni. Lietuviškai galėtų būti užrašyta: „garso įrašas“, „vaizdo įrašas“ ar pan. Sėkmės!

    • Vitalijus says:

      Taip, taip, kažkokie nesuprantami žodžiai “audio”, “video” juk yra gražių lietuviškų žodžių: audio tai garso video tai vaizdo, televorius tai spoksadėžė, nosis tai kokainuostė… Nekenčiu nelietuviškų žodžių lietuvių kalboje… Beje žodis “mama” irgi ne lietuviškas. Kaip ją reikėtu vadinti net nežinau: per daug myliu savo motiną…

  27. Padarykite, kad seriją nuotraukų galėčiau žiūrėti spaudydamas rodyklę į dešinę, o ne kiekvienai nuotraukai ieškodamas vis kitoj vietoj "kitas". Kažkoks anachronizmas…

    • Sveiki, žinome šią bėdą. Užklausėme kompiuteristo ar jis tai gali padaryti, nes ten naudojama standartinė nemokama aplinka – kurioje yra ši ir daugiau dar kitokių netobulumų. Dovanotam arkliui….

  28. Romuvietis says:

    “Alkas” – gal būtų ir neblogas puslapis, tačiau per daug nacionalistinis. Tikrai nereiktų remti abejotinos reputacijos visokių tautinio jaunimo organizacijų.
    Pageidautinas palankesnis požiūris į liberaliąją demokratiją, gilesnę Europos integraciją (ES pagrindu sukuriant federacinę valstybę) ir į patį liberalizmą aplamai.

    Slaviškas-rytietiškas kolektyvizmas (kuriuo ir paremtas nacionalizmas) mums, lietuviams, yra svetimas. Mūsų lietuviškas, žemaitiškas mentalitetas sietinas su INDIVIDUALIZMU. Taigi, mūsų kultūra jau pati savaime linkusi į liberalizmą.

    Todėl teigiau ir teigsiu (komentaruose, o taip pat studentams), kad Lietuva turėtų tapti liberalios (sakyčiau – netgi neoliberalios) valstybės pavyzdžiu. Galėtume rodyti pavyzdį visai ES, kaip reikia atsikratyti socializmo, konservatyvizmo bei nacionalizmo ligos.

    • Romaldas says:

      niekada. Dar kartą; niekada nebuvau, nebūsiu kažikokiu “liberalu.” Įdomu , ką tai reiškia. Pas mus kaime taip niekas nesipravardžiuoja. O rusiškai keikiasi tik “kolchozninkai’ ir jų “kolchozninkiukai”.

    • Mindaugs says:

      jaunasis liberg4jus turbūt būsite:)

      • Antanina says:

        kai tik liberalas – tai ir gėjus – laisvamanis, kuriam nei tėvynės, nei tautos nebereikia – jam kad tik pilietiškai pasikutenti . Mažėjančioje lietuvių tautoje nebereikia jokių partijų, skaldančių tautos vienybę. Jei norime išlikti, reikia iš tautos rinkti tik doriausius ir pareigingiausius lietuvių tautai talentus – partiotus. Užtenka tų margaspalvių sąrašinų padlaižių turčiams. Jiems lietuvių tauta ir jos likimas nerūpi, jiems kad tik greičiau išpardavus Lietuvos žemes ir prisikrovus pinigų kišenes.

    • Antanina says:

      Įdomu, kas yra ir turėtų būti ROMUVIETIS? Ar liberaliosios ES pilietis, ar LIETUVIS ? Kaip Jums kyla tokios išdavikiškos mintys, kaip Jogailai 1386 metais, kai lietuvius perkrikštijusio į liberaliuosius katoliksus. Pamiršote, kiek mūsų tauta prarado per tuos okupacijų 600 metų? Ir dabar, kai jau išvaikyta pusė lietuvių tautos, kai rengiamasi visiškai sunaikinti Lietuvą, jūs skiedžiate apie liberalizmą ir atsisakymą patriotizmo, meilės Tėvynei? Tai tau ir romuvis???

  29. Odeta says:

    Laba diena. Ar tiesa, kad yra žmonių, kurie užsiima povandenine archeologija, jei taip- mielai prisijungčiau 🙂

  30. tikras lietuvis says:

    Gal yra galimybė įkelti straipsnį apie sodus iš Laisvo laikraščio?
    http://www.laisvaslaikrastis.lt/news/1392/53/d,detalus/#name
    Manau, kad čia sodininkų susirenka kur kas daugiau, todėl ir labai aktualios temos, ten paminėtos, būtų rimčiau išgvildentos.

  31. Alkas.lt says:

    Tokia galimybė yra, tik reikia, kad kažkas susisiektų su to laikraščio redakciją ir susitartų dėl leidimo perspausdinti. Arba (ir) su pačiu rašinio autoriumi: Kauno susivienijimo „Sodai“ pirmininkas, Romualdas Šeštakauskas. Patalkinkite Alkui – suderinkite. Perspausdinsime.

    • tikras lietuvis says:

      Laisvam laikraštyje į komentarus ką nors parašyti nepavyksta – kažkas rašė, kad jie yra blokuojami (redaktorius kažin ar begyvas – kiek čia seniai avarijoje jam kaukolę perskėlė).
      Gal kas turi telefoną Šeštakausko? Susiskambinus, tai jis, manau, nebūtų prieš ir čia išdėstyti aktualias sodų problemas.
      Tame str., beje, jų paminėta labai daug ir išmanančiai.

  32. Kemblys says:

    Keista, kad šioje svetainėje galima šmeižti, grasinti…

  33. Studentas (VU) says:

    „Alkas“ redakcija. Atkreipkite dėmesį į nusikalstamą komentatoriaus „Griežtas“ komentarą po straipsniu: Lietuvos žemės gynėjai pradeda parašų rinkimą (Griežtas: 2013 08 31 10:56 )
    Manau, kad hitlerizmo, kaip ir stalinizmo nusikaltimų, kaip ir jų vykdyto genocido pateisinti tirai negalima. Todėl reikalauju, kad „Alkas“ redakcija imtųsi reikiamų priemonių prieš šį neatsakingą komentatorių.

  34. Griežtas says:

    Esi ne lietuvis – tuo viskas ir yra paprasčiausiai paaiškinama.
    O, kad tokiais būdais bandai laimėti prieš nuomones, kurioms paneigti neturi argumentų, rodo, kad esi visiškas neišmanėlis ir bandai prastumti poziciją, kuri Lietuvai yra kenksminga.

    • Studentas (VU) says:

      Na, jei žemaičių nelaikyti lietuviais – tuomet nesu lietuvis, nes esu žemaitis 🙂

  35. Auksinis Servalas says:

    Aš labai norėčiau prisijungti prie jūsų. Skaitau save nacionaliste, bet ir turiu savo pačios minčių apie tam tikras idėjas. Turiu savo internetine svetaine, ir šiuo metu rašau savo pirmają knygą. Kur galiu kreptis? O mano elektroninio pašto adresas ir yra mano internetine svetaine. Taip pat, kalbu ir rašau angliškai/ispaniškai. Ačiu.

    • Antanina says:

      Brangieji baikime save pravardžiuoti barbarizmais – kokie mes NACISTAI AR NACIONALISTAI, kai nuo amžių esame LIETUVIAIS. O lietuviai čia nuo amžių gyveno ir gyens, ir tik lietuviai privalo rūpintis savosios tautos išlikimu, savosios Lietuvos žemių išsaugojimu mūsų ateities kartoms.

  36. Blackhell13 says:

    Paskaičius antraštes, jeigu nesupyksite panašu į waffen ss ar hitlerjugend prijaučiančių žmogelių monologus.

  37. Tomas J. says:

    Na jūs ir užsikonspiravę..! Patikėkit manim – jums (ALKUI) būtinai reikia bent kiek pasireklamuoti. Šaunus tinklapis. O kiek laiko neateidavau čia..? Nežinojau, na viena ausim tik buvau girdėjęs.. Būtinai apsireklamuokite.

  38. Labas.Noreciau susisiekti su jaunystes ,,sabutylniku,,Linu Medeliu,kuris kazkada dainavo savo kurybos daina,,vieversys,,ir kt.Moletuose.Gal turite jo maila?Buciau dekingas-Rimas

  39. Kodėl negalima straipsniais iš naujienų pasidalinti facebook su draugais?

  40. Sveiki, kuriais straipsniai nepavyksta pasidalinti?

  41. Karolis says:

    Na ir kodėl jūs tokie pikti? Juk tai veda į destrukciją. Jeigu jau labai nesueina nuomonės – reik susitikt ir duot viens kitam į snukį, o ne pliaukšt čia ant visos Lietuvos, kaip turgaus boboms. Pamąstykit iš kitos pusės – jeigu jau čia apsilankėte (alkas.lt), tai jus sieja kažkas bendro…Taigi reikia ieškoti bendrų taškų, o ne skirtumų. Kelis šimtus metų mus tik ir bandė supriešinti.
    Manau gerbiamo Jono Vaiškūno viena iš vizijų ir siekių – vienyti mūsų tautą. Siūlau prisidėti. Aš žemaitis iki kaulo smegenų, bet su lietuviais eičiau į bet kokį žygį, vardan mūsų bendros Tėvynės Lietuvos.

  42. KLAUSIMAS ALKO ADMINISTRACIJAI says:

    AR KARTAIS PERSKAITOTE KOMENTARUS?

    TAI PERSKAITYKITE: Tomas: 2014 02 03 22:16 STRAIPSNYJE: Seime surengta Liberalų sąjūdžio frakcijos spaudos konferencija prieš Referendumą (video)

    GAL ŠIS NEATSAKINGAS “POETAS” JAU NUSIPELNĖ TEISĖSAUGOS DĖMESIO? JEI PATYS NESIIMSITE PRIEMONIŲ – RASIS PILIETIŠKŲ ŽMONIŲ, KURIE UŽ JUS TAI PADARYS!

  43. ALKUI IR TEISĖSAUGAI says:

    Gerb. Alko redakcija.
    Pranešu Jums, kad po kai kurių Alko straipsniais pasirodė neleistini komentarai. Manau, kad ir portalo administracija neturėtų toleruoti nusikalstamų komentarų ir apie juos informuotį teisėsaugą.
    Štai veinas jų:
    aliui-Ugnis:
    2014 02 22 15:01
    Po straipsniu: “Iniciatyvinė grupė į VRK atnešė pareiškimą dėl referendumo už lito išsaugojimą surengimą ”
    Prašau būti pilietiškais ir Jus.

  44. Kemblys says:

    Ačiū už viešinamus IP adresus, šaunuoliai.

  45. Dainiui Razauskui Liaudies Kultūroje 2014 1 paties straipsnis yra Gediminaičių stulpai simbolikos požiūriu. Šis tekstas be pradžios todėl ir turinys gavosi be pabaigos, nors darbas visumoje neblogas. Atsakymo ir negalėjo būti nes paprastai daug rašai o išvadų nėra tuo pats ir spekuliuoji. O šio teksto pradžia tikrai galėjo būti ispudinga. lyvis

  46. Nederėtų pamiršti, kad p. Jovaišas atstovauja Teisės institutą.Faktas lieka faktu, bet teisės institutas su jovaišų pagalba kuria teisės" mokslą". Plačiau čia: https://www.google.lt/#q=Ar+teisės+mokslui+reikalingas+sveikas+protas

  47. ederėtų pamiršti, kad p. Jovaiša atstovauja Teisės institutą.Faktas lieka faktu, bet teisės institutas su jovaišų pagalba kuria teisės" mokslą". Plačiau čia: https://www.google.lt/#q=Ar+teisės+mokslui+reikalingas+sveikas+protas

  48. Kemblys says:

    Nežinau kodėl suvaržoma mano teisė reikšti nuomonę po straipsniais. Kodėl kažkas turi patvirtinti mano atsiliepimus? Parašykite kur, kada ir ką parašiau netinkamai pasirašydamas slapyvardžiu ‘Kemblys’, kaip dauguma. Jūsų atsakymas leistų man suvokti kokius įstatymus pažeidžiau.

  49. Palangos meras konservatorius?- gražu .

  50. Norėčiau su kokiu nors istoriku padiskutuoti dėl Pilėnų, kurie kryžiuočių kronikose nurodomi, kad buvę Trapėnų žemėje, o Trapėnai gana aiškiai įvardijami kaip sala arba bent jau Nemuno pakrantė tarp Kulautuvos ir Nevėžio žiočių Nemune.

  51. Julius Puras says:

    " Aloyzas Sakalas ir Jurgis Jurgelis " du nuolankus sovietinem rezimui individai nepatenkinti.

  52. gamta says:

    Idomi knyga

  53. Ačiū alkui.lt už nacionalinio konkurso ,,Lietuvos istorijos žinovas" idėjos palaikymą ir konkurso viešinimą. Kviečiu registruotis istorijosmokytojai@gmail.com dalyvauti konkurse:) Atšvęskime Lietuvos nepriklausomybės 25-metį prasmingai!

  54. Geras puslapis apie viska, bet kam tas prikabintas virusas???!!!

  55. Alką bei visus LIETUVOS patriotus, o pirmoje vietoje-istorikus, kviečiu atkreipti ypatingą dėmesį į mūsų seniausios Žemėje kultūros šaknis, į mūsų seniausią ir garbingiausią praeitį, be kurios PASAULIS niekada nesupras – kas Žemėje vyko?, kas vyksta? ir kas vyks?! Ši tema yra viena iš pagrindinių priemonių ne tiktai sustabdyti jaunimą nuo migracijos bet ir grąžinti jį atgalios į LIETUVĄ!!! 41-jų tremtinys.

  56. Kemblys says:

    ‘Alke’ apsilankantiems jauniems žmonėms išversiu iš rusų kalbos, pasirašinėjančio po atsiliepimais ‘tikras lietuvis’, PAJUOKAVIMĄ: ,,Už tokius juokus mūsų laiku…”. Daugtaškis vietoj tęsinio – ‘statydavo prie sienos’ (ta prasme sušaudymui). Juokavimo esmė, kad rusiškos komunistinės išgamos TIKRAI šaudydavo. Visa to žiaurumo beprasmybė, kad ‘komunistai’ patys atsisakė to savo marksizmo-leninizmo.
    ‘tikras lietuvis’ negali užmiršti SAVO laikų juokelių.

    tikras lietuvis:
    2015 09 04 21:09 | IP adresas: 78.58.72.44

    За такие шутки в наше время… 🙂

    https://alkas.lt/2015/09/03/v-sinica-islamo-taika-europai/?comments#comment-232184

  57. audron says:

    Ginkimes taip kaip airija ginasi nuo emigrantu. Cia salyje svarbus prioriretai airiu tautai,niekas nedalina ismoku veltui Turi isdirbti du-tris metus ,Norint gauti kvalifikacija,turi baigti airiskas studijas,valandinis atlygis nuo stazo salyje,…Ir t.t
    Griezta kontrole ismokom,kurioje neapeinamo istatymai,emigrantu atzvilgiu….tauta Ir valdzia myli savo vaikus Ir darbscius zmones….nesupranta kysininkavimu….. Lietuvos klimatas atsiaurus pades mums….:-)

  58. DĖMESIO says:

    Šiandien, spalio 24 d. apie 20 val. aptikau, jog NEVEIKIA BALSAVIMAS INTERNETU!

  59. Živilė says:

    Sveiki, norėčiau pastebėti, kad svetainės mobiliojoje versijoje tekstas neprisitaiko prie prie ekrano dydžio, taip kad būtų įmanoma patogiai skaityti. Manyčiaus reikia tobulinti mobiliąją versiją, nes tokia kokia yra dabar visiškai nepritaikyta patogiam vartotojo naudojimui.

  60. Rimta kompanija. Puiku. Labai reikalinga kita nuomonė.

  61. Alkas.lt says:

    Dėkui už pastabą. Žinome šį trūkumą. Bandysime taisyti.

  62. Nemunas says:

    Tikrai,mes panasus daromes i zombius!Valdzia visai isnaglejo.Laikas tautai sukilti!

  63. Kemblys says:

    Manau, kad be ‘alko’ žinios kažkas įkišo svetainės viršuje rusišką apskelbimą su atvira lytinių santykių nuotrauka.

  64. Kemblys says:

    Rytoj 16:05 kartos laidą ,,Žinių amžius.” Ved. J. Jurkūnienė. Šiandien laidoje kalbino Dainių Razauską – verta paklausyti!
    ‘LRT Radijo’ dažnius (MHz) galite rasti: http://www.lrt.lt/apie-lrt/radijo/dazniai

  65. Loreta says:

    Sveiki,
    Ar nėra klaidos Birutės Liškauskienės straipsnyje apie Jorę?

  66. Kemblys says:

    Kodėl nerodomi etnologo Petro Kalniaus atsiliepimai po pokalbio ( P. Kalnius: Profesija – etnologas) su „Saulės arkliukų“ redaktore Dalia Rasteniene? Gėda?

    • Dalia says:

      Nežinomasis Kembly, pirma: Jūsų nuomonei dėl visiško tarptautinių žodžių nevartojimo lietuvių kalboje pareikšti užtenka vieno sakinio, tačiau Jums, regis, svarbiau įžeisti pokalbio dalyvį, o ne tarptautinių žodžių buvimas mūsų kalboje.
      Antra, rašinių autoriams ar interviu davėjams pageidaujant straipsnio komentarai gali būti išjungiami.
      Aš tai ir padariau. Man nepriimtini asmens įžeidinėjimai ir perdėtas rūpinimasis lietuvių kalba.
      Kas per daug, tas nesveika.
      Dalia Rastenienė

      • Kemblys says:

        Dalia, Petro Kalniaus etnologijos TERMINUS vadinate ,,tarptautiniais žodžiais”?
        Jei, jūsų manymu, įžeidinėjau Petrą Kalnių, tai nerodykite mano atsiliepimų, bet kodėl nerodote etnologo Petro Kalniaus atsiliepimų? Gėda?

        Paulius Normantas

      • Vitalijus says:

        Pritariu- kalba tai tik žmonių komunikavimo instrumentas… Kodėl lietuvių geresnė nei pvz indų? Perdėtas rūpinimasis savo kalba- nacionalizmo apraiška…

        • Žemyna says:

          Net švilptelėjau paskutinį sakinį perskaičiusi…
          O ar gimtoji kalba ne Kūrėjo duotas dvasinis ir žinių kraitis, gautas, kai Jis žmoniją tautomis suskirstė ir kiekvieną kita kryptimi, į jau skirtas žemes pasiuntė? Tamsta manai, jog mano (ar tamstos) kalba tokia nieko verta, kad turėtume ją apleisti, išvaryti iš savo vidaus ir perkrikštais tapti? Ypač, kai tai yra indoeuropiečių kalbų pramotė, viena iš pirmųjų pasaulio kalbų? Ar kalba dėl to „nėra” vertybė, kad jos nepačiupinėsi, svetainėje ar garaže kitų pavydui nepasistatysi, aukcione neparduosi?
          Nors, ateityje – ką gali žinoti…

  67. Dalia says:

    Kembliui.

    Beje, rengiame tekstus apie etnomuzikologiją ir odontologiją. Ką pasakysite? Visi dėmenys tarptautiniai.

  68. Jau 10 metų kaip SENIAUSIOS ŽEMĖJE LIETUVIŲ KALBOS DĖKA esu atradęs mokslininkams dar nežinomus Trečiąjį ir Ketvirtąjį Žemės ašies fizinius judėjimus, kurie visiškai paaiškina – kas Žemėje buvo? kas Žemėje vyksta mūsų laikais? ir kas Žemėje vyks ateityje?!!! Šia tema, su vyksmo technologiniais grafikais ir schemomis, parašiau ir savo lėšomis išleidau knygas :”Perkūnas”, “Per praeitį į ateitį”, “Pažadinta praeitis”, “Praregėjimas”, ir “Praeitis ir Ateitis”. Šia tema baigiu rašyti ir knygą “MUS PROTĖVIŲ DVASIA GYVA”, kuri apima 96 000 metų laikotarpį! Tačiau ji dienos šviesą išvys tiktai tada, kai gaus rėmėjo ar akademinės visuomenės palaiminimą!
    Vienaip ar kitaip, ALKAS turėtų ruoštis kitais metais atžymėti TREČIOJO ŽEMĖS AŠIES FIZINIO JUDĖJIMO 10 metų jubiliejų! Juk jis buvo atrastas seniausios Žemėje LIETUVIŲ KALBOS DĖKA ir pirmą kartą paskelbtas 2008 metais knygoje “Per praeitį į ateitį “!!!

    • Vitalijus says:

      Nesupratau: seniausios Žemėje LIETUVIŲ KALBOS DĖKA? Kai mokiausi, mane mokė, kad seniausia kalba yra tamilų, antroje vietoje hebrajų… Melavo: juk sovietinėmokykla… taip pat melavo, kad Molotovas su Ribentropu pasidalijo europą, kaip vėliau paaiškėjo dėl to kalti P.Cvirka,S.Nėris ir dar keletas Lietuvos intelektualų…

      • Vitalijus says:

        Na skaitau jūsų komentarą ir atsiskaityti negaliu… ” ALKAS turėtų ruoštis kitais metais atžymėti TREČIOJO ŽEMĖS AŠIES FIZINIO JUDĖJIMO 10 metų jubiliejų! Juk jis buvo atrastas seniausios Žemėje LIETUVIŲ KALBOS DĖKA” Norėčiau paklausti: gal pasakytumėte kas prieš 10 metų įvyko visatoje, kad žemė ėmė judėti dar viena kryptimi?

  69. Arūnas says:

    Sveiki, labai vertinu Jūsų pateikiamą informaciją. Noriu paprašyti, kad išspausdintumėt garsiojo Lenkijos įstatymo apie holokaustą vertimą į lietuvių kalbą. Manau, kad jis sudomintų daugelį skaitytojų. Su artėjančia švente.

  70. Gediminas says:

    Laba diena,
    Panorėjęs pakomentuoti A. Endriukaičio straipsnį, gavau atsakymą, kad toks komentaras jau yra!?
    Ar tai reiškia, kad komentarai blokuojami, pažeidžiant įsipareigojimus Komentavimo taisyklėse?
    Ar tiesiog neveikia komentarų modulis?

    • Žemyna says:

      Spaudžiant du kartus pelytę. O ši svetainė to nepriima. Tik kaip to neužmiršti, kai visur kitur būtent 2-gubu spustelėjimu patvirtini komandą 🙁

  71. DĖMESIO, LRT, 11 val says:

    Šiandien 11 val. po žinių per LRT Radiją, vos pasibaigus kaimynės vizitui mikrofonas įteikiamas pačiai toliaregiškiausiai Valstybinės kalbos puoselėtojai – pasiklausykime!

  72. Tvankstas says:

    Kreipiuosi į ALKAS.LT redakciją : įdėkite iš Pro Patria “Norvegijoje 12-metis berniukas jėga atimtas iš tėvų už mokymą namuose (peticija)”, organizuokite gelbėjimą laikydami viršuje, kviesdami žmones pasirašyti peticiją – tokie Norvegijos BARNEVERNET veiksmai yra nusikaltimas žmoniškumui, atminkime, kad Norvegijoje dirba gal 100 tūkstančių lietuvių ir tūkstančiai lietuvių vaikų yra jaukas BARNEVERNET.

    STABDYKIME BARNEVERNET NUŽMOGĖJIMĄ !

  73. ZUK says:

    2018 m.liepos 28 d.sukanka 120 metų,kai gimė iškili Lietuvos žvalgė Marcelė Kubiliūtė,viena pati išgelbėjusi Lietuvą nuo visos Lietuvos okupacijos.Tai buvo didis žygdarbis.Ji dar vis nėra deramai įvertinta ir apdovanota už šį žygdarbį.Gal Alkas imsis iniciatyvos.

  74. Jolanta says:

    Nuo 2018-09-05 neatnaujinamas magnetinis zemes laukas. Man su vyru labai idomus ir sveikatai atsiliepia

  75. III-jo ir IV-jo Žemės ašies judėjimų ATRADĖJAS R. ZUBINAS says:

    VITALIJAU, o atsitiko tai, kad 2008 metais, SENIAUSIOS ŽEMĖJE LIETUVIŲ KALBOS DĖKA, BUVAU ATRADĘS IR PASKELBĘS PASAULIUI APIE TREČIĄJĮ, o 10 METAIS ir KETVIRTĄJĮ, ŽEMĖS AŠIES FIZINIUS JUDĖJIMUS! Šia tema jau parašytos ir išleistos penkios knygos. Spaudai atiduota ir šeštoji knyga ( AGNIS – FAETONTAS), kuri apima beveik 500 000 metų laikotarpį!
    Gaila, kad LIETUVOS akademinė visuomenė, vis dar netiki LIETUVIŲ KALBOS ARCHAIŠKUMU ir tuo, kad ne SANSKRITAS, bet LIETUVIŲ KALBA YRA VISŲ INDOEUROPIEČIŲ ir SANSKRITO KALBOS MOTINA!!!!!!

  76. Žmogus says:

    Sveiki, kodėl skelbiate komentatoriaus El. pašto adresą.Prašau atblokuoti el .paštą ir klaidingą internetinį puslapį.

  77. ŽEMAITIS - TURKIJOS OKUPANTAI - LAUK IŠ KURDISTANO!!! says:

    KODĖL ALKAS NET NEUŽSIMENA APIE TURKOJOS AGRESIJĄ PRIEŠ KURDUS?
    Manau, turime reikalauti Turkijos [ašalinimo iš NATO!

  78. ŽEMAITIS - TURKIJOS OKUPANTAI - LAUK IŠ KURDISTANO!!! says:

    Alke, kodėl neskiriate jokio dėmesio Turkijos invazijai į Sirijos Kurdistaną???
    Ar matote tik svo problemas, o į kitų tutų problems numojat ranka?
    Niekšas Erdoganas užpuolė kurdų tautą. Manau, turėtume daryti viską, kad klastųnė Turkija būtų pašalinta iš NATO ir jai paskelbtos kuo greižtesnės ekonominės sankcijos!

  79. GeraPazintis says:

    Buvau Patalpines Textine reklamos nuoroda “footer” apacioje htt ps://www.gerapazintis.lt 70 EUR. pusmeciui. NEGAVAU JIOKIOS NAUDOS. NIEKS NESPADZIO, NULIS SEO.
    aciu

    • Sveiki, nuorodos vadinamame startinio puslapio „futeryje“ skirtos ne spaudžiojimui. Ar reiktų plačiau paaiškinti SEO ABC? Bet gal ne komentaruose.

  80. Jonas Jance says:

    Sveiki . Galit atsakyti cia? . Del automobilio 1000eur kompensacijos. galima isigyti tik nauja auto? ar galima dvirati,ar elektrini paspirtuka? girdejau kad svarstis tokia galimybe.

  81. Vladas says:

    Tautos – istorinė natūra. Tidėl patriotizmas taip pat dėsningai netūralus. Tačiau visur galioja saiko dėsnis. Lietuvybė daugiatautiškumo kontekste nėra beribė vertybė. Besaikis patriotizmas dažnai virsta nacionalizmu. o pastarasis – šovinizmu, nuo kurio daugiausia istorijoje yra nukentėjusi pati lietuvių tauta. Besaikė neapykantos retorika užsienio politikoje – nėra konstruktyvi politika. Tai karo preliudija. Pirmiausia žmogus, nors ir kilęs iš Afrikos žvėrių, neturėtų būti keturkojis plėšrūnas. Deja, istorija – nuolatinės skerdynės. Todėl sunku tikėtis, kad išvengsime trečio pasaulinio pragaro, nors, kaip sakoma, trečias kartas nemeluoja. Tai supranta net popiežius Pranciškus, rekomenduodamas lietuviams “nutiesti tiltą tarp Vakarų ir Rytų”. Deja, šią rekomendaciją pasiskubino “pamiršti” net politikuojantys Seime krkščionys.

    • Žemyna says:

      Sąjūdžio pradžioje džiūgavome, jog mes, puikiai žinodami, kas yra ir per amžius buvo RU, būsime tarp jos ir ES ir koridorius, ir tiltas, ir padėsime suartėti bei susidraugauti. RU galutinai tapti kitokia… 🙁
      Mečty, mečty, gde vaša sladostj?
      Mečty ušli, ostalasj gadostj…
      Ir Suvalkų koridorius, kuriame budinti kariuomenė atkirto 3 seses nuo likusios Europos

  82. john says:

    Howdy!
    I am John Wick looking for some websites to publish paid Do-Follow posts especially link insertion there. Can you please help me by letting me know if you are open to accepting guest posts on your website https://alkas.lt/ especially link insertion on already published contents. I will place an order for you but the important condition is, links should be Do follow and content should not be marked as a Press release or sponsored. I could pay an acceptable amount for your site if the site will deserve it.
    Waiting for your Gentle response. Be Honest Thanks for giving your precious time.

  83. Valdas Rakutis says:

    Laba diena, gerbiamas Alko redaktoriau. Jau seniai seku Jūsų portalą, pritariu Jūsų oidėjoms ir dėkoju už nuveiktus darbus, sudarant platformą tautinei ir valstybinei minčiai. Ateinančius keturis metus paskyriau darbui seime, buvau išrinktas poirmininku, bandysiu tęsti Lietuvos seimo Laisvės kovų ir valstybės istorinės atminties komisijos darbus, Jums leidus mielai bendradarbiausiu su Jūsų redakcija. Mūsų laisvę pamilusi tauta nemėgsta diktato, tačiau mielai pritaria geroms iniciatyvoms ir yra pasirengusi aukotis, kovoti ir kurti, todėl tikiuosi glaudaus bendradarbiavimo ir paramos lietuviškuose reikaluose. Komisijos nuostatuose yra paskirtos svarbios pareigos apjungti valstybės ir visuomenės pastangas, organizuoti istorijos strategijos ir politikos nuostatas. Tuo ir užsiimsime, bet ne einant pavojingu visažinių taku, bet klausantis ir diskutuojant. Vis tik norėčiau, kad seime būtų nubrėžtos konkrečios gairės, strategija koreliuotų su viešųjų finansų skyrimu. Demokratija yra nuostabus žmonijos kūrinys, bet ji turi būti efektyvi ir stipri, kad diskusijos turėtų pasekmes ir rezultatus, vestų prie konkrečių susitarimų, o priėmus sprendimą – prie jo vykdymo. Lauksiu Jūsų nuomonės ir tikiuosi bendro darbo.

  84. Žemyna says:

    Šaunu! Dar vieną Autorių turėsime… 🙂
    Linkiu darbščios, smagios, kūrybingos plunksnos, ryškaus rašalo.

  85. Šiaip says:

    O man patiko – naujau, šiuolaikiškiau. Senoji versija labai jau nušiurusi buvo ir interneto eros pradžią priminė. Jei ką pamatysime, pasidalinsime. Viena pastaba iš karto – kai atsidarai skaityti straipsnį, ekrano dešinėje esančioje juostoje paveiksliukai ir užrašai išdėstyti labai vienodais atstumais, todėl iš karto nesuvaikai, su kuriuo paveiksliuku susijęs užrašas. Įprasta, kad užrašas būna po apačia, o paveiksliukas virš jo – čia atvirkščiai. Taip būti gali, bet tada reikia aiškesnio susiejimo užrašo su paveiksliuku – ar kokios skiriamosios juostelės, ar atstumus pakoreguoti… Žodžiu, šaunuoliai. (beje, mano naršykė Safari)

  86. Dykaduonės pamąstymai says:

    ,,Alko” žmones reikia PASVEIKINTI ir PADĖKOTI, kad taip žaibiškai tokį milžinišką darbą nuveikė , o mums, kas gali, reiktų pasavanoriauti – išrankioti visus likusius angliškus užrašus, išversti ir išsiųsti ,,Alkui”, kad ,,sudėtų vyšnias ant torto”. Tada ,,Alkas” galės vaikščioti aukštai užrietęs nosį (nes visas kitas milžiniškas svetaines aplenks), o A. Antanaitis turės jam išnešti padėką” . 🙂
    ……………………………………….
    Kaip suprantu, atsinaujinta, kad ,,išmaniakams” čia būtų patogu.
    Gaila, kad programa nemoka pati susiorientuoti, kurio prietaiso ekrane atidaromos svetainės tekstai skaitomi/peržiūrimi, negeba atitinkamai prisitaikyti (kur mūsų išradėjai, ,,optimizatoriai” – nustebinkite pasaulį!).
    Visais laikais bus jaunimo, vidut. amžiaus ir senimo grupės skaitytojų. Visą laiką vieni šokinės iš džiaugsmo, kad čia viskas taip naujoviška, tačiau nemažiau bus ir kitų, kai dar tik neseniai naujausiomis priemonėmis naudojęsis skaitytojas vieną dieną pajus, jog jau nebegali šokinėti iš turėtų į naujausias versijas, arba, kad nebeįskaito tekstų telefone ar planšetėje, o kompiuteryje viskas ,,kažkaip ne taip” – straipsnius skaityti kad ir sunkiau, bet dar įmanoma, o štai savo nuomone pasidalinti labai nepatogu (o ar ne apsikeitimas nuomonėmis keleriopai padidina lankomumą?) . Jei to nesuvoks programų kūrėjai, dėl jų nelankstumo svetainės kasdien praras vos prieš kelias dienas dar turėtų skaitytojų, nes svetainė jų visai neprisileis ( Pajūrietis pataisys mane, jog diskriminuos ) 🙂 , arba taps tokia nepatogi, kad žmogus ir pats nustos joje lankytis.

  87. Nebeveikia? says:

    Pirmame puslapyje neberodomi naujausi skaitytojų pasisakymai, ir jų data apskritai ne ta.

    • Žemyna says:

      Vis dar neveikia, vis dar komentarų sąraše atsiranda tik, kai kitų, vėlesnių tiek prirašoma, kad šį į galą, ar net už rodinio ribų nustumia, taigi, net po kelių valandų, kai jau taps nebeaktualus, nes bus per vėlu).
      Tai ypač kenkia, kai vardo vietoje rašai tai, kas svarbu, į ką norima atkreipti dėmesį (pvz. patikslinti laidos adresą). Juk ne į save dėmesį nori atkreipti, o į tai, kas tuo metu vyksta, ir kvieti ten prisijungti! Jei rašysi vardą, tas, kam tas vardas alergiją kelia, net nepažiūrės. O turinys gal ir jam svarbus, gal jis ta tema ką nors nuveiktų, bet…
      (Gal pasirodyti komentarų sąraše trukdo tai, kad, ne vardu pasirašydama, nuimu paukščiuką nuo ,,išsaugoti vardą”? – bet laikino ,,vardo” nereikia saugoti? Jo autorių prireikus pg. pašto adresą ir IP galima nustatyti)
      Beje, ir komentaro parašymo laiką neteisingai rodo – net ir daugiau kaip para atsilieka.

    • Ir vėl tas pat says:

      Porą komentarų parodė iš karto, ir vėl slėpynes žadžia.
      Nežinau, ar tai susiję, bet be trikdžių tol veikė, kol komentarų sąrašai buvo ne tik pirmame, bet ir straipsnių puslapiuose.

  88. Naujausi komentarai says:

    Nuo pat ryto nekinta naujausių komentarų sąrašas, nežiūrint daugkartinių perkrovimų.

    Naujausi komentarai
    Silvija apie J. Vaiškūnas. Perkūno diena – vartai į vasarą
    Žemyna apie V. Radžvilas. Po susidorojimų: atidavus Sukilimą, nebereiks ir Genocido centro
    Mokesčių sistemos gudrumėliai apie Seimo ateities komitetas kviečia dalintis mintimis apie šalies ateitį

    Negi tikrai taip nuo ryto niekas nesidomėjo, nesilankė, nieko neparašė? Senajame Alke veikė normalus kalendorius, laikrodis ir naujausių komentarų rodyklė. O ši nori sudaryti įspūdį, kad svetainė nepopuliari?

  89. Arūnas says:

    Sveiki, jūs reikalingi ir nuoseklūs. Tačiau man labiau patiko, nes buvo patogesnis, ankstesnis tinklalapio apipavidalinimas. Sėkmės

  90. Žemyna says:

    Keista – nerandu nuorodų į radijo stotis. Nebebėr… 🙁 ?
    Norėjau Kultūros savaitėje a.a. Jūratės paklausyti

  91. Žemyna says:

    Gal ,,Alkui” verta matomoje, reklamoms skirtoje vietoje uždėti užrašą, jog už reklamų turinį atsako jos užsakovas?
    Vienoje vakarykštėje buvo panaudotas žvaigždutės veidas, o jau kažkur rašyta, jog jis be jos žinios ten naudojamas – kad kartais tokie dalykai nepakenktų Alkui, kad tai nebūtų panaudota jo vardui kompromituoti, esą, melagienas platina?

  92. Astronomas, proistorikas 41-jų tremtinys inž. Romualdas Zubinas says:

    Gerbiamieji, MANAU, KAD ALKO VADOVAI GALĖTŲ SUSISIEKTI SU VIENU, AR KITU MAGNATU – SPONSORIUMI, KURIS NEPAGAILĖTŲ, ir, SAVO REKLAMAI, O VĖLIAU IR PASAULIO LABUI, IŠVERSTŲ, pradžioje knygą “PER PRAEITĮ Į ATEITĮ”, o vėliau ir kitas knygas, Į ANGLŲ KALBĄ, IR IŠPLATINTŲ PASAULIUI apie LIETUVIO ROMUALDO ZUBINO ATRASTUS TREČIĄ IR KETVIRTĄ ŽEMĖS AŠIES FIZINIUS JUDĖJIMUS! TAI PRILYGTŲ PASAULIO ATRADIMUI!!!

  93. Feisbukas priekabiauja? says:

    Kodėl jis neleidžia man paspausti patiktuko, kol jame nesiregistruosiu?
    Be to, kas jam leido šnipinėti mane, surinkti mano adresus? Jis gal Vagneriui dirba, kad toks uolus???
    Ar negalima kažkaip jį pergudrauti, kad tas ,,strateginis partneris” taip labai neįsijaustų visko ir visų savininku esąs? Būdamas toks gudras, turėtų žinoti, jog kiekvienas save gerbiantis anglas, be klubo, kuriame lankosi, būtinai turi klubą, kuriame nesilanko. Nors nesu anglė, bet šio bei to angliško ir mumyse pasitaiko…

  94. Reklama ne savo vietoje says:

    Minimos generolo Jono Žemaičio gimimo metinės
    https://alkas.lt/2021/03/15/minimos-generolo-jono-zemaicio-gimimo-metines/

    Reklama apsimeta esanti posėdžių salės nuotrauka
    Jono Žemaičio-Vytauto vardo posėdžių salė Seime | lrs.lt nuotr.

  95. Tvankstas says:

    Nesuprantu, kodėl 10 metų buvę Alko puslapiai nuspręsti pakeisti ir man nejaukūs pakeitimai Alke nuo sausio pradžios, ištisai lenda inglišlitjuėniški užrašai, dar tas laikas – 1 min. ago, 2 dienos ago,…, kodėl netinka Alkui tikslus pasisakymo laikas, nustumiant į laiko rūkus. Nesuprantu, kodėl neskelbiami IP adresai, juk buvo galima matyti iš kur rašo šarikovai : iš VDU ar VU kompiuterių, tikriausiai todėl, kad keletui žmonių iš redakcinės kolegijos yra svarbu turėti tokį šarikovų ‘mokslinį’ palaikymą. Man tapo kažkaip nejauku. Per tris mėnesius nukrito ir svetainės lankomumas, ir pasisakymų labai nedaug (žinoma, atmetus šarikovų sklaidymąsi), tiesiog gęsta akyse Alkas, kaip niekada nenusimenantis tikiuosi Alko skaitytojų pagausėjimo ir tai įtakoto pasisakymų gausumo. Sėkmės Alko vadovams nešant tautinio gyvenimo šviesą.

  96. Mielas „Alke” - gera mintis! says:

    Pradėta kurti pirmoji Lietuvoje vaikų vedama pokalbių tinklalaidė
    – respublika.lt/lt/naujienos/lietuva/ziniasklaida/pradeta_kurti_pirmoji_lietuvoje_vaiku_vedama_pokalbiu_tinklalaide/
    Privataus „Šiaurės licėjaus” progimnazistai, kuria tinklalaidę „Pakalbėkime iš mūsų varpinės”.
    Sumanytojas – „Šiaurės licėjaus”* dorinio ugdymo mokytojas dr. Mantas Antanas Davidavičius.
    Juk yra mokyklų Lietuvoje (gal net Tauragėje, kurios moksleiviai vežti ilsėtis į RU vasaros stovyklas), kur vaikai ne tik kaimynų redaguotos LT istorijos mokomi, ir apie savo Tautą, jos kultūros paveldą sužino?

    ——————–
    * – siaureslicejus.lt/
    Tik ką reiškia „Šiaurietiškas ugdymas”? Ar jis su barnevernetais susijęs?

  97. Ciekava Zosė says:

    o kodėl Karščiausių naujienų eilutė bėga priešinga skaitymui kryptimi?
    Kažkas domėjosi, kiek truks, kol kažkas pagaliau supras?
    Na, ir kaip rezultatas?

    Nors šiaip įdomus bandymas – kai nubėgusio sakinio pradžią sujungi su atbėgančio sakinio pabaiga. Iš to net galima kokį Videoalko žaidimą susukti… Gera trenuotė ir akims, ir atminčiai. Nubėgančios eilutės pradžią turi pagauti tokiu pat greičiu, kaip baltoji meška nuo lyties praplaukiančią žuvį griebia ir spėti sudurti su atbėgančia eilute?

  98. Bronislovas Birbalas says:

    Kas per redaktoriai pas Jus?
    PVZ. “Sostinėje keičiama šienavimo tarka” – kas per tarka
    “Ugiagesiai mini Šv. Florijono dieną” – kas per ugegesiai, …
    Skaityti nebemokate. Aš tik pavadinimus skaičiau, o kas tekstuose darosi?

    • ne redaktorius says:

      Jei daugiskaita, rašyti reikia jus, jei vienaskaita, Jus. Jei rašo tarka, reiškia tarka. Kokios gali būti abejonės laisva ir nepriklausoma žiniasklaida? Jei rašo ugnegesiai, reiškia ugnegesiai. Jei gesina ugnę, tada ugnegesiai. Kas tekstuose darosi? Hm, geras klausimas. Kabutes susidėkite patys.

  99. jar says:

    Kodėl neleidžiate parašyti komentaro?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *