Seimas pradėjo svarstyti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas, kuriomis siūloma aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnams panaikinti teisę keliuose stabdyti dalį transporto priemonių ir tikrinti jų į aplinką išmetamų teršalų kiekį bei panaikinti privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą.
„Reikia pripažinti, beveik prieš metus Seimas padarė klaidą. Ta klaida yra tokia, kad buvo suteikta savarankiška teisė aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių išmetimus“, – pristatydamas projektą Seimo posėdyje sakė Aplinkos apsaugos komiteto pirmininkas Linas Jonauskas.
„Žmonės, ypač po rezonansinių nusikaltimų, į stabdymą keliuose, kurį atlieka ne policijos pareigūnai, reaguoja daug jautriau. Visuomenė jaučiasi saugiau stabdoma policijos pareigūnų, kurių skiriamieji ženklai daugeliui yra gerai pažįstami ir atpažįstami. Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnų įvedimas į visuotinę motorinių transporto priemonių kontrolę gatvėse, gali suketi visuomenės narių nepatiklumą, sužadinti baimes stoti patikrai. Iš kitos pusės, lengvųjų motorinių transporto priemonių stabdymas, patikra užima itin daug laiko resursų.
Trūksta darbuotojų tiesioniam darbui
Aplinkos apsaugos valstybinė kontrolė susiduria su darbuotojų trūkumu. Naujos funkcijos priskyrimas aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnams, kurie dubliuos ilgus metus policijos pareigūnų atliekamą darbą, atitrauks juos nuo tiesioginių pareigų saugoti aplinką ir gamtos išteklius nuo reikšmingų pažeidimų“, – pažymi iniciatorius dokumento aiškinamajame rašte.
Teikiamu projektu siūloma atsisakyti prievolės aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnams tikrinti M1 (transporto priemonė keleiviams vežti, turinti ne daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir 1 sėdimą vietą vairuotojui (lengvasis automobilis) ir M2 (transporto priemonė keleiviams vežti, turinti daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir 1 sėdimą vietą vairuotojui, kurios bendroji masė ne didesnė kaip 5 t (autobusas) klasių transporto priemones bei panaikinti šių klasių motorinių transporto priemonių ir priekabų privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą.
„Mano pasiūlymas yra neleisti vieniems aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių [taršos] išmetimo, tą galės daryti, kaip ir anksčiau, su kompetentingomis institucijomis, o palikti teisę savarankiškai tikrinti sunkiasvores transporto priemones, kurios yra daug taršesnės negu lengvieji automobiliai“, – sakė Seimo narys.
Pritarus projektui po pateikimo, toliau jis bus svarstomas pagrindiniu paskirtame Aplinkos apsaugos komitete, papildomu – Teisės ir teisėtvarkos komitete. Prie šio klausimo svarstymo Seimo posėdyje planuojama grįžti pavasario sesijoje.