Šiais laikais internetinė prekyba yra bene mėgiamiausias verslas, kuriuo užsiimti gali kiekvienas norintis. Tam didelę įtaką daro ne tik besikeičiantys prekių ar paslaugų pirkėjų įpročiai, tačiau ir vis labiau paprastėjantis elektroninių parduotuvių kūrimo būdas. Nuolat tobulėjantys elektroninių parduotuvių kūrimo įrankiai leidžia patį elektroninių parduotuvių kūrimo veiksmą paversti kur kas paprastesniu, o galutiniu pasiekimu mėgautis ypač greitai.
Vis dėlto sėkminga internetinės prekybos verslo pradžia reikalauja tam tikrų žinių, susijusių tiek su pačiu internetinės parduotuvės kūrimu, tiek ir prekybiniais principais. Kaip jau buvo minėta anksčiau, internetinės parduotuvės kūrimo procesas šiomis dienomis yra gana paprastas, jeigu jų kūrimui yra naudojami specialūs įrankiai, tokie kaip internetinių svetainių kūrimo platformos. Puikus pavyzdys – Zyro.
Būtent ši platforma yra visapusiškai pritaikyta greitam ir efektyviam elektroninių parduotuvių kūrimui. Nuosava parduotuvė su Zyro gali būti sukurta ypač paprastai. Vis dėlto kartais pilnavertiškai veikiančios elektroninės parduotuvės kūrimas reikalauja ir papildomų veiksmų.

1. Parduodamą produkciją reprezentuojantis dizainas
Ne paslaptis, jog kiekvienoje elektroninėje parduotuvėje yra parduodami konkrečiam produktų segmentui priklausantys produktai. Konkretaus parduodamų produktų segmento pasirinkimas leidžia elektroninės parduotuvės savininkui reprezentuoti tam tikrą nišą. Rinkoje skirtingų segmentų yra tūkstančiai ir kiekvienas iš jų turi savotiškų niuansų.
Puikiu pavyzdžiu galima laikyti konkrečią elektroninę parduotuvę, kurioje yra parduodama garso įranga. Natūralu, jog šio tipo produktus parduodančioje internetinėje parduotuvėje yra daugybė dalykų, kurie yra susiję su būtent su pačia garso įranga. Vienas tokių – dizainas.
Tyrimų duomenimis, net 92% žmonių dizainą laiko vienu iš svarbiausių internetinių svetainių elementu, kuris ne tik daro tiesioginę įtaką jų pasitikėjimui pačia svetaine, tačiau taip pat tampa ir pirminį įspūdį formuojančiu reiškiniu.
Parduodamų prekių segmento ypatumus suderinti su dizainu gali būti tikras iššūkis, tačiau šiomis dienomis itin populiariais tapę internetinių svetainių kūrimo įrankiai gali padėti tai padaryti ne tik paprastai, tačiau taip pat ir neįtikėtinai greitai.
Internetinės svetainės dizaino pritaikymas yra vienas iš savaime suprantamų internetinės svetainės kūrimo proceso etapų. Standartiniais būdais internetinės svetaines kuriantys žmonės neretai samdo profesionalius svetainių dizainerius, kurie ir padeda sukurti atitinkamą dizainą.
Žinoma, nors dažnu atveju šis būdas atneša iš tiesų puikius rezultatus, tačiau nereikėtų pamiršti, jog profesionalaus internetinių svetainių dizainerio paslaugos gali būti gana brangios.
Tuo tarpu internetinių svetainių kūrimo platformos yra kur kas pigesnės. Jos siūlo patogius dizaino šablonus, kurie vos kelių mygtukų paspaudimu gali būti pasirenkami ir pritaikomi. Didelę įtaką bendram dizaino pasirinkimui daro ir tai, jog šių šablonų yra išties daug, todėl tinkamą šabloną tikrai ras kiekvienas.
2. Programinė įranga, skirta mokėjimų apdorojimui
Ne paslaptis, jog pagrindinis elektroninės prekybos verslo modelio prioritetas – stabilios pajamos. Būtent tai reiškia, jog mokėjimų surinkimas iš prekes parduotuvėje perkančių klientų yra vienas iš pagrindinių dalykų.
Nenuostabu, jog pirmą kartą elektroninę parduotuvę kuriantys žmonės gali nežinoti, kaip įdiegti mokėjimų surinkimui skirtą programinę įrangą. Rinkoje egzistuoja daugybė skirtingų mokėjimų apdorojimui skirtų platformų, kurias galima vos kelių mygtukų paspaudimu įdiegti į nuosavą elektroninę parduotuvę.
Visos šios platformos siūlo skirtingas sąlygas, todėl yra rekomenduojama išnagrinėti kiekvieną jų ir pasirinkti būtent tą, kuri suteikia geriausias sąlygas.
Taip pat nereikėtų pamiršti, jog elektroninėje parduotuvėje priimti klientų apmokėjimus galima net keliais skirtingais būdais.
-
Atsiskaitymas internetine bankininkyste:
Šis būdas yra vienas iš populiariausių tiek Lietuvoje, tiek ir visoje Europoje. Pirkėjui pasirinkus norimas prekes bei suformavus pirkinių krepšelį, pastarasis yra nukeliamas tiesiai į elektroninės bankininkystės puslapį, kuriame ir yra patvirtinamas apmokėjimas. Tuo tarpu bankas, kuriuo pirkėjas naudojasi, gauna nurodymus atlikti pinigų pavedimą pardavėjui.
-
Atsiskaitymas banko kortelėmis:
Atsiskaitymas banko kortelėmis taip pat yra gana populiarus mokėjimų surinkimo metodas, kuriuo naudojasi daugelis. Šis metodas leidžia apmokėti už perkamas prekes net neprisijungus prie banko, kuriuo naudojasi pirkėjas.
Trumpiau tariant, toje pačioje elektroninėje parduotuvėje pasirodo langas, kuriame yra prašoma įvesti savo asmeninės banko kortelės duomenis ir pinigai būna automatiškai pervedami pardavėjui.
3. Prekių pristatymas
Prekių pristatymas pirkėjui yra vienas iš svarbiausių elektroninės prekybos principų. Įprastai prekių pristatymą padeda įgyvendinti įvairios logistikos bendrovės. Šiomis dienomis elektroninėse parduotuvėse perkamų prekių pristatymas yra tapęs ypač populiaria paslauga, todėl jas teikia praktiškai kiekviena kurjerių paslaugas vykdanti bendrovė.
Natūralu, jog ši paslauga yra mokama, tačiau dažniausiai pristatymo kainos nebūna ypač didelės. Tuo tarpu pristatymo laikas Lietuvos teritorijoje įprastai užtrunka vos kelias paras. Kiekviena logistikos bendrovė siūlo skirtingas sąlygas, todėl konkretaus šios paslaugos tiekėjo pasirinkimas taip pat turėtų priklausyti nuo to, kas yra priimtiniausia pačiam pardavėjui.
Pastaruoju metu rinkoje atsirado naujos kartos paslauga, kuri leidžia užtikrinti ypač greitą bei patogų parduodamų prekių sandėliavimą bei itin greitą jų pristatymą. Ši paslauga taip pat yra žinoma kaip elektroninės prekybos užsakymų įgyvendinimo paslauga (Third-Party Logistics).
Tai yra paslauga, kurios teikėjas leidžia elektroninės prekybos verslą vykdantiems žmonėms laikyti savo parduodamas prekes paslaugos teikėjo sandėliuose iš kurių parduotos prekės ir yra siunčiamos nurodytu adresu.
Elektroninės prekybos užsakymų įgyvendinimo paslauga padeda pardavėjams išvengti prekių sandėliavimo sukeltų nepatogumų bei užtikrina neįtikėtinai greitą prekių pristatymą klientams.
Šias paslaugas teikiančios bendrovės dažniausiai būna sukūrusios specialią programinę įrangą, kurią galima paprastai įdiegti į asmeninę elektroninę parduotuvę. Ši programinė įranga automatiškai perduoda visą su užsakymu susijusią informaciją paslaugos teikėjui, kuris ir pasirūpina prekių supakavimu bei jų išsiuntimu dar tą pačią dieną.
Truly, this article is really one of the very best in the history of articles. I am a antique ’Article’ collector and I sometimes read some new articles if I find them interesting. And I found this one pretty fascinating and it should go into my collection. Very good work!