Trečiadienis, 9 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra

A.Tarvydui dokumentika – lyg žinios nešėja archeologijoje

www.respublika.lt
2016-11-01 13:54:16
0
Algirdas Tarvydas | I. Siderevičiaus nuotr.

Algirdas Tarvydas | I. Siderevičiaus nuotr.

Algirdas Tarvydas | I. Siderevičiaus nuotr.
Algirdas Tarvydas | I. Siderevičiaus nuotr.

Šiemet 50-ąsias kūrybos metines mini dokumentalistas Algirdas Tarvydas. Šalies šiaurės vakarų dalyje 1940 m. gimęs, Vilniuje gyvenantis, vasaras Ignalinos r. Antalksnės kaime daug metų leidžiantis kūrėjas jau tapo savu daugeliui Ignalinos rajono gyventojų. Pirmaisiais Nepriklausomybės metais jį matydavę žmonės stebėjosi: vaikšto po atlaidus, kaimų šventes neaukštas žmogus su kamera, filmuoja, beveik nieko nešneka…

Mums – tuometiniams Aukštaitijos nacionalinio parko darbuotojams – buvo dvigubai keisčiau. Tuometinis parko direktorius buvo didelis techninių naujovių mėgėjas, parke jau buvo moderni filmavimo kamera, mes tuo labai didžiavomės… O čia štai – vos ne iš karo laikų daiktelis ant filmuojančiojo peties… Tik pasikalbėjus išaiškėjo A.Tarvydo nuomonė apie tokių kamerų nufilmuotų kadrų tvarumą. Jis visus ragino filmuoti juodai baltoje juostoje ir siekti ne laikinų efektų, o nufilmuotos informacijos išsaugojimo ilgaamžiškumo. Tik visai neseniai jį žmonės pradėjo matyti su modernia kamera, o kūrėjas aiškina, kad atsiradus plačioms skaitmeninimo galimybėms toks filmavimas įgavo prasmę. Jaunystėje išgyventi padėjo įgyta kranininko specialybė, kūrybos meno mokėsi studijuodamas Vilniaus kultūros technikume režisūrą, armijoje save atrado kaip fotografas, kino meno mokslus baigė Maskvoje. Nuo 1977 m. yra Lietuvos kinematografininkų sąjungos narys.

Indėlis. A.Tarvydo indėlis į Lietuvos kultūros istorijos kūrimą yra itin didelis. 1968-2001 m. nufilmavo apie 500 kino žurnalų „Tarybų Lietuva“ ir „Lietuvos kronika“ siužetų, 40 kino žurnalų, sukūrė 26 autorinius kino žurnalus (buvo jų režisierius, operatorius, scenaristas). 1968-1988 m. kaip operatorius nufilmavo 41 dokumentinį filmą. Nuo 1988 m. kūrė autorinius dokumentinius filmus, buvo jų režisierius, operatorius, scenaristas ir prodiuseris. Lietuvos kultūrai labai svarbūs M.Gimbutienės, M.Martinaičio, S.Valiulio, L.Noreikos, Z.Zinkevičiaus, N.Vėliaus, R.Granausko ir daugybės kitų žymių žmonių filmuoti portretai, kuriuos kuriant pateikiamos ir jų bendražygių nuostatos, ir laikotarpio tradicijos, ir buities, gamtos vaizdai, „užfilmuoti“ klajojant po Lietuvos provinciją. Taip sukuriamas platus sociokultūrinis laikotarpio, kuriame veikė žmogus, vaizdas. Kino studijos istoriją pasakoja jo išleistas fotoalbumas „Lietuvos kino studijos veidai“. 1991 m. įkūrė bendrovę „Algirdo Tarvydo studija“, 1998 m. – viešąją įstaigą „Dokumentika“. 2003-2006 m. Lietuvos nacionaliniame muziejuje surengė ir vedė dokumentinio kino vakarus „Lietuvos istorija ir kinas“, 2005-2006 m. sukūrė 50 val. šio muziejaus veiklos metraštį skaitmeninėje laikmenoje. 2008 m. Lietuvos kinematografininkų sąjungoje surengė dokumentinio kino vakarų ciklą „Pasaulio ir Lietuvos dokumentika“. 2009-2012 m. sukūrė 20 val. Visagino atominės elektrinės statybos metraštį. Labai vertingas – apie 600 val. –nufilmuotas Lietuvos įvykių, kultūros, mokslo žmonių biografijų archyvas, apie 50 tūkstančių nuotraukų.

A.Tarvydas pasakojo, kad, siekdami išsaugoti lietuviško kino juostas, archyve dirbę lietuviai ant jų vyniodavo sovietinę kroniką. „Tikrindamas juostų rites inspektorius išvynioja „teisingąją“ dalį, apžiūri, ar viskas tvarkinga, ir padeda. Tokiu būdu buvo išsaugota nemaža dalis vertingos archyvinės medžiagos“. Vis dėlto dalies juostų baigtis – tragikomiška. Pasak aktyviai su žiūrovais susitinkančio dokumentalisto, nitroacetate ištirpdyta juosta virsdavo gerais ir tuomet brangiai kainavusiais klijais, tinkamais kaliošams klijuoti… Todėl gindamiesi nuo skurdo juostų savininkai kai kurias iš jų pavertė… kaliošais. Dalis išsaugotų kino juostų laikoma JAV gyvenančių išeivių kolekciniuose archyvuose ir net Brazilijos nacionaliniame muziejuje.

A.Tarvydas – vienas iš nedaugelio taip ilgai dokumentikoje dirbančių žmonių. Jo gyvenimas – lyg dokumentikos istorija, apie kurią taip pat jau būtų galima kurti filmą. Jo vaikystė ir joje kuriamos vertybės ėjo pirmaisiais dokumentikos formavimosi metais Lietuvoje. Antrąjį etapą – kai viskas buvo griežtai cenzūruojama – jam jau teko išgyventi dalyvaujant. Trečiasis etapas, kurio išskirtinė savybė būdinga tik sovietines represijas išgyvenusiems dokumentalistams ir pasižymi sugebėjimu simboliais, gamtos vaizdais, atskirų kaimo žmonių gyvenimais užkoduoti tradicines vertybes (taip išlaikant jas gyvybingas) ir nepasmerkti savęs sunaikinimui. Kovos už Nepriklausomybę ir dabartinis – kultūrų niveliavimosi procesas…

Karjera. Kūrybinė A.Tarvydo karjera Lietuvos kine, kaip operatoriaus asistento, prasidėjo 1966 m. filmuojant Z.Putilovo „Ežeruosna grįžta vasara“. Filmas pasakoja apie Ignalinos kraštą, gamtą, žmones, architektūros paminklus. Filmuota teritorijoje, kuri 1974 m. buvo paskelbta pirmuoju Lietuvos nacionaliniu parku, o filmavimo metu buvo ruošiama dokumentacija jam įkurti.

A.Tarvydo autorinė kūryba prasidėjo 1988 metais filmu „Gyventi“ (apie pirmąją širdies persodinimo operaciją). „Lietuvos kino studijoje“ plačiai vyko diskusijos apie gyvenimą, kasdienybę. Autorius turėjo apginti savo pasirinktas temas. Pavyzdžiui, Verba sugalvojo statyti filmą „Šimtamečių godos“. Siekdamas finansavimo motyvavo tuo, kad tais metais Leninui būtų buvę 100… Šiomis dienomis tai skamba lyg anekdotas. Atranka buvo griežta. Klysti nebuvo galima. Buvo laikomasi partijos politikos, bet kūryba jau buvo lietuviška, suko atviro patriotiškumo link. Autorius žinojo, kad jau kuria Lietuvos valstybei. Kiekvienas kūrėjas žinojo, kas ką darė, kokia juosta filmuoja, kokią aparatūrą naudoja, su kuo dirba, ką filmuoja, kaip filmuoja, kas filmuoja, kasdien buvo einama per mechaninį skyrių, per laboratoriją, mokomasi vieniems iš kitų…

Pozicija. Kurdamas A.Tarvydas stengėsi, kad filmas taptų Lietuvos istorijos dokumentu. Dokumentiniame kine beveik viskas priklauso nuo herojaus. Autorius teigia, kad dokumentika sugalvota ne šiaip sau. Ji yra skirta tam, kad išliktų istorija. Jis kiną prilygina archeologijai, kuri nepaneigiamai tvirtina vieną ar kitą faktą. Nebylus kadras yra galingas ginklas, nes jį gali sumontuoti kaip nori. Kinas – pavojingas menas, tačiau kartu tai – lobynas. Nuolatinė įtampa, netikrumas slėgdavo, bet A.Tarvydas nesiskųsdavo. Jau tuomet autorių stebino, kad vykstant tiek neatsikartojančių, nekasdienių, istorinę reikšmę turinčių dalykų laikas leidžiamas filmuojant niekalus. Jis nenori savo kūrybos metų paskirti nevertų dalykų įamžinimui. Autorius apgailestauja, kad metai bėga, o labai daug Lietuvos kultūros atstovų nenufilmuoti.

A.Tarvydas pamena: „Atsimenu, skambindavo man, pyko Justinas Marcinkevičius, kad jo nenufilmuoju. Aš ir atsakydavau jam – prašau valstybės pinigų, bet neduoda… O dabar visi gailisi, galvoja, kad reikėjo tokį dainių įamžinti.“

A.Tarvydas suvokia, kad jo filmai didžiausią svorį įgis ateityje, todėl neleidžia sau filmuoti, montuoti filmo atsainiai. Šiandieninis žiūrovas žavisi žiūrėdamas senus kadrus. Taip žinią apie praeitį analizuos ir ateinanti karta. Išskirtinė A.Tarvydo savybė – detalus pasiruošimas, numatomos nušviesti problemos analizė. Ruošdamasis filmuoti „Gariūnų vyrus“ pats tapo tolimųjų reisų vairuotoju, išgyveno jų buitį, o štai apie Z.Zinkevičių perskaitė gausybę lietuvių kalbos instituto leidinių, septynerius metus stebėjo jį ir jo kolegas mokslininkus, aplinką, pasisakymus viešumoje. Ruošdamasis mokslininkų filmavimui susidūrė su keistu fenomenu: nors visi pageidauja būti įamžinti, bet geru žodžiu pasisakyti apie kolegą nesistengia…

Filmo gairių „sustatymas“ užima didžiausią jo kūrybinio proceso dalį. Tuo vadovaujasi pats, tai siūlo kolegoms: neskubėti, galvoti, įžvelgti, kas bus aktualu ateityje. Kurdamas savo sakytines istorijas – portretus jis dažnai apkaltinamas statiškumu, bet taip išvengia savo subjektyvios interpretacijos. A.Tarvydas nežaidžia filmais – stengiasi maksimaliai įdėti į filmą viską, ką sužino. Autorius mano, kad tik kultūros, mokslo, meno žmonės pasilikdami Lietuvos istorijoje, dokumentiniame kine geriausiai atspindi, išreiškia mus, mūsų kasdienybę, mūsų laikotarpį.

A.Tarvydas didžiuodamasis akcentuoja, kad yra dokumentalistas, o tai įpareigoja. Jam nesuprantama, kaip būnant dabarties liudininku, turint atitinkamus įgūdžius nedirbti savo darbo. Laikas ir istorinių faktų interpretacijos keičiasi, todėl labai svarbu suvokti situaciją, likti ištikimam sau. Nors visa dokumentika yra kronika, bet reikia kronikos kaip žanro – įvykių fiksavimo. Už įvykius ekrane negali „atkalbėti“ gražios mergaitės. A.Tarvydui teko daryti ir kroniką, ir dokumentiką. Tokių kaip jis Lietuvoje buvo nedaug, o dabar jau nebėra. Autoriaus moto – turi rodyti gyvenimą tokį, kokį matai pats. Koks jis yra iš tikrųjų. Dėl šios priežasties ir reikalinga ilga ir gili temos analizė.

A.Tarvydo bruožas, išskiriantis jį iš kitų tuometinių kūrėjų – darbas be komandos. Autorius gerai jautėsi būdamas vienas, be visos didelės grupės, be šviesų gausos, papildomų akių, kurios viską narsto. Dirbdamas vienas jis galėjo lengviau priartėti prie žmogaus, greičiau likviduoti įtampą, nes žmones baidė ne tik kamera, bet ir nepažįstami asmenys. Prie kiekvieno herojaus savas priėjimas, kurį geriausia autorius pajunta bendraudamas asmeniškai: taip jautriau pajuntamas ir profesoriaus, ir kaimo žmogaus savitumas. Pradedant filmuoti reikia žinoti, ko nori iš žmogaus.

Dokumentalistas, prisimindamas savo kūrybinį kelią, pasakoja: „Nesilygiuoju į nieką. Mokiausi „Lietuvos kino studijoje“ iš visų. Aš ieškojau savo kelio, savo minčių, savo nuotaikos, savo filmo. Neatsitiktinai pasirinkau kultūros žmonių amžinimą. Manau, kad tik kultūros, meno, mokslo žmonės, pasilikdami Lietuvos istorijoje, dokumentiniame kine geriausiai atspindi, išreiškia mus. Mūsų kasdienybę, mūsų laikmetį. Aš nežaidžiu filmais. Stengiuosi maksimaliai į filmą įdėti viską, ką galvoju. O šiandienos kine nebeliko Lietuvos. Užsienis užgožia mus, nuvelka ten, kur nereikia. Nebeliko tikro lietuviško filmo. Kam tas užsienis Lietuvai? Aš esu prieš ir nekursiu užsieniui. Reikia lietuvius filmuoti – savų herojų ieškoti. Aš Lietuvos dokumentalistas ir turiu daryti lietuviams apie Lietuvą.“ Šios autoriaus mintys puikiai realizuojamos dabar. 2015 m. jis apdovanotas LR Kultūros ministerijos medaliu „Nešk savo šviesą ir tikėk“.

Parengta pagal savaitraštį „Respublika”

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Specialioje „Nepatogaus kino“ programoje – įspūdingiausia pasaulio dokumentika apie miškus
  2. Devyni mėnesiai KGB tardymo izoliatoriuje – už antikvarinių monetų rinkinį (video)
  3. Pristatomas A.Tarvydo filmas apie tapytoją G.Vitartaitę
  4. Kultūros ministerijos apdovanojimu pagerbtas kino režisierius A. Stonys
  5. Karaliaučiuje paminėtos L.Karsavino 131-osios gimimo metinės
  6. Kultūros ministras susitiko su režisieriumi A. Sokurovu
  7. „Sidabrinės gervės naktys 2012“ atkeliauja į Jonavą
  8. Leipcigo kino festivalio konkursinėje programoje dalyvauja net du lietuviški dokumentiniai filmai (video)
  9. Vilniuje iškilmingai atidarytas 18-asis Vilniaus tarptautinis kino festivalis „Kino pavasaris“
  10. Klaipėdoje svečiuosis Tarptautinis Kauno kino festivalis
  11. Besibaigiant balandžiui kino teatre „Romuva“ net trys lietuviškos premjeros ir kino mėgėjų festivalis
  12. Kviečia nemokama Henriko Šablevičiaus ir jo mokinių filmų retrospektyva
  13. Tarp Holivudo žvaigždžių Sandanse – lietuviškas filmas „Sangailė“
  14. Dokumentinis filmas „Dangaus sodai“ bus pristatytas Klaipėdoje
  15. Skandinavijos filmų kūrėjai pamilo Lietuvą

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Šuo, labradoras
Lietuvoje

Žmonėms su negalia bus užtikrintas šunų pagalbininkų prieinamumas

2025 07 09
Aplinkos ministras Povilas Poderskis
Lietuvoje

P. Poderskis siūlo ES imtis veiksmų prieš Rusijos šešėlinį laivyną

2025 07 09
Kauno senamiestis | kaunas.lt nuotr.
Lietuvoje

Kaunas keičia pagalvės mokesčio taisykles

2025 07 09
Pinigai, taupyklė
Lietuvoje

Tyrimas: vasarą lietuviai linkę išlaidauti

2025 07 09
Simonas Kairys
Lietuvoje

Liberalas siūlo ateityje atsisakyti brandos egzaminų

2025 07 09
Artūras Skardžius r.
Lietuvoje

Dėl pirkimų krašto apsaugos sistemoje – kreipimasis į prokuratūrą  

2025 07 09
Elektromobilio įkrovimas
Lietuvoje

Sostinėje panaikintos elektromobilių lengvatos. Ar tai atsilieps plėtrai?

2025 07 09
Jurgis Razma
Lietuvoje

J. Razma dėl rengiamo valstybės biudžeto kreipėsi į STT

2025 07 09

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Kažin apie Nuopelnai Kaunui – įvertinti Santakos garbės ženklais
  • šaknys apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija signataro A. Patacko atminimui – 4‑oji diena (V)
  • Kažin apie Ministras Š. Birutis: parama žiniasklaidai turi būti spartinama
  • Rimgaudas apie Nuopelnai Kaunui – įvertinti Santakos garbės ženklais

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Žmonėms su negalia bus užtikrintas šunų pagalbininkų prieinamumas
  • P. Poderskis siūlo ES imtis veiksmų prieš Rusijos šešėlinį laivyną
  • Kaunas keičia pagalvės mokesčio taisykles
  • Tyrimas: vasarą lietuviai linkę išlaidauti

Kiti Straipsniai

Filmas „Renovacija“

Lietuviški filmai Karlovi Varų kino šventėje

2025 07 07
Kamera

Vyriausybė pritarė Kino įstatymo pakeitimams

2025 06 25
Europos Sąjungos programos „Kūrybiška Europa“ | lithuanianculture.lt nuotr.

ES finansavimas skirtas 20 naujų lietuviškų filmų vystymui

2025 06 20
Naktis Vilniaus Čiurlionio oro uoste | Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos nuotr.

Čiurlionio metai įsibėgėja: koncertas oro uoste, metų paroda, kinas, džiazas ir kiti renginiai kovo mėnesį

2025 03 12
Lietuvos kino centras | A. Solomino nuotr.

Lietuvos kino centras pristatė 2024 metų veiklos ataskaitą

2025 03 10
„Siena“ | Filmo stop kadras

Lietuva Berlyno kino šventėje: apdovanojimas galinčiam augti aktoriui ir šalies kino naujienos

2025 02 17
Pilies muziejus kviečia minėti Lietuvos valstybes atkūrimo dieną | MB „Vandenis Media“ nuotr.

Pilies muziejus kviečia minėti Lietuvos valstybes atkūrimo dieną

2025 02 05
Bendros Lietuvos ir Latvijos gamybos filmas „Renovacija“ (rež. Gabrielė Urbonaitė, prod. Uljana Kim ir Alise Rogule) | E. Štaubo nuotr.

Lietuvos kūrėjai pelnė apdovanojimus svarbiausiame Baltijos šalių kino renginyje

2024 11 26
Prasidėjo 7-oji Niujorko Baltijos šalių kino šventė: programoje – penki lietuvių pristatymai | lrkm.lrv.lt nuotr.

Prasidėjo 7-oji Niujorko Baltijos šalių kino šventė: programoje – penki lietuvių pristatymai

2024 11 12
Europa Cinemas | integrity.lt nuotr.

Vilnius atsidurs Europos kino industrijos dėmesio centre

2024 11 06

Skaitytojų nuomonės:

  • Kažin apie Nuopelnai Kaunui – įvertinti Santakos garbės ženklais
  • šaknys apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija signataro A. Patacko atminimui – 4‑oji diena (V)
  • Kažin apie Ministras Š. Birutis: parama žiniasklaidai turi būti spartinama
  • Rimgaudas apie Nuopelnai Kaunui – įvertinti Santakos garbės ženklais
  • klaustukui apie Ar tikrai Rusija mažina karines išlaidas?
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Pagerbtas Gintaro Beresnevičiaus atminimas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Pagerbtas Gintaro Beresnevičiaus atminimas (nuotraukos, video)

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai