Nuo rugsėjo sostinėje atsinaujina tvarkaraščiai ir keičiami 10 autobusų maršrutų: 3G, 5, 40, 52, 75, 125, 55, 59, 49, 69. Maršrutai atnaujinti atsižvelgiant į mokinių keliavimą į švietimo įstaigas bei kasdienius vilniečių poreikius, siekiant taupyti keleivių laiką. Patogesni tiesioginiai maršrutai, retesni persėdimai ir dažnesnis transporto kursavimas visoje sostinės viešojo transporto sistemoje per parą keleiviams leis sutaupyti net apie 322 valandas. Tai reiškia, kad tūkstančiai miestiečių greičiau ir patogiau pasieks darbą, mokslus ar laisvalaikio vietas.
„Atnaujinti maršrutai leis tūkstančiams vilniečių greičiau ir patogiau pasiekti mokyklas, darbą ar kitas kasdienes vietas. Šie pokyčiai – tai dar vienas žingsnis į efektyvesnę, patikimesnę ir patrauklesnę viešojo transporto sistemą sostinėje“, – sako Vilniaus meras Valdas Benkunskas.
„Pokyčius įgyvendinome atlikę keleivių srautų modeliavimą – duomenimis grįsta analizė leido suplanuoti maršrutus taip, kad pokyčiai leis patenkinti augančius viešojo transporto poreikius, sutrumpins laukimo bei kelionių trukmę ir kartu užtikrins aukštesnę paslaugų kokybę“, – teigia JUDU vadovė Loreta Levulytė-Staškevičienė.
Vidutinė kelionių trukmė Vilniuje kasmet didėja – per pastaruosius metus ji pailgėjo beveik minute: nuo 31,86 minutės 2023 m. iki 32,85 minutės 2024 m. Ši tendencija atspindi bendrą sostinės transporto sistemos apkrovimą ir augančius kelionių srautus. Todėl keleivių siekis taupyti laiką tampa visiškai natūralus ir pagrįstas. Viešojo transporto pokyčiai, kurie užtikrina greitesnes jungtis, trumpesnį laukimą ir patogesnį persėdimą, tampa esminiu sprendimu, padedančiu atliepti šį natūraliai augantį gyventojų poreikį.
Duomenimis grįsti sprendimai – keleivių laiko taupymui
Vienas iš esminių viešojo transporto maršrutų pertvarkos privalumų yra keleivių kelionės laiko sutrumpėjimas. Atlikus išsamų makro modeliavimą pasitelkiant „PTV Vissum“ programą nustatyta, kad optimizuotos maršrutų trasos, sutrumpinti persėdimų laikai ir pagerintas reisų dažnumas per parą keleiviams leis sutaupyti apie 322 valandas visoje sostinės viešojo transporto sistemoje.
Modeliavimas leidžia įvertinti, kiek laiko keleiviai šiuo metu praleidžia kelionėje ir kiek laiko tos pačios kelionės truktų įgyvendinus pokyčius. Skaičiuojant bendrą kelionės trukmę, įtraukiamas laukimo stotelėje laikas, važiavimas transporto priemone, persėdimų trukmė bei laukimas kitos transporto priemonės.
Sudedant visų keleivių kelionių trukmę ir palyginus abu scenarijus, aiškiai matyti skirtumas – kiek valandų miestiečiai sutaupo kiekvieną darbo dieną.
Šie rezultatai rodo, kad tūkstančiai kasdien keliaujančių gyventojų galės greičiau pasiekti darbo, mokslo ar laisvalaikio vietas, o laiko nuostoliai dėl ilgų laukimų ar sudėtingų persėdimų reikšmingai sumažės.
Nuo rugsėjo mėnesio darbo dienomis sostinės gatvėmis kursuos 622 viešojo transporto priemonių, iš kurių 181 troleibusai ir 441 autobusai. Savaitgaliais ir šventinėmis dienomis – 367 viešojo transporto priemonės, iš kurių – 102 troleibusai ir 265 autobusai.
Parengta pagal JUDU pranešimą