„Via Lietuva“ tęsia automagistralės A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda atnaujinimą – pradedami kelio dangos atnaujinimo darbai šio kelio ruože nuo 198,927 iki 202,607 km. Per itin trumpą laiką – vos per tris mėnesius – šiame ruože bus sutvarkyta daugiau nei 4 kilometrai automagistralės, kapitaliai suremontuotas viadukas.
Automagistralė Vilnius–Kaunas–Klaipėda Lietuvai svarbi ne tik ekonominiu, bet ir strateginiu požiūriu, ypač dėl karinio mobilumo. Tai – intensyviausias kelias visoje šalyje: juo per parą pravažiuoja apie 25 000 lengvųjų ir 3 600 sunkiųjų transporto priemonių. Dėl itin didelio apkrovimo šios magistralės danga, nors ir pritaikyta intensyviam srautui, reikalauja nuolatinės priežiūros.
Anot l. e. p generalinio direktoriaus Martyno Gedaminsko, automagistralių ir magistralinių kelių atnaujinimas yra ypatingai svarbus infrastruktūros plėtrai, todėl kasmet, pagal esamas galimybes, yra tvarkomi šių intensyviausio eismo kelių ruožai.
Tvarkomi ir kiti keliai
„Tvarkoma ne tik automagistralė Vilnius–Kaunas–Klaipėda, bet intensyvūs darbai vyksta ir kitose magistralėse – kelio „Via Baltica“ ruože prie Lenkijos sienos, magistralėje Vilnius–Utena, netrukus darbai bus pradėti ir kelyje Vilnius–Panevėžys. Vykdomi darbai automagistralėse bei magistraliniuose keliuose vairuotojams sukelia tam tikrų nepatogumų. Tai suprantame, tačiau taip pat prašome visų vairuotojų kantrybės bei supratimo, jog darbams pasibaigus – šiais kelio ruožais važiuosime dar patogiau bei saugiau” – Martynas Gedaminskas.
Tvarkomas ruožas yra Kryžkalnio, nuo Gelgudiškių iki Pagojų, važiuojant iš Klaipėdos Vilniaus kryptimi. Vykdant darbus, eismas vyks keturiomis eismo juostomis, po dvi kiekviena kryptimi, o eismo srautai bus atskirti gulekšniais – tai padės užtikrinti saugesnį judėjimą remontuojamu kelio ruožu. Be to, ties pervažiavimo į priešingos eismo krypties važiuojamąją dalį ir ties sankryžomis ar nuovažomis bus įrengtas ir laikinas apšvietimas.
Šiame ruože esanti kelio danga yra stipriai susidėvėjusi – joje matomos gilios provėžos ir plyšiai. Atliekant remonto darbus, esama asfalto danga bus nufrezuojama iki 10 cm storio, įrengiamas naujas pagrindo sluoksnis, surištas hidrauliniais rišikliais, o viršuje bus paklota trisluoksnė nauja asfalto danga.
Tvarkant kelią, bus atnaujinama ne tik danga, bet ir kapitaliai remontuojamas 201 kmesantistunelinis viadukas – vykdoma jo kelio dangos rekonstrukcija iki pat perdangos plokštės, keičiami turėklai, remontuojamos atramos bei perdangos kraštinės plokštės.
Parengta pagal „Via Lietuva“ pranešimą