Kai parduotuvėje sužiba nuolaidų etiketės, dažnas sustoja. Bet ar tikrai tai, kas nupiginta, yra verta tavo pinigų? Čia ir prasideda tikroji „akcijų analizė“. Ne pagal ryškiausią šriftą ar skambų pavadinimą, o pagal tai, kas iš tiesų naudinga rytoj – ir kitą savaitę.
Sutaupyti nėra tas pats, kas pirkti pigiai. Dažniau tai reiškia – nepirkti to, ko nereikia, o tuo pat metu pasirūpinti tuo, kas būtinai bus sunaudota. Jei ant lentynos randi 40 proc. pigesnį gaminį, kurį perki kas savaitę – tai nėra „akcija“, tai tiesiog protingas veiksmas.
Kur dingsta pinigai, kai jų dar net neišleidai
Didžiausia klaida – pasikliauti nuojauta. Prekybos tinklai ją puikiai pažįsta. Jie žino, kad pamačius žodį „akcija“ dažnas pamiršta paskutinį kartą matytą kainą. Bet kai remiesi įpročiu tikrinti informaciją iš šaltinio, kuris parodo viską be perteklinių pažadų – tada tampi žingsniu priekyje.
Tarp jų – ir Top akcijos, kur realūs leidiniai atskleidžia daugiau nei reklaminiai stendai parduotuvėje. Ten matosi ne tik nuolaidos, bet ir laikas, kada verta veikti greičiau.
Ką pirkti dabar, jei galvoji apie rytojų
Pasak Giedriaus, kuris kas mėnesį veda savo išlaidų lentelę, didžiausi sutaupymai jam ateina ne tada, kai perka daug, o tada, kai perka iš anksto. Jis tvirtina, kad geriausi pirkimai visada buvo tie, apie kuriuos pagalvojo dar namuose.
Jei galvoji, ką verta įsigyti dabar – galvok apie dalykus, kurių kainos dažnai kinta. Pienas, kruopos, konservai, skalbikliai, popieriniai gaminiai. Tai ne tik pigiau šiandien. Tai mažiau rūpesčių rytoj.
Ir svarbiausia – tikrink leidinius ne prie kasos, o kol dar esi su puodeliu kavos rankoje. Tada turi laiko ne pasiduoti, o pasirinkti.
Ne visos nuolaidos vienodai vertingos
Kai kurios akcijos tik imituoja naudą. Nuolaida gali atrodyti graži, bet jei produktas nebūtų patekęs į tavo krepšelį be etiketės – verta susimąstyti, kam tu čia išleidai. Tuščiai nupigintas saldumynas nėra laimėjimas. Tai tiesiog brangesnis triukas.
Protingesnis būdas – žiūrėti, kur nuolaida „užkabina“ tai, ką vis tiek būtum pirkęs. Ir šito neįmanoma padaryti be informacijos. Tokios, kuri surinkta, sugrupuota ir parodoma be nereikalingų pagražinimų. Tokios, kokia dalinasi Top akcijos.
Nuo pirkėjo – į pirkimo meistrą
Kai nustoji būti tiesiog pirkėjas, o tampi žinančiu žmogumi, pirkimas pradeda veikti kitaip. Ne bėgimas paskui akcijas, o ramus planas su rezultatu.
Ir tam nereikia jokių sudėtingų skaičiavimų. Tik dėmesio, šiek tiek įpročio ir noro nepirkti vadovaujantis jausmais.