Antradienis, 14 spalio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Sostinė ruošiasi rugsėjo spūstims: kaip geriausia keliauti po miestą?

www.alkas.lt
2024-08-23 15:17:33
0
Eismas | S. Žiūros nuotr.

Eismas | S. Žiūros nuotr.

       

Rugsėjo mėnuo Vilniuje – tai intensyvesnio eismo mieste pradžia. Pasibaigus vasaros atostogoms, sostinės gatvėse automobilių srautai padidėja apie 20–30 proc., todėl natūraliai kyla spūstys. Vilniuje spūstys labiausiai juntamos piko metu ryte 7–9 val. ir vakare 16–19 val. Nors eismo spūsčių rugsėjį išvengti nepavyks, tačiau galima jas sumažinti renkantis alternatyvius kelius ar transporto priemones.

Ukmergės g., Geležinio Vilko g., Ozo g., Kalvarijų g. T. Narbuto g., Oslo g., Pilaitės pr. yra pagrindinėse miesto susisiekimo ašys – per parą jas kerta iki 122 tūkst. transporto priemonių. Šiose gatvėse spūstys ypač išauga ryte ir vakare, kai daugelis vilniečių skuba į darbą ar grįžta namo.

„Juokaujame, kad Vilnius ne guminis ir tą geriausiai suprantame rugsėjį, kai sostinės gatvėse suintensyvėja spūstys. Numatoma, kad intensyviausias eismas vyks šiose sostinės gatvėse: Oslo g., Ukmergės g., Geležinio Vilko g., Ozo g., Kalvarijų g., Kareivių g., Olandų g., Pilaitės pr., T. Narbuto g., Ateities g., Antakalnio g., Laisvės pr., Savanorių pr., Nemenčinės pl., Tūkstantmečio g., Antakalnio g., Liepkalnio g., Žirnių g. ir Vakariniame aplinkkelyje“, – vardija JUDU Eismo valdymo centro vadovas Aleksejus Apanovičius.

„Vilniuje veikiančios adaptyvios eismo valdymo sistemomis, kurios nuolat maksimaliai optimizuoja eismą ir mažinti spūsčių trukmę. Spūstims didžiausią įtaką gali padaryti gyventojai, kurie pakeitę kelionės įpročius, gali pakeisti ir situaciją sostinės gatvėse”, – papildo JUDU atstovas.

Alternatyvos: viešasis transportas ir mikrojudumas

Vilniečių rudenį laukia ir dar patogesnės kelionės viešuoju transportu. Iki rugsėjo Vilniaus gatvėmis jau riedės 22 nauji troleibusai. Taip pat nuo rugsėjo jau bus galima autobusuose ir troleibusuose bilietą įsigyti bekontakčiais būdais – bankine kortele ar išmaniais įrenginiais. Tai užtikrins greitesnį ir sklandesnį vienkartinių kelionės bilietų viešuoju transportu įsigijimą ir aktyvavimą.

Vilniuje nuo balandžio jau kursuoja naujas maršrutas – 123 elektrinių mažos talpos autobusų maršrutas, kuris gerina susisiekimą vilniečiams ir miesto svečiams, vykstant iš Žemųjų Panerių į centrą, link Lukiškių aikštės. Planuojama, kad nuo rudens ir greitieji autobusai kursuos kiek dažniau.

Dar viena alternatyva automobiliui – judėjimas pėsčiomis ar mikrojudumo priemonėmis (dviračiais, paspirtukais). Darnus keliavimas tampa vis populiaresnis tarp miesto gyventojų, ypač centre. Per šį sezoną mieste atsirado 18 dviračių saugyklų, 475 dviračių stovų, buvo nutiesta 8 kilometrai dviračio takų bei paženklinta kryptinėmis lentelėmis beveik 13 km dviračių trasų. Išaugo ir mikrojudumo dalijimosi transporto priemonių skaičius – šiai dienai vilniečiai gali rinktis beveik 5 tūkst. el. paspirtukų ar dviračių kelionėms mieste.

Pokyčiai miesto gatvėse prisideda prie spūsčių susidarymo

Šiuo metu Vilniaus mieste vyksta kelių svarbių gatvių remonto darbai. Didžiausi eismo sutrikimai prognozuojami Kalvarijų g. atkarpoje nuo Upės–Žvejų sankryžos iki Žalgirio g., Buivydiškių g., Ozo g. dalyje nuo Buivydiškių g. iki Siesikų g. bei Nemenčinės pl. atkarpoje nuo Kairėnų g. iki Vilniaus miesto ribos, kur atliekami ilgalaikiai infrastruktūros darbai.

Rugpjūčio gale–rugsėjo pradžioje numatyti dešiniųjų posūkių pralaidumo didinimo darbai įrengiant sekcijas į dešinę šviesoforais valdomose sankryžose: Ulonų–Apkasų g., Žalgirio–Linkmenų g., Antakalnio–Šilo g., Ukmergės–Bieliūnų g., Nemenčinės–Svajonių g., Kalvarijų–J. Kazlausko g., Verkių–P. Lukšio g.

Patarimai keliaujantiems automobiliu

Statistikos duomenimis, rugsėjo mėnesį eismo srautai Vilniuje išauga apie 20–30%. Tai lemia ne tik mokinių ir studentų grįžimas į sostinę, bet ir naujai atvykusių gyventojų gausa. Todėl itin svarbu planuoti keliones iš anksto ir rinktis patogesnius kelionės būdus.

Esant galimybei rekomenduojama rinktis kelionės laiką ne piko metu, kaskart apsvarstyti kelionę automobiliu ir parkavimosi miesto centre laiką palyginti su kelione viešuoju transportu ar kita judėjimo mieste alternatyva. Dažnai alternatyvos automobiliui piko metu yra greitesnės, o ne piko metu dar ir ženkliai pigesnės.

„Norėdami sumažinti spūsčių riziką ir užtikrinti sklandų eismą, raginame vairuotojus laikytis kelių eismo taisyklių, nes transporto srautų jutikliai tinkamai fiksuoja tik pagal Kelių eismo taisykles važiuojančius eismo srautus. Jeigu transporto priemonė prieš sankryžą sustoja neprivažiavusi STOP linijos, kirtusi STOP liniją arba rikiuodamasi per ištisinę liniją, tai įranga tokios transporto priemonės gali neužfiksuoti, o žalias signalas gali neįsijungti, kol nebus aktyvuotas tas pats arba kitas jutiklis“, – dalinasi JUDU Eismo valdymo centro vadovas.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Sostinė ruošiasi artėjančiam rudens pikui
  2. Didmiesčių gyventojai turi ruoštis eismo spūstims: grįžta studentai
  3. Su triukšmu sostinė kovoja ir sienelėmis, ir želdynais
  4. Nuo rugsėjo – Vilniaus viešojo transporto pokyčiai
  5. Nuo rugsėjo 1 d. keisis viešojo transporto tvarkaraščiai
  6. Kaip elgtis pamačius automobilį su švyturėliais?
  7. Eismas per Vėlines: kaip išvengti nemalonumų?
  8. Artėjant rugsėjui – patarimas vairuotojams: pagalvokite, kaip eismą mato vaikai
  9. Kaip išvengti pirmojo plikledžio staigmenų?
  10. Kada ir kaip kelyje bendrauti šviesomis?
  11. Kaip išvengti pavojų slidžiame kelyje?
  12. Kaip elgtis įvykus masinei avarijai?
  13. Kaip tinkamai pervažiuoti greičio ribojimo kalnelį?
  14. Kaip vairuojant išvengti aklųjų zonų spąstų?
  15. Valgyti vairuojant taip pat pavojinga, kaip ir maigyti telefoną

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

VDU įsteigė paramos fondą studentams, nukentėjusiems nuo COVID-19
Lietuvoje

Pradedamas mokinių ir studentų bendrabučių atnaujinimas

2025 10 14
Prezidentas lankosi Akmenės rajone
Lietuvoje

Prezidentas lankosi Akmenės rajone

2025 10 14
Pratybos
Lietuvoje

Prasidėjo Krašto apsaugos savanorių pajėgų pratybos „Tvirtas skydas 8“

2025 10 14
Seimas, žurnalistai
Lietuvoje

Siūloma griežtinti atsakomybę už atsisakymą teikti informaciją žiniasklaidai

2025 10 14
Elektrinis traukinys
Lietuvoje

Lietuvą pasiekė naujas elektrinis traukinys

2025 10 14
Žemės sklypai
Lietuvoje

Valstybinės žemės įveiklinimas viršija planą

2025 10 14
Kelias žiema
Gamta ir žmogus

Plikledis gali pasirodyti jau spalį: ką turi žinoti vairuotojai?

2025 10 14
Žemės ūkis
Lietuvoje

Žemės ūkio ir maisto politika taps strategiškai svarbia nacionaliniam saugumui

2025 10 14

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Betgi apie V. Sinica. Migracijos politika tampa pavojinga
  • >>> apie Kada pagyvenusiems žmonėms metas persėsti į keleivio vietą?
  • V V P I ukf 1976 apie Kada pagyvenusiems žmonėms metas persėsti į keleivio vietą?
  • LRT R 10-12, + ŽR apie V. Sinica. Migracijos politika tampa pavojinga

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Pradedamas mokinių ir studentų bendrabučių atnaujinimas
  • Prezidentas lankosi Akmenės rajone
  • Prasidėjo Krašto apsaugos savanorių pajėgų pratybos „Tvirtas skydas 8“
  • Siūloma griežtinti atsakomybę už atsisakymą teikti informaciją žiniasklaidai

Kiti Straipsniai

Kelias žiema

Plikledis gali pasirodyti jau spalį: ką turi žinoti vairuotojai?

2025 10 14
Plakatas Vilko vaikai

Klaipėdoje ir Vilniuje bus prisimintas nutylėtas Mažosios Lietuvos gyventojų genocidas

2025 10 14
Policija

„Švilpukas saugo“ sieks mažinti susidūrimų su gyvūnais skaičių

2025 10 13
Kelio darbai, kelio ženklas

Pradedamas tvarkyti kelias Zujūnų seniūnijoje

2025 10 13
Automobilis

Kada pagyvenusiems žmonėms metas persėsti į keleivio vietą?

2025 10 12
Kelio ženklas – gyvūnai

Kas aštuntas vairuotojas yra patyręs avariją dėl laukinio gyvūno

2025 10 12
Automobilis

Ką pravartu žinoti vairuojant automobilį užsienyje?

2025 10 11
Vilniaus Vytauto Didžiojo gimnazijos mokytojai 1923 m. Sėdi iš kairės: Jurgis Šlapelis, Danielius Alseika, Ona Kairiūkštienė, Elžbieta Lanio, Jonas Basanavičius, direktorius Marcelinas Šikšnys, Anielia Suduikienė, kun. Jonas Šepetys, Konstantinas Stašys; žemiau Povilas Gaidelionis, Ona Žebrauskaitė, Vytautas Kairiūkštis. Trečioje eilėje stovi: kun. Kristupas Čibiras, kun. Vincas Zajančkauskas, Stasys Kairiūkštis, Anatolija Aldona Kairiūkštytė-Dimnickienė, Bronius Untulis, Povilas Karazija, Stasys Matjošaitis, Klara Šepetienė, Vladas Sakavičius; ketvirtoje eilėje stovi: Vincas Budrevičius, Bronius Bucevičius, V. Alseika, Antanas Krutulys. Šaltinis: Biržiška, M. (1930). Vilniaus Golgota. Kaunas, 1930, p. 238.

Vilniaus Vytauto Didžiojo gimnazijai – 110 metų ir 20 metų nuo istorinio vardo sugrąžinimo

2025 10 09
Kelio darbai

Kelyje Vilnius–Panevėžys, ties Bukiškių viaduku įvedami eismo ribojimai

2025 10 08
Neries pakrantė

Vilnius pristatė Neries pakrančių ateitį

2025 10 08

Skaitytojų nuomonės:

  • Betgi apie V. Sinica. Migracijos politika tampa pavojinga
  • >>> apie Kada pagyvenusiems žmonėms metas persėsti į keleivio vietą?
  • V V P I ukf 1976 apie Kada pagyvenusiems žmonėms metas persėsti į keleivio vietą?
  • LRT R 10-12, + ŽR apie V. Sinica. Migracijos politika tampa pavojinga
  • ŽR: Atviras pokalbis apie V. Sinica.Tarptautinio valiutos fondo kliedesiai
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Sevilija | unsplash.com, T. Karaseva nuotr.

5 gražiausi miestai Ispanijoje

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai