Ketvirtadienis, 26 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Kauno oro uoste – greitesnė patikra

www.alkas.lt
2024-02-13 13:31:46
0
Kauno oro uostas | E. Ovčarenkos nuotr.

Kauno oro uostas | E. Ovčarenkos nuotr.

Aviacijos saugumo patikra Kauno oro uoste keleiviams tapo greitesnė ir patogesnė, nes čia pilnu pajėgumu įdarbinti trys šiuolaikiniai trimatės kompiuterinės tomografijos principu veikiantys aviacijos saugumo patikros skeneriai. Tai pirmasis oro uostas Baltijos šalyse, kuriame patikros procedūros metu keleiviams jau nebereikia iš rankinio bagažo ištraukti jokių elektronikos prietaisų ir skysčių – nauji įrenginiai bagažo turinį analizuoja trimatėje erdvėje.

Elektronika ir skysčiai liks bagaže

Pirmieji keleiviai naująja įranga Kaune buvo patikrinti dar pernai lapkritį, kai vyko testavimo etapas, visu pajėgumu sistema pradėta naudoti šių metų vasarį, atlikus visus derinimo darbus.

„Nauji technologijų sprendimai Lietuvos oro uostuose visų pirmiausia užtikrina aukštesnį aviacijos saugumo lygį, tačiau lygiagrečiai gerina ir keleivių patirtį. Keleiviams jau nereikia iš savo krepšių, lagaminų ar kuprinių traukti skysčių ir elektronikos prietaisų – viskas gali likti bagažo viduje. Dėl to patikros procesas tampa efektyvesnis, greitesnis ir kokybiškesnis. Be to, sertifikuoti įrenginiai, tikrindami visą bagažą, yra pajėgūs automatiškai atpažinti net ir sprogstamųjų medžiagų daleles“, – sako Vidas Kšanas, Lietuvos oro uostų saugos ir saugumo departamento vadovas.

Jis priduria, kad kitąmet septyni tokie pat skeneriai pradės veikti ir Vilniaus oro uoste, naujajame išvykimo terminale, kuris bus moderniausias Baltijos šalyse.

Lietuvos oro uostai naujos kartos aviacijos saugumo skenerius įsigijo tarptautinio viešojo pirkimo metu. Jį 2022 m. laimėjo Lenkijos kompanija „Dimark S.A.“. Viso projekto vertė siekia 5,8 mln. eurų (be PVM). Lietuvos oro uostuose diegiami gerai pasaulyje žinomo Vokietijos gamintojo „Smiths Detection“ įrenginiai.

Skysčių apimties bagaže reikalavimas nesikeičia

Pasak V. Kšano, naujovės palengvina ir saugumo patikros inspektorių darbą, nes įrenginių sugeneruotą 3D vaizdą jie gali sukioti savo ekrane įvairiais kampais ir lengvai atpažinti daiktus, sudėtus į rankinį bagažą. Ištraukti nereikia net ir skysčių, svarbu, kad jie būtų tinkamai supakuoti, pagal iki šiol keliamus reikalavimus: rankiniame bagaže gabenami skysčiai turi būti ne didesniuose nei 100 ml talpos indeliuose, o bendras skysčių tūris vienam keleiviui negali viršyti 1 litro (1000 ml).

Lietuvos oro uostų saugos ir saugumo departamento vadovas atkreipia dėmesį, kad kol kas oro uostai Europoje ir pasaulyje dėl skysčių gabenimo rankiniame bagaže taiko skirtingas praktikas. Tačiau ekspertas tikisi, kad plati tarptautinė oro uostų diskusija virs bendrais sprendimais ir visam aviacijos sektoriui vienodomis taisyklėmis, kuriomis vadovaujantis bus galima keisti dabar galiojančią tvarką ir pilnai išnaudoti šiuolaikinių saugumo technologijų privalumus.

„Kol kas ne visi Europos oro uostai turi tokio aukšto lygio patikros sistemas su naujausios kartos skeneriais arba juos turi, tačiau kol kas taip pat taiko iki šiol aktualius skysčių apimties reikalavimus“, – paaiškina V. Kšanas.

Lietuvos oro uostai laikosi pozicijos nekeisti taisyklių tol, kol ši naujos kartos skenerių technologija bus plačiau naudojama kituose Europos oro uostuose ir keleiviams bus mažesnė rizika patirti nepatogumų dėl to, kad skiriasi technologinės patikros galimybės, reikalavimai skirtinguose oro uostuose.

Dabar galiojančios lėktuvų keleivių ir jų rankinio bagažo patikros taisyklės Europos Sąjungoje įsigaliojo 2006 m., kai ES nusprendė imtis griežtesnių priemonių siekdama apsaugoti keleivius nuo skystųjų sprogmenų grėsmės. Tuomet įvesta ir skysčių pakavimo tvarka, kai rankiniame bagaže leidžiama turėti tik nedidelius kiekius skysčių.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Kad patikra oro uoste praeitų greičiau
  2. Kauno oro uoste – nemokama vandens stotelė
  3. Kauno oro uoste – nauji patikros skeneriai
  4. Kauno oro uoste – perono plėtra
  5. „Ryanair“ pristatė investicijas Kauno oro uoste
  6. Kauno oro uoste svarstoma įrengti saulės jėgainių parką
  7. Oro ir jūrų uostuose griežtinama į Lietuvą iš užsienio atvykstančių keleivių patikra
  8. Vilniaus oro uoste – pirmieji keleiviniai skrydžiai
  9. Šiemet Vilniaus oro uoste – jau daugiau nei 3 milijonai keleivių
  10. Iš Kauno oro uosto – trys nauji maršrutai
  11. Belaukiantiems skrydžio Vilniaus oro uoste įrengta nauja vaikų žaidimų ir poilsio erdvė
  12. Išsitirti dėl koronaviruso jau galima ir šalia Kauno oro uosto
  13. Vilniaus oro uoste – išmani stebėjimo sistema
  14. Iš Kauno ir Vilniaus – naujos skrydžių kryptys
  15. Kauno ir Palangos oro uostuose – nauji rekordai

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Kariai
Lietuvoje

Didės karių algos, keisis ir tarnybos sąlygos

2025 06 26
Kviečia virtuali paroda „Lietuvos atstovavimo Los Andžele istorija“ | lcva.archyvai.lrv.lt nuotr.
Istorija

Kviečia virtuali paroda „Lietuvos atstovavimo Los Andžele istorija“

2025 06 26
Vilniaus mieste tikrinti viešieji užrašai ir išorinė reklama | vki.lrv.lt nuotr.
Kalba

Vilniaus mieste tikrinti viešieji užrašai ir išorinė reklama

2025 06 26
Migracijos departamentas
Lietuvoje

Gyventojų skaičiaus augimą šalyje lėmė tarptautinė migracija

2025 06 26
Volodymyras Zelenskis ir Donaldas Trampas spaudžia rankas Hagoje vykusiame NATO susitikime
Ukrainos balsas

Hagoje įvyko Zelenskio ir Trampo susitikimas

2025 06 25
Seimas
Lietuvoje

Seimas reglamentavo sankcijas Rusijai ir Baltarusija

2025 06 25
Prezidentas dalyvauja NATO viršūnių susitikime
Lietuvoje

Prezidentas: NATO privalo didinti investicijas į gynybą

2025 06 25
Kelias,eismas
Lietuvoje

Po svarstymo pritarta Valstybinio kelių fondo steigimui

2025 06 25

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Rimvydas apie G. Jakavonis. Kodėl aš turėčiau bijoti Rusijos okupacijos?
  • Rimvydas apie Jono vardas išlieka plačiai paplitęs ir mėgstamas
  • Rimvydas apie G. Jakavonis. Kodėl aš turėčiau bijoti Rusijos okupacijos?
  • jo apie G. Jakavonis. Kodėl aš turėčiau bijoti Rusijos okupacijos?

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Didės karių algos, keisis ir tarnybos sąlygos
  • Kviečia virtuali paroda „Lietuvos atstovavimo Los Andžele istorija“
  • Prisimename 1941-ųjų birželio 24–25 d. Rainių žudynes
  • Vilniaus mieste tikrinti viešieji užrašai ir išorinė reklama

Kiti Straipsniai

Dantų protezavimas

Kai šypsena keičia gyvenimą: „PAPADENT“ patirtys

2025 06 25
Telefonas

Kaip apsaugoti telefonus keliaujant užsienyje?

2025 06 24
Elektromobilis

Kokį elektromobilį pasirinkti – naudotą ar naują?

2025 06 23
Skalbimo mašina

Ženklai, rodantys kad buitinė technika atgyveno

2025 06 22
Telefonas

ES šalyse mobiliojo ryšio kainos kaip namuose

2025 06 22
Dirbtinis intelektas

Didelis atvirumas su DI gali turėti nenumatytų pasekmių

2025 06 21
Kelionė, automobilis

Kas laukia viršijus greitį su nuomotu automobiliu

2025 06 21
Degalinė | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Artėjant Joninėms: kada ir kiek degalų įsipila vairuotojai

2025 06 21
Palangos oro uostas

Iš Palangos į Londoną lėktuvai kils 7 kartus per savaitę

2025 06 20
Traukinys

Ryškėja būsimų elektrinių traukinių kontūrai

2025 06 18

Skaitytojų nuomonės:

  • Rimvydas apie G. Jakavonis. Kodėl aš turėčiau bijoti Rusijos okupacijos?
  • Rimvydas apie Jono vardas išlieka plačiai paplitęs ir mėgstamas
  • Rimvydas apie G. Jakavonis. Kodėl aš turėčiau bijoti Rusijos okupacijos?
  • jo apie G. Jakavonis. Kodėl aš turėčiau bijoti Rusijos okupacijos?
  • Rimvydas apie Jono vardas išlieka plačiai paplitęs ir mėgstamas
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Nemunas, laivyba | sumin.lt nuotr.

Vandens kelias Nemunu pasieks ir Druskininkus

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai