Šiemet Vilniuje įgyvendinti rekordiniai gatvių remonto darbai – viso atnaujinti 105,6 km gatvių. Palyginimui, šiemet atnaujinta 3 kartus didesnis gatvių ilgis nei pernai. Taip pat iš viso atnaujinta 62 km pėsčiųjų takų ir įrengti 11,2 km dviračių takų.
„Nuo pat kadencijos pradžios su komanda kėlėme sau ambicingą tikslą – atnaujinti 100 km gatvių, pasiekti, kad kuo daugiau Vilniaus miesto gatvių atitiktų optimalų kokybinį lygį. Atsisakėme praktikos taisyti duobes prasto stovio ruožuose – vietoj to asfaltavome ištisas gatvių atkarpas. Dėkoju vilniečiams už kantrybę. Nors šiltąjį sezoną turėjome laikinų nepatogumų, šiandien jie virsta kokybiškesnėmis kasdienėmis kelionėmis“, – sako Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas.
Šiemet, lyginant su praėjusiais metais, atnaujintų gatvių ilgis – 3 kartus didesnis. Pernai viso atnaujinta 34,6 km, 2021 m. – 11,8 km, 2020 m. – 58 km, 2019 m. – 50,7 km, 2018 m. – 68,4 km, 2017 m. – 59,1 km.
Kiekvienos gatvės atnaujinimo atveju, asfalto danga ir kiti sprendiniai buvo parenkami individualiai, atsižvelgiama į konkrečios gatvės atkarpos intensyvumą ir tenkančią apkrovą. Didžiausio intensyvumo gatvėse viršutiniam asfaltbetonio sluoksniui buvo naudojami polimerų priedai, kurių dėka viršutinis dėvimas sluoksnis tampa atsparesnis didesniam automobilių srauto intensyvumui.
„Mūsų tikslas buvo ne tik formaliai pasiekti įspūdingą atnaujintų gatvių skaičių, bet ir padaryti tai kokybiškai, kad į tas pačias vietas netektų grįžti po metų ar dvejų. Skyrėme didelį dėmesį geriausių technologinių sprendimų paieškoms ir peržiūrėjome procesus dėl kokybės kontrolės“, – sako V. Benkunskas.
Visiems atliktiems viršutinio sluoksnio remonto darbams taikomas 3 metų garantinis laikotarpis, o jeigu klojama dviem arba trimis sluoksniais, taikomas 5 metų garantinis laikotarpis, todėl atsiradusius defektus darbus atlikęs rangovas privalės tvarkyti savo lėšomis, o savivaldybei tai papildomai nekainuos.
Pirmenybė atnaujinant dangas teikiama pačios prasčiausios būklės gatvėms, kurių sąrašas sudaromas remiantis gatvių skenavimo rezultatų analize. Vilniaus gatvės skenuojamos siekiant įvertinti asfalto dangos nusidėvėjimą.
Objektyvūs, duomenimis grįsti sprendimai leidžia kasmet sutaupyti apie 5 proc. gatvių remontui skiriamų lėšų. Remiantis šia metodika sprendimai bus priimami ir kitąmet.
2023 m. buvo nuskenuota 1200 km Vilniaus miesto gatvių dangų – visos asfaltuotos eismo juostos.