Naujoji elektros jungtis tarp Lietuvos ir Lenkijos „Harmony Link“ turėtų būti pastatyta, kaip ir planuota anksčiau, iki 2028-ųjų. Lietuvos, Lenkijos ir Europos Komisijos už energetiką atsakingi pareigūnai bei perdavimo sistemų operatoriai derina technines galimybes jungtį tiesti sausuma, o ne jūros dugne.
Tam iš dalies bus naudojami planuojamos „Rail Baltica“ geležinkelio trasos tarp Lenkijos ir Lietuvos infrastruktūros koridoriai.
„Pirminis projektas tiesti jungtį Baltijos jūros dugnu konkurso metu pabrango nuo 680 mln. eurų iki 1,6 mlrd. eurų. Pusę pabrangimo sumos būtų turėjusi finansuoti Lietuva – t. y. mūsų vartotojai. Tai nepriimtina. Dėl šios priežasties buvo sustabdytas planuotas projekto konkursas ir ieškomos alternatyvos“, – sako energetikos ministras Dainius Kreivys.
Pasak ministro, džiugu, kad alternatyva rasta ir „Harmony Link“ projektas grįžo į planuoto laiko ir biudžeto rėmus.
„Svarbu ir tai, kad naujas sprendimas ženkliai padidina Baltijos valstybių energetinį saugumą, nes įgyvendinus projektą su Europos Sąjunga turėsime dvi sausumos elektros sistemos jungtis“, – sakė ministras D. Kreivys.
Galutinis susitarimas tarp suinteresuotų šalių bus priimtas artimiausiu metu.
„operatoriai derina technines galimybes”.
Žinant, jog strateginė nepraleidžia progos pasinaudoti savo geografine padėtimi papildomų trukdžių kūrimui, vilkinimui, spaudimui, – kad išreikalautų sau iš kaimynės tai, kas ar nepriklauso, ar ne jos galimybėms, ar kt. Kiek vilkinta Via Baltica ?… Kokie reikalavimai bus šį kartą?
Matyt, ta jungtis 2028 metais jau nebus reikalinga – Lietuva pati iš saulės ir vėjo pajėgs prisigaminti sau elektros pakankamai. Taigi geriau tas lėšas permesti minėtų elektrinių ar pačių gyventojų paramai jas įsirengiant finansuoti.