Jau antrą savaitę žiniasklaida kartoja jų pačių sulipdytą ir kabutėmis pagražintą mano ištartą frazę – „kontraceptinė priemonė oraliniam seksui“. Įdomu tai, kad nors Švietimo ministerijos atstovai pradžioje neigė, tačiau dabar jau neginčija, kad „barjerinės plėvelės oraliniam seksui“ gamybos paveikslėlis yra tiksliai ten, kur ir įvardinau: programos priede – metodinėje medžiagoje. Ministro patarėja Agnė Andruškevičienė priduria – „metodinė medžiaga jau yra… gyvenimo įgūdžių programą (GĮP) palydinčiose rekomendacijose“, o vaikams vien „pasiskaityti ir pasižiūrėti paveiksliuką neužteks, reikės praktinių veiklų, kuriose vaikai dalyvauja, patiria…“
Primenu, kad pamokos apie lytinio akto saugumo priemones pradedamos jau septintoje klasėje – 12-13 metų vaikams. Apie tai minėjau laidoje (TV3 „Dėmesio centre“ su Edmundu Jakilaičiu 09.04 – 19:30).
Paminėjau ir tai, kad lytiškumo ugdymo programos dalis nebuvo derinama su moksleivių tėveliais ir jų organizacijomis. Programoje neliko šeimos, kaip ir pačios lyties – programa „lyčiai neutrali“ su „socialinės lyties“ prezumpcija.
Kitaip tariant, programa yra kraštutinių liberalų ideologinis produktas, o tai netiesiogiai patvirtina patys programos kūrėjai ir ministerijos atstovai.
Citatos? Profesorė Natalija Stomina viešojoje Švietimo ministerijos konsultacijoje primena: „vaikai nemokomi lyčių atpažinimo“, „programoje nėra (informacijos) apie lyčių ypatingus skirtumus“, „kokia bus SOCIALINĖ LYTIS, ar vėliau žmogus norės atskleisti, kokios jis lyties, tai yra jo asmeninis pasirinkimas“.
Apibūdindama, kas yra šeima, profesorė pabrėžia: „šeima yra vienoje, sakykim, vietoje vedančių bendrą ūkį, gyvenančių kartu vaidmenų pasirinkimo prasme…“ ir t.t.
Iš vienos pusės – liūdna, kai žiniasklaida koncentruojasi ne į turinį, bet į iš konteksto išrauktą vieną frazę. Iš kitos pusės – džiaugiuosi, kad mano pasisakymas pabudino žiniasklaidą, politikus ir Prezidentą, privertė aiškintis Švietimo ministerijos atstovus, Gyvenimo ugdymo programos kūrėjus ir padėjo demaskuoti tuos, kurie iš šios programos pelnosi.
Kreipiuosi į visus savo vaikus mylinčius tėvelius ir kviečiu susivienyti. Nesiskaičiuoti partijomis, pamiršti trumpalaikę politinę ar viešųjų ryšių naudą, atmesti neapykantą ar nemeilę, bet susivienyti bendram tikslui.
Priminsiu jau daug kartų kartotą svarbų demokratinės konstitucinės valstybės principą – vaikai yra šeimos dalis, jie nėra valstybės nuosavybė. Tėvai NEVARŽOMI RŪPINASI VAIKŲ RELIGINIU IR DOROVINIU AUKLĖJIMU PAGAL SAVO ĮSITIKINIMUS. Tėvai ir tik jie, atsižvelgdami į savo pasaulėžiūrą bei savo vaikų psichoemocinę patirtį ir būklę, gali spręsti, kur, kada ir kaip supažindinti savo vaikus su intymiais lytiškumo klausimais.
Todėl turime nutraukti arba sustabdyti programos lytiškumo ugdymo dalies vykdymą vaikams. Mažų mažiausiai, turime pasiekti, kad ši mokymo dalis taptų neprivaloma, tai yra, pasirenkamu dalyku, atsižvelgiant į tėvų sprendimą.
Įrankių veikimui turime kiekvienas:
- Tėveliai gali rašyti įvairias peticijas, siųsti laiškus ir reikalavimus ministerijai, dalyvauti konferencijose, rinktis į diskusijas ar taikius susibūrimus;
- Pilietinės organizacijos gali ruošti tekstus tėveliams, organizuoti laiškų siuntimą politikams ir valstybės institucijoms, kviesti į konferencijas, aptarimus ar taikius mitingus;
- Politikai, nesiskirstydami į valdančiuosius ir opoziciją, tačiau susivieniję ideologiniu pagrindu, gali skubos tvarka keisti atitinkamą įstatymą, kviesti ministrą Seime atsiskaityti ir atsakyti į klausimus, ar net teikti ministrui interpeliaciją ir t.t.;
- Premjerė gali… ne, manau, premjerė jau nei gali, nei nori. Nebent jos partiečiai – krikščionys demokratai ar besikuriantys respublikonai – gerokai spusteltų. Jie dar gali;
- Ir Prezidentas gali. Visų pirma įtakoti ministrą, kurį vos prieš kelis mėnesius pats paskyrė, tuo išreikšdamas savo pasitikėjimą naujuoju švietimo ministru. Dar gali drąsiai ir aiškiai telkti visuomenę tikrai vertybinei politikai, besiremiančiai pilietine laisve, o ne ideologizuoto autoritarizmo apraiškomis.
Esu tikras, kad ženkliai daugiau yra žmonių, mylinčių savo vaikus, nei projektų pinigus. Nebijau pažadėti, kad jei ne šiemet, tai po dvejų metų šios programos nebeliks 2024-aisiais iš politikos išmetus tuos, kurie savo gerbūvį kuria „apvogdami“ mūsų konstitucines teises ir žalodami mūsų vaikų pasaulėžiūrą.
Susivienykime ir šiame etape kiekvienas darykime tai, ką turime ir galime.
Žemiau pridedu visuomenines ir politines organizacijas, prie kurių iniciatyvų ar pozicijos kviečiu jungtis Jūsų pasirinkimu (atsiprašau, jei per neapsižiūrėjimą ne visas iniciatyvas įtraukiau) –
Lietuvos tėvų forumo kreipimasis;
Nacionalinės šeimų ir tėvų asociacijos perspėjimas;
Lietuvos šeimų sąjūdžio iniciatyvos;
Rengimo šeimai asociacijos programos analizė;
Nacionalinio susivienijimo pareiškimas;
Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos kvietimas pasirašyti peticiją.
Autorius yra teisininkas,tarptautinėsir Europos teisės teisėtyrininkas,Mykolo Romerio universiteto (MRU)profesorius,advokatas.
GĮP lytinio ugdymo klausimu Vėgėlės išreikšta pozicija, kurios yra didžioji dauguma žmonių. Tai yra paprastas ir aktualus klausimas daugeliui žmonių. Sveiku protu galvojant jis gali būti sąmoningai partijų išmestas į viešumą, kad joms būtų iš ko politiką daryti prieš rinkimus, išmestas, kad nekėlus esminių klausimų, kaip, pvz., tai, – kad Lietuvos istorijos programoje atsirastų pamokos, skirtos Lenkijos vykdytam Rytų Lietuvos lenkinimui atskirais istoriniais laikotarpiais, ypač per bažnyčią bei Vilniaus okupacijos laikotarpiu. Juk šaliai ne mažiau svarbus yra ir lietuvybės išlaikymas, Tačiau šio dalyko Vėgėlė nepastebi, taigi aktyvumo prasme nėra nuoseklus.
Įdomu tai, kad mano kartai, kad ir trumpai, buvo apie tai šis bei tas pasakyta tai per istorijos, tai per literatūros pamokas…Tiesa, tada daug kas buvo pridengiama istoriniu laikotarpiu ir santvarka (esą, dabar jau santvarka teisinga, tai dabar to nebus, nes dabar nebėra caro (kalbant apie RU) , nėra AK (kalbant apie strateginę) .
Jeigu Lenkijai Lietuvos laikymas už pavadėlio (1994 m. sutartis) yra jos politikos Lietuvos atžvilgiu strategija, tai Lietuvai šitai yra antistrategija. Tokiu atveju, rašant, kad Lenkija yra strateginė, šį žodį derėtų imti į kabutes, priešingu atveju gali būti suprantama, kad ji iš tikrųjų Lietuvai tokia yra. Kai su savo kresų politika ji tėra tik Lietuvos kaimynė geografiškai ir tik pagal NATO ir ES reikalus.Taigi nesiklaidinkime, neapsigaukime.
Taigi, stengiuosi arba pasvirusiai tą žodį rašyti, arba strategiškiausiąja kaimynę vadinti. Bet vienu kitu rozu būna, kad rašau jau nosimi kapsėdama. Mea culpa. Nuolankiausiai atsipšeprašam … 🙂
Atsisakyti gyvenimo įgūdžių pamokų neleis
– respublika.lt/lt/naujienos/lietuva/kitos_lietuvos_zinios/atsisakyti-gyvenimo-igudziu-pamoku-neleis/
Be to – „Naujovių prašė mokiniai”, o „programą pradėjo kurti dar praeita vyriausybė”… – Tai ar galėjo ši vyriausybė šiandien, Tarptautinę demokratijos dieną, nuvilti moksleivius???
Gal ne tiek gyvenimo įgūdžius ugdyti, kiek patį gyvenimą keisti, derėtų . Pvz., pagal moters prigimtį pirmiau derėtų šeimą kurtį, vaikų susilaukti, juos paauginti negu pirmiau išsimokslinimų, karjeros siekti. Tad valstybės ir kitų fondų paramos išsimokslinimui ir karjerai siekti gal net didesnę dalį derėtų orientuoti būtent moterims nuėjusioms pirmesnio šeimos kūrimo keliu. Taigi keistini įstatymai ir ugdytini atitinkami gyvenimo įgūdžiai, papročiai. Juolab, kad robotizacija, dirbtinė intelektizacija mažina žmogaus darbo gebėjimų, jėgos poreikius. Taigi iš esmės kinta ir paties žmogaus gyvenimo jo kuriamame pasaulyje paskirtis.
Ar tai nekvepia dar ir interesų painiojimu (konfliktu)?
….
Kas čia taip primena man Garliavos įvykius?
Užtat , kad tai tęsinys, ir veikėjai tie patys.
Dėl lytiškumo pamokų įtūžę tėvai prarado kantrybę: padegtos keturios mokyklos
– diena.lt/naujienos/pasaulis/konfliktai-nelaimes/del-lytiskumo-pamoku-ituze-tevai-prarado-kantrybe-padegtos-keturios-mokyklos-1140134
Tuomet taip galima pasakyti, kad kiekvienas įvykis yra tam, kad pridengti rinkimus. Programos įgyvendinimui skirta 13 mln. ir ji yra tam, kad nuo mažens gluminti vaikų sąmonę. Taip, istorija reikalinga, bet ji ištumiama, nežinau ar visur, bet ji daroma papildomu pasirenkamu dalyku, o ši programa privalomu. Tai irkovokite už istoriją, o neburbuliuokite, kai kiti kovoja už ypač svarbų reikalą.
Vėgėlei priekaištas yra dėl to, kad jis nėra vienodai aktyvus dėl minėtų abiejų valstybei ir tautai svarbių dalykų, kai vienas iš jų – istorijos mokymas, ypač lenkinimo tema, jau 30 metų tūno visiškai apleista.
Slušnys į Seimą atėjo pasipinigauti prieš tai susigalvojęs kaip tai padaryti “pasibalnojęs” Lietuvos vaikus. Kaip tokį poelgį pavadinti? Paslėptas vaikų tvirkinimas ???
Trečiadienį 21:30 „Lietuva kalba” griaus apie GĮP sklandančius MITUS
(o rytoj 21:30 LRT „Forumas” – kaip atpratinti vaikus nuo narkotikų. Tai argi netinka Morganos pasiūlytas būdas? )
LRT, Tuzinas, 2023.09.18 12:12
Tuzinas. Mokytoju dirbantis geologas Simonas moko vaikus mokslinių įgūdžių : kolegos galvoja, kad mano klasėje visiškas „bardakas“
Laidą išgirdau tik nuo vidurio – GEOLOGO žvilgsnis į Donelaičio „Metus”! Tad ir pradžia turi būti įdomi tų laikų GYVENIMO ĮGŪDŽIŲ pamoka, remiantis Donelaičiu, ir kokių žinių tie įgūdžiai ŠIŲ laikų mokslininkui suteikia.
„ Nepaprasto ir ypatingo mokytojo žvilgsnis į mokymo procesą – bent jau toks įspūdis susidaro išgirdus kalbant Simoną. Jis yra turbūt vienas pirmųjų ir greičiausiai vienintelis Lietuvoje geologas, dirbantis mokytoju. Nuo teatro iki geologinio turizmo, nuo kalbotyros iki mokslo populiarinimo – tai dalis raktažodžių, kurie apibūdina Simono veiklą.
Viena iš Simono susidomėjimo sričių – ieškoti paralelių tarp gamtos reiškinių ir to, kokie šiame pasaulyje esame, kaip mes mąstome, kaip susiklosto žmonių likimai, ką veikiame gyvenime ir kokią kultūrą aplink save sukūrėme. Kokios tos paralelės, kurių nepastebime? Kaip atrodo Simono pamokos mokykloje? Ir kas patį geologą dar nustebina šiame pasaulyje ?
Pokalbis ir dvylika punktų su geologu, edukatoriumi, patyriminio ugdymo mokytoju Simonu Saarmannn.”
O man DABAR klausimas galvoje pasišiaušė: ar tai nėra NUGVELBTOS šio mokytojo (autorinės)teisės? Pasinaudota nuo jo nusižiūrėtu ITIN VEIKSMINGU pamokų vedimo būdu savo LGBT-logijai skleisti???
Taip, žinoma, neregistruotos, nepatentuotos, bet… ?
Lytinis ugdymas susuko Seimui galvą
– respublika.lt/lt/naujienos/lietuva/kitos_lietuvos_zinios/lytinis-ugdymas-susuko-seimui-galva/
Šovė į galvą klausimas, ką užaugusi padaryčiau, jei kas nors štai toks mano vaikystę būtų sutrypęs savo purvinais „lytinio ugdymo” batais! Patraukit rankas nuo ne savo vaikų! – Pirma kreipkitės į specialistą, kad jūsų pačių ugdymo spragas užkamšytų. Gal praeis noras kišti rankas ir nuomonę ten, kur NETURITE TEISĖS jų kišti. Išbandymo valdžia neatlaikėt, savavaliautojai !
Seimo nariai kreipėsi į teismą dėl Gyvenimo įgūdžių programos
– respublika.lt/lt/naujienos/lietuva/kitos_lietuvos_zinios/seimo-nariai-kreipesi-i-teisma-del-gyvenimo-igudziu-programos/
„ kai kurie moksleiviai viešai išdrįsta pasakyti, kad mokykloje trūksta kokybiško kitų dalykų ugdymo”
„Siekiama, kad ministras be jokio teismo sprendimo tai padarytų. Jau surinkta apie 75 tūkst. parašų”, .