Lietuvos kariuomenės vienetams pristatyta pirmoji Lietuvoje sukurtų ir pagamintų priekabų partija. Bendra sutarties apimtis – 70 priekabų, vertė – virš 6 mln. eurų. Priekabas specialiai Lietuvos kariuomenei sukūrė Lietuvos įmonė UAB KMT.
Priekabos koncepcija, veikimo principai, logika, brėžiniai, projektas bei gamyba buvo atlikti Lietuvoje, be to, jos sukurtos išanalizavus Lietuvos kariuomenės poreikius bei eksploatavimo sąlygas. Gaminys yra unikalus dėl savo universalumo bei pritaikomumo skirtingų krovinių vežimui – jomis galima gabenti ir 20 pėdų jūrinius konteinerius, ir STANAG standartus atitinkančias krovinines platformas.
Sukurti specialūs inžineriniai sprendimai, skirti palengvinti krovos ar tvirtinimo darbus, esant nelygiam reljefui. Lietuvos inžinierių suprojektuota naujo tipo pneumatinė gabenimo konstrukcija suteikia didesnes galimybes tai pačiai transporto priemonei nei analogiški gaminiai pasaulinėje rinkoje.
„Įsigilinus į poreikius, išsiaiškinome – pagrindinis kariuomenės logistų tikslas – vienos kelionės metu pervežti skirtingus krovinius mažinant kelionės kaštus ir trumpinant pervežimo laiką. Ilgai ieškojome galimų sprendimo variantų pasaulinėje rinkoje, tačiau supratome, kad gaminio, atitinkančio kariuomenės poreikius – tiesiog nėra. Tuomet pradėjome kurti koncepciją.
Didžiausias iššūkis buvo sugalvoti, kaip apjungti kelias skirtingas sistemas į vieną, saugiai pritvirtinančią krovinius prie priekabos. Krovinio karietėlė – pasaulinėje rinkoje neegzistavęs sprendimas. Gaminys, galintis transportuoti skirtingus krovinius, yra unikalus ir sukurtas šio projekto metu, todėl jį nusprendėme patentuoti. Sudėtingas, tikslios gamybos reikalaujantis gaminys yra puikus pavyzdys, kad norint – galime viską“, – pasakoja priekabą kūręs konstruktorius Lukas Šatas.
Priekaba turi sumontuotas specialias kilpas, pritaikytas gabenimui geležinkelio transportu, laivais ar sąjungininkų orlaiviais. Taip pat priekabos konstrukcijai parinktas STANAG 4101 standartus atitinkantis grąžulas, galintis reguliuoti sukabinimo aukštį, kuris leidžia priekabą pritaikyti tempimui beveik bet kokio tipo sunkvežimiui, naudojamam Lietuvos kariuomenėje. Be to, priekaba turi didžiausią įmanomą ašių aukštį nuo žemės – tuo siekta palengvinti kliūčių kelyje įveikimą, kurių kitos, standartinės transporto priemonės neįveiktų. Galimiems iššūkiams parinktos bekelei skirtos padangos.
Universalumas vežant skirtingus krovinius, padidintas pravažumas, krovinio tvirtinimo galimybės, galimybė gabenti krovinį skirtingomis transporto priemonėmis, apsaugos nuo pažeidimų – inžineriniai sprendimai lietuvišką priekabą daro unikaliu produktu pasaulinėje rinkoje.
„Didžiuojamės galėdami prisidėti prie Lietuvos saugumo stiprinimo. Dirbant su Lietuvos kariuomene, ypač įsimena bandomųjų gaminių testavimai poligone, karių pastabos, įspūdžiai vairuojant priekabą, kraunant ir nukraunant krovinius. Tai buvo unikali patirtis, kuri pasitarnaus ateities projektams“, – sako įmonės projektavimo skyriaus vadovas Valentas Juodis.
Atsižvelgiant į sukurtus unikalius priekabos techninius bei inžinerinius sprendimus, šiuo metu yra ruošiami dokumentai patentuoti išradimus.