Paaiškėjus, kad VšĮ „Investuok Lietuvoje“, kurios savininko teises įgyvendina Ekonomikos ir inovacijų ministerija, sumokėjo beveik 56,8 tūkst. eurų už reklamą leidinyje „Financial Times“, Seimo narė Agnė Širinskienė kreipėsi į Lietuvos Respublikos vyriausiąją rinkimų komisiją. Kreipimesi prašoma įvertinti, ar už valstybės pinigus užsakius reklaminę kampaniją užsienyje ir vėliau ją nepažymėtą rinkimų kampanijos metu skleidžiant visoje Lietuvoje, nebuvo pažeistos Lietuvos Respublikos rinkimų kodekso nuostatos, reguliuojančios rinkimų finansavimą ir politinę reklamą.
„Nupirktose publikacijose nušviečiami politikų, taip pat ir Ingridos Šimonytės, tariami pasiekimai ir proveržiai. Visa reklamos kampanija kainavo 56,8 tūkst. eurų. Nors užsakovas teigia, kad buvo tikėtasi, jog publikacija „padės sudominti užsienio žurnalistus, verslininkus ar investuotojus galimybėmis Lietuvoje“, iš Lietuvoje buvusios reakcijos yra akivaizdu, kad publikacija pirmiausiai orientuota į Lietuvos rinką ir turi kitą tikslą: savivaldos rinkimų laikotarpiu kurti TS-LKD, kaip partijos, dalyvaujančios rinkimuose, ir jai atstovaujančių politikų įvaizdį“, – teigia Seimo narė A. Širinskienė.
Pasak politikės, akivaizdu, kad užsakant reklamą siekta palankaus jos efekto Lietuvoje. Tai rodo ir reakcijos, kuomet „Financial Times“ publikacijomis ėmė dalintis džiūgaudami valdančiuosius atstovavę politikai ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės oficiali paskyra, kurioje net nepasivarginta įspėti apie apmokėtą reklamą.
Straipsniai apie politikų paminėjimą „Financial Times“ plačiai pasirodė nacionalinėje žiniasklaidoje ir turėjo didelį atgarsį ne kitu, o būtent savivaldos rinkimų kampanijos metu.
„Pažymėtina, kad politinio pobūdžio reklamos „Financial Times“ užsakovas yra viešoji įstaiga „Investuok Lietuvoje“, kurios savininko teises įgyvendina Ekonomikos ir inovacijų ministerija. O minėtos viešosios įstaigos valdybos nariu yra Vaidas Navickas, Ministrės Pirmininkės I. Šimonytės patarėjas.
Taigi, politinio pasitikėjimo valstybės tarnautojas, kurį su „Investuok Lietuvoje“ apmokėtų publikacijų herojumi – I. Šimonyte – ir jos partija sieja ne bet koks, o asmeninio ir politinio pobūdžio pasitikėjimo ryšys.
Kitaip tariant, savivaldos rinkimų laikotarpiu galimai buvo pasinaudota administraciniais resursais, premjerės patarėjo įtaka ir už valstybės pinigus užsakyta reklama. Kad premjerė nežinojo apie tokius reklamos viražus, kvaila manyti, nebent darytume prielaidą, kad su patarėju ji nesišneka ir jis jai neatsiskaito už darbus, nors yra jos asmeniniame pavaldume“, – pažymi Seimo narė A. Širinskienė.
Lietuvos Respublikos rinkimų kodekso 104 straipsnis numato baigtinį sąrašą šaltinių, iš kurių gali būti finansuojama rinkiminė kampanija. Finansuoti savarankiškų dalyvių rinkimų politines kampanijas kitomis, šiame straipsnyje nenurodytomis (taigi ir „Investuok Lietuvoje“) lėšomis yra draudžiama. Kodekso 102 straipsnis nustato draudimą išnaudoti administracinius išteklius rinkimų tikslais bei sudaryti sau ar kitiems išskirtines rinkimų agitacijos sąlygas.
Pažiūrėkit kokie šaunūs INVESTUOK LIETUVOJE darbinykai:
investlithuania.com/lt/musu-komanda/
Nuotraukytės kokybiškai padarytos.. Spėkit, kas už jas sumokėjo? Atkreipkit dėmesį į etatų pavadinimus – beveik visi 88 yra “VADOVAI”… Kam jie vadovauja?
„Investuok Lietuvoje“ ar pateikė ataskaitą , kiek buvo investuota Lietuvoje po reklamos ? Visa reklamos kampanija kainavo 56,8 tūkst. eurų. Kokia grąža ? Independence kainavo milijardus – ar kas klausia kokia Lietuvai iš to nauda ? Viskas vardan savireklamos ir kišenės. Kodėl neklausiat dėl milijardinių aferų ?
Savaitė nepraėjo nuo konservų reklamos bulvariniame skelbimų laikraštyje (vos neparašiau ‘viešnamyje’, nes man asocijuojasi) “Financial Times”, o tamsta jau klausi “kiek buvo investuota Lietuvoje po reklamos”?
Suprask, kad ne investuotojams ši reklama buvo skirta, o vidinei Lietuvos rinkai
savivaldybių rinkimų rinkiminės kampanijos metu.
Ši vyriausybė įrodė, kad valstybės biudžeto pinigais perka sau gerus vertinimus. Kas po to gali patikėti viešai skelbiamais partijų reitingais? Ar jie nenupirkti?!
Rinkimų rezultatai parodys.
Ir aš manau, kad ta reklama buvo skirta ne užsieniui, o tik jos citavimui Lietuvoje. Dėl būsimų rinkimų išdavų. Sunku pasakyti, kaip bus. Kritiškai galvojančių kiek? O išvis galvojančių kiek? O negalvojančių kiek? Fanatikų kiek? O jei blizgančių saldainių bus pamėtyta išvakarėse? Na, o tos apklausos tai toks, tai jau toks dalykas, kad oi, oi, oi…
Viduje jau buvo pasinaudota – ir spaudoje ir eteryje buvo pranešta ir apie tai, jog apie mus FT rašo, bei jog užsienis trokšta, kad I.Š. NATO vadovautų. Kažkur ir G.L. apie I.Š. bei NATO buvo užsiminęs.
Apgauti – moralu ?
-vz.lt/izvalgos/2022/12/02/apgauti–moralu
„Paaiškėjus, kad už britų portalo „Financial Times“ paskelbtą specialią publikacijų seriją apie Lietuvą sumokėjo Ekonomikos ir inovacijų ministerijai pavaldi viešoji įstaiga (VšĮ) „Investuok Lietuvoje“, kilo diskusijų audra. Tik, atrodo, kad visos diskusijos nuvilnijo klaidinga linkme: turės ar neturės naudos Lietuva, pigiai ar brangiai kainavo „viešinimas“ ir pan. Tačiau už kadro liko pagrindinis klausimas: ar galima manipuliuoti skaitytojais?
Norime būti mulkiais, atliekančiais naudingų idiotų vaidmenį, ypač rinkimų metu? Reikia tokių pavyzdžių? Skaitykite nepriklausomą žiniasklaidą.”
nemanipuliuoja skaitytojais, ką? Visi tą daro. Visa viso pasaulio žiniasklaida savininkų / akcininkų / grupuočių naudai atidirbinėja. Todėl ir sakau, kad visa ta žiniasklaida nėra joks gėris. Vietoj jos skaitymo, žiūrėjimo geriau išsikvieskite taksi ir pavažiuokite pavakarieniauti Senamiestyje. Skanu, nebrangu ir lėkščių plauti namų tvarkytojai nereikės.