Uosto direkcija skelbia, jog savo vizijas, kaip galėtų atrodyti Uosto direkcijos administracinis pastatas ir naujai formuojama krantinė kruiziniams laivams švartuoti, pateikė penki autoriai.
Pranešama, jog po daugiau nei mėnesį trukusio darbų viešinimo, viešojo svarstymo ir visų privalomų viešojo pirkimo procedūrų išrinktas laimėtojas – projektas „Kuršių vartai“.
Projekto autorius UAB „Statybos inžinierių konsultantų biuras“, architektai – Gintaras Čaikauskas, Andrius Keizikas, Arnas Deltuva, Viktoras Čeika, Jokūbas Augutis.
Kruiziniams laivams švartuoti skirtos krantinės ir naujo Uosto direkcijos administracinio pastato architektūros projekto „Kuršių vartai“ rengėjų teigimu, projektas yra galimybė užtikrinti integralų, daugialypį, polifunkcį traukos centrą, gyvybingą kiaurą parą bei ištisus metus.
Įgyvendinus šį projektą, miesto siluetas pasipildytų naujais, darniais spaudais.
„Tai ne vien miesto vartai link jūros, bet ir jūros vartai į miestą“, – sakoma projekto aprašyme.
„Kuršių vartai“ atveria marias miestui, per numatytą pėsčiųjų srautų ir viešų erdvių tinklą nuo pat Klaipėdos širdies, į viešiems poreikiams pritaikomas krantines su nauju administraciniu pastatu.
Sumanymo tikslas – sukurti ne tik krantinę ir Uosto direkcijos administracinį pastatą, bet ir erdves, kurios tiktų klaipėdiečiams bei miesto svečiams.
Tarp pasiūlymų – laiptai, vedantys prie vandens, kurie galėtų tapti saulės palydėjimo vieta, erdvės poilsiautojams, renginiams.
„Džiaugiamės, kad laimėjo projektas, kuriame dėmesys skirtas ne tik pačiam pastatui, bet ir viešosioms erdvėms, sukuriant maksimalią prieigą prie vandens.
Sutvarkytoje Naujojo Sodo gatvės tąsoje atsiras nauja erdvė, išsipildys uostamiesčio gyventojų svajonė – turėti dar vieną prieigą prie Kuršių marių.
Bus sukurtos naujos poilsio erdvės visuomenei, kultūrai, miesto renginiams“, – pranešime pažymi Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.
Antra vieta skirta projektui „Uosto parkas“, kurį pateikė UAB „SRP Projektas“, o kūrė architektai Andrė Baldišiūtė, Algimantas Neniškis, Sabina Dagėlienė, Gilma Teodora Gylytė, Emilija Deksnytė, Milda Grabauskaitė,
Laura Gaudutytė, Solveiga Buoželytė, trečia vieta – projekto „Uola“ rengėjams UAB „Kelprojektas“ (Petras Džervus, Tautvydas Vileikis, Aidas Barzda, Tomas Umbrasas).
O ketvirta vieta paskirta projekto „Lašas“ autoriams AB „Panevėžio statybos trestas“ ir architektams J. Rimeikai, K. Juočerei, R. I. Klimavičienei, G. Sakaliui.
Projektas, kurio devizas „Žaliasis blyksnis“, buvo atmestas kaip neatitinkantis pirkimo dokumentų reikalavimų ir toliau nebuvo vertinamas, nes neatitiko uosto bendrojo plano.
Nustatyta, kad neatitikimai negalėtų būti ištaisyti neprarandant pagrindinio sumanyo.
Pateiktus projektus vertino komisija, kurią sudarė Uosto direkcijos, miesto ir architektų bendruomenės atstovai:
komisijos pirmininkas Uosto direkcijos generalinis direktorius A. Latakas, Vilniaus miesto savivaldybės vyr. architektas Mindaugas Pakalnis, Klaipėdos miesto savivaldybės Urbanistikos ir architektūros skyriaus laikinai atliekantis vedėjo funkcijas Marijus Mockus.
Architektas, projektų vadovas Povilas Čepaitis, Lietuvos architektų rūmų pirmininkas, architektas Lukas Rekevičius, architektė, kultūros paveldo žinovė Margarita Ramanauskienė, Lietuvos architektų sąjungos atstovas, architektas, daktaras Edgaras Neniškis.
Uosto direkcijos Plėtros skyriaus projektų vadovė, architektė Giedrė Zakarackaitė-Gudaitienė ir uosto kapitono pavaduotojas Eduardas Ringis.
Projektus recenzavo Vilniaus Gedimino technikos universiteto Architektūros fakulteto dekanas, architektas, daktaras Liutauras Nekrošius, Vilniaus Gedimino technikos universiteto Architektūros fakulteto Architektūros katedros docentas, daktaras Darius Linartas.
Atviro (tarptautinio) projekto varžytuvių tikslas buvo išrinkti tinkamiausią kruiziniams laivams švartuoti skirtos krantinės ir naujo Uosto direkcijos administracinio pastato projekto sprendinį, atitinkantį urbanistinius, architektūros ir kitus funkcinius bruožus bei kitus reikalavimus.
Uosto direkcija su varžytuvių I vietos laimėtoju žada sudaryti projektavimo paslaugų pirkimo sutartį.
Uosto direkcijai patikėjimo teise priklausančiame sklype šalia Žiemos uosto krantinių žadamas naujasis Uosto direkcijos administracinis pastatas būtų statomas ant naujai suformuotos krantinės kruiziniams laivams švartuoti.
Būtent dėl šios priežasties buvo nuspręsta šiuos projektus sujungti ir įgyvendinti kartu, taip sukuriant naujas viešąsias erdves.
Dabartinis pastatas, kuriame įsikūrusi Uosto direkcijos administracija, pastatytas 1980 m. Atlikus analizę buvo nustatyta, kad jam reikalingas kapitalinis remontas, pareikalausiantis nemažų išlaidų.
Buvo priimtas sprendimas statyti naują pastatą, kuriam keliami aukštos architektūrinės ir inžinerinės kokybės, naujoviškumo reikalavimai.
Pagal nustatytus energinio veiksmingumo reikalavimus naujo administracinio pastato energinio veiksmingumo klasė – A++, t. y. energijos beveik nenaudojantis pastatas.
Naujoviškais biuro sprendimais būtų užtikrintos puikios darbo aplinkos sąlygos (tiek mikroklimato, tiek estetiniais bruožais) darbuotojams, jame taip pat dirbtų ne tik Uosto direkcijos administracija, tačiau ir Laivų eismo tarnyba (LET).