Trečiadienis, 29 kovo, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Vilniaus stoties rajonui – nauji pasiūlymai

www.alkas.lt
2022-06-22 17:07:47
0
Vilniaus stoties rajonui – nauji pasiūlymai

Vilniaus stoties rajonas | S. Žiūros nuotr.

Didžiulė, tačiau šiuo metu vilniečiams neprieinama teritorija sostinės Senamiesčio prieigose ruošiama atgiminui – planuojama, kad net 42 ha plotas, dabar naudojamas geležinkelių pramonei, ateityje galėtų tapti išskirtiniu miesto rajonu.

Birželį  Vilniuje apsilankiusi tarptautinių architektų komanda ieškojo sprendimų, kaip tarp Naujamiesčio ir Naujininkų įsikūrusi industrinė teritorija ateityje galėtų virsti šiuolaikiška, patogia ir miesto žmogaus poreikius atliepiančia erdve. Pasiūlytos vizijos galės tapti atspirties tašku toliau svarstant galimą rajono transformacijos viziją.

Sostinės savivaldybės „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) Grupės ir „Eurocities“ kvietimu dvi dienas kūrybinėse dirbtuvėse diskutavę architektūros, urbanistikos ir transporto sričių ekspertai iš Nyderlandų, Norvegijos, Prancūzijos, Belgijos, Čekijos ir Vokietijos, planuodami šią miesto dalį, ne tik siūlė architektūrinius sprendimus, bet ir iškėlė naujo viešojo transporto Vilniuje idėją.

Dirbtuvėse dalyvavę profesionalai teikė siūlymus, kaip maksimaliai išnaudoti teritorijos infrastruktūrinį potencialą, suformuoti pagrindinių ir vidinių gatvių tinklą, transporto mazgus, nustatyti prioritetines pėsčiųjų ir dviratininkų zonas, organizuoti patogų viešųjų erdvių tinklą. Vizijų šiai zonai ieškota atsižvelgiant į sostinės Bendrąjį planą, gatvių standartą, istorinį paveldą ir žaliąsias ambicijas.

„Šiandien Senamiesčio kaimynystėje įsikūrusi perspektyvi teritorija naudojama geležinkelių pramonei, tačiau kartu su „Lietuvos geležinkeliais“ svarstome, kaip ši keliasdešimties hektarų zona galėtų būti integruota ir pritaikyta miesto reikmėms, sukuriant visiškai naują, aktyvią miesto dalį. O iš ekspertų sulaukėme palinkėjimo sėkmingai suvaldyti susidariusį 30 metų laiko vakuumą tarp sovietinio planavimo ir vakarietiškos miesto plėtros“, – sakė vyriausiasis miesto architektas Mindaugas Pakalnis.

Pasiūlė tramvajaus idėją

Dirbtuvių metu komandos naudojosi bendrovės „Vilniaus planas“ sukurtu simuliaciniu urbanistiniu žaidimu ir dėliojo savo urbanistines programas iš miestui būdingų elementų: kvartalas, viešoji erdvė, gatvė, visuomeniniai objektai (mokykla, darželis, konferencijų centras ir kt.)

Planuojant konversijos teritoriją Paryžiaus planavimo instituto urbanistai pasiūlė Vilniui pritaikyti miesto ribose esančią geležinkelio infrastruktūrą gyventojų judumo reikmėms. Miesto traukinio (tramvajaus) koncepcija padėtų sumažinti automobilių transporto srautus Tūkstantmečio gatvėje, o esamas geležinkelio atšakas rytai-vakarai ir šiaurė-pietūs kryptimis būtų galima išnaudoti tarpmiestinių traukinių stotis Vilniuje pritaikant miesto visuomeninio transporto naudojimui.  Dirbtuvių dalyvių manymu, tramvajus galėtų tapti alternatyvia susisiekimo priemone Vilniuje, kuriančia vientisą miesto susisiekimo viešuoju transportu grandinę.

Kūrybinėse dirbtuvėse buvo įvertintas ir Vilkpėdės seniūnijos galimas ryšys su geležinkelio stoties bei traukinių remonto depe esančio grįžračio teritorijomis. Sudėtingiausias klausimas specialistams pasirodė jungties tarp Tūkstantmečio g. ir Vilkpėdės kvartalo nebuvimas. Pasiūlyta, kad čia esančias geležinkelio linijas ateityje būtų galima rekonstruoti ir pritaikyti trūkstamos jungties  sukūrimui.

Postindustrinis parkas ir žalioji miesto jungtis

Architektų siūlymu, teritorijoje esantys senieji pramoniniai pastatai, tokie kaip istorinis traukinių remonto depas, galėtų būti  išsaugoti ir pritaikyti naujoms funkcijoms: čia galėtų įsikurti viešbučiai,  biurai, gyvenamosios, komercinės ir visuomeniniai viešosios paskirties pastatai. Kuriama postindustrinio parko idėja, autentišką infrastruktūrą pritaikant šiandieninėms miestiečių reikmėms.

Urbanistai taip pat pasiūlė galimybę sukurti žalią jungtį tarp grįžračio teritorijos ir Burbiškių miško. Tam galėtų būti numatyta nauja pėsčiųjų ir dviratininkų jungtis per bėgius, bei pritaikytas šiuo metu nenaudojamas viadukas virš Tūkstantmečio g. Tuo pačiu aptarta ir gretimų Naujininkų integracija bei „žalio visuomeninių erdvių žiedo“ sukūrimas.

Užsienio ekspertai pasidalino įspūdžiu, jog Vilnius atrodo žalias miestas ir kartu pasidžiaugė, kad nepaisant to, planuotojai imasi Žaliosios bangos projekto įgyvendinimo. Tai yra reikšmingas indėlis į tvaraus miesto planavimą, turint omeny, su kokiomis klimato atšilimo ir oro taršos problemomis susidurs ateities miestai. Urbanistai paskatino planuoti nenutrūkstamus žaliuosius-urbanistinius ryšius, jungiančius viešąsias miesto erdves.

Pavyzdys – Diuseldorfo geležinkelio stotis

Nagrinėjant sutartą Vilniaus teritoriją atsižvelgta į Diuseldorfo (Vokietija) geležinkelio stoties teritorijos konversijos pavyzdį. Nuo 1991 m. čia pradėtas pokyčių procesas užtruko net 20 metų: 10 metų skirta planavimui, 10 metų — statybai. Savo problematika šis pavyzdys yra labai panašus į Vilniaus, todėl vokiečių architektų įžvalgos buvo naudingos. Atidavę didžiąją dalį statinių gyvenamajai paskirčiai, vokiečiai pasirūpino tarp jų suplanuoti du didelius parkus,  vaikų darželį. Šalia geležinkelio  buvo išskirta aukštybinių statinių zona, suplanuotas pylimas garso ir taršos valdymui. Diuseldorfo konversiją įgyvendino trys skirtingi plėtotojai, kuriems uždavinius suformulavo miestas – taip, kaip Vilniuje tai padaryta Paupyje.

Vilniaus miesto savivaldybė dėl šios miesto teritorijos aktyviai tęsia bendradarbiavimą su „Lietuvos geležinkelių“ atstovais.  Planuojama, kad tai bus Stoties rajono pokyčių projekto „Vilnius Connect“ tąsa.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Vilniaus stoties rajonas ruošiasi keisti savo veidą
  2. Pristatyti Nacionalinės koncertų salės pasiūlymai
  3. Sužaliuos Vilniaus savanorių prospektas
  4. Atnaujinti 6 Vilniaus tiltai tapo patogesni pėstiesiems
  5. Vilniaus gyventojai ir mokiniai galės sportuoti atnaujintuose aikštynuose
  6. Vilniaus Pilaitės mikrorajone atidarytas išskirtinis futbolo maniežas
  7. Vilniaus savivaldybė sieks, kad iki 2030-ųjų kelionės pėsčiomis mieste ūgteltų iki 29%
  8. Vilniaus savivaldybė kviečia siūlyti apdovanojimui asmenis, labiausiai nusipelniusius Vilniui ir vilniečiams
  9. Internetiniame Vilniaus Kalėdų miestelyje – amatininkų, ūkininkų ir maisto gamintojų siūlomos dovanos
  10. Kaip atrodys sostinės Vokiečių gatvė?
  11. Sostinėje buriama sveikatos komanda
  12. Vilnius svarsto apie devynis naujus maršrutus ekologiškais autobusais
  13. Vilniuje šunų lauks naujos aikštelės
  14. Po archeologinių tyrimų atgimsta Liuteronų sodas
  15. Molėtuose susisiekimo ministras aptars kelio Vilnius-Utena atnaujinimą

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Autobusas | S. Žiūros nuotr.

Naujo bilietų žymėjimo Vilniuje nebus

2023 03 29
Medžių sodinimas | S. Žiūros nuotr.

Vilnius sužaliuos naujais medžiais ir krūmais

2023 03 26
Suoliukai | vilnius.lt nuotr.

Vilniuje atsiras tūkstantis naujų suoliukų

2023 03 25
Eglutės | vilnius.lt nuotr.

Šventinės eglutės sugrįš į Kalėdų mišką

2023 03 24
Laukiama pasiūlymų „Via Baltica“ projektams

Tvarkomas viadukas nuo Vilniaus į Trakus

2023 03 24
Vilniečio kortelė | S. Žiūros nuotr.

Vilniuje diegiama nauja e. bilieto sistema

2023 03 24
Dronas | Alkas.lt nuotr.

Vilniaus padangėje – daugiau bepiločių

2023 03 23
Kelias | am.lrv.lt nuotr.

Atnaujinamas dar vienas „Via Balticos“ ruožas

2023 03 22
Renovacija | am.lrv.lt nuotr.

Daugiabučių atnaujinimui – 58 mln. eurų

2023 03 20
Mokykla | S. Žiūros nuotr.

Regitracija į mokyklas Vilniuje – iki gegužės 31

2023 03 20
Rodyti daugiau

Naujienos

Ukrainos prezidents V. Zelenskis apkasuose su kariais | president.gov.ua nuotr.
Ukrainos balsas

Rusijos biudžetas turi būti – iki trijų dolerių žmogui/dienai

2023 03 29
Kristoferis Kavolis ir Gitanas Nausėda | R. Dačkaus nuotr.
Lietuvoje

Prezidentas: didžiuojamės, kad esame NATO nariai

2023 03 29
Aukštojo mokslo studijos šiemet numatomos pagal specialistų poreikį | Švietimo ir mokslo ministerijos nuotr.
Lietuvoje

Pirmakursių studijoms – 14,1 mln. eurų

2023 03 29
Oro tarša | am.lrv.lt nuotr.
Gamta ir ekologija

Į orą išmetama vis dar daug teršalų

2023 03 29
Mokslas | lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Suaugusiems siekti mokslų bus paprasčiau

2023 03 29
Pinigai | zum.lt nuotr.
Lietuvoje

Verslo paskoloms – papildomas milijardas

2023 03 29
Sveikata | sam.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Apsilankant pas gydytoją – daugiau paslaugų

2023 03 29
Ingrida Šimonytė | lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Dedamos pastangos dezinformacijos užkardymui

2023 03 29
Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Želvietis , Ukmergės r. apie M. Kundrotas. Pamilti Žečpospolitą
  • Želvietis , Ukmergės r. apie M. Kundrotas. Pamilti Žečpospolitą
  • Rimgaudas apie Vydūnas. Didis darbas
  • Antanas (1) apie V. Vasiliauskas. Euforijos pabaiga: Eurazija už vartų

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Rusijos biudžetas turi būti – iki trijų dolerių žmogui/dienai
  • Prezidentas: didžiuojamės, kad esame NATO nariai
  • Pirmakursių studijoms – 14,1 mln. eurų
  • Į orą išmetama vis dar daug teršalų
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

Naujo bilietų žymėjimo Vilniuje nebus

by Ditė Česėkaitė
2023 03 29
0
Autobusas | S. Žiūros nuotr.

Reaguojant į Vilniaus gyventojų išreikštą nuomonę apie būsimus pokyčius, JUDU (SĮ Susisiekimo paslaugos) praneša, kad nauja bilieto žymėjimo sistema kas...

Skaityti toliau

Vilnius sužaliuos naujais medžiais ir krūmais

by Ditė Česėkaitė
2023 03 26
0
Medžių sodinimas | S. Žiūros nuotr.

Vilniaus savivaldybė artėjantį želdinimo sezoną planuoja pasodinti apie 4 tūkst. medžių ir 40 tūkst. krūmų. Dar dešimtis tūkstančių medžių miestui...

Skaityti toliau

Vilniuje atsiras tūkstantis naujų suoliukų

by Ditė Česėkaitė
2023 03 25
0
Suoliukai | vilnius.lt nuotr.

Iki vasaros Vilniaus gatvėse ir miesto erdvėse bus įrengta tūkstantis naujų suoliukų. „Miesto gyvenimas verda gatvėse, aikštėse, skveruose, parkuose. Stengiamės,...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • Želvietis , Ukmergės r. apie M. Kundrotas. Pamilti Žečpospolitą
  • Želvietis , Ukmergės r. apie M. Kundrotas. Pamilti Žečpospolitą
  • Rimgaudas apie Vydūnas. Didis darbas
  • Antanas (1) apie V. Vasiliauskas. Euforijos pabaiga: Eurazija už vartų
  • ar pakankamai apie S. Buškevičius. Mūsų laukia mūšis už lietuvių kalbą
Kitas straipsnis
„Maisto bankas“ | Martyno Siruso nuotr.

Nepasiturintieji paramos sulauks dar birželį

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | CBD aliejus Lietuvoje | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | Bigbank.lt | kemi.lt | TIK BALDAI | ATS Mods | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | Srotas24.lt - Dalys | Zuza.lt | LIVIN parduotuvė | Grozionamaisfinksas.lt | https://zvejojam.lt | Darbo skelbimai

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai