Antradienis, 18 lapkričio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Vilniaus stoties rajonui – nauji pasiūlymai

www.alkas.lt
2022-06-22 17:07:47
0
Vilniaus stoties rajonui – nauji pasiūlymai

Vilniaus stoties rajonas | S. Žiūros nuotr.

       

Didžiulė, tačiau šiuo metu vilniečiams neprieinama teritorija sostinės Senamiesčio prieigose ruošiama atgiminui – planuojama, kad net 42 ha plotas, dabar naudojamas geležinkelių pramonei, ateityje galėtų tapti išskirtiniu miesto rajonu.

Birželį  Vilniuje apsilankiusi tarptautinių architektų komanda ieškojo sprendimų, kaip tarp Naujamiesčio ir Naujininkų įsikūrusi industrinė teritorija ateityje galėtų virsti šiuolaikiška, patogia ir miesto žmogaus poreikius atliepiančia erdve. Pasiūlytos vizijos galės tapti atspirties tašku toliau svarstant galimą rajono transformacijos viziją.

Sostinės savivaldybės „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) Grupės ir „Eurocities“ kvietimu dvi dienas kūrybinėse dirbtuvėse diskutavę architektūros, urbanistikos ir transporto sričių ekspertai iš Nyderlandų, Norvegijos, Prancūzijos, Belgijos, Čekijos ir Vokietijos, planuodami šią miesto dalį, ne tik siūlė architektūrinius sprendimus, bet ir iškėlė naujo viešojo transporto Vilniuje idėją.

Dirbtuvėse dalyvavę profesionalai teikė siūlymus, kaip maksimaliai išnaudoti teritorijos infrastruktūrinį potencialą, suformuoti pagrindinių ir vidinių gatvių tinklą, transporto mazgus, nustatyti prioritetines pėsčiųjų ir dviratininkų zonas, organizuoti patogų viešųjų erdvių tinklą. Vizijų šiai zonai ieškota atsižvelgiant į sostinės Bendrąjį planą, gatvių standartą, istorinį paveldą ir žaliąsias ambicijas.

„Šiandien Senamiesčio kaimynystėje įsikūrusi perspektyvi teritorija naudojama geležinkelių pramonei, tačiau kartu su „Lietuvos geležinkeliais“ svarstome, kaip ši keliasdešimties hektarų zona galėtų būti integruota ir pritaikyta miesto reikmėms, sukuriant visiškai naują, aktyvią miesto dalį. O iš ekspertų sulaukėme palinkėjimo sėkmingai suvaldyti susidariusį 30 metų laiko vakuumą tarp sovietinio planavimo ir vakarietiškos miesto plėtros“, – sakė vyriausiasis miesto architektas Mindaugas Pakalnis.

Pasiūlė tramvajaus idėją

Dirbtuvių metu komandos naudojosi bendrovės „Vilniaus planas“ sukurtu simuliaciniu urbanistiniu žaidimu ir dėliojo savo urbanistines programas iš miestui būdingų elementų: kvartalas, viešoji erdvė, gatvė, visuomeniniai objektai (mokykla, darželis, konferencijų centras ir kt.)

Planuojant konversijos teritoriją Paryžiaus planavimo instituto urbanistai pasiūlė Vilniui pritaikyti miesto ribose esančią geležinkelio infrastruktūrą gyventojų judumo reikmėms. Miesto traukinio (tramvajaus) koncepcija padėtų sumažinti automobilių transporto srautus Tūkstantmečio gatvėje, o esamas geležinkelio atšakas rytai-vakarai ir šiaurė-pietūs kryptimis būtų galima išnaudoti tarpmiestinių traukinių stotis Vilniuje pritaikant miesto visuomeninio transporto naudojimui.  Dirbtuvių dalyvių manymu, tramvajus galėtų tapti alternatyvia susisiekimo priemone Vilniuje, kuriančia vientisą miesto susisiekimo viešuoju transportu grandinę.

Kūrybinėse dirbtuvėse buvo įvertintas ir Vilkpėdės seniūnijos galimas ryšys su geležinkelio stoties bei traukinių remonto depe esančio grįžračio teritorijomis. Sudėtingiausias klausimas specialistams pasirodė jungties tarp Tūkstantmečio g. ir Vilkpėdės kvartalo nebuvimas. Pasiūlyta, kad čia esančias geležinkelio linijas ateityje būtų galima rekonstruoti ir pritaikyti trūkstamos jungties  sukūrimui.

Postindustrinis parkas ir žalioji miesto jungtis

Architektų siūlymu, teritorijoje esantys senieji pramoniniai pastatai, tokie kaip istorinis traukinių remonto depas, galėtų būti  išsaugoti ir pritaikyti naujoms funkcijoms: čia galėtų įsikurti viešbučiai,  biurai, gyvenamosios, komercinės ir visuomeniniai viešosios paskirties pastatai. Kuriama postindustrinio parko idėja, autentišką infrastruktūrą pritaikant šiandieninėms miestiečių reikmėms.

Urbanistai taip pat pasiūlė galimybę sukurti žalią jungtį tarp grįžračio teritorijos ir Burbiškių miško. Tam galėtų būti numatyta nauja pėsčiųjų ir dviratininkų jungtis per bėgius, bei pritaikytas šiuo metu nenaudojamas viadukas virš Tūkstantmečio g. Tuo pačiu aptarta ir gretimų Naujininkų integracija bei „žalio visuomeninių erdvių žiedo“ sukūrimas.

Užsienio ekspertai pasidalino įspūdžiu, jog Vilnius atrodo žalias miestas ir kartu pasidžiaugė, kad nepaisant to, planuotojai imasi Žaliosios bangos projekto įgyvendinimo. Tai yra reikšmingas indėlis į tvaraus miesto planavimą, turint omeny, su kokiomis klimato atšilimo ir oro taršos problemomis susidurs ateities miestai. Urbanistai paskatino planuoti nenutrūkstamus žaliuosius-urbanistinius ryšius, jungiančius viešąsias miesto erdves.

Pavyzdys – Diuseldorfo geležinkelio stotis

Nagrinėjant sutartą Vilniaus teritoriją atsižvelgta į Diuseldorfo (Vokietija) geležinkelio stoties teritorijos konversijos pavyzdį. Nuo 1991 m. čia pradėtas pokyčių procesas užtruko net 20 metų: 10 metų skirta planavimui, 10 metų — statybai. Savo problematika šis pavyzdys yra labai panašus į Vilniaus, todėl vokiečių architektų įžvalgos buvo naudingos. Atidavę didžiąją dalį statinių gyvenamajai paskirčiai, vokiečiai pasirūpino tarp jų suplanuoti du didelius parkus,  vaikų darželį. Šalia geležinkelio  buvo išskirta aukštybinių statinių zona, suplanuotas pylimas garso ir taršos valdymui. Diuseldorfo konversiją įgyvendino trys skirtingi plėtotojai, kuriems uždavinius suformulavo miestas – taip, kaip Vilniuje tai padaryta Paupyje.

Vilniaus miesto savivaldybė dėl šios miesto teritorijos aktyviai tęsia bendradarbiavimą su „Lietuvos geležinkelių“ atstovais.  Planuojama, kad tai bus Stoties rajono pokyčių projekto „Vilnius Connect“ tąsa.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Vilniaus stoties rajonas ruošiasi keisti savo veidą
  2. Pristatyti Nacionalinės koncertų salės pasiūlymai
  3. Sužaliuos Vilniaus savanorių prospektas
  4. Atnaujinti 6 Vilniaus tiltai tapo patogesni pėstiesiems
  5. Vilniaus gyventojai ir mokiniai galės sportuoti atnaujintuose aikštynuose
  6. Vilniaus Pilaitės mikrorajone atidarytas išskirtinis futbolo maniežas
  7. Vilniaus savivaldybė sieks, kad iki 2030-ųjų kelionės pėsčiomis mieste ūgteltų iki 29%
  8. Vilniaus savivaldybė kviečia siūlyti apdovanojimui asmenis, labiausiai nusipelniusius Vilniui ir vilniečiams
  9. Internetiniame Vilniaus Kalėdų miestelyje – amatininkų, ūkininkų ir maisto gamintojų siūlomos dovanos
  10. Kaip atrodys sostinės Vokiečių gatvė?
  11. Vilnius nusprendė restauruoti drožinėtą medinuką Užupyje!
  12. Vilnius per trejus metus ruošiasi pakeisti visą gatvių apšvietimą
  13. Sostinėje buriama sveikatos komanda
  14. Baigtas VilniausTuputiškių serpantino atnaujinimas
  15. Ruošiamasi Neries krantinės atnaujinimui

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Simonas Kairys
Lietuvoje

Seimas pritarė paveldo reformai

2025 11 18
Kibernetinis saugumas | lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Steigiami 44 saugumo operacijų centrai

2025 11 18
Kad nepasikartotų Medininkų tragedija
Lietuvoje

Laisvės premija skirta Medininkų žudynes išgyvenusiam Tomui Šernui

2025 11 18
A. Rusteika. Balionų isterija – priedanga politinei aferai
Lietuvoje

VGT – siūlymai dėl oro erdvės gynybos

2025 11 18
Kelio darbai
Lietuvoje

Pradedamas tvarkyti tiltas per Šyšą Šilutėje

2025 11 18
Antanas Nedzinskas
Lietuvoje

Generalinė prokurorė kreipėsi į Seimą dėl A. Nedzinsko neliečiamybės

2025 11 18
Lietuvoje

Atnaujinti traukinių tvarkaraščiai

2025 11 18
Lotomatai
Gamta ir žmogus

Naujovė Baltijos šalyse – lotomatai

2025 11 18

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Budweiser apie P. Toinbi. Prarasta socialdemokratijos kibirkštis: kai Trečias kelias niekur neveda
  • Kęstutis K.Urba apie P. Toinbi. Prarasta socialdemokratijos kibirkštis: kai Trečias kelias niekur neveda
  • Naivus klausimas apie P. Toinbi. Prarasta socialdemokratijos kibirkštis: kai Trečias kelias niekur neveda
  • Rimgaudas apie K. K. Urba. Kultūros politikos štrichai: maištavimo gaivalo primityvumas

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Seimas pritarė paveldo reformai
  • Bėgimo takeliai: ką verta rinktis 2026 m.?
  • Steigiami 44 saugumo operacijų centrai
  • Laisvės premija skirta Medininkų žudynes išgyvenusiam Tomui Šernui

Kiti Straipsniai

Kelio darbai

Pradedamas tvarkyti tiltas per Šyšą Šilutėje

2025 11 18
Būsima gimnazija

Leista statyti vieną laukiamiausių gimnazijų Vilniuje

2025 11 17
Vilnius, žiema

Vilnius ruošiasi žiemos metui

2025 11 17
Lazdynai

Sostnė rengia Lazdynų tvarkymo gaires

2025 11 14
Elektra

„Litgrid“ pradeda elektros linijos Lietuvos elektrinė–Neris atnaujinimą

2025 11 13
Vilniaus rotušė

Pradėtas Vilniaus rotušės atnaujinimas

2025 11 13
Vilkpėdės skveras

Sostinės Vilkpėdės rajone bus tvarkomas skveras  

2025 11 11
Šildymo sąskaita

„Gijos“: Pirmosios sąskaitos už šildymą vilniečių neišgąsdins

2025 11 10
Dviračių takas

„Via Lietuva“ pristato darbus pėsčiųjų ir dviračių takuose

2025 11 05
Žirmūnai

Vilniuje atsiras išskirtinė viešoji erdvė

2025 11 04

Skaitytojų nuomonės:

  • Budweiser apie P. Toinbi. Prarasta socialdemokratijos kibirkštis: kai Trečias kelias niekur neveda
  • Kęstutis K.Urba apie P. Toinbi. Prarasta socialdemokratijos kibirkštis: kai Trečias kelias niekur neveda
  • Naivus klausimas apie P. Toinbi. Prarasta socialdemokratijos kibirkštis: kai Trečias kelias niekur neveda
  • Rimgaudas apie K. K. Urba. Kultūros politikos štrichai: maištavimo gaivalo primityvumas
  • Naivus klausimas apie P. Toinbi. Prarasta socialdemokratijos kibirkštis: kai Trečias kelias niekur neveda
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
„Maisto bankas“ | Martyno Siruso nuotr.

Nepasiturintieji paramos sulauks dar birželį

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai