Gruodžio 10 d. 18.30 val. Kauno Vytauto Didžiojo bažnyčioje (Aleksoto g. 3) Kauno tautinės kultūros centras kaip ir kasmet surengs Kauno miesto ir rajono folkloro ansamblių tradicinį advento koncertą „Už girių girių“. Šiame renginyje senieji baltiškieji ir krikščioniškieji papročiai persipina ir įprasmina advento laikotarpį.
Šventiniame renginyje dalyvauja Kauno miesto ir rajono folkloro ansambliai: „Ratilėlis“, „Sauluva“, „Bitula“, „Linago“, „Goštauta“, „Jotija“, „Piliarožė“, „Žaisa“, „Alda“, „Kupolė“, „Samylų senolės“.
Koncertą vedovaus Judita Einikytė ir Jonas Misevičius. Renginys nemokamas.
Rengėjai: Kauno tautinės kultūros centras. Pagalbininkai: Vytauto Didžiojo bažnyčia, Kauno miesto ir rajono folkloro ansambliai, klubai.
Pajūrieti – padėk. “tradicinis folklioras” – Lietuviškai.
Pirmiausia, mes abu žodį folklioras rašome taisyklingai 🙂 su minkštinamuoju „i“! Neversčiau pažodžiui, nes gautųsi sviestas sviestuotas. Gal tiesiog „tautos (žodinis) paveldas“? Juk, jei paveldas, tai jis turėtų būti „tradicinis“ – paprotinis. O, tada gal „PAPROTINIS TAUTOS PAVELDAS“ vis tik aiškiau? Nesu lietuvių kalbos žinovas, todėl visada mano pasiūlymai yra mėgėjiški. Paveldas yra ne tik žodinis, todėl kai kas gali pagalvoti ir apie molinius ąsočius. Bet, jei jau koncertas, tai gal moliniai ąsočiai su alumi bus po jo? 🙂
Toliau: „Šiame renginyje senieji baltiškieji ir krikščioniškieji papročiai persipina ir įprasmina advento laikotarpį.“ Jei renginys vyksta bažnyčioje advento proga, tada 1:0 bažnyčios naudai 🙂 Mano nuomone, tai nėra joks „papročių persipinimas“, nes „Adventas simbolizuoja Bažnyčios, šiomis „paskutinėmis dienomis“ situaciją (Apd 2, 17; Žyd 1, 2), kai Dievo tauta laukia šlovingo Kristaus sugrįžimo ir jo amžinos karalystės įkūrimo. Bažnyčios situacija primena Izraelio padėtį Senojo Testamento istorijos pabaigoje: tremtis, laukimas ir viltis, maldingai laukiant Mesijo pasirodymo. Izraelis atsigręžia į praeityje Dievo Jo labui nuveiktus nuostabius darbus – išvadavimą iš Egipto vergovės ir tuo remdamasis vėl šaukiasi Dievo pagalbos. Lygiai taip pat Bažnyčia advento laiku atsigręžia į Kristaus atėjimą švęsdama jį, o kartu žvelgdama pirmyn nekantriai laukia Kristaus karalystės atėjimo, kai Jis sugrįš pas savo žmones. Šioje šviesoje senovinė advento giesmė „Veni, Veni Emmanuel“ tobulai atspindi adventinį Bažnyčios šauksmą:
Ateik, ateik, Emanueli ir išvaduoki Izraelį.
Tremty jis rauda skausmuose širdies ir laukia, kol Dievo Sūnus ateis.
Giedok! Giedok! Emanueli, ateik, išlaisvink Izraelį.
Izraelis giedojo šią giesmę laukdamas pirmojo Kristaus atėjimo“. Tai citata iš 2017 12 03 bernardinai lt. Ne pirmą kartą ją įdedu, bet niekas neskaito 🙂 Klausimas: prie ko čia aisčiai ar taip vadinami paganus?
O šv. Paulius tokiu renginiu būtų patenkintas, nes tai jo dvasioj.
Kauno “Tautinės kultūros centras” Vytauto didžiojo bažnyčioje surengs adventą įprasminantį laikotarpį, kuriame persipins senieji baltiškieji ir krikščioniškieji papročiai. Bažnyčioje koncertuos iš visur sukviesti tautiniai (folkloriniai) ansambliai, bet nebus nei vieno kviestinio bažnytinio choro. Juolab, choro ar ansamblio iš nacionalinės Izraelio valstybės.
O, kas tada giedos senovinę advento giesmę: Ateik, ateik, Emanueli ir išvaduok Izraelį?
Nonsensas kažkoks.