Penktadienis, 27 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Auga privačių skrydžių poreikis

www.alkas.lt
2021-11-12 13:23:53
1
Šiaulių oro uostas | Šiaulių oro uosto nuotr.

Šiaulių oro uostas | Šiaulių oro uosto nuotr.

Koronaviruso pandemija bendrą skrydžių skaičių Lietuvos oro erdvėje sumažino perpus, palyginti su metais iki pandemijos. Drastiškas kritimas fiksuotas ir visame pasaulyje.

Visgi, į nišines paslaugas orientuoto Tarptautinio Šiaulių oro uosto direktorė Aurelija Kuezada atkreipia dėmesį, kad pandemija aviacijos rinkai atvėrė naujų galimybių – išryškėjo privačių skrydžių niša.

Keliavimo ribojimai ir veiklų stabdymai lėmė, kad pernai, palyginti su 2019-aisiais, Vilniaus oro uoste skrydžių skaičius sumažėjo 56,26 proc., Kauno – 37,82 proc., Palangos – 48,83 proc., o Šiaulių – 15,68 proc. Šiaulių oro uosto direktorė A. Kuezada teigia, kad gyvenant pandemijos sąlygomis šis vienas mažiausių šalyje oro uostų tapo pavyzdžiu, kokios aviacijos paslaugos turi didžiausią potencialą.

„Dalindamiesi erdve su kariškiais nesame tipiškas oro uostas, kuriame reguliariai leidžiasi keleivių pilni boingai. Tačiau iš esmės bene vieninteliai Lietuvoje esame taip stipriai susitelkę į paslaugas verslui, kurias norime plėsti dar labiau.

Pandemijai prasidėjus toliau priėmėme orlaivius, atskrendančius įvairioms techninėms paslaugoms atlikti ar ilgėliau pastovėti, taip pat aptarnavome ir privačius skrydžius. Palyginti su Vilniumi, Kaunu ir Palanga, mes pernai turėjome vieną mažesnių, apie 14 proc. siekiančią skrydžių rinkos dalį, bet dėl pandemijos patyrėme ir sąlyginai mažiausius praradimus“, – sako A. Kuezada.

Direktorė vardina, kad dažniausiai Šiaulių oro uoste leidžiasi privatūs lėktuvai iš Italijos, Šveicarijos, Vokietijos ir Švedijos. Jais atskrenda užsienio verslininkai, besikuriantys šalia esančioje Šiaulių laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) ar regione.

Šiaulių LEZ direktorius Artūras Klangauskas sako, kad galimybė privačiai naudotis tarptautiniu oro keliu Šiaulių regionui ir ypač Šiaulių LEZ suteikia išskirtinį investicinį patrauklumą.

„Mums tai kuria ypatingą pridėtinę vertę, nes kartu su geležinkelio atšakos nutiesimu tapsime intermodaline erdve, kuri bus pasiekiama ne tik kelių ir oro, bet ir geležinkelių transportu. Logistiškai verslui labai patogu turėti realią galimybę lėktuvais gabenti komercinius krovinius.

Tačiau ir kalbant apie privačius skrydžius, jie aktualūs ir esamiems, ir potencialiems investuotojams, kurie dirba įvairiose pasaulio šalyse ar net skirtinguose kontinentuose. Šiuo metu taip pat laukiame potencialaus investuotojo, kuris apsižvalgyti atskris paties pilotuojamu orlaiviu“, – teigia A. Klangauskas.

Oro uoste privatiems lėktuvams paslaugas teikia iki 5 žmonių. Jie papildo degalų atsargas, atlieka privalomąjį orlaivio valymą, prireikus, pasirūpinama įgulos apgyvendinimu mieste.

Privačių skrydžių poreikis augs

Privačių skrydžių paklausos augimas, tebesitęsiant pandemijai, stebimas visame pasaulyje.

„Privačių skrydžių, kartu ir privačių lėktuvų paklausa pasaulyje dabar yra tokia didelė, kad rinkos poreikius sunku patenkinti. Tokio tipo keliones sau galintys leisti keliautojai renkasi privatumą, individualumą, greitį. Kaip rezultatą turime situaciją, kad rinkoje trūksta naujų ir naudotų lėktuvų, jų dalių, taip pat privačiuose skrydžiuose galinčio dirbti personalo“, – pastebi Šiaulių oro uosto vadovė.

Pasaulio aviacijos perspektyvas spalį įvertinusi JAV orlaivių komponentų gamintoja „Honeywell“ skelbia, kad privatiems skrydžiams skirtų lėktuvų paklausa per ateinantį dešimtmetį dar labiau augs, nes pandemija išryškino finansiškai stipresnių keliautojų tokiems skrydžiams teikiamą prioritetą.

Prognozuojama, kad verslo aviacijos sektoriaus operatoriai 2022–2031 metais rinkai pasiūlys apie 7,4 tūkst. privatiems skrydžiams skirtų orlaivių, kurių vertė sieks apie 238 mlrd. JAV dolerių. „Honeywell“ vertinimu, tai rodo, kad šiuo metu pasaulyje privatiems skrydžiams skirtų orlaivių yra mažai, o net 65 proc. vartotojų tikisi, jog ir 2022 metais verslo skrydžių poreikis augs.

„Pandemijai tebebanguojant reguliarūs ir užsakomieji keleiviniai skrydžiai dar vis bando atsigauti. Tuo tarpu kitame skrydžių segmente kaip tik fiksuojamas anšlagas ir paklausos rekordai.

Pasaulio skrydžių žemėlapyje esame matomi ir turime dideles galimybes sustiprinti savo pozicijas, siūlydami išnaudoti mūsų turimą aviacijos infrastruktūrą nišinėms paslaugoms, kurių populiarumas įgauna pagreitį“, – sako A. Kuezada.

Masinių keleivinių skrydžių neaptarnaujantys oro uostai privalo turėti standartus atitinkančius keleivių terminalus, kuriais naudojasi ne tik čia atskrendantys pavieniai keliautojai, bet ir orlaivių įgulos. Būtent šis reikalavimas ir tarptautinio oro uosto statusas leido Šiaulių oro uostui (ŠOU) įvertinti augantį nišinių paslaugų poreikį pandemijos metu.

„Oro navigacijos“ duomenimis, pernai Lietuvos tarptautiniai oro uostai aptarnavo 34,3 tūkst. skrydžių. Atitinkamai Vilniaus oro uostas užėmė 61 proc., Kauno – 18 proc., Šiaulių – 14 proc., o Palangos – 7 proc. rinkos dalį.

Šiaulių oro uostas ateitį planuoja su maždaug 25 mln. eurų vertės verslo investicijų perspektyva, iš jų vien Estijos kapitalo įmonės „Aviatic MRO“ orlaivių techninės priežiūros ir remonto centro projektas vertinamas apie 20 mln. eurų.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Šiauliai lieka tarptautinių skrydžių žemėlapyje
  2. Kauno oro uostui vasaros skrydžių sezonas buvo sėkmingas
  3. Skrydžių krypčių daugės ir liepą
  4. Balandį keliautojai galės rinktis naujas skrydžių kryptis
  5. Nuo gegužės – naujos skrydžių kryptys
  6. Šiaulių oro uosto vadovė A. Kuezada: pandemija nokautavo aviaciją, bet mus grąžino į žaidimą
  7. Šiaulių oro uostas dar metams tapo didžiausia regione orlaivių stovėjimo aikštelė
  8. Kodėl keleiviniai orlaiviai tampa krovininiais?
  9. „airBaltic“ orlaivis nudažytas Lietuvos vėliavos spalvomis ir pavadintas Vilniaus vardu
  10. Šiaulių meras prašo Vyriausybės prisidėti prie oro uosto veiklos stiprinimo
  11. Europos Komisija nebūtinų kelionių į ES apribojimą ragina pratęsti iki birželio 15 d.
  12. Į Šiaulių oro uostą grįžta aviacija: „Aviatic MRO“ pasirašė sutartį su didžiausia Izraelio aviacijos ir kosmoso įrangos gamintoja
  13. Šiauliuose – 20 mln. eurų vertės angaro statyba
  14. Šiaulių oro uoste – naujas investuotojas
  15. Aptariamos galimybės Lietuvos orlaiviams skristi į JAV

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 1

  1. Kažin says:
    4 metai ago

    Šaunuoliai Šiauliai, kad nesnaudžia, nesėdi rankas sudėję, o ieško ir randa naudingos veiklos. Sėkmės.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Smūgio slopintuvas
Lietuvoje

Didesniam saugumui keliuose – mobilūs smūgio slopintuvai

2025 06 27
Šuo, katė
Gamta ir žmogus

EP žengia į priekį užtikrinant naminių gyvūnų gerovę

2025 06 27
Vilniaus senamiestis
Lietuvoje

Patvirtintas Vilniaus istorinio centro valdymo planas

2025 06 27
Automobilis, kelionės
Gamta ir žmogus

GPS trikdžiai kelia nerimą keliaujant, bet ne bendraujant

2025 06 27
Troleibusas
Lietuvoje

Nuo liepos 1 d. Vilniuje – nauji kelionių bilietai

2025 06 27
Atgimimo aikšte Klaipėdoje | klaipeda.lt nuotr.
Lietuvoje

Klaipėdos Atgimimo aikštė ruošiama išminavimo darbams

2025 06 27
Dviračių sportas
Lietuvoje

Daugės dviratininkams skirtų takų

2025 06 27
Elektrinis laivas | vvt.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Vilniaus elektriniai laivai jau testuojami Rygoje

2025 06 27

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • +++ apie Prezidentas EVT: būtina skubiai stiprinti ES gynybos pajėgumus
  • Kieno nuosavybė žmonija? apie Pasaulis sujudęs dėl rekordinio duomenų nutekėjimo: didelė tikimybė, kad tarp jų yra ir Lietuvos gyventojų duomenys
  • Paaiškinimas apie Gyventojų skaičiaus augimą šalyje lėmė tarptautinė migracija
  • >+++ apie Vilniaus mieste tikrinti viešieji užrašai ir išorinė reklama

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Vaikystė – tai metas, kai fantazija neturi ribų, o svajonės virsta nuotykiais!
  • Ieškote žaislo, kuris lavintų jūsų vaiko kūrybiškumą, motorinius įgūdžius ir loginį mąstymą?
  • Didesniam saugumui keliuose – mobilūs smūgio slopintuvai
  • EP žengia į priekį užtikrinant naminių gyvūnų gerovę

Kiti Straipsniai

Automobilis, kelionės

GPS trikdžiai kelia nerimą keliaujant, bet ne bendraujant

2025 06 27
Troleibusas

Nuo liepos 1 d. Vilniuje – nauji kelionių bilietai

2025 06 27
Telefonas

Kaip apsaugoti telefonus keliaujant užsienyje?

2025 06 24
Elektromobilis

Kokį elektromobilį pasirinkti – naudotą ar naują?

2025 06 23
Telefonas

ES šalyse mobiliojo ryšio kainos kaip namuose

2025 06 22
Kelionė, automobilis

Kas laukia viršijus greitį su nuomotu automobiliu

2025 06 21
Degalinė | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Artėjant Joninėms: kada ir kiek degalų įsipila vairuotojai

2025 06 21
Palangos oro uostas

Iš Palangos į Londoną lėktuvai kils 7 kartus per savaitę

2025 06 20
Orlaivis

Pradedamos derybos dėl karinių transporto orlaivių įsigijimo

2025 06 18
Traukinys

Ryškėja būsimų elektrinių traukinių kontūrai

2025 06 18

Skaitytojų nuomonės:

  • +++ apie Prezidentas EVT: būtina skubiai stiprinti ES gynybos pajėgumus
  • Kieno nuosavybė žmonija? apie Pasaulis sujudęs dėl rekordinio duomenų nutekėjimo: didelė tikimybė, kad tarp jų yra ir Lietuvos gyventojų duomenys
  • Paaiškinimas apie Gyventojų skaičiaus augimą šalyje lėmė tarptautinė migracija
  • >+++ apie Vilniaus mieste tikrinti viešieji užrašai ir išorinė reklama
  • Naivus klausimas apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Kelias Vilnius–Kaunas–Klaipėda | lakd.lrv.lt nuotr.

Nakčiai uždaromas magistralinis kelias A1

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai