Prezidento teikiami pasiūlymai, mūsų vertinimu, prisidės prie šių įmonių gerosios valdysenos ir viešosios transporto infrastruktūros objektų valdymo apsaugos. Taigi juos vertiname teigiamai.
Toliau planuojame sėkmingą ir sklandų šių strateginių šalies įmonių pertvarkos į akcines bendroves procesą. Šia pertvarka siekiame skatinti įmones investuoti į inovacijas, naujas paslaugas, pačių įmonių vertę, sudaryti sąlygas efektyviau valdyti verslo riziką, diegti geriausią korporatyvinio valdymo praktiką.
Po šios pertvarkos 100 proc. 4 bendrovių akcijų ir visa Konstitucijoje minima infrastruktūra priklausys valstybei, bus užtikrinamas tiek viešasis interesas, tiek nacionalinis saugumas.
Prezidento veto: strateginių valstybės įmonių pertvarka – tik užtikrinus nacionalinio saugumo interesus
Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda, vadovaudamasis Konstitucija, grąžino Seimui pakartotinai svarstyti valstybės įmonių pertvarkymo į akcines bendroves įstatymų paketą.
Įstatymų paketu sudaromos prielaidos pertvarkyti valstybės įmones „Lietuvos oro uostai“, „Oro navigacija“, Vidaus vandens kelių direkcija ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija į akcines bendroves.
Šalies vadovas pabrėžia remiantis pastangas siekti efektyvesnės šių įmonių veiklos, profesionalaus jų valdymo, palaikantis visai Lietuvos ekonomikai svarbaus susisiekimo sektoriaus stiprinimą. Vis dėlto Prezidentas negali sutikti su Seime priimtais Transporto veiklos pagrindų įstatymo ir susijusių šakinių įstatymų pakeitimais, numatančiais strateginę reikšmę turinčios ir nacionaliniam saugumui svarbios viešosios transporto infrastruktūros valdymo ir naudojimo pokyčius.
„Priimti įstatymai nepalieka valstybei būtinų instrumentų, kuriais būtų užtikrinta nacionaliniam saugumui svarbios viešosios transporto infrastruktūros kontrolė. Sieksiu, kad įstatymo lygmeniu būtų įrašytos nuostatos, suvaldančios rizikas ir užtikrinančios strateginius valstybės interesus laivyboje, oro erdvėje bei kelių ir vandens transporte“, – sakė Prezidentas.
Šalies vadovo nuomone, komercializuojant šias strategines valstybės valdomas įmones būtina užtikrinti, kad viešosios transporto infrastruktūros objektai visada išliktų valstybės rankose. Būsimoms akcinėms bendrovėms valdant viešąją transporto infrastruktūrą kaip nuosavą turtą, galimi kreditorių išieškojimai negali būti nukreipti į šią infrastruktūrą ar valstybės ar savivaldybių biudžetus.
Pasak šalies vadovo, pertvarkytos įmonės turi būti valdomos skaidriai ir profesionaliai – pagal gerosios valdysenos praktikas, taip pat užtikrinant įmonių valdymo organų kolegialumo principus.
Kaip supratau – nepavyko. Kol kas. Nes pakyšos jau įsisavintos, o “darbeliai” ne atlikti. Nedovanotina.
Birželio elektros kaina 54% ūgtelėjo…
1) Kas yra nacionalinis saugumas? Ar yra toks dalykas išvis? 2) Kam konkrečiai bus naudinga ta pertvarka?
nacionalinio saugumo. Kolonija už savo saugumą neatsako. Kolonija tik vykdo, metropolijos nurodymus.