Vilniaus oro uoste baigtas svarbus aerodromo rekonstrukcijos etapas – atnaujinti pietinėje oro uosto dalyje esantys du orlaivių riedėjimo takai. Teigiama, kad aerodromo atnaujinimo pagrindiniai tikslai yra pagerinti ne tik oro uosto operacijų saugą, atnaujintą infrastruktūrą pritaikyti greitesniam orlaivių aptarnavimui, bet ir diegti aplinkosaugos sprendimus.
Vilniaus oro uosto vadovas Dainius Čiuplys sako, kad oro uosto infrastruktūra yra cikliška – jos nusidėvėjusias dalis būtina atnaujinti kas 10-15 metų, kad būtų atitinkami aviacijos saugos ir aplinkosauginiai reikalavimai. Planuojama, kad šios investicijos atsipirks per tokį pat laikotarpį.
„Siekėme atlikti visus darbus ir pradėti vėl naudoti itin svarbius riedėjimo takus per maždaug pusmetį, todėl nuo pat pradžių buvo įtrauktos labai didelės rangovų pajėgos. Abu modernizuoti takai jau yra naudojami, o kitąmet vieną jų numatome dar pratęsti lygiagrečiai esamam kilimo-tūpimo takui ir tokiu būdu sukurti lygiagretų riedėjimo taką, kuris leis patogiau ir greičiau judėti orlaiviams oro uosto viduje“, – teigia D.Čiuplys.
Anot oro uosto vadovo, baigti atnaujinti takai užtikrina ne tik saugesnį orlaivių judėjimą, bet ir taupo jų kuro sąnaudas, mažina išmetamo anglies dvideginio kiekį. Skaičiuojama, kad pertvarkius ir prailginus riedėjimo taką, kuris yra lygiagretus kilimo-tūpimo takui, bus beveik perpus sumažinta aplinkos tarša kiekvieno orlaivio riedėjimo metu.
Abiejų takų atnaujinimo metu taip pat pagerintas paviršinių nuotekų surinkimas ir valymas, o riedėjimo takuose įdiegti LED žiburiai mažina viso oro uosto elektros energijos suvartojimo kiekius.
Oro uosto perone kitais metais taip pat bus įrengtos naujos orlaivių nuledinimo aikštelės ir pradėta statyti nuotekų valykla. Taip pat toliau bus diegiamos požemines elektros sistemos, atnaujinamas apšvietimas, įgyvendinti nauji paviršinių nuotekų surinkimo sprendimai.
„oro uosto operacijų saugą“ – iš tokių išsireiškimų iškart gali atpažinti mėgėjus.
Yra oro uosto veikla, darbas ir pan., o ne „operacijos“. Nėra „operacijų saugos“: yra skrydžių sauga ir aviacinis saugumas. Tie du dalykai yra visiškai skirtingi.
ir už Kemblį reiklesnis… 🙂
O ko str. kepurės nesiūlote taisyti į
Vilniaus oro uoste atnaujinti ridos takai ?