Lietuvoje jau ne vieną mėnesį skamba žinia bei netyla diskusijos apie tai, kad elektros energijos kaina nebebus nustatoma valstybės, o ja jau prekiauja elektros tiekėjai.
Paprastai kalbant, tai reiškia, kad elektros energija tapo tokia pat preke ar paslauga, kaip mobilusis ryšys, kabelinė televizija ar internetas. Ją teikia įvairios įmonės, o gyventojams belieka išsirinkti, su kuria iš jų pasirašyti elektros energijos teikimo sutartį.
Natūralu, kad prie tokio pokyčio reikia priprasti. Gyventojams kyla klausimų, kaip ir kada jie turėtų pasirinkti tiekėją. Todėl dalinamasi paprastu paaiškinimu, kaip pasirinkti savo elektros energijos tiekėją.
1. Susipažinkite. Visų pirma, išsamiau su naujovėmis susipažinti norintys gyventojai turėtų apsilankyti specialiai šiam pokyčiui skirtame puslapyje pasirinkitetiekeja.lt. Svetainėje sutelktai ir išsamiai yra pristatomos visos su elektros energijos teikimo gyventojams rinkos pokyčiais susijusios naujienos.
2. Kada turite pasirinkti tiekėją? Perėjimas prie atviros elektros energijos rinkos įgyvendinamas nuosekliai – žingsniais. Pavyzdžiui, šiemet tiekėją rinktis turi tik daugiausia elektros energijos vartojantys gyventojai – virš 420 kWh arba pinigais – mokantys už ją apie 60 ir daugiau eurų per mėnesį.
Svetainėje www.pasirinkitetiekeja.lt galima rasti išsamias žinias ir skaičiuoklę, padėsiančią sužinoti, kuriam žingsniui priskiriamas jūsų valdomas nekilnojamas turtas. Sužinoti į kurią grupę patenkate galima ir ESO savitarnoje (http://www.eso.lt/savitarna/) ar paskambinus tel. +370-626-55565.
3. Kreipkitės į tiekėjus. Jei priklausote pirmajai grupei, gali būti, kad jūsų elektroninio pašto dėžutė jau yra užpildyta asmeniniais tiekėjų pasiūlymais. Tad belieka pasirinkti sau tinkamą. Tačiau į juos kreiptis galite ir patys – taip, kaip norėdami įsigyti mobiliojo ryšio paslaugas kreipiatės į mobiliojo ryšio tiekėją. Paprašykite elektra prekiaujančių įmonių ar tik savo pasirinktų, pateikti jums paslaugų pasiūlymą.
Elektros energijos tiekėjų sąrašą bei susisiekimo duomenis taip pat rasite svetainėje www.pasirinkitetiekeja.lt.
4. Palyginkite pasiūlymus. Tiekėjų kainos ar planų pasiūlymai gali būti labai skirtingi, bet gali būti ir labai panašūs. Pavyzdžiui, Jie gali sieti kainodarą pagal elektros energijos kilmę, gali siūlyti ir kitų paslaugų.
Žinių svetainėje www.pasirinkitetiekeja.lt galite sužinoti, iš kokių dedamųjų susidaro elektros energijos kaina. Apie 60 proc. elektros kilovatvalandės kainos šiuo metu nustato valstybė, tai – valstybės reguliuojamų paslaugų kainos dalis. Tačiau apie 40 proc. kainos nuo šiol lemia tiekėjas bei birža, tad ši kainos dalis tiekėjų pasiūlymuose skirsis. Palyginkite pasiūlymus tarpusavyje ir pasirinkite jums labiausiai tinkantį.
5. Sudarykite sutartį su tiekėju. Parašykite ar paskambinkite tam tiekėjui, kurio pasiūlymą pasirinkote, kad norite sudaryti su juo paslaugų teikimo sutartį. Sutartį jums atsiųs tiekėjas. Išsamiai ją peržiūrėkite. Įsitikinkite, jog sutarties vykdymo, nutraukimo, kainų ir kitos sąlygos aiškios ir suprantamos.
6. Jūs jau pasirinkote elektros energijos tiekėją, daugiau nieko daryti nebereikia. Tiekėjas pats praneš ESO apie su jumis sudarytą sutartį. Jau 2021 m. sausio mėnesį (arba anksčiau, jei sutarties su nepriklausomu tiekėju įsigaliojimo data ankstesnė) beliks deklaruoti skaitiklio rodmenis naujajam elektros tiekėjui, taip, kaip bus nurodyta Jūsų su tiekėju sudarytoje sutartyje. Nuo vasario mėnesio sąskaitas už sausio mėn. gausite iš naujojo savo elektros energijos tiekėjo.
Kas nutiks, jei elektros energijos tiekėjo laiku nepasirinksite?
Valstybė rūpinasi, kad net ir tuo atveju, jei laiku tiekėjo nepasirinksite, staiga neprastumėte elektros energijos tiekimo. Visi gyventojai, patenkantys į I-ąjį žingsnį, laiku nepasirinkę nepriklausomo tiekėjo, nuo 2021 sausio 1 d. gaus garantinio elektros energijos tiekimo paslaugą.
Garantinis elektros energijos tiekėjas yra ESO ir elektrą jis tieks iki pusės metų. Per šį laikotarpį gyventojai turės pasirinkti norimą elektros energijos tiekėją. Garantiniam elektros energijos tiekimui taikomas 1,25 kainos priedas prie elektros energijos kainos ir elektros kaina paskaičiuojama kas mėnesį naujai. Tad, neverta gaišti, verta pasirinkti elektros tiekėją savo namams.
Išsamias naujienas apie visus tiekėjo pasirinkimo žingsnius galima rasti svetainėje www.pasirinkitetiekeja.lt arba paskambinus telefonu +370-626-55565.
Juokinga, bet su kaimynu , per tą patį vieną “dratą ” pirksim elektrą iš skirtingų tiekėjų. Paduokit valerijono.
Tikėtina Astravo AE elektra būtų pigiausia, tačiau ji užkardinta. Vietoj to, kad dėl nuolatinės monstro grėsmės gautume bent kokią naudą, teks pirkti brangesnę energiją iš Švedijos AE. Mūsų valdžia nemyli Baltarusijos diktatoriaus, tačiau kodėl dėl to turi kentėti mūsų gyventojai (ypač skurdžiausi sluoksniai, kuriems kiekvienas centas svarbus).
Rodmenų deklaravimas ir mokėjimo tvarka pasirinkus elektros tiekėją: paaiškino, kas keisis
– lrytas.lt/verslas/rinkos-pulsas/2020/11/12/news/rodmenu-deklaravimas-ir-mokejimo-tvarka-pasirinkus-elektros-tiekeja-paaiskino-kas-keisis-17085309/
Paskutinės dienos renkantis tiekėją: o kas po to – elektra pigs ar brangs?
– diena.lt/naujienos/verslas/ekonomika/paskutines-dienos-renkantis-tiekeja-o-kas-po-elektra-pigs-ar-brangs-1000487
Ekspertai paaiškina kas bus, jei laiku nepasirinkote elektros tiekėjo
– lrytas.lt/verslas/mano-pinigai/2020/12/28/news/ekspertai-paaiskina-kas-bus-jei-laiku-nepasirinkote-elektros-tiekejo-17674572/
Kas Jūsų laukia savo tiekėju pasirinkus „Elektrum“?
– elektrum.lt/lt/namams/elektra?utm_campaign=BPN_ELEKTRA_BUITINIAMS_2021_TOFU&utm_source=lrytas.lt&utm_medium=awareness&utm_content=TG4&utm_term=995×200
(reikalauja įsipareigoti 18 mėn.)
Savo namams galite rinktis vieną iš šių elektros planų. Išsirinkite Jums tinkamiausią!
Bet kažkodėl jie ražo net 31,60 sumą??? Vadinasi, kad ir kiek suvartosi, ne mažiau mokėti teks?
A, geriau einu miegoti. Jei ne Leninas, apsieitume ir be sovietų valdžios, ir be visos šalies elektrifikacijos – dabar nereiktų galvos sukti…
El. tiekėjas nežino, ką reiškia žodžiai SUTARTIS, KLIENTAS?
Jau pati pradžia – SPĄSTAI, į kuriuos įvaromas klientas – jo skambutis el. tiekėjui, įsivaizduojant, jog paskambins vienam, antram, trečiam ir apsispręs. Deja, tiekėjas NUSPRENDĖ, kad jis už vartotoją spręs, ar tas nori tapti jo klientu… O pasirodo, jog tas, kas paskambino tik sužinoti, kas ir kaip, jau tampa klientu. Nesvarbu, kad neturėjo galimybės iš anksto išsamiai ir neskubėdamas, jam tinkama sparta susipažinti su sutarties tekstu, klientas laikomas pasirašęs sutartį vien po pokalbio telefonu, nors iš netikėtumo jis nelabai ką to pokalbio prisimena, o pats jo įrašo net neturi. O apie sąlygas sužino jau gerokai vėliau, nes tiekėjas neskuba atsiųsti pačios sutarties (o juk galėtų ir turėtų iš karto po pokalbio atsiųsti, arba bent per porą dienų!) . Tačiau jam neparanku, kad vartotojas atsitokėtų? Todėl patogiau jos visai nesiųsti (juk telefonu aptarė 🙂 ), arba atsiųsti tada, kai jis jau tave į savo klientų sąrašą įtraukė. Nes, mat, JIS, o ne KLIENTAS sprendžia AR ir NUO KADA pas jį KLIENTAS pereis).
Jau vien jų klientui teikiami tekstai seniausiai turėjo būti užprotestuoti. Tiekėjas tiek raštu, tiek žodžiu bendrauja su galimu klientu ĮSAKMIAI, tartum diktuodamas PAREIGAS savo būsimam DARBUOTOJUI, o ne klientui aiškindamas, kaip jiedu bendraus. Jis neklausia kliento, o iš karto apipila jį savo REIKALAVIMAIS ir ULTIMATUMAIS.
Pvz., aiškinimo apie atsiskaitymą tekstas:
„Mėnesio pabaigoje deklaruokite elektros energijos skaitiklių rodmenis”. Toliau eina gąsdinimas, kaip jį BAUS, jei KLIENTAS NEĮVYKDYS ŠIO PALIEPIMO. (Sumokėti dar maloningai leidžia mėnesio eigoje. bet deklaruoti tada, kai moka – neleidžia, nors ligi šiol visą gyvenimą tai buvo įprasta).
Tai lygu ĮSAKYMUI KLIENTUI, tartum savo DARBUOTOJUI, kur tas PRIVALO būti mėnesio gale! – EL. TIEKĖJO KLIENTAS PRIVALO BŪTI NAMUOSE, KADA TIEKĖJAS LIEPIA. – Ne komandiruotėje (o gal jo darbas vien komandiruotės), ne atostogose, ne su kitais reikalais*,,
Jei el. tiekėjui būtina tokia apskaita, vadinasi, jis PATS turėtų pasirūpinti galimybe matyti ir apskaityti vartojimą, o ne šią darbų dalį užkrauti vartotojui! Juolab, kai jis turi tą galimybę, nes siūlosi pats nuskaityti rodmenis ir nuo banko sąskaitos mokestį pasiimti. Bet, jei tu nenori į kairę ir dešinę dalinti savo banko sąsk. numerį, tada el. tiekėjas turi šansą tau skirti baudą – tu be abejo pavėluosi, o tada jis iš tavęs ne pagal sutartį, o rinkos kainą paims!
Prieš kažkiek metų el. tiekėjas bandė vartotojui irgi tą patį ĮSAKYTI, bet įsitikino, jog tai neįmanoma, ir susitaikė. Kodėl vėl ant tų pačių šakių lipama?
Palyginkime šį tiekimą kad ir su maisto tiekimu:
Jei pardavėjui geriau, kad pirktume kruopų ar kitko tiksliai 800 gr ar 1000 gr, tai jis PATS supilsto savo prekes tokius maišelius. O jei pirkėjas pas sau prisipila, pardavėjas paskaičiuoja pirkėjo prisipilto kiekio kainą. Negrasindamas pirkėjui paskaičiuoja.
————–
* taip pat ne kažkur šeimos ar asmeniniais reikalais, ne ligoninėje prie merdinčio artimojo, ne laidotuvių reikalais laksto (juolab ne pats neaiškaus ilgio komoje). Jam draudžiama senti, painioti datas, sirgti liga, kuri prikausto prie lovos, neleidžia pakilti iš jos, kada paslaugų teikėjui reikia.