Artimiausiais metais bus gerinamas Lietuvos geležinkelių tinklas – diegiamos eismo saugos ir aplinkos apsaugos priemonės bei intelektinės transporto sistemos. Įgyvendinant Ateities ekonomikos DNR planą, Susisiekimo ministerijos siūlymu Vyriausybė rugsėjo 16 d. pritarė šiam projektui ir jam įgyvendinti numato skirti 13,3 mln. eurų.
„Kokybiška ir saugi šalies geležinkelių infrastruktūra turi didelę reikšmę sklandžiam krovinių gabenimui, verslo efektyvumui, taip pat ir keleivių patogumui. Siūlydami investuoti į geležinkelių tinklo tobulinimą, siekiame taupyti keleivių ir krovinių vežimo laiką, gerinti eismo saugą ir pasirūpinti šalia intensyvaus eismo geležinkelio linijų gyvenančių žmonių aplinkos kokybe“, – sako susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius.
Siekiant užtikrinti saugų traukinių, automobilių ir pėsčiųjų eismą bei padidinti geležinkelių tinklo pralaidumą, numatoma atnaujinti 10 pagrindinių pervažų geležinkelio linijoje Vilnius–Klaipėda. Atrinktose mažiausiai saugiose pervažose bus atnaujintos signalizacijos sistemos – pertvarkytos automatinės pervažų signalizacijos sistemos su užtvarais, vaizdo stebėjimo sistema ir automatinė pėsčiųjų perėjų signalizacija bei atnaujinta centralizuota eismo valdymo sistema. Tai leis taupyti laiką išvengiant prastovų prie pervažų, taip pat pagerins eismo saugą ir sumažins aplinkos taršą.
Gerinant žmonių, gyvenančių netoli intensyvaus eismo geležinkelio linijų, gyvenimo sąlygas, taip pat visuomeninės paskirties objektų aplinką, planuojama pastatyti triukšmo mažinimo sienutes Klaipėdos miesto Vitės ir Girulių rajonuose bei Kretingoje. Skaičiuojama, kad nuo geležinkelio triukšmo bus apsaugota beveik 6,5 tūkst. šių vietovių gyventojų.
Keleivių patogumui numatoma pagerinti ir pranešimus stotyse, pasitelkiant intelektines transporto sistemas. Siekiant laiku ir efektyviai informuoti keleivius apie traukinių eismą bei saugą, planuojama įdiegti modernią centralizuotai valdomą stočių informavimo sistemą, vaizdo ir garso informavimo įrangą, pritaikytą žmonėms su specialiais poreikiais, bei papildomas saugumo informacijos sklaidos priemones.
Šį geležinkelių transporto aplinkos apsaugos, eismo saugos priemonių ir intelektinių transporto sistemų diegimo projektą numatoma įgyvendinti iki 2021 m. pabaigos.