Rugpjūčio 31 d. Seimo Lietuvos socialdemokratų partijos (LSDP) frakcija kviečia švietimo, mokslo ir sporto ministrą Algirdą Monkevičių atvykti į frakcijos posėdyje Seime. Ministro bus klausiama, kaip bus organizuojamas ugdymo procesas mokyklose, ikimokyklinio ugdymo įstaigose, kokiems galimiems scenarijams ruošiamasi, kaip bus užtikrinamas vaikų ir pedagogų saugumas dėl rizikų užsikrėsti Covid-19 virusu, kaip pasirūpinus saugumu bus užtikrinta, kad vaikai realiai gautų bendrojo išsilavinimo žinias, ar yra parengtos nuotolinio mokymo strategijos, kaip bus organizuojamas neformalus ugdymas, vaikų maitinimas ir sprendžiamos kitos, su pasikeitusiais ugdymo reikalavimais kylančios problemos.
„Matome daug dedama pastangų, kad Rugsėjo 1-oji mokyklose praeitų sklandžiai, bet to nepakanka užtikrinti efektyvų mokymo procesą, kad pagal visas Pasaulio sveikatos organizacijos rekomendacijas mokymo įstaigos būtų saugios ir mokiniams, ir mokytojams. Svarbu, ar yra įvertinta, kiek yra jų rizikos grupėse dėl lėtinių ligų. Juk negalime leisti, kad mokyklos, darželiai netaptų viruso židiniais, ir tuo pat metu mūsų vaikai neliktų be bendrojo išsilavinimo, kad ir su kitų dalykų žiniomis nenutiktų taip, kaip jau nutiko po pirmos viruso bangos su matematikos egzaminu, kai jo neišlaikė trečdalis abiturientų“, – sako Seimo LSDP frakcijos seniūnė Rasa Budbergytė.
Socialdemokratų teigimu, ši Rugsėjo 1-oji yra kitokia – neužtenka vaikams parūpinti uniformas ir vadovėlius. Kylant antrajai viruso bangai svarbu, kaip švietimo ministras paruošė namų darbus – ar pasirengta mokyti nuotoliniu būdu, ar šįkart visi turės tinkamų ryšio priemonių ir programinės įrangos, ar mokytojai buvo apmokyti ir įgijo gebėjimų dirbti su jomis. Antraip, ši vaikų karta tiesiog liks be pakankamo bendrojo išsilavinimo.
„Švietimo ministras jau turėjo pamoką – pirmąją viruso bangą ir iššūkiu tapusį mokymą nuotoliniu būdu, kuris pavasarį patyrė visišką fiasko – nei metodikos, nei priemonių, nei gebėjimų tokiu būdu perteikti žinias. Tiesiog buvo vaikams dalijamos užduotys, o mokytojų darbo turėjo imtis tėvai. Deja, ne visi turi galimybes vėl palikti darbus ir mokytojauti namuose“, – teigia Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininkas Gintautas Paluckas.
Švietimo ministro bus klausiama, ar įvertino, kiek moksleivių iš viso per karantino laikotarpį nedalyvavo mokymo procese arba dalyvaudavo tik epizodiškai, kokie sprendimai priimti, kad taip nenutiktų, jeigu būtų vėl atnaujintas mokymas nuotoliniu būdu.
„Mokytojai stokoja parengto skaitmeninio turinio. Buvo praktiškai pusė metų jam paruošti. Kodėl vis dar išlikusi ši problema?“, – tokius klausimus ministrui kelia Vilniaus universiteto Ugdymo mokslų instituto profesorė Vilija Targamadzė.
Negi mūsų valdžioje esantys politikai tokie negabūs, kad nesugeba pandemijos akivaizdoje elgtis lanksčiai.
Tikrai sutinku, kad karantinui uždaryti vaikų darželius, pradines ar net pagrindines klases būtų sudėtinga. Tad šiuo atveju reikia kol galima “tempti”. Tačiau kodėl nuotoliniu būdu nedirbti vyresnėse klasėse (gal tik išskyrus 12 kl.), o taip pat aukštosiose mokyklose? Taip pat gal ne visose specialybėse ir ne visais atvejais. Pvz., sudėtinga būtų medicinos studentams, kitų profesijų, kurie turi atlikinėti laboratorinius darbus. Praktinių laboratorinių darbų atvejais – kol leidžia galimybės tik kontaktiniu būdu. Tačiau paskaitos gali vykti nuotoliniu būdu. O ypač – socialiniuose, humanitariniuose moksluose. Šiuo atveju tik nuotoliniu (išimtis – nebent koliokviumai, egzaminai – kad išvengti akademinio nesąžiningumo).
Tad kur lankstumas? Kodėl neuždraudus socialiniuose ir humanitariniuose moksluose paskaitas vesti kontaktiniu būdu? O juk socialiniuose moksluose studijuoja absoliuti dauguma studentų.
Kuo mažiau kontaktų ten, kur jų galima išvengti, tuo daugiau galimybių pratesti kontaktus ten, kur jie neišvengiami. Tuo daugiau galimybių, kad sveikatos įstaigos, vaikų darželiai ir pan. galės ilgiau dirbti.
Manau, kad šiame kontekste valdžios nelankstumas yra tiesiog nusikalstamas. Sveiku protu nesuvokiama, kodėl negebama įžiūrėti įvairių detalių, aspektų ir priimti tikrai išmintingus sprendimus?