Liepos mėnesį atnaujinant sveikatos paslaugų sektorių įvyko nemažai teigiamų pokyčių. Paslaugų apimtis augo ir, kaip rodo preliminarūs duomenys, kai kur beveik pasiekė iki karantino buvusį lygį.
„Liepos mėnesio paslaugų atnaujinimo tendencijos gerėja, tačiau dar toli gražu netenkina. Dėkoju medicinos darbuotojams ir ligoninių administracijoms, kurios sugeba užtikrinti, kad žmonės gautų būtinas paslaugas. Tačiau dar yra nemažai įstaigų, kurios privalo pasitempti. Sveikatos apsaugos ministerijai pavesta kartu su atsiliekančių savivaldybių ir gydymo įstaigų vadovais įsigilinti į problemų esmę ir paspartinti paslaugų teikimą“, – sako premjeras Saulius Skvernelis.
Ligonių kasų pateikta turima preliminari statistika rodo, kad tiesioginių apsilankymų pas šeimos gydytoją liepą, palyginti su birželiu, padidėjo 17 proc. Jų skaičius siekė beveik 548 tūkst. (birželį – 466 tūkst.). Nuotolinių paslaugų pas šeimos gydytoją per šį laikotarpį sumažėjo trečdaliu – siekė 387 tūkst. (birželį – 566 tūkst.).
Liepą pakankamai sparčiai buvo atkuriamos dienos stacionaro ir dienos chirurgijos paslaugos. Palyginti su birželiu, dienos stacionaro paslaugų padidėjo 71,4 proc., arba iki 58 tūkst. (birželį – 34 tūkst.). Dienos chirurgijos paslaugų skaičius padidėjo 40,7 proc. – nuo 5 tūkst. birželį išaugo iki 7,1 tūkst. liepą.
Per liepą ūgtelėjo ir specializuotų ambulatorinių paslaugų skaičius. Specialistų konsultacijų padaugėjo 36 proc., stebėjimo paslaugų – 13,4 proc., skubiosios medicinos pagalbos – 10 proc., ambulatorinės chirurgijos – beveik 30 procentų. Pavyzdžiui, per liepą gyvai buvo suteikta 497 tūkst. specialistų konsultacijų, nuotoliniu būdu – 32 tūkst. konsultacijų (birželį atitinkamai 318 tūkst. ir 47,5 tūkst.).
Stacionaro paslaugų per liepą iš viso padaugėjo 20,5 proc.: respublikinio lygmens ligoninėse 22,7 proc., regiono – 7,8 proc., rajono – 20,7 proc.
Liepą, palyginti su birželiu, gydymo įstaigose buvo atlikta daugiau brangiųjų tyrimų. Pavyzdžiui, kompiuterinės tomografijos tyrimų padaugėjo 16,5 proc., magnetinio rezonanso – 7 proc.
Nors gydymo įstaigų atnaujinamų paslaugų statistika gerėjo, nerimą kelia viena tendencija – pacientai dažnai skundžiasi, kad po karantino tapo sudėtinga prisiskambinti į poliklinikų registratūras. Todėl valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo sprendimu gydymo įstaigos įpareigotos tobulinti pacientų skambučių srautų valdymą ir įdiegti technines priemones. Jeigu prisiskambinti nepavyktų, turi būti užtikrintas grįžtamasis ryšys – pacientui turi būti perskambinta.