Atsižvelgdamas į šalyje paskelbtą ekstremalią padėtį, Lietuvos paštas praneša, kad šiuo metu visos pašto paslaugos teikiamos įprastai.
Neatmetama galimybė, kad greitu metu gali būti veiklos pasikeitimų.
„Iki šiol pašto veikla vykdoma įprastai – korespondencijos siuntos, siuntiniai, leidiniai, prenumerata, pensijos bei išmokos gyventojams pristatomi, tačiau šiuo ypatingu metu siekiame ne tik teikti paslaugas, bet ir apsaugoti klientus bei savo darbuotojus nuo galimų rizikų. Šiam tikslui esame sudarę specialią darbo grupę visiems kylantiems klausimams operatyviai spręsti ir reaguoti.
Pašto skyriuose yra įgyvendinami higienos reikalavimai, valomi, dezinfekuojami paviršiai. Darbuotojams yra skirtos rankų higienos ir saugos priemonės, juos nuolat informuojame apie šalyje ir bendrovėje priimtus sprendimus, konsultuojame aktualiais klausimais.
Tuo pačiu ruošiamės galimiems karantinuotų gyventojų aptarnavimo scenarijams, pirmiausiai galvodami apie saugų paslaugų teikimą. Pagal galimybes tai darysime ir nuotoliniu būdu. Kritiniais atvejais, jeigu klientai būtų izoliuoti namuose, prašytume gyventojų sąmoningumo neįsileidžiant ir apie savo situaciją už uždarų durų informuojant mūsų laiškininkus, kurjerius, pensijų ar pašalpų pristatytojus, tokiu būdu nesukeliant pavojaus užsikrėsti“, – sako Lietuvos pašto generalinė direktorė Asta Sungailienė.
Klientų karantino atvejais jie bus informuojami apie registruotų siuntų nepristatymą paliekant pranešimo lapelius pašto dėžutėse. Pensijų ir pašalpų pristatymas taip pat vyks įvedant saugumo instrukcijas ir rekomendacijas, siekiant sumažinti tiesioginio kontakto galimybę su rizikos grupei priklausančiais asmenimis.
COVID-19 plitimas pasaulyje daro įtaką tarptautinio pašto veiklai. Šios dienos duomenimis, Lietuvos paštas siunčia siuntas į visas šalis, išskyrus Mongoliją. Dėl pašto logistikos sutrikimų galimas pašto siuntų vėlavimas į Kiniją, Italiją ir Jungtines Amerikos Valstijas. Pasaulinės sveikatos organizacijos (PSO) duomenimis, nėra įrodymų, kad virusas gali būti perduodamas per ilgą nuotolį siunčiamas siuntas.
„Visos siuntos ir korespondencija iš Lietuvos pašto logistikos centrų specialiu oro, žemės arba vandens transportu keliauja per kelis užsienio logistikos centrus, kartais – per kelis žemynus. Bet koks logistinės gandinės dalies nutrūkimas, sustabdžius ar apribojus kitų šalių pašto veiklą, turi įtakos siuntų kelionės trukmei. Tuo pačiu, bet koks uždelsimas siuntą „įkalina“ padidėjusiame kitų tarptautinių siuntų sraute. Šiandienos aktualijos rodo, kad siuntų vėlavimų neišvengsime, todėl gyventojų prašome supratingumo ir kantrybės“, – teigia A. Sungailienė.
Apie galimus pašto paslaugų teikimo pokyčius bendrovė ruošiasi operatyviai informuoti tikslinius klientus ir visuomenę.
Italijoje gyvenantis lietuvis papasakojo, kaip vyksta apsipirkinėjimas: visi privalo laikytis 6 auksinių taisyklių specialiai „Delfi“ iš Romos
– delfi.lt/news/daily/lithuania/italijoje-gyvenantis-lietuvis-papasakojo-kaip-vyksta-apsipirkinejimas-visi-privalo-laikytis-6-auksiniu-taisykliu.d?id=83772629
Tai kur gi ne, juk pelnas svarbiau, negu darbuotojų sveikata, klientų aptarnavimo salėse nėra nei klientams nei darbuotojams dizenfekcinio skysčio, puse paslaugų atliekama tik grynais pinigais, vienintelė butina paslaugą penšijų ir pašalpų mokėjimas, visa kita galėtu palaukti, čia ne maisto prekės. Didelis srautas užsieniečių, susimokėti, išsiūsti ir pan., tikrai nemaža galimybė užsikrėsti, bet apart dezinfekcinio skysčio laiškininkams ir guminių pirštinių visiems, nesiima jokių saugumo priemonių.
Keista, kodėl dezinfekavimo skystis skirtas tik laiškininkams. Valstybės valdoma įmonė, kuri nesirūpina nei klientų, nei darbuotojų sveikata. Už registruotas siuntas klientai pasirašo specialiu rašikliu ant plančetės, o dezinfekavimo skysčio nėra, antibakterinių servetėlių nėra. Užsidarius bankams į paštus plūstels dar daugiau klientų norinčių susimokėti grynais už mokesčius. Klientų srautai dideli, atstumo nesilaikoma, patalpos nedizinfekuojamos.
Mieli Lietuvos pasto vadovai, labai noretusi suzinoti kuria vieta galvojote, priimdami sprendima nepaisant karantino versti pastininkus dirbti, kai visa pasauli istiko tokia nelaime. Mes mobiliu laiskininku seimos nariai liekam pasmerkti likimo valiai, nes jeigu laiskininkai bus aprupinti “skafandrais” tai apie mus pamirsote, mes niekur negalim pasislept, nei kazkur dinkt, o gal jus sugalvojote mus kitaip izoliuoti ? Jeigu vidurkis laiskininku 3 tukstanciai, tai ju seimos nariu sudarys virs 10 tukstanciu nuostabi erdve virusam daugintis…
Kaip manote ar mes laiskininku seimos nariai galesime mineti jus geru zodziu ?
Lygiai kaip ir atvykusius „patikrina” ir paleidžia „savo eiga” namo (į šeimą, į daugiabutį) laukti atsakymo! Užuot pasirūpinę patalpomis ir spec. transportu organizuotai ten vežtų.
Važiuoja žmogus, kaip ir kuo išmano, viešajame transporte skleisdamas, ką turi, pakeliui užsuka pavalgyti, į tualetą, laikraštį nusipirkti ar „sėdantį” telefoną pakrauti.
Manau labai popularėja tiek vietiniai, tiek tarptautiniai siuntų gabenimo būdai pasitelkiant įvairius vežėjus, kurjerius ir skubių siuntų kompanijas, nes taip tiesiog patogiau nei eiti į paštą ir be abejo greičiau