Ketvirtadienis, 7 rugpjūčio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus Gamta ir ekologija

Elektra vietoje dyzelio ir dujų: ką rinksis sumanūs vairuotojai

www.alkas.lt
2018-07-22 17:00:51
2
Elektromobilis | zurnalasmiskai.lt nuotr.

Elektromobilis | zurnalasmiskai.lt nuotr.

Elektromobilis | zurnalasmiskai.lt nuotr.
Elektromobilis | zurnalasmiskai.lt nuotr.

Tyrimas rodo, kad elektros ir dyzelio paritetas gali būti pasiektas jau kitą dešimtmetį.

Pirmą kartą Lietuvoje atliktas bendrosios automobilio eksploatacijos kainos tyrimas parodė, kad praktiški lietuviai ne veltui renkasi suskystintas dujas. Dujinių automobilių eksploatacijos kaina šiuo metu yra žemiausia, jei suskaičiuojamos visos išlaidos, patiriamos vartotojo per 4 metų eksploatacijos laikotarpį. Antroje vietoje pagal pigumą – dyzeliu varomi automobiliai. Benzinas užima tarpinę padėtį tarp elektromobilių ir dyzelio.2018 metais įsigyto naujo dyzelinio automobilio visus eksploatacijos kaštus per ketverius metus prilyginus 100-ui punktų, elektromobilio eksploatacija kainuotų 113 punktų (t.y., 13 proc. brangiau), o suskystintų dujų įrangą turinčio automobilio – 99 punktus (vienu procentu pigiau). Benzininio automobilio kaštai sudarytų 104 punktus. Tai rezultatas, kurį suskaičiavo studijos autoriai C segmento automobiliui.

Pasak studiją pristačiusio Lietuvos vartotojų organizacijų aljanso tarybos nario Kęstučio Kupšio, santykis bėgant laikui keisis ne dyzelio naudai. „Rengiant studiją buvo įvertinta daug veiksnių, kurie apima gerokai platesnį lauką, negu tik automobilio įsigijimo bei pardavimo kainą ir kuro kainą. Kadangi dyzeliniams varikliams bus keliami vis didesni taršos reikalavimai, ši technologija gali tiesiog brangti. Elektra varantiems automobiliams ir hibridams neišvengiamai pingant, mažės ir jų eksploatacijos bendroji kaina. Todėl vartotojai gali pagrįstai tikėtis, kad po dešimtmečio atotrūkis tarp dyzelinio ir elektrinio automobilio sudarys nebe 13 procentų, o gerokai mažiau, tuo tarpu suskystintų dujų patrauklumas išnyks visai“, – teigia aljanso atstovas.

Tarkime, 2030-aisiais, tebelaikant dyzelio kaštus lygius 100-ui, benzinas ir dujos pasieks taip pat 100, tuo tarpu elektromobilis – 108. Taigi, skirtumas nebebus toks ženklus. Ypatingai spartus turėtų būti pakraunamo iš tinklo hibridinio automobilio eksploatacijos kainų mažėjimas: nuo 123 punktų šiandien iki vos 103 punktų 2030-aisiais.

Bendrosios automobilio eksploatacijos kainos (angl. TCO – total cost of ownership) studiją atliko Didžiosios Britanijos transporto konsultacinės bendrovės „Element Energy“ specialistai. Prie studijos parengimo prisidėjo Europos vartotojų organizacija BEUC (Bureau Européen des Unions de Consommateurs) ir Europos Klimato Fondas (ECF, European Climate Foundation).

Pasirėmę tokių įrangos gamintojų kaip Tesla, LG ir GM skelbiamomis prognozėmis, „Element Energy“ apskaičiavo ir alternatyvius scenarijus: kaip pakistų elektromobilio eksploatacijos kaina, jei baterijos pigtų sparčiau? Modeliavimas parodė, kad spartesnio atpigimo atveju paritetas tarp dyzelio ir elektros būtų pasiektas dar 2030 metais.

Nenori taršių dyzelių antplūdžio iš Vakarų Europos

Anot K. Kupšio, eksploatacijos kainos studija būtina siekiant ištirti ir objektyviai pagrįsti mokestines bei skatinimo priemones, kuriomis siekiama paveikti lengvųjų automobilių transporto parko sudėtį. „Daugelis vartotojų renkasi automobilio kuro rūšį kone intuityviai, remdamiesi pačiais paprasčiausiais skaičiavimais. Vyrauja įsitikinimas, kad dyzeliu ir dujomis važinėti pigu. Tačiau nepagalvojama, kad ne veltui Vakarų Europos miestai užsiveria taršiems dyzeliniams automobiliams. Todėl nenuostabu, kad dažnas Vakarų Europoje gyvenantis vairuotojas pereina nuo dyzelio prie benzino, o kuo toliau, tuo dažniau – ir prie elektros arba hibrido. Dyzelių masiškai atsikratoma“, – sako LVOA atstovas. Dyzelinio automobilio išmetamos dujos kelia susirgimų ir mirčių riziką; skaičiuojama, kad kasmet vien azoto dioksido, gausiai išmetamo dyzelinių variklių darbo metu, sukeliamų ankstyvų mirčių skaičius ES šalyse siekia 75 000.

Tarptautinės nevyriausybinės organizacijos „Transport & Environment“ duomenys įtaigiai parodo, kaip naudotų dyzelinių automobilių, kurių atsikrato Vakarų Europos šalių gyventojai, banga užlieja Europos Rytus. Pavyzdžiui, vien pernai į Bulgariją įvežta 30000 nešvarių dyzelinių automobilių (tai trečdalis viso dėvėtų automobilių importo į šią šalį). Jų azoto oksidų (NOx) iš metalų reali būklė – 800-1100 mg/km ir daugiau, kai tuo tarpu leidžiama norma – tik 80 mg. Vadinasi, kai kurie keliuose eksploatuojami dyzeliniai automobiliai yra tikri nuodų fabrikai, išleidžiantys į aplinkos orą 12 kartų daugiau azoto oksidų, negu laikoma priimtina norma.

Europos Parlamente, Taryboje ir Komisijoje šiuo metu vyksta intensyvios derybos dėl taršos pažabojimo transporto sektoriuje. „Lietuva, nesaistoma tradicinės automobilių pramonės lobistų spaudimo, gali ir turi remti kuo ambicingesnes priemones, didinančias netaršaus ir mažai taršaus transporto plėtros skatinimą. Yra vilčių, kad Lietuvoje pakaks politinės valios paremti kai kuriuos ES reguliavimą keičiančius pasiūlymus taip, kad netaršūs automobiliai greičiau rastų kelią į pirkėjų garažus, o šiltnamio efektą sukeliančių dujų normos būtų toliau stumiamos žemyn“, – tikisi Kęstutis Kupšys.

Siūlys reguliavimo priemones

Studijos rezultatų pagrindu LVOA parengs rekomendacijos Lietuvos Respublikos vyriausybei, ketinančiai siūlyti mokestines priemones. Viena iš idėjų – pasiremti Slovėnijos patirtimi, kuri skiria nemažas lėšas elektromobilių ir kraunamų hibridinių automobilių įsigijimo skatinimui. Panašios schemos veikia ir Prancūzijoje, Rumunijoje. „Automobilių apmokestinimas metiniu mokesčiu yra realybė absoliučioje daugumoje Europos šalių, todėl Lietuva atrodo kaip visiška išsišokėlė, neturinti nė menkiausio diferencijavimo, kiek mokesčių valstybei sumoka taršų ir visiškai netaršų automobilį turintys piliečiai. Sveikiname Vyriausybę, pasiryžusią pagaliau atšaukti tabu svarstyti šią „uždraustą“ ir politiškai nepopuliarią temą“, – sako Aljanso atstovas.

Lietuvos vartotojų organizacijų aljansas – tai 10 nevyriausybinių vartotojų organizacijų susivienijimas, veikiantis nuo 2012 metų. Lietuvos vartotojų organizacijų aljansas – vienintelė Lietuvą atstovaujanti vartotojų skėtinė organizacija, esanti Europos vartotojų organizacijos BEUC nare. Aljanso aktyvistai veikia ES lygiu dalyvaudami prie europinių institucijų (Europos Komisijos, direktoratų, agentūrų) sudarytose ekspertų grupėse, Europos ekonomikos ir socialinių reikalų komitete, Europos vartotojų konsultacinėje grupėje, BEUC darbo grupėse. LVOA identifikacinis numeris Europos Sąjungos Skaidrumo registre: 506497923503-90.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Automobilių ateitis: nuo elektra varomų iki savivaldžių
  2. Gamintis elektrą patiems – vis paprasčiau
  3. Vairuotojai bus skatinami kelyje valdyti emocijas
  4. Skatinama naudoti alternatyviuosius degalus
  5. Ekspertai pateikė pasiūlymus transporto priemonių apmokestinimui Lietuvoje
  6. KTU mokslininkai: panaudotas padangas galima paversti degalais
  7. Kuriamas elektromobilių įkrovos stotelių tinklas
  8. Kauno rajonas populiarins elektromobilius
  9. Aplinkai kenkiantys geoterminiai gręžiniai – jau praeitis
  10. Dyzelinas pabrango nuo 2 iki 6 cnt. o benzinas iki 4 cnt.
  11. Vilniuje atidaroma pirmoji elektromobilių didelės galios įkrovimo prieiga
  12. Didžiųjų Lietuvos miestų oro tarša išlieka didelė
  13. Kaip sekasi elektromobiliams Lietuvoje ir pasaulyje?
  14. Sankcijos už aplinkosaugos pažeidimus – ne tik įmonės vadovui, bet ir pačiai įmonei
  15. Pavasarį pasitinkame kainų augimu

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 2

  1. Tvankstas says:
    7 metai ago

    Kada kas parašys straipsnį apie tikrą padėtį, apie kreivų veidrodžių karalystę su tom išmetamosiomis dujomis ?
    AfD labai gražiai išsišaipė iš Merkel idiotizmo : dyzeliams leisti 80mg, kai kabinetų orui norma yra 1000mg.
    Šiame straipsnyje begalė idiotizmų kartojama, tiesiog gaila laiko kiekvieną idiotizmą aprašyti kaip niekinį burbulą.
    Trumpai : šis straipsnis yra supintas virvėmis, susuktomis iš bezdalų.

    Atsakyti
  2. taip says:
    7 metai ago

    eilinis smegenu plovimas, ruosiantis ivesti automobilio mokesti. Skatins “ekologija” ivesdami drakoniskus mokescius dyzeliniu opeliuku savininkams, ir taikydami lengvatas milijonieriams isigyjant Teslas…

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Inga Ruginienė | Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos nuotr.
Lietuvoje

Į Ministro Pirmininko pareigas socialdemokratai siūlo I. Ruginienę

2025 08 06
„Via Baltica“ atnaujinimas
Lietuvoje

Rengiamasi „Via Baltica“ atnaujinimui nuo Kauno iki Latvijos

2025 08 06
Statybos Rūdninkų poligone
Lietuvoje

Sąjungininkų karių priėmimo infrastruktūrai – 30 mln. eurų

2025 08 06
Klaipėdos uostas
Lietuvoje

Klaipėdos uostas imasi didžiausio projekto istorijoje

2025 08 06
Panevėžio gėlynai
Gamta ir žmogus

Panevėžys pasipuošė tūkstančiais augalų

2025 08 06
Telefonas
Lietuvoje

Numatoma blokuoti kelis kartus daugiau sukčių skambučių

2025 08 06
Meškinio tiltas
Lietuvoje

Ruošiamasi ketvirtojo tilto per Nerį ir viaduko atnaujinimo darbams

2025 08 06
Minijos gatvė
Lietuvoje

Klaipėdoje gerinamos sąlygos dviratininkams ir pėstiesiems

2025 08 06

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Susan Kokinda (Promethean Updates) apie J. Vaiškūnas. Kruvina nafta: kiek dar liesis?
  • delfi apie Į Ministro Pirmininko pareigas socialdemokratai siūlo I. Ruginienę
  • +++ apie Į Ministro Pirmininko pareigas socialdemokratai siūlo I. Ruginienę
  • Globalistas apie J. Vaiškūnas. Kruvina nafta: kiek dar liesis?

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Į Ministro Pirmininko pareigas socialdemokratai siūlo I. Ruginienę
  • Rengiamasi „Via Baltica“ atnaujinimui nuo Kauno iki Latvijos
  • Sąjungininkų karių priėmimo infrastruktūrai – 30 mln. eurų
  • Klaipėdos uostas imasi didžiausio projekto istorijoje

Kiti Straipsniai

Elektra

Kokias elektros kainas žada rugpjūtis?

2025 08 05
Ekovairavimas

Ministerija pristato ekonomiško vairavimo e-mokymosi platformą

2025 08 04
Policija

Rugpjūtį pareigūnų dėmesys – greičiui, dviračiams ir blaivumui

2025 08 04
Elektromobilis

Kaip išvengti brangių klaidų renkantis naudotą elektomobilį?

2025 08 03
Vairuotojo pažymėjimas

Nuo rugpjūčio 20 d. didės vairuotojo pažymėjimų kainos

2025 07 30
Elektra

Darbas namuose: kaip sumažinti elektos sąskaitas?

2025 07 26
Elektra

II ketvirtį elektros pagaminta 50 proc. daugiau, nei tuo pat metu pernai

2025 07 25
Žaliųjų ežerų paplūdimys

Į sostinės paplūdimius – autobusu ar dviračiu

2025 07 24
Kelionė, automobilis

2 iš 5 vairuotojų yra patyrę žalą dėl prastos kelio dangos

2025 07 20
Elektromobilio įkrovimas

Iki 99 proc. elektromobilių baterijų ardomos nelegaliai

2025 07 19

Skaitytojų nuomonės:

  • Susan Kokinda (Promethean Updates) apie J. Vaiškūnas. Kruvina nafta: kiek dar liesis?
  • delfi apie Į Ministro Pirmininko pareigas socialdemokratai siūlo I. Ruginienę
  • +++ apie Į Ministro Pirmininko pareigas socialdemokratai siūlo I. Ruginienę
  • Globalistas apie J. Vaiškūnas. Kruvina nafta: kiek dar liesis?
  • Oho apie Į Ministro Pirmininko pareigas socialdemokratai siūlo I. Ruginienę
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Jubiliejinė sūrių šventė kviečia susitikti Druskininkuose | Rengėjų nuotr.

Jubiliejinė sūrių šventė kviečia susitikti Druskininkuose

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai