Rytoj, gegužės 25-ąją visa Europa minės Tarptautinę kaimynų dieną. Šia proga Susisiekimo ministerija kviečia visus, neabejingus transporto spūstims ir oro taršai miestuose, jungtis prie iniciatyvos „Nevažiuok vienas – pavežk kaimyną“.
Ši diena – tai puiki proga ne tik geriau susipažinti, pabendrauti su savo kaimynu, bet ir pakviesti jį į darbą keliauti kartu. Prie iniciatyvos šią savaitę prisijungė didžiųjų miestų savivaldybės ir bendruomenės, taip pat Susisiekimo ministerijos ir jai pavaldžių įmonių bei įstaigų darbuotojai.
„Didžioji dalis vairuotojų, keliaujančių į darbą nuosavu automobiliu turi mažiausiai 2–3 laisvas vietas. Gegužės 25-oji – puiki proga išbandyti ekonomiškesnį, ekologiškesnį, patogesnį ir neabejotinai linksmesnį keliavimo būdą. Kviečiu kiekvieną asmeniškai prisidėti prie šios iniciatyvos ir pavėžėti į darbą savo kaimyną“, – sako susisiekimo ministras Rokas Masiulis.
Iki šiol didelis dėmesys buvo skirtas privataus transporto infrastruktūros plėtrai – tiesiamos naujos ir platinamos esamos gatvės, kuriamos įvairios pirmumo sistemos automobilių eismui, o alternatyviems keliavimo būdams skiriama mažai dėmesio ir investicijų, todėl tai nepadėjo išspręsti problemos dėl augančių transporto srautų ir susidarančių spūsčių. Lietuvos statistikos departamento naujausiais duomenimis, individualių lengvųjų automobilių skaičius, tenkantis 1000 gyventojų, yra net 402 transporto priemonės.
Europos Komisijos valstybėms narėms keliamas bendras tikslas iki 2030 m. dvigubai sumažinti įprastiniu kuru varomų transporto priemonių naudojimą miestuose. Nes būtent šie automobiliai labiausiai teršia orą mieste.
Skaičiuojama, kad vidutinis vilnietis transporto spūstyse praleidžia net 136 valandas per metus. Ir tik kas penktame automobilyje važiuoja daugiau negu vienas keleivis. Jei atsirastų daugiau vairuotojų, sutinkančių pavėžėti savo kaimyną, draugą ar bendradarbį, spūstys ir oro tarša gerokai sumažėtų. Tuo tarpu vairuotojai, kartu su savimi vežantys tris ar daugiau keleivių, pagal galiojantį įstatymą, gali naudotis maršrutinio transporto juostomis, pažymėtomis „A“, „Taxi“, „4+“ ar elektromobilio simboliais.
kas turima omeny “įprastinis kuras”? Tikiuosi suskystintomis dujomis varomi ir aplinką tikrai tausojantys auto bent jau neįeina į šią sąvoką ,taigi ,ir jokių mažinimų , mokesčių už taršą didinimų bent jau šiai auto kategorijai nenumatoma?
Pagaliau suveikė – net nežinau po kiek metų, kai komentaruose ėmiausi žmones raginti tokiu būdu ne tik spūstis bei oro taršą mažinti, bet ir taupyti – kam kasdien dėl savęs vieno tiek degalų ir pinigų pleškinti, mašiną drengti, kai galima keturiems „susimesti” ir paeiliui 3 kaimynus nu- ir parvežti? O jei autobusiukus turintys susimestų – tai ir dar daugiau nuvežtų, ir dar rečiau tektų savo mašiną ir degalus eikvoti.