
Ekologiško maisto ir natūralios kosmetikos mažmenine prekyba užsiimanti bendrovė „Bio Sala“ toliau tęsia plėtrą – Vilniuje, prekybos ir laisvalaikio centre „Panorama“, atidaryta didžiausia šios įmonės parduotuvė. Į 113 kv. m ploto parduotuvę investuota apie 50 tūkst. eurų. Pasak bendrovės įkūrėjo, ekologinių produktų gamintojų ir prekybininkų asociacijos (EPA) pirmininko Andriaus Samaičio, plėtrą paskatino kasmet stabiliai, vidutiniškai 12 proc. augę pardavimai.
„Statistika rodo, kad Lietuvoje metiniai sveikų produktų pardavimai didėja 10-12 proc. – vien ekologiškai užauginto maisto gaminių šalyje kasmet parduodama už beveik 15 mln. eurų. Akivaizdu, kad sveika gyvensena tampa ne tik mados reikalu, bet ir natūraliu sąmoningu vartotojų pasirinkimu, todėl ekologiškų ir sveikų produktų paklausa auga. Reaguodami į rinkos pokyčius ir vartotojų poreikius, atidarėme dar vieną parduotuvę, iš kitų išsiskiriančią tiek didesniu plotu, tiek platesniu asortimentu“, – sako „Bio Sala“ įkūrėjas Andrius Samaitis.
Daugėjant specialių poreikių pirkėjų – alergiškų, netoleruojančių laktozės, glitimo ir kt. – „Bio Sala“ koreguoja ir parduotuvių asortimentą: planuojama daugiau dėmesio skirti įvairiems dietiniams maisto produktams, naujoms kosmetikos linijoms jautriai odai. Skatinant vietos verslą, lentynose pagausės ir lietuviškų maisto gaminių: „Bio Sala“ šiuo metu turi apie 100 produktų tiekėjų – ekologinių ūkių savininkų, ekologiškų prekių gamintojų ir didmenininkų. A. Samaitis atkreipia dėmesį, kad didžioji dalis tiekėjų – nedidelės įmonės, kuriose dažnai dirba patys savininkai, todėl žaliavų ir produktų kokybė kontroliuojama atidžiau, produktai yra autentiškesni.
Bendras parduotuvių „Bio Sala“ plotas siekia 450 kv. m. Nuo pirmosios parduotuvės atidarymo 2010 m., bendrovės pajamos stabiliai didėjo ir 2014 m. pasiekė daugiau nei 800 tūkst. eurų metinę apyvartą. Anot bendrovės įkūrėjo, sėkmingą vystymąsi lėmė ir sugebėjimas prisitaikyti bei nebijojimas pripažinti suklydus: „2011-aisiais buvome atidarę parduotuvę Vilniuje, S. Žukausko g., o 2012 metais Klaipėdoje, pietiniame rajone, tačiau vietos buvo pasirinktos nesėkmingai, todėl po metų parduotuves uždarėme. Tokie sprendimai leido greičiau ir efektyviau planuoti plėtrą kitose numatytose vietose“. Šiuo metu bendrovei priklauso 4 parduotuvės, dvi iš jų įsikūrusios prekybos centruose, kitos – judriose miestų gatvėse, todėl, anot A. Samaičio, į jas užsuka nemaži praeivių srautai.
Tai, kad lietuviai mentalitetu artėja prie europiečių ir vis dažniau pirmenybę teikia sveikatai naudingiems produktams, A. Samaitis teigia pastebėjęs prieš 6 metus, tik įkūrus pirmąją „Biosala“ parduotuvę. „Iš pradžių į kilusią idėją atidaryti ekologiškų produktų parduotuvę ir turimomis žiniomis dalintis su kitais sveikų produktų entuziastais – žiūrėjau atsargiai. Vėliau įsitikinau, kad parduotuvės, kuriose pirkėjas neklaidžiodamas gali rasti vienoje vietoje ir šviežius, ir ilgai galiojančius natūralius produktus, didesnę įvairovę, itin reikalingos“, – sako A. Samaitis.
„Bio Sala“ metų gale tikisi pusantro karto ūgtelėjusių pajamų: „Augimo laukiame tiek dėl ekologiškų ir natūralių produktų rinkos augimo, tiek dėl naujų parduotuvių atidarymo. Jeigu lietuvių susidomėjimas sveika gyvensena neatslūgs, iki 2018 m. planuojame atidaryti dar 6 parduotuves.“
UAB „Biosala“ parduotuvės skirtos sveikai šeimai, įsikūrusios Vilniuje, Vokiečių g. 13, PC „Europa“, PLC „Panorama“ bei Kaune, Laisvės al. 79. Parduotuvėse platus kosmetikos ir sveikų produktų asortimentas – ekologiška ir natūrali kosmetika, buities priežiūros priemonės, bakalėja, sveiki užkandžiai, saldumynai ir gėrimai bei trumpo galiojimo produktai – mėsa, pienas, daržovės ir duona.